Autor |
Wiadomość |
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
właśnie też o tym myślałem, tylko czym ? bo takich specjalistycznych narzędzi to ja nie posiadam, a świeczką to chyba nie da rady
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
19 gru 2012, o 13:34 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
ja wczoraj odkręcałem i bez żadnego problemu. nasadka, przedłużka i poszło bez specjalnego wysiłku.
|
19 gru 2012, o 14:10 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Np. czymś takim http://allegro.pl/podreczny-palnik-gazo ... 74623.htmlW marketach budowlanych też można coś takiego kupić. W sumie nie tak duży wydatek a może nie raz uratować dupę. Jak nie chcesz grzać to zawsze pozostaje przedłużka tak jak u kolegi Factory.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
20 gru 2012, o 13:17 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Wiem, że takie rzeczy istnieją. Nawet coś podobnego miałem lecz niestety uległo zniszczeniu Coś wymyślę Z przedłużką dzisiaj powalczę bo będę miał mocny klucz
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
20 gru 2012, o 13:41 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
z grzaniem też trzeba uważać i umieć żeby niczego nie przetopić, jakiś uszczelniaczy czy też kabli
|
20 gru 2012, o 15:49 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Chciałem sobie na święta kupić klucz dynamometryczny, ale pojawiło się kilka wątpliwości. Aby klucz odznaczał się dobrą dokładnością, to zakres nie powinien być zbyt duży. I tak oto do przykręcenia zębatki odbiorczej jeden klucz, do grzebania w głowicy drugi, a do przykręcenia zdawczej trzeci... a może ktoś praktykuje przykręcanie takich śrub jak właśnie od zębatek "na oko"? Bo jeżeli faktycznie mam kupować 3 czy 4 różne klucze dynamometryczne, do podstawowych czynności serwisowych, to chyba lepiej jednak oddać do serwisu...
Jakie jest Wasze zdanie? Bo czeka mnie na wiosnę wymiana napędu.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
25 gru 2012, o 14:57 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Też własnie jestem podczas wymiany napędu i również mam taki dylemat co Ty Ale ja chyba oleję klucze dynanometryczne i po prostu przykręcę na maks jak mogę ( teraz mam problemy z odkręceniem zdawczej, a z tylną zębatką uporałem się po prawie 4 godzinach) więc jak przykręce na maska to będzie tak jak było przed odkręceniem, chyba
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
25 gru 2012, o 15:17 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Na pewno bezpieczniej jest mieć mały klucz do drobnych śrubek w głowicy, a zębatkę czy oś przykręcać na oko, niż odwrotnie Gdybym musiał wybierać, to wolałbym klucz 5-30 i resztę robić na oko, niż posługiwać się kluczem 10-100 czy 10-200, który w teorii obsłużyłby prawie wszystkie śruby w SV
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
25 gru 2012, o 16:19 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
jak wiadomo tylko w teorii bo taki klucz 10-100 np. ma bardzo marny stopień jak to nazwać "przejebania" "przecholowania" i dokręcając śrubę momentem 10 ciężko będzie jej nie oberwać. Ja tez mam zamiar kupic klucz i wygląda na to że kupie dwa. jakis mały 5-25 i większy do 200. Innej opcji niema. Narazie pożyczam od kolegi z wulkanizacji do ośki czy zębatki.
|
25 gru 2012, o 18:28 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Ładnie napisane Krzysiu, skorzystam przed przystąpieniem do pracy
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
16 maja 2013, o 16:27 |
|
|
yacow
motocyklista
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26 Posty: 109 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Ja dziś zmieniałem kompletny napęd. Od siebie mogę dodać że jeśli dla kogoś problemem jest sciągnąć tylnie koło bo np. SV nie ma centralki można ściągnać tylnią zębatkę tylko lekko wysuwająć tylnią oś koła, "przecisnąć" tulejkę dystansową i wyciągnać zębatkę.
Osobiście odwróciłem jeszcze śrubę osi koła aby nakrętka była od strony wydechu a do odkręcenia jej służy nasadka 22 a nie 23.
Lepiej jest też ściągnąć wyciskacz sprzęgła z linki (po odgięciu blaszki) a nie rozkładać to na 2 elementy bo można go zabrudzić albo właśnie pogubić kulki.
|
2 wrz 2013, o 21:31 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Tak mi się przypomniało... u mnie wyglądało to tak, że pół dnia szukałem po znajomych klucza 32 do odkręcenia zdawczej. Po znalezieniu i nałożeniu nasadki na śrubę okazało się, że poszło samymi palcami
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
2 wrz 2013, o 22:23 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Zdawczą odkręcam i dokręcam kluczem pneumatycznym, najmniejsza siła, szybki strzał i gitara.
|
3 wrz 2013, o 02:36 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
hahahhah
|
3 wrz 2013, o 17:22 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Przynajmniej do przykręcenia klucz się przydał
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
3 wrz 2013, o 18:57 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
To powiem Ci że miałeś farta. Widziałem na własne oczy w SVce ale małej sytuację gdzie niedokręcona śruba spowodowała obluzowanie tej blaszki pod nią. Ta natomiast tak długo się kręciła na śrubie że ją obcieła... Obcięty kawałek zrobił srogie zniszczenia przy zębatce zdawczej ... i nie tylko, niszcząc też dekiel itd itd... W sumie kolega jeszcze miał identyczną sytuację w R6. Tylko tam tak strzeliło, że zrobiło dziurę w silniku i olej poszedł pod oponę ... dobrze że wszystko stało się na prostej. Ciesz się że wszystko ok
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
3 wrz 2013, o 19:54 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Przecież to niemożliwe, by podkładka wykonana z materiału o wiele bardziej miękkiego przecięła wał Prędzej z podkładki nic by nie zostało. Pomijając fakt, że sama podkładka ma frezy i obracać się nie może Powodem urwania musiało być zupełnie co innego, może zmęczenie materiału. Ogólnie śruba sama w sobie nawet jak luźna, to się raczej nie powinna odkręcić z tego względu, że sama się dokręca pod wpływem obrotów wału. Co innego, że koło zębate zdawcze ma wtedy nieznaczne luzy, co może doprowadzić do zjechania frezów.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
3 wrz 2013, o 23:29 |
|
|
gpiorzel
SV Rider
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10 Posty: 815 Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Tak? Gumy na drążkach zazwyczaj całe a drążki wytarte (stabilizatory głównie mam na myśli)
|
8 wrz 2013, o 07:15 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Jeżeli drążek stabilizatora jest wytarty, to również guma jest do wymiany gdyż oba materiały ulegają wytarciu. A dlaczego w ogóle drążek się wyciera mimo, że jest o wiele twardszy? Guma jest elastomerem i pomimo stopniowego ścierania się ciągle oddziałuje na drążek jakąś siłą (odkształca się) Ale nie o tym ten temat
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
8 wrz 2013, o 14:35 |
|
|
dzwonek
wywrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46 Posty: 1346 Lokalizacja: Warszawka
Płeć: mężczyzna
Moto: BIDA
|
Re: Wymiana napędu krok po kroku (gaźnik '99-'02)
Aktualny link od Erazera: Poradnik w wersji pdf do pobrania tutaj, zdjęcia głównie własne, ale trafiły się sztuki z serwisówki i z netu. A na koniec porównanie starych i nowych zębatek
_________________
SV650N K3 --> SV1000S K3 --> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA
mail: dzwonek (at) svforum.pl
|
3 sie 2023, o 00:04 |
|
|