Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
nic nie napisałeś o regulacji napięcia czujnika TP w regulacji fast idle może w tysiącu tego się nie sprawdza ale w sv650 tak:
prawidłowa synchronizacja powinna wyglądać tak:
- przekręcasz stacyjkę na OFF
- podnośisz zbiornik i zdejmujesz airbox-a
- obrócić palcem śrubkę STVA aby przepustnica
A była na takiej samej wysokości jak
B zdj 1 zdj2- to samo zrobić na drugiej gardzieli (drugiej przypustnicy)
Regulacja czujnika STP:- pomiar czujnika STP:
- odłączyć przwód od STVA i stacyjkę dać na ON
zdj 3 - za pomocą śróbki regulacjnej ST usaiwić ręcznie przepustnicę do pełnego otwarcia:
zdj 4 - zmierzyć napięcie jakie dochodzi do czujnika podczas max otwarcia przypustnicy
napięcie
4,38V kabel żólty-czarny - jeśli napęcie jest zbyt małe lub za wysokie należy poluzować śruby od czujnika STP i ustawić czujnik aż wartość napięcia wskaże
4,38V zdj 5 - zakładamy airobx
Regulacja czujnika TP:
- włączyć silnik i pozwolić mu sie nagrzać
- ustawić obroty silnika na 1.300 rpm i wyłączyć silnik
- zmostokować 2 piny w białej wtyczce (fast idle)
- jeśli korekta TP jest konieczna poluzować 2 śrubki od czujnika TP:
zdj 6 - poruszyć czujnikiem aż kreska
-c00 pojawi się na wyświetlaczu i dokręcić śrubki czujnika TP
zdj 7Regulacja Fast Idle (fast idle reguluje się automatycznie ale dodatkowo trzeba sprawdzić):
- przy podniesionym baku i wyjętym airboxie odłączyć wtyczkę od STVA
zdj 8 i włączamy stacyjkę na ON
- palcem przekręcić śrubkę tak aby przepustnice w pełni się otwarły
zdj 9- mierzymy napięcie wyjściowe czujnika TP prawidłowa wartość:
1,21V - jeśli wartość napięcia czujnika TP jest inna należy obracać śrubką 1
zdj 10- po sprawdzeniu odpalamy silnik i ustawiamy obroty na 1.300 rpm
zdj 11Regulacja przepustnic (synchronizacja):
- podnośimy bak i demontujemy airboxa
- odpalamy silnik i pozwalamy mu się rozgrzać
- po rozgrzaniu sprawdzamy obroty silnika - prawidłowa wartość 1.300rpm jeśli takiej nie mamy regulujemy obroty śrubką z lewej str ramy
- zdejmujemy gumowy kapturek z króćca przedniej gardzieli i podłączamy węzyk wakuometra lub U-rurki
zdj 12- zdejmujemy gumowy kapturek z króćca tylnej gardzieli i podłączamy drugi węzyk wakuometra lub drugi koniec wężyka U-rurki
zdj 13 zdj 14 obrazuje U-rurkę z cieczą (olej)
- uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy mamy obroty 1.300rpm
- sprawdzamy wskazania wakuometru lub U-rurki jeśli kólki w wakumoterze nie są na tym samym poziomie lub ciecz (np olej) w węzyku U-rurki nie jest
zrównoważony to regulujemy (synchronizujemy) do równego poziomu za pomocą śrubki nr 3 na zdj:
zdj 15- po synchronizacji sprawdzamy czy obroty silnika nie uciekły od wartości 1.300rpm jak są inne to regulujemy na 1.300rpm
- ostatnim elementem jest sprawdzenie suwmiarką szczeliny-luzu przy dźwigni przepustnicy powinna mieć wartość
0,17mm jak nie to regulujemy
zdj 16to wszystko.
nasty jak coś mogę ci pomóc ale dopiero w pn po 16tej bo jestem poza Szczecinem tylko musisz dysponować wakuometrem lub u-rurką (mam też u-rurkę ale w domu rodzinnym poza Szczecinem)