Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 23:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
ABS ???? 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:51
Posty: 738
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Post Re: ABS ????
Ja jeździłem np. SV K7 z ABSem, przekonała mnie :mrgreen:

_________________
SV650 N K7


22 cze 2010, o 01:11
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: ABS ????
Ja nie jeździłem moto z ABSem ale sama zasada działania mówi już nam o tym że wydłuża drogę hamowania, wolę hamulce standardowe, porządne nawyki i umiejętności...
ale oczywiście każdy lubi co lubi, fakt z abs bezpieczniej...

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


22 cze 2010, o 02:39
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:51
Posty: 738
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Post Re: ABS ????
voorek napisał(a):
Ja nie jeździłem moto z ABSem ale sama zasada działania mówi już nam o tym że wydłuża drogę hamowania, wolę hamulce standardowe, porządne nawyki i umiejętności...
ale oczywiście każdy lubi co lubi, fakt z abs bezpieczniej...

Generalnie też uważam, że te gadżety są fatalne.. A już najgorsze są elektryczne szyby i wspomaganie kierownicy. Dawniej chłopy to siłę w rękach miały, a tak, to co?
PZDR.

_________________
SV650 N K7


23 cze 2010, o 00:16
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: ABS ????
vinca napisał(a):
A już najgorsze są elektryczne szyby i wspomaganie kierownicy. Dawniej chłopy to siłę w rękach miały, a tak, to co? PZDR.


Szyb to się nie czepiam, ale wsiądź sobie do starej ciężarówki/autobusu/dostawczaka lub tym podobne, który nie ma wspomagania kierownicy i spróbuj skręcić koła na postoju mądralo ;P Po czym wyobraź to sobie jak kierowca takiego pojazdu musi się męczyć manewrując w miejscu, gdy nie ma innego wyjścia :]

_________________
SVNERWUS


23 cze 2010, o 01:48
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ABS ????
Mi ojciec opowiadał jak kiedyś razem z pasażerem kręcili kierownicą w ciężarówkach bo samemu był problem jak w miejscu trzeba było skręcić. Więc wspomaganie to naprawdę dobra sprawa, co do abs to się nie wypowiem bo nie używam, wolę bez :).

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


23 cze 2010, o 11:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ABS ????
jaco1509 napisał(a):
Mi ojciec opowiadał jak kiedyś razem z pasażerem kręcili kierownicą w ciężarówkach bo samemu był problem jak w miejscu trzeba było skręcić. Więc wspomaganie to naprawdę dobra sprawa
Na mój chłopski rozum, to twój stary miał właśnie auto ze wspomaganiem, starszy model, bo sterowany z siedzenia pasażera, ale jednak :P
jaco1509 napisał(a):
co do abs to się nie wypowiem bo nie używam, wolę bez :)
Jak dla mnie, to właśnie się wypowiedziałeś :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


23 cze 2010, o 15:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: ABS ????
Dono napisał(a):
Ciekaw jestem ilu wypowiadających się jeździło motocyklem z ABS.

Ja jeżdżę i jestem zadowolony. Niezadowolony będzie ten kto chce poszaleć bo go abs będzie ograniczał (wheelie/stoppie, tor). Chyba że będzie to taki jak w beemce s1000rr gdzie jego charakterystykę można zmieniać.
Poza tym dużo bezpieczniej się hamuje w sytuacjach podbramkowych (wymuszenia itd)
Co do kierowania motorem podczas hamowania - tutaj abs nie pomoże, dopóki hamujesz masz ograniczone pole manewru. Przynajmniej moim zdaniem. Przewaga jest taka ze nie wyglebisz przez zablokowane przednie kolo...


23 cze 2010, o 17:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 19:32
Posty: 595
Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K6
Post Re: ABS ????
Dzięki Panowie w szczególności Golkow i Raf jedyny, coś pod powiedzieli innym dziękuje za pouczenie czy lubią czy nie lubią ABSu, wspomagania i elektrycznych szyb :D Byłem ciekaw ile z tym zabawy widziałem na allegro rozbitka i byłem ciekaw co by było potrzebne, odpuszczę sobie zbyt wiele zabawy może następne moto będzie z ABS.

_________________
SV 650S K6
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".


23 cze 2010, o 19:15
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: ABS ????
Co ma ABS do wheelie?

Cytuj:
Szyb to się nie czepiam, ale wsiądź sobie do starej ciężarówki/autobusu/dostawczaka lub tym podobne, który nie ma wspomagania kierownicy i spróbuj skręcić koła na postoju mądralo ;P Po czym wyobraź to sobie jak kierowca takiego pojazdu musi się męczyć manewrując w miejscu, gdy nie ma innego wyjścia


Mam wrażenie, że tamten post to była ironia :)

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


23 cze 2010, o 19:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:28
Posty: 727
Lokalizacja: Ursynów pod Warszawą
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650n 2001
Post Re: ABS ????
mr0zd napisał(a):
Co ma ABS do wheelie?


Na chłopski rozum ABS może Ci utrudnić kontrolę nad wheelie zmniejszając siłę działania tylnego hamulca.

_________________
Żółty Giant Yukon k4 -> Żółta SV650 N k1
Obrazek


24 cze 2010, o 14:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: ABS ????
ABS nie zmniejsza siły hamowania, on po prostu ją dozuje tak aby nie doszło do zblokowania koła... Wątpię aby ktoś przy robieniu wheelie blokował tylny hebel :D

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


24 cze 2010, o 18:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: ABS ????
Ale czujniki wariują i ABS zaczyna świrować :/

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


24 cze 2010, o 19:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: ABS ????
selisek napisał(a):
Ale czujniki wariują i ABS zaczyna świrować :/


Jak są dobre czujniki i układ hamulcowy to nic nie wariuje :) Nie wiem jak to wygląda w SV jeżeli chodzi o ABS, ale w samochodach jest taka rozbieżność, że dupa opada. Miałem firmowego seicento to dzięki zamontowanemu w nim ABS przydzwoniłem w tył L-ki.
Jeżeli Sv jest takim seicento wśród motorów to wtedy nie zdziwiłbym się wariowania ABS. Ludzie, którzy przesiedli się na chwilę na jakiegoś sporta piszą, że heble w Sv to padlina... dla mnie na razie są ok bo nie jeździłem sprzętem z lepszym układem hamulcowym.

Nie chciał bym mieć w SV ABS bo wiem, że są to motory z niższej półki cenowej :D Jeżeli bez ABSu oszczędzili na hamulcach zakładając np zaciski 2 tłoczkowe to z góry zakładam, że droższy motor bez ABS lepiej hamuje od SV z ABSem.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


24 cze 2010, o 20:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ABS ????
A ja powiem może nie na temat do o autach ale za to o ABS. W swoim aucie mam i lubię go a wiele zależy nie od czujników a od opon. Kiedyś miałem opony marki drewno i wtedy faktycznie dało się zablokować koła na asfalcie dość szybko i ABS włączał się często powodując niewątpliwie wydłużenie drogi hamowania. W tym roku założyłem opony Pirelli P7 które ludzie chwalą za klejenie do drogi - fakt paliwa pali z 0,5-1l więcej ale teraz zablokowanie koła na asfalcie jest praktycznie niemożliwe - deszcz sucho nieważne - już nie raz słyszałem z tyłu piszczenie opon nawet przy normalnym hamowaniu. Naprawdę te opony działają cuda.

W motorze bym chciał bo już parę razy na pasku mi przód pojechał ale o dziwo ani razu nie wyglebiłem - może dlatego że szybko odpuściłem klamkę - czy odruchowo to nie wiem ale chyba na odruchy jeszcze za wcześnie. Na początek w moto ABS byłby pomocny.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


26 cze 2010, o 10:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: ABS ????
Według mnie porównywanie ABS w motocyklach i samochodach nie ma sensu.

Nie jestem znawcą tematu ale na logikę :

W samochodzie zawsze masz 4 koła na jezdni.
ABS mierzy prędkość obrotowa kół, jeżeli koło przestanie się kręcić to puszcza hamulec - to tak prosto wytłumaczona zasada działania.

W motocyklu masz 2 koła. Jedziesz na jednym kole to przednie koło zaczyna zwalniać a tylne napiernicza. Jeżeli ABS kontroluje działanie tylnego hamulca to zaczyna hamować tylnym kołem bo myśli że prawe kolo zaczyna się ślizgać.

Pozdrawiam.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


26 cze 2010, o 11:12
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: ABS ????
ABS ogłupia i jeżeli ktoś decyduje się na zakup ABSu to musi liczyć się z tym, że każde następne moto powinien doposażyć w ten system, bo gleba przy hamowaniu będzie bardzo szybka :)

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


26 cze 2010, o 11:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ABS ????
selisek napisał(a):
Według mnie porównywanie ABS w motocyklach i samochodach nie ma sensu.

W motocyklu masz 2 koła. Jedziesz na jednym kole to przednie koło zaczyna zwalniać a tylne napiernicza. Jeżeli ABS kontroluje działanie tylnego hamulca to zaczyna hamować tylnym kołem bo myśli że prawe koło zaczyna się ślizgać.

Pozdrawiam.


ABS nie hamuje za kierowce tylko popuszcza jak za mocno naciśniesz - w podanym przez Ciebie przypadku nie dałoby się opanować lotu w tył bo hamulec by nie chciał się nacisnąć - w praktyce naciskałby się ale pulsacyjnie.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


26 cze 2010, o 11:27
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: ABS ????
Cytuj:
Według mnie porównywanie ABS w motocyklach i samochodach nie ma sensu.

W motocyklu masz 2 koła. Jedziesz na jednym kole to przednie koło zaczyna zwalniać a tylne napiernicza. Jeżeli ABS kontroluje działanie tylnego hamulca to zaczyna hamować tylnym kołem bo myśli że prawe koło zaczyna się ślizgać.

Pozdrawiam.


To co mówisz to jest działanie TCSu a nie ABSu :)

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


26 cze 2010, o 11:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: ABS ????
selisek napisał(a):
Według mnie porównywanie ABS w motocyklach i samochodach nie ma sensu.

Nie jestem znawcą tematu ale na logikę :

W samochodzie zawsze masz 4 koła na jezdni.
ABS mierzy prędkość obrotowa kół, jeżeli koło przestanie się kręcić to puszcza hamulec - to tak prosto wytłumaczona zasada działania.

W motocyklu masz 2 koła. Jedziesz na jednym kole to przednie koło zaczyna zwalniać a tylne napiernicza. Jeżeli ABS kontroluje działanie tylnego hamulca to zaczyna hamować tylnym kołem bo myśli że prawe kolo zaczyna się ślizgać.

Pozdrawiam.


Dokładnie tak to działa. System mierzy różnicę obrotową kół. Jeśli jedziesz na tylnym to wszystko gra dopóki przednie (w gorze) nie zacznie zwalniać.
Wtedy tył hamuje wyrównując prędkość obr. kol kończąc twój wheelie. Wciśniecie przedniego hebla kończy wheelie natychmiastowo.
Taki urok...


27 cze 2010, o 18:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ABS ????
R@F napisał(a):
selisek napisał(a):
Według mnie porównywanie ABS w motocyklach i samochodach nie ma sensu.

Nie jestem znawcą tematu ale na logikę :

W samochodzie zawsze masz 4 koła na jezdni.
ABS mierzy prędkość obrotowa kół, jeżeli koło przestanie się kręcić to puszcza hamulec - to tak prosto wytłumaczona zasada działania.

W motocyklu masz 2 koła. Jedziesz na jednym kole to przednie koło zaczyna zwalniać a tylne napiernicza. Jeżeli ABS kontroluje działanie tylnego hamulca to zaczyna hamować tylnym kołem bo myśli że prawe kolo zaczyna się ślizgać.

Pozdrawiam.


Dokładnie tak to działa. System mierzy różnice obrotowa kol. Jeśli jedziesz na tylnym to wszystko gra dopóki przednie (w gorze) nie zacznie zwalniać.
Wtedy tył hamuje wyrównując prędkość obr. kol kończąc twój wheelie. Wciśniecie przedniego hebla kończy wheelie natychmiastowo.
Taki urok...

Czyli chcesz powiedzieć, że system ABS sam inicjuje hamowanie któregokolwiek koła? :niee:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 cze 2010, o 19:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL