Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 08:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Regulacja TPS 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Regulacja TPS
Pomoże ktoś ze znalezieniem tematu o ustawianiu TPSu bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć, szukajka też nie pomaga :(

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


1 mar 2011, o 22:28
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

masz podobnie :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


1 mar 2011, o 22:37
Zobacz profil
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Podnosisz bak, wchodzi w dealer moda poprzez spięcie kabli w kostce (gdzieś w FAQ jest chyba) a potem odkręcasz śruby od TPS, a raczej je luzujesz i odpalasz moto i czekasz aż się nagrzeje. Wtedy regulujesz a to w jedną a to w drugą stronę i sprawdza kiedy kreska przejdzie na górę. Na idlu powinien mieć kreskę na środku a jak dodasz gazu to przechodzi na górę. Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom :)

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


1 mar 2011, o 23:25
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Carry napisał(a):
Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom :)


Ustawiam to poprzez ruszanie TPS'em?


12 mar 2011, o 00:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: Regulacja TPS
Tak, ale rób to w miarę delikatnie. Najlepiej jedną ze śrub poluzować tylko minimalnie, drugą trochę bardziej i obracać TPSa tak jakby wokół tej śruby która mocniej trzyma.

_________________
Obrazek
SV650S K6


12 mar 2011, o 08:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja TPS
Słoniu, w gaźnikowym robi się to inaczej!
Nie ma żadnych kresek na wyświetlaczu, mierzy się oporność czujnika miernikiem. Dopiero jeśli jest coś nie tak, to wtedy odkręcasz TPS i przekręcasz w inne położenie, tak by oporności były właściwe. W serwisówce masz wszystko podane jak na tacy, 5-latek sobie poradzi :spoko:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 mar 2011, o 08:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja TPS
Wiem wiem, że trzeba sprawdzać oporności, wczoraj ogarniałem serwisówkę, tylko zastanawiam się jakie mają być opory na kablach, żeby miało jak największego kopa z dołu. Powinno się to dać zrobić, bo w serwisówce podany jest tylko przedział w jakim powinny się mieścić opory,a nie konkretna wartość :D Znając życie pewnie jest jeszcze inaczej...


12 mar 2011, o 10:32
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 18:37
Posty: 185
Lokalizacja: szczecin/kolobrzeg
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 04
Post Re: Regulacja TPS
Podłącze się do tematu ponieważ dziś sprawdziłem co pokaże komputer i wyszedł brak błędów ale zastanawia mnie czy wszystko jest prawidłowo kreska przy -c była na środku przy uruchomionym silniku a na wyższy poziom wskakiwała przy 3,5 tys obrotów, czy to dobrze czy trzeba regulować i na jaki poziom?

_________________
everybody dies but not everybody lives


8 kwi 2011, o 20:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulacja TPS
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała.


8 kwi 2011, o 20:55
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja TPS
A co się stanie, oprócz walenia ogniem z wydechu, jak odłączę TPS? :>

EDIT: Czytajcie uważnie:
Odpinam wtyczkę od TPS, biorę miernik w dłoń i mierzę Omegę 1 i Omegę 2:

Obrazek

Omegę 1 mierzę na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloomów do 6,5 kiloomów,
następnie mierzę Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 78% Omegi 1.

I tu moje pytania:
Jeżeli na Omedze 1 będę miał 3,5 kilooma, a na Omedze 2,73 kiloomów to czy to samo jak bym miał na Omedze 1 6,5 kilooma, a na Omedze 2 5,07 kiloomów? Podczas regulacji chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji O1 i O2 czy może decydującą rolę mają wartości w kiloomach dla Omegi 1, a Omega 2 sama się odpowiednio "dostosuje"?

Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że proporcje zawsze będą stałe, bo TPS reguluje się po prostu kręcąc nim i ciężko by było zmienić opór dla otwartej przepustnicy nie zmieniając "niechcący" oporu dla zamkniętej przepustnicy.
Jak dla mnie wychodzi teraz na to, że w regulując opór dla Omegi 1 (poprzez poruszanie TPS'em) np na 3,5 kilooma motocykl powiedzmy dostanie dużą dawkę paliwa już od 1500 obr, a ustawiając na 6,5 kilooma dostanie "kopniaka" dopiero przy 3500 obr... Niech ktoś naprowadzi mnie, albo wytłumaczy jak to w końcu jest bo to co pisałem to tylko moje przypuszczenia.

Jak popełniłem jakieś błędy w opisie to przepraszam, fizykę miałem tylko przez 2 lata szkoły średniej.


9 kwi 2011, o 00:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Regulacja TPS
Dono napisał(a):
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała.


Mylisz się Dono. U mnie oryginalnie było na równo 3500 tys. Teraz ustawiłem na 1500 :mrgreen:

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


9 kwi 2011, o 09:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulacja TPS
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę :hmm:

Słoniu, sprawdź czy przy otwieraniu przepustnicy oporność wzrasta czy maleje, wtedy będziesz wiedział w którą stronę regulować. Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko? Nie pamiętam już w którą stronę trzeba pokręcać, aby obniżyć obroty, chyba przeciw zegarowo, ale naprawdę nie pamiętam.


9 kwi 2011, o 09:22
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Regulacja TPS
Dono napisał(a):
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę :hmm:


Na pewno nikt przed mną tego nie ruszał,bo miałem pomalowane przez producenta śruby, które były dość mocno dokręcone i nie ruszane :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


9 kwi 2011, o 09:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2010, o 00:12
Posty: 938
Lokalizacja: Baniocha
Płeć: mężczyzna
Moto: XT600E 03r
Post Re: Regulacja TPS
Tak sobie czytam i czytam ten temat i szukam i nie mogę znaleźć co daje ten TPS? I czy w gaźnikowcu oporność mierzyć na odpalonym sprzęcie czy tylko na włączonym zapłonie?

_________________
Polerowanie reflektorów
fb.com/polerowanko


9 kwi 2011, o 09:39
Zobacz profil WWW
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Regulacja TPS
W gaźnikowcu na odpalonym, jest o tym bardzo dużo np. na wikipedii...

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


9 kwi 2011, o 09:51
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja TPS
We wtryskowym robi się to na odpalonym, nie podłączasz żadnych mierników, tylko kierujesz się kreską na wyświetlaczu.
W gaźnikowym trzeba odpiąć czujnik TPS od reszty instalacji elektrycznej i miernikiem zmierzyć oporność na zamkniętej i otwartej przepustnicy, tak jak Słoniu wyżej napisał. Jak to zrobić na włączonym silniku, nie przychodzi mi do głowy :obity:
Jeżeli masz Carry inne dane, to nie odsyłaj do wikipedii, tylko napisz tu ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 kwi 2011, o 11:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja TPS
Dono napisał(a):
Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko?


Regulacja będzie na oko, bo nawet w serwisówce nie ma przelicznika na obroty - jak się da to ustawię końcowe wartości przedziału dla Omegi 1 czyli 3,5 kilooma, potem zrobię jazdę testową gdzie będę przyspieszał z jakiegoś wysokiego biegu np 5 albo 6, potem operację powtórzę dla 6,5 kilooma i znów jazda testowa. Jak nie będę czuł różnicy to po prostu ustawie takie opory, które masz u siebie Dono, które mi przy okazji podeślesz jak się umówiliśmy... pod warunkiem, że czujniki są takie same w gaźniku jak i we wtrysku :)


9 kwi 2011, o 11:55
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: Regulacja TPS
Dobra to mam wtrysk, tylko czym mam kręcić żeby ta kreska uciekała, i jak wejść w ten mod? :> (tak dokładnie)

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


9 kwi 2011, o 14:07
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja TPS
Masz tu foto story: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459

Luzujesz śruby czujnika i delikatnie zmieniasz jego położenie.


9 kwi 2011, o 14:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja TPS
Cytuj:
Obrazek

Regulowałem dzisiaj TPS w swoim gaźnikowcu i wygląda to tak: opór Omega 1 zawsze jest taki sam, nie zależnie od położenia TPS'u - w moim przypadku była to wartość 5.4 kOhm. Przy poruszaniu TPS'em zmienia się tylko wartość dla Omegi 2 - przy zamkniętej przepustnicy było to chyba (nie pamiętam dokładnie) 0.9 kOhm, a przy w pełni otwartej 4.3 kOhm - A z tego wynika, że Omega 2 równa się 79,6% Omegi 1, czyli źle, bo powinno być to 78%, więc ustawiłem TPS tak, żeby przy otwartej przepustnicy wskazywało 4.2 kOhm.

Największa wartość jaką udało mi się ustawić dla Omegi 2 to 4.9 kOhm, a najniższa to 4.1 kOhm... i tak się zastanawiam: na której z tych wartości svka miałaby największego kopniaka z dołu...wydaje mi się, że przy 4.9 kOhm :obity: Może ktoś sprawdzi? :>


27 kwi 2011, o 18:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL