Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=3938
Strona 9 z 19

Autor:  jacaaaa [ 4 sie 2014, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Rozumiem , że główny cel to podniesienie mocy ? Słyszałem, że niby to dość subiektywne odczucie :P

Autor:  Carry [ 4 sie 2014, o 21:14 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Chodzi o podniesienie mocy ale nie kosztem silnika.

Subiektywne odczucie masz przy TRE (i to tez w zaleznosci od modelu, bo roznice miedzy mapami zaplonowymi w roznych modealch procentowo roznie wygladaja), jesli wystroisz moto pod AFR to wreszcie jestes w stanie wykorzystac znowy wydech czy przelotowy filtr... tutaj subiektywizmu nie ma bo masz prawidlowa mieszanke chociaz dolales 30% paliwka lub tye samo ujales:)

Nie polecam tego nikomu z wydechem standardowym i filtrem bo to kasa w bloto pojdzie!

Autor:  Carry [ 12 sie 2014, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!

Polub nas tutaj:

https://www.facebook.com/mototunepl

Autor:  michalecek777 [ 21 sie 2014, o 13:25 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Cześć był by ktoś pomocny z okolic kielc-ostrowca św.-radom ewentualnie po drodze od kozienic na mińsk ,najlepiej kto na chwilę mógłby po moim dojechaniu użyczyć na przełożenie kompa ze swojej k5 do mojej k4. Chodzi o to czy komp od k5 będzie chodził u mnie w moto. Planuje moda pc u Carrego z jednak nie ma póki co oprogramowania pod k4 tylko pod k5 a jeśli młodszy pc by grał to dalej by już poszło i wszystko zestroi bez problemu, ja na chwilę obecną z moim k4 stoję w miejscu. Po konsultacjach z Carrym doradził tak na chwilę obecną aby nie robić na darmo roboty.

Autor:  Carry [ 21 sie 2014, o 14:09 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Na naszej stronie umieściliśmy artykuł opisujący działanie oraz budowę TRE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:)

Link do artykułu

Zapraszamy do lektury:)

Autor:  kriss [ 22 sie 2014, o 14:35 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

michalecek777 napisał(a):
Cześć był by ktoś pomocny z okolic kielc-ostrowca św.-radom ewentualnie po drodze od kozienic na mińsk ,najlepiej kto na chwilę mógłby po moim dojechaniu użyczyć na przełożenie kompa ze swojej k5 do mojej k4. Chodzi o to czy komp od k5 będzie chodził u mnie w moto. Planuje moda pc u Carrego z jednak nie ma póki co oprogramowania pod k4 tylko pod k5 a jeśli młodszy pc by grał to dalej by już poszło i wszystko zestroi bez problemu, ja na chwilę obecną z moim k4 stoję w miejscu. Po konsultacjach z Carrym doradził tak na chwilę obecną aby nie robić na darmo roboty.


mam wolny sterownik od mojej K6 tylko zblokowany na 25kW (bo tyle jest w dowodzie). Poprzedni właściciel wymieniał i stary mi dał. Ewentualnie z mojego możemy wyjąć na chwile też, jak byś był w Kielcach.

Autor:  Carry [ 22 sie 2014, o 14:39 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

kriss napisał(a):
michalecek777 napisał(a):
Cześć był by ktoś pomocny z okolic kielc-ostrowca św.-radom ewentualnie po drodze od kozienic na mińsk ,najlepiej kto na chwilę mógłby po moim dojechaniu użyczyć na przełożenie kompa ze swojej k5 do mojej k4. Chodzi o to czy komp od k5 będzie chodził u mnie w moto. Planuje moda pc u Carrego z jednak nie ma póki co oprogramowania pod k4 tylko pod k5 a jeśli młodszy pc by grał to dalej by już poszło i wszystko zestroi bez problemu, ja na chwilę obecną z moim k4 stoję w miejscu. Po konsultacjach z Carrym doradził tak na chwilę obecną aby nie robić na darmo roboty.


mam wolny sterownik od mojej K6 tylko zblokowany na 25kW (bo tyle jest w dowodzie). Poprzedni właściciel wymieniał i stary mi dał. Ewentualnie z mojego możemy wyjąć na chwile też, jak byś był w Kielcach.



Mozesz podac mi numer tego ECU?:)

Autor:  kriss [ 22 sie 2014, o 14:47 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Carry napisał(a):
kriss napisał(a):
michalecek777 napisał(a):
Cześć był by ktoś pomocny z okolic kielc-ostrowca św.-radom ewentualnie po drodze od kozienic na mińsk ,najlepiej kto na chwilę mógłby po moim dojechaniu użyczyć na przełożenie kompa ze swojej k5 do mojej k4. Chodzi o to czy komp od k5 będzie chodził u mnie w moto. Planuje moda pc u Carrego z jednak nie ma póki co oprogramowania pod k4 tylko pod k5 a jeśli młodszy pc by grał to dalej by już poszło i wszystko zestroi bez problemu, ja na chwilę obecną z moim k4 stoję w miejscu. Po konsultacjach z Carrym doradził tak na chwilę obecną aby nie robić na darmo roboty.


mam wolny sterownik od mojej K6 tylko zblokowany na 25kW (bo tyle jest w dowodzie). Poprzedni właściciel wymieniał i stary mi dał. Ewentualnie z mojego możemy wyjąć na chwile też, jak byś był w Kielcach.



Mozesz podac mi numer tego ECU?:)


"F8T95772
MGT061
5708"

tyle widzę numerów. Da się go odblokować jakoś?

Autor:  Carry [ 22 sie 2014, o 17:53 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Ten modul jest od 650 a potrzebny od 1000:)

Da sie ale raczej nie w tym sezonie...

Autor:  SHVAYA [ 22 sie 2014, o 18:21 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Możesz doprecyzować, co może się dziać po zamontowaniu S-TRE w motocyklu z drugą parą przepustnic (np. SV650 K9)? Chciałem montować u siebie, ale trochę mnie przestraszyłeś

Autor:  Carry [ 23 sie 2014, o 10:36 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Ciężko mi doprecyzować akurat w SV 650 z racji że nie mam do niej map rozpisanych jeszcze wszystkich... Ale postaram się to zrobić na bazie SV1000 z racji na duże podobieństwo:

Będzie krótko i na temat:) Możesz śmiało wrzucić S-TRE z racji że w SV nie ma takiego podziału jak np w GSXR jeśli chodzi o STP - po prostu mapowanie STP jest niezależne od biegów i mapa przypisana jest do wszystkich biegów taka sama więc TRE nic tu nie zmieni:)

Autor:  SHVAYA [ 23 sie 2014, o 12:38 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

wielkie dzięki za odpowiedź!

Autor:  michalecek777 [ 25 sie 2014, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Cześć był by ktoś pomocny z okolic kielc-ostrowca św.-radom ewentualnie po drodze od kozienic na mińsk ,najlepiej kto na chwilę mógłby po moim dojechaniu użyczyć na przełożenie kompa ze swojej sv1000 k5 do mojej k4. Chodzi o to czy komp od k5 będzie chodził u mnie w moto. Planuje moda pc u Carrego z jednak nie ma póki co oprogramowania pod k4 tylko pod k5 a jeśli młodszy pc by grał to dalej by już poszło i wszystko zestroi bez problemu, ja na chwilę obecną z moim k4 stoję w miejscu. Po konsultacjach z Carrym doradził tak na chwilę obecną aby nie robić na darmo roboty,powielam post.

Autor:  Słoniu [ 2 lis 2014, o 06:25 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Tak się zastanawiam czy czujnik wciśnięcia sprzęgła jest skomunikowany z ECU? Bo jak tak to można ogarnąć kontrolę startu, że na wciśniętym sprzęgle silnik nie zakręci się wyżej niż np 6000 obr/min poprzez odcięcie iskry na świecach lub poprzez ograniczenie otwarcia drugich przepustnic... puszczmy sprzęgło i wszystko wraca do normy, czyli pełny ogień na tłoki i atomowy start. Tylko musiałoby to dotyczyć jedynie pierwszego biegu, bo na dalszych nie dałoby zrobić międzygazu redukując na wysokich obrotach.

Autor:  skwaro [ 2 lis 2014, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: Odp: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Słoniu napisał(a):
Tak się zastanawiam czy czujnik wciśnięcia sprzęgła jest skomunikowany z ECU? Bo jak tak to można ogarnąć kontrolę startu, że na wciśniętym sprzęgle silnik nie zakręci się wyżej niż np 6000 obr/min poprzez odcięcie iskry na świecach lub poprzez ograniczenie otwarcia drugich przepustnic... puszczmy sprzęgło i wszystko wraca do normy, czyli pełny ogień na tłoki i atomowy start. Tylko musiałoby to dotyczyć jedynie pierwszego biegu, bo na dalszych nie dałoby zrobić międzygazu redukując na wysokich obrotach.

To się nazywa procedura startu i jest w każdym aftermarketowym ECU/sofcie do strojenia silnika. Czyżby w końcu idziesz w jedyną słuszną stronę sterowania silnimiem za pomocą ECU zamiast rzeźby w gaźnikach?
A swoją drogą to zazwyczaj jest robione po sygnale z czujnika prędkości, jak na pierwszym biegu prędkość = 0 to odcinka = np. 6000RPM

Autor:  Janek87 [ 2 lis 2014, o 12:28 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Słoniu napisał(a):
Tak się zastanawiam czy czujnik wciśnięcia sprzęgła jest skomunikowany z ECU? Bo jak tak to można ogarnąć kontrolę startu, że na wciśniętym sprzęgle silnik nie zakręci się wyżej niż np 6000 obr/min poprzez odcięcie iskry na świecach lub poprzez ograniczenie otwarcia drugich przepustnic... puszczmy sprzęgło i wszystko wraca do normy, czyli pełny ogień na tłoki i atomowy start. Tylko musiałoby to dotyczyć jedynie pierwszego biegu, bo na dalszych nie dałoby zrobić międzygazu redukując na wysokich obrotach.


Autor:  hubi199 [ 2 lis 2014, o 12:34 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Standardowy czujnik się nie nadaje do tego z tego co pamiętam, zamyka obwód dopiero po ałkowitym wciśnięciu sprzęgła.

Carry 650 nadal nie robi?

Autor:  Słoniu [ 2 lis 2014, o 16:09 ]
Tytuł:  Re: Odp: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

skwaro napisał(a):
Czyżby w końcu idziesz w jedyną słuszną stronę sterowania silnimiem za pomocą ECU zamiast rzeźby w gaźnikach?

Tak, bo największe gaźniki to 48 mm, a według Engine Analyzera ten rozmiar nadal ogranicza możliwości rozwierconego silnika. Będę szukał przepustnic 54 mm z SV1000 K5+

skwaro napisał(a):
A swoją drogą to zazwyczaj jest robione po sygnale z czujnika prędkości, jak na pierwszym biegu prędkość = 0 to odcinka = np. 6000RPM

To chyba nawet będzie prostszy sposób niż kombinowanie z czujnikiem przy klamce sprzęgła.

Autor:  Carry [ 2 lis 2014, o 21:21 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

Póki co nadal 650 nic... Większy nacisk poszedł na ZX 10 (kontrola trakcji) oraz na wprowadzenie Yamahy do programu.

Co do procedury startu to na neutralu (czyli też przy wciśniętej klamce sprzęgła) jest inna wartość odcinki niż na pozostałych biegach. Więc jeśli robisz start szybki a potem nie używasz sprzęgła przy zmianie biegów to jest ok. Gorzej jak sprzęgło będzie potem potrzebne bo będzie non stop na odcinie (w zależności od wartości ustawionej przy wciśniętej klamce)

Chyba jasne, jeśli coś niedopowiedziałem to dajcie znać:)

Autor:  Słoniu [ 2 lis 2014, o 22:07 ]
Tytuł:  Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC

A ustawienie odcinki w zależności od prędkości motocykla (tak jak Skwaro napisał) jest możliwe?

Który komputer od SV1000 jest lepszy: K3-K4, czy może K5+? Czy może oba dają takie same możliwości?

EDIT: a czy czujnik sprzęgła nie zamyka obwodu jak klamka jest wciśnięta na maksa? Bo ja jak używam sprzęgła podczas jazdy to je tylko muskam lekko, to może jest szansa, że czujnik tego nie wyłapie?

Strona 9 z 19 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/