Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 25 kwi 2024, o 19:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Modyfikacje tylnego zawieszenia 
Autor Wiadomość
motorowerzysta

Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44
Posty: 64
Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Czy amor z zx6r 07-08 by pasował (wizualnie wyglądają tak samo jak 04-06)? Potrzebny jest sam amor czy również ten uchwyt z kośćmi? Prościej jest zamontować ten amorek ze zbiorniczkiem sterczącym do góry czy tym leżącym?
Kawasaki ZX6R 1998-2002:
Obrazek
Kawasaki ZX6R 2007-...:
Obrazek

Dane z manuala tego rocznika:
Rear Shock Absorber
Rebound Damper Setting 19th click from the first click of the fully clockwise position
(Usable range: 0 ←→ 25th click)
Compression Damper Setting:
High Speed 2 1/2 turns out from the fully clockwise position
(Usable range: 0 ←→ 4 turns out)
Low Speed 2 turns out from the fully clockwise position
(Usable range: 0 ←→ 5 turns out)
Spring Preload Setting Position:
Standard Spring length: 180 mm (7.09 in.)
Usable Range Spring length: 175 ∼ 185 mm (6.89 ∼ 7.28 in.)
(stronger to weaker)
Gas Pressure 980 kPa (10.0 kgf/cm², 142 psi, non-adjustable)

The standard adjusting nut setting for an average-build rider of 68 kg (150 lb) with no passenger and no accessories is 180 mm (7.09 in.) spring length.

Zmiany na przestrzeni lat(dane z wikipedii) w zawieszeniu w ZX6R:
2003-2004: Bottom-link Uni-Trak system with gas-charged shock, stepless rebound and compression adjustability
2005-2006: Uni-Trak with Adjustable Preload, Stepless Rebound and Compression Damping
2007-2013: Bottom-Link Uni-Trak with gas-charged shock, top-out spring and pillow ball upper mount, dual-range (high/low-speed) stepless compression damping, 25-way Adjustable rebound damping, fully adjustable spring preload

_________________
Life is a bitch!


18 wrz 2013, o 14:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Z tego co wyczytałem na svrider.com to najłatwiej zamontować jest amortyzator z ZX10 z roczników 2006-2007, ponieważ mają zbiorniczek nie wystający ponad punkt mocowania amortyzatora. Jeśli zakładasz ze starszych lub nowszych roczników, to trzeba ciąć osłonę aku.

EDIT: acinr poniżej mnie poprawił, więc kasuję część wypowiedzi żeby nie siać zamętu.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


Ostatnio edytowano 18 wrz 2013, o 14:54 przez Goccolo, łącznie edytowano 1 raz



18 wrz 2013, o 14:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
najlepiej brać amor taki jak na 2-gim zdj gdzie zbiornik jest delikatnie pod kątem w stosunku do amortyzatora
lub taki jak na tym rysunku (też od zx10r) gdzie zbiornik jest pod kątem 90 stopni w stosunku do amortyzatora
Obrazek

dogbonesów nie musisz zmieniać pasują oryginalne od sv-ki
ja posiadam ten co pokazałeś na 2-gim zdjęciu pasuje plug&play jedynie co musiałem zrobić to delikatnie wyciąć otwór w pudle akumulatora
na zbiorniczek amora

jeśli chodzi o amor z 1-szego zdj to mocowania amora też pasują ale ułożenie zbiornika może znacznie przeszkadzać w jego instalacji
więc po co eksperymentować jak wiadomo, że pasuje ten z drugiego zdj i ten co ja wrzuciłem

tu masz filmik poglądowy jak wymienić:
http://www.youtube.com/watch?v=HlDgZcXOyo8

edit: tej ,,kiwaczki" zmieniać nie musisz

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


18 wrz 2013, o 14:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
tom3cz3k przy doborze amortyzatora weź też pod uwagę, że amory z ZX10R (04-05, 06-07 i 08-09) różnią się sztywnością sprężyny:
(Model, rocznik, długość, sztywność w kg/mm)
Kawasaki ZX-10R 2004-2005 338.0 10.0
Kawasaki ZX-10R 2006-2007 338.0 8.3
Kawasaki ZX-10R 2008- 338.0 9.1

Ciężcy riderzy zakładają amortyzatory z ZX14, które konstrukcyjnie są podobne do tych z ZX10, ale są sztywniejsze.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


18 wrz 2013, o 15:02
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przyznam, że odrobinę pobieżnie przeleciałem wątek, aleee....
Wy tu pitu pitu o sprężynach (to sobie i tak można wymienić), trochę o oleju (tu ciapkę gorzej), a nikt nie wspomniał o ciśnieniu (wypadało by sprawdzić czy jeszcze trzymają fabryczne) i charakterystyce tłumienia :P
BTW. Dla dużej sv zamiast części od zx-10, taniej można wyhaczyć amortyzator od z1000 z pierwszej albo drugiej generacji. Wymiana w zecie na sztukę z zx-10 jest na wielu zagranicznych forach opisywana jako "mało opłacalna" - nie daje widocznej poprawy.
Przez swoje piździelstwo upuściłem ciśnienie z amorka, ale po ponownym nabiciu motocykl był nie do poznania. Przed tą wtopą nie powiedział bym, że z amorkiem jest coś niebardzo, a jednak.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 wrz 2013, o 15:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Kacper, czym pompowałeś amorek? Powietrzem atmosferycznym, czy czystym azotem?


18 wrz 2013, o 15:21
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Amorek zawsze azotem.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 wrz 2013, o 15:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Czytałem gdzieś, że dopuszcza się pompowanie powietrzem atmosferycznym, tylko wtedy trzeba zastosować inne ciśnienie, nie pamiętam czy większe czy mniejsze.


18 wrz 2013, o 15:28
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Raczej mniejsze, tlen jest bardziej niestabilny wraz ze wzrostem temperatury. Tym bym się nie przejmował, z azotem chodzi o nie wpuszczanie wilgoci do amortyzatora. To powinno być hermetyczne i pracować w oleju, więc elementy mogą być słabo zabezpieczone przed korozją, olej też nie lubi kontaktu z wodą - patrz przednie zawieszenie.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 wrz 2013, o 15:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2534
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
To wszystko u powyżej wspomianego Łukasza się zrobi?
Muszę do niego napisać, bo sam ciekaw jestem, co by polecał...


18 wrz 2013, o 16:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Inkling napisał(a):
To wszystko u powyżej wspomianego Łukasza się zrobi?

Tak

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


18 wrz 2013, o 16:57
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44
Posty: 64
Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dzięki wielkie za tak dokładne odpowiedzi. Przyjdą mrozy to sobie sprawię nowy amorek w sv.
Ostatnie pytanie - gdzie można sprawdzić ciśnienie tego amora? W salonie Kawasaki zrobią to jak przyniosę im sam amor? Ktoś zna koszty (orientacyjnie)?
Czy da się jakoś ocenić wizualnie czy amor jest sprawny czy raczej to kupa złomu? Mogę założyć że im nowszy tym lepszy? Że nadal będzie pracować tak jak powinien?

_________________
Life is a bitch!


18 wrz 2013, o 22:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dopiero temat zauważyłem. Jak już mnie Skwaro wywołał to ja mam założony kit hyperpro przód i tył i odpowiednio ustawione. Jak ktoś chce się bawić w takie przeróbki samemu to lepiej niech ma dobrą wiedzę, ja bym się samemu bał. Lepiej (jak już nie chcemy oddać) to chociaż się poradzić mądrzejszych. Łukasz ustawiał zawieszenie w motocyklu Korobacza, więc coś tam pewnie się zna ;)
Zabawę lepiej robić kompleksowo i tył i przód.

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


20 wrz 2013, o 17:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Browar, jakie to koszty?


20 wrz 2013, o 19:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
około tysiaka kity, plus robocizna.(ustawienie pod kierowce gratis)

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


21 wrz 2013, o 10:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A te kity to same sprężyny czy coś więcej?


21 wrz 2013, o 15:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Sprężyny, olej i ...naklejki mocy ;)

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


23 wrz 2013, o 11:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Na allegro pojawił się amor z ZX10 z rocznika 2007.
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-zx-10 ... 57733.html

Wykonałem szybki telefon do ww. Łukasza żeby porozmawiać o sensowności wstawienia tego do SV650.
Nastawienie miał dość sceptyczne i powiedział, że sama zamiana nie wystarczy żeby zawias pracował optymalnie.

Żeby poprawić prowadzenie moto z pasażerem zaproponował progresywną sprężynę HyperPro i pewnie w takim kierunku będę zmierzał.

Jeśli ktoś by chciał jednak kupić ww. amortyzator, to ma okazję, bo te roczniki nie pojawiają się często (śledziłem allegro od miesiąca). Na svrider.com sobie tego swapa ludzie cenią...

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


8 paź 2013, o 13:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Pewnie idealnie mieć ten amor + progresywną sprężynę :)

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


8 paź 2013, o 17:48
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17
Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przeczytałem wszystko i dla pewności. Chce wymienić w gaxnikowym bez większych problemów to musze szukać amorka od Kawy zx6r roczniki 03-04 tak ?
Bo te nowsze 05 już nie pasują tak gładko ?

_________________
Nie ryzykujesz, nie wygrywasz.
Pozdrawiam
Roland


13 cze 2014, o 14:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL