Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Modyfikacje tylnego zawieszenia https://svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=11728 |
Strona 5 z 11 |
Autor: | luxuser [ 16 lis 2014, o 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Rozkosmany wez mi podaj twoje imie bo za dlugi masz nick Wlasnie znalazlem ze w deuvillach tez byly. Ja zrobic chce troche inaczej. Kupilem amor przed chwila, z burgmana 400 bo tam tez jest taka regulacja SAG. I powinien mi idealnie pasowac do mojego amora white power z KTM. Może uda mi się przeszczepić ten hydrauliczny sag do mego amora. |
Autor: | Rozkosmany [ 16 lis 2014, o 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Mama z tatą dali mi na chrzcie Robert Bo to tak wiadomo że w PRL-u mocno czerwonym wtedy miło było na cześć prezydenta USA. Wiesz, tego co kręcił z Marilyn Monroe (ale miałem kolegę w szkole Leonida ) |
Autor: | luxuser [ 16 lis 2014, o 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
No to jak Robert się utrzymało to miło mi - Łukasz |
Autor: | Alex [ 16 lis 2014, o 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Łukasz, nie zajmuj się pierdołami tylko co z moim amorem? Dowiedziałeś się czegoś? |
Autor: | Rozkosmany [ 16 lis 2014, o 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Mi również miło |
Autor: | Inkling [ 17 lis 2014, o 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Burgman ma, ale tylko w jednym modelu, więc dokładnie sprawdź. No i jest znacznie krótszy/dłuższy od sv-kowego (nie pamiętam już, która opcja:) ). Dzięki, Rozkosmany Robercie |
Autor: | Dziaku [ 17 lis 2014, o 15:22 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia | |||||||||
Łukasz modzi amor do KTM'a |
Autor: | Inkling [ 17 lis 2014, o 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Wiem, wiem. Napisałem to tylko dla informacji sv-kowiczów, którzy nie przeczytają całego tematu. |
Autor: | luxuser [ 17 lis 2014, o 17:46 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia | |||||||||
Burgman 400 takie posiada. Długosć całkowita amora to ok 37cm. |
Autor: | luxuser [ 18 lis 2014, o 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
NA WSTĘPIE: Pomińmy zajebistą (chociaż nie nową) pomysłowość takiego rozwiązania Pomińmy to czy się opłaca czy nie, robię to dla tego żeby mieć satysfakcję z grzebania jak się nie uda trudno. Takie rozwiązanie jest napewno wygodne w przypadku kiedy się często przesiada między trybami jazdy "z plecakiem" lub "bez plecaka". Dobra jedziemy z tematem żeby wątek nie spał. cz. 1 Dawca: Biorca: Za pomocą mojego super ściągacza rozebrałem dwa amorki Odkręciłem przewód od hydraulicznej regulacji i oto element o który mi chodzi Przewód wymienię sobie na oplot, na szczęście ma odkręcane końcówki więc jakaś firma mi dorobi sam "kabel" Ok, rozbieramy dalej: I mierzymy: 54mm Tuleja która będzie chodziła po tej "tubie" w amortyzatorze WP -47mm Gwint amora WP po którym poruszają się pierścienie od napięcia wstępnego ok 54-55mm Średnica "tuby" 50mm Średnica stoperów na dole amorka 55mm Jaki jest plan? 1. Zmienić tulejkę od hydraulicznego SAGu, tą którą ma śr. wew. 47mm i zastąpić ją jakąś cienkościenną tulejką o gładkiej powierzchni, zeszlifować gwint od napięcia wstępnego w amorze WP na gładko więc taka tulejka mogłaby mieć ściankę ~1mm, wypadałoby też ją ładnie wypolerować żeby nie uszkadzała oringów. 2. Wywalić z amortyzatora element oznaczony nr 33 i dodatkowo stoczyć trochę materiału po wewnętrznej stronie z tulejki tej 47mm tak żeby na styk wchodziła na "tubę" amorka WP. Tutaj nasuwa mi się pytanie czy to nie będzie ciekło, jest tam jeszcze oring (nr 31), wszystkiego się dowiem jak rozbiorę amorek WP. Co jeszcze? Wypadałoby trochę "skrócić" tą hydrauliczną regulację SAG, przetoczeniu ulegnie ten "tłoczek" na dole o kilka mm, oraz górna krawędź korpusu. Złoty element wraz z gumą maskująco-chroniącą też trzeba będzie lekko przerobić, usunąć trzeba ten kołnież: Potrzebne będzie jeszcze dorobienie takiego kołnieża ze "szparką" Będzie miał trochę inny kształt i rozmiar, zastąpi on ten pierścień który jest pokazany na fotce nad nim Co to ma na celu? Ogólnie sprężyna powędruje trochę w dół. Po co taki zabieg? Sam regulator hydrauliczny SAG jest dosyć wysoki i może niepotrzebnie napinać sprężynę (zbyt mocno) przez co może zmniejszyć się efektywny zakres regulacji. Teraz trzeba będzie poczekąć na opinię tokarza i ewentualnie na to żeby on wykonał swoją robotę, muszę też znać wasze opinie na temat usunięcia elementu nr 33 pokazanego na fiszce. Ewentualna ewentualność to znaleźć tą cienkościenną tulejkę i zeszlifować gwint od SAGu w WP. Na razię tyle, muszę rozebrać amorek WP. Zasobnik amora nie powinien przeszkadzać temu hydraulicznemu SAGowi. Póki co dziękuję Majstrowi128(chyba) z forum SM. za podsunięcie jednego pomysłu. |
Autor: | Inkling [ 18 lis 2014, o 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Taka przekładka jest opisana gdzieś w necie (mam wrażenie, że na youtube to widziałem). Gratuluję pomysłu i zacięcia! Lux, zmierzysz mi długość i średnicę sprężyny od Burgmana? Znasz może jej twardość? |
Autor: | luxuser [ 18 lis 2014, o 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Jest opisana na wiki africa twin chyba i chyba ty gdzies dawales linka do tego na poprzednich stronach tylko tam bylo praktycznie P&P. Zmierzę Ci ale jutro SV Rider Niestety będziesz musiał sam poszukać twardości bo kurde chyba nie ma opisanej na sprężynie. |
Autor: | Inkling [ 18 lis 2014, o 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
dzięki! |
Autor: | Rozkosmany [ 18 lis 2014, o 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Łukasz, zajebisty plan Podoba mnie sie on |
Autor: | luxuser [ 18 lis 2014, o 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Spoko dzięki, ktoś wie skąd wziąć tą tulejkę cienkościenną? Tokarz jakiś dał by sobie radę? Scianka zewn. musi być idealnie gładka i równa żeby to uszczelniała. |
Autor: | vioox [ 19 lis 2014, o 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Szlifowac chromowac polerowac... kurcze choc 1mm to malo... moze sie jajo zrobic... dalej rozkminiam poco tam ta tuleja jest to jest prowadzenie dla tego powiedzmy silowniczka hydraulicznego?? tloczysko tego silowniczka to ten grubszy nizszy pierscien tak ?? dobrze to widze czy nie ?? A i jeszcze pytanko czy ten grubszy pierscien - tloczysko jest zabezpieczone w jakis sposob przed wycisnieciem go przez olej z ukladu?? czy pojemnosc "pompy"jest tak dobrana ze oleju nie starczy na wycisnienie tloczyska z cylindra?? ed. No i teraz srednica tuby amorka WP to 50mm srednica cylindra wewnatrz to 54mm jak dobrze rozumiem ... czyli tulejka powinna miec grubosc scianki ciut mniej niz 2mm zeby luz montazowy zachowac... a 2 mm to juz jest sporo dobrze to kminie?? oczywiscie gwint musisz stoczyc....choc powiem ze przydalo by sie miec cos zwojow zeby wstepnie wyregulowac sprezyne a potem hydraulicznie tylko regulowac jazda solo lub we dwoje... bo ile ten silowniczek ma skoku z 10mm?? Kurcze fajny bajer jak dopisze to do listy swoich przerobek jak bede mial czas to zobie wystrugam taka regulacje pod swoj amorek |
Autor: | firepl [ 22 gru 2014, o 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Panowie sory za lamerskie pytanie ale szukam i nie moge znalezc odpowiedzi. Kupilem okazyjnie taki o to amorek: Czy po delikatnym popuszczeniu srebrnej sruby mozna obracac zbiorniczkiem w stosunku do osi amortyzatora ? Bo wyglada na to ze tak ale nie chce sprawdzac bez potwierdzenia. |
Autor: | luxuser [ 22 gru 2014, o 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Ja bym się upewnił w jakimś manualu do tego amorka, jak widać są dwie śruby tak jakby od regulacji kąta zasobnika. Możliwe że w takim akcesoryjnym amorku jest to możliwe Pochwal się ile dałeś. |
Autor: | firepl [ 28 gru 2014, o 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Manuala szukałem i nijak nie mogę go znaleźć, dałem 400zl wiec myślę ze nie tak wiele w razie gdyby nie pasował to się kupiec znajdzie. |
Autor: | luxuser [ 13 lut 2015, o 01:08 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Byłby ktoś zainteresowany takim amorkiem? Sachs z regulacją... Pasuje do wtryskowych małych i być może gaźników. |
Strona 5 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |