Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 01:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna strona
Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto? 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01
Posty: 712
Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
spazz napisał(a):
wymiana tylu jest bezsensu chyba ze jestes jakims torowym zapierdalaczem szkoda kasy mowie wam.

Ale dziewcza przyciąga.

_________________
była n k4


26 lut 2010, o 13:49
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
szydello napisał(a):
spazz napisał(a):
wymiana tylu jest bezsensu chyba ze jestes jakims torowym zapierdalaczem szkoda kasy mowie wam.

Ale dziewcza przyciąga.


Mówi tak, a sam ma wymieniony :) Ja wymieniłem komplet ładniej wygląda to z tyłu :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


26 lut 2010, o 14:03
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:24
Posty: 60
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
spazz napisał(a):
wymiana tylu jest bezsensu chyba ze jestes jakims torowym zapierdalaczem szkoda kasy mowie wam.


Spazz wymieniłeś? Odczułeś różnicę? Napisz coś więcej.


26 lut 2010, o 14:07
Zobacz profil
chachar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29
Posty: 2310
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
dejta spokoj kumie. lepiej za ta kase wez dziewcza na lody

_________________
CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
Obrazek


26 lut 2010, o 14:11
Zobacz profil
degustator whisky
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:42
Posty: 1305
Lokalizacja: Toronto
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Spazz dobrze gada, ja tylnego hebla użyłem może raz na koniec sezonu żeby tarcze wyczyścić z rdzawego nalotu :)

_________________
BIKEPICS-DZIKUS
Obrazek


26 lut 2010, o 14:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
I ja potwierdzam - sam zmieniałem tylko przednie bo tyłu przecież w SV się nie używa.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


26 lut 2010, o 16:31
Zobacz profil
chachar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29
Posty: 2310
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
mam wymieniony i dlatego mowie ze to wyrzucona kasa w bloto, no moze mona na allegro napisac ze sie ma wymienione oba..

_________________
CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
Obrazek


26 lut 2010, o 16:40
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
spazz napisał(a):
wymiana tylu jest bezsensu chyba ze jestes jakims torowym zapierdalaczem szkoda kasy mowie wam.


Też tak uważam, na tyle nie są potrzebne ostre heble, mimo ze dużo używam. Ja wymieniam bo mam przytopiony przewód od wydechu, ale jeśli jest już przód w oplocie to dla wyglądu tez warto dołożyć tył.

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


26 lut 2010, o 17:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27
Posty: 282
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Dorzucę i ja kamyk do ogródka...
Cytuj:
...gaz łatwiej jest sprężyć niż ciecz, stąd brak hamulcy(...)

generalnie przyjmuje się (w modelu, dla uproszczenia), że ciecz jest nieściśliwa - dlatego właśnie ciecz jest stosowana w układach - po prostu przekazuje w miarę bez strat siły (wciskamy klamkę i ciśnienie z początku układu przekazywane jest na koniec - czyli mamy wzrost siły na zaciskach). Ściśliwość cieczy jest w tej skali pomijalna.

To o czym pisał ~dzikus spowodowane może być przez kilka czynników, ale wydaje się, że 'wpadnięcie' pedału to efekt tego, że wrząca ciecz, zawierająca pęcherzyki z gazem staje się ośrodkiem ściśliwym i jako taki - mówiąc w uproszczeniu, nie przekazuje nam już ciśnienia (ew ułamek tego, który przekazałby ośrodek nieściśliwy). Dlatego cisnąc 'do oporu' sprężamy wrzący płyn - a precyzyjniej - gaz. Ułamek siły z jaką tłok pracuje, przekazywana jest na zaciski. No i rów...

Wracając do głównego pytania - oplot to zabezpieczenie przed wzrostem objętości układu - (ale spowodowanego pracą przewodów). Zatem - moim zdaniem warto.

Ale kończę te wywody - bo nie siedzę już od lat w mechanice płynów ;) Resztki wiedzy pozostały i parują...

_________________
Chi va piano, va lontano...


26 lut 2010, o 23:16
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31
Posty: 156
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
pcc napisał(a):
Dorzucę i ja kamyk do ogródka...
Cytuj:
...gaz łatwiej jest sprężyć niż ciecz, stąd brak hamulcy(...)

generalnie przyjmuje się (w modelu, dla uproszczenia), że ciecz jest nieściśliwa - dlatego właśnie ciecz jest stosowana w układach


Jeśli piszesz tak ogólnie,to powietrze też jest stosowane w układach hamulcowych :). Wracając do tematu, to oplot daję tą różnicę, że energia wytworzona klamką hamulca, nie jest pochłaniana na puchnięcie przewodów. Reasumując, szybciej zaczniesz hamować, szybciej się zatrzymasz....

_________________
Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...


27 lut 2010, o 19:53
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27
Posty: 282
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Tak, zgadza się ale nie są to układy stricte 'powietrzne' a elektryczno-hydrauliczno-pneumatyczne. Tak jak w samochodach ciężarowych czy pociągach - tam układ hamulcowy jest układem ciśnieniowym co oznacza, że w przypadku spadku ciśnienia, np. awarii - hamulce hamują samoczynnie. No ale to robi się już off-top ;).
Puchnięcie - tak jak piszesz (i poprzednicy :)).

_________________
Chi va piano, va lontano...


27 lut 2010, o 20:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Wymieniłem dzisiaj przewody na stalowe oploty - nie odczułem żadnej różnicy. :( Gumowe miały 4 lata, więc nie wyrywam sobie włosów z głowy, ale niesmak rozczarowania pozostał. ;)

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


9 lis 2010, o 18:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
A ja się tak zastanawiam nad sensownością takiej operacji. Przecinał ktoś może oryginalne przewody żeby sprawdzić czy stalowy oplot nie jest zatopiony w gumie?

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


9 lis 2010, o 20:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Nie wydaje mi się, są bardziej giętkie niż te stalowe, pewnie są tylko wzbrojone czymś w rodzaju sznura.


9 lis 2010, o 20:37
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Tomek napisał(a):
Wymieniłem dzisiaj przewody na stalowe oploty - nie odczułem żadnej różnicy. :( Gumowe miały 4 lata, więc nie wyrywam sobie włosów z głowy, ale niesmak rozczarowania pozostał. ;)

Aż nie wierzę...
Ja u siebie wymieniłem i była różnica naprawdę bardzo duża. Tylko jest pewien szczegół... bo... nie od razu.

Wcześniej regulacja na fabrycznej klamce hamulca wydawała mi się nic nie dawać i w zasadzie nie byłem pewien, czy 1 czy 5 jest ustawieniem najtwardszym (najdalszym, czy jak to nazwać). W rezultacie miałem ustawienie najbardziej miękkie.
I też, tak jak ty, nie widziałem różnicy po zmianie przewodów na oplot. Potem zmieniłem ustawienie na klamce. Klamka nagle zrobiła się niesamowicie twarda. Lekki luz to ruch jałowy, potem zaczyna się opór, klamka wchodzi bardzo twardo i wtedy też, od razu, łapią heble.
Sprawdź to u siebie, może masz tak samo :P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 lis 2010, o 20:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 00:23
Posty: 570
Lokalizacja: Koszalin/Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S gaźnior
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
Dla mnie to trochę bez sensu pytanie, oczywiście, że jest sens...
Ja już nie kupię motocykla bez stalowego oplotu. Za tanim kosztem uzyskujemy wyraźną poprawę bezpieczeństwa.
Wystarczy że odpuścisz sobie dwa wyjścia na imprezę (podliczając wszystko-dojazd, alkohol, powrót itp)
i już Ci stać na oplot.
A poprawa jest znaczna, pojeźdź raz konkretnie na torze to zobaczysz... Nawet na ulicy jest lepiej wyczuwalny punkt zblokowania kół, siły hamowania itp.

_________________
Michał, 600 295 016
Obrazek
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=922


9 lis 2010, o 22:18
Zobacz profil ICQ
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
pm2z napisał(a):
...

Wcześniej regulacja na fabrycznej klamce hamulca wydawała mi się nic nie dawać i w zasadzie nie byłem pewien, czy 1 czy 5 jest ustawieniem najtwardszym (najdalszym, czy jak to nazwać). W rezultacie miałem ustawienie najbardziej miękkie.
I też, tak jak ty, nie widziałem różnicy po zmianie przewodów na oplot. Potem zmieniłem ustawienie na klamce. Klamka nagle zrobiła się niesamowicie twarda. Lekki luz to ruch jałowy, potem zaczyna się opór, klamka wchodzi bardzo twardo i wtedy też, od razu, łapią heble.
Sprawdź to u siebie, może masz tak samo :P

Mam na 5, dźwignia w pozycji najbliższej do manetki. Nigdy nie zmieniałem ustawienia klamki, nie wiedziałem że zmienia to coś więcej niż odległość od manetki. :hmm: Piątka mi pasuje, bo lapki małe. ;P

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


9 lis 2010, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
mikiet napisał(a):
Dla mnie to trochę bez sensu pytanie, oczywiście, że jest sens...
Ja już nie kupię motocykla bez stalowego oplotu. Za tanim kosztem uzyskujemy wyraźną poprawę bezpieczeństwa.
Wystarczy że odpuścisz sobie dwa wyjścia na imprezę (podliczając wszystko-dojazd, alkohol, powrót itp)
i już Ci stać na oplot.
A poprawa jest znaczna, pojeźdź raz konkretnie na torze to zobaczysz... Nawet na ulicy jest lepiej wyczuwalny punkt zblokowania kół, siły hamowania itp


Daj znać jak będziesz szedł w Gda na imprezę, chciałbym iść na taką gdzie zostawię 200zł :D

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


9 lis 2010, o 23:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
skwaro napisał(a):
A ja się tak zastanawiam nad sensownością takiej operacji. Przecinał ktoś może oryginalne przewody żeby sprawdzić czy stalowy oplot nie jest zatopiony w gumie?

Tak, sprawdzałem. Nie ma tam żadnego stalowego oplotu, przewody można przeciąć zwykłym nożem :P Są 2 warstwy gumy rozdzielone jakąś szmatą, z tego co pamiętam. Jak znajdę ten przecięty przewód, to podrzucę zdjęcie :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 lis 2010, o 03:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 00:23
Posty: 570
Lokalizacja: Koszalin/Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S gaźnior
Post Re: PRzewody ham. w plocie-czy warto?
mr0zd napisał(a):
mikiet napisał(a):
Dla mnie to trochę bez sensu pytanie, oczywiście, że jest sens...
Ja już nie kupię motocykla bez stalowego oplotu. Za tanim kosztem uzyskujemy wyraźną poprawę bezpieczeństwa.
Wystarczy że odpuścisz sobie dwa wyjścia na imprezę (podliczając wszystko-dojazd, alkohol, powrót itp)
i już Ci stać na oplot.
A poprawa jest znaczna, pojeźdź raz konkretnie na torze to zobaczysz... Nawet na ulicy jest lepiej wyczuwalny punkt zblokowania kół, siły hamowania itp


Daj znać jak będziesz szedł w Gda na imprezę, chciałbym iść na taką gdzie zostawię 200zł :D


Mówiłem o dwóch wyjściach na imprezę... chętnie Ci pokażę jak się zostawia 100zł, po której ma się finansowego doła finansowego cały miesiąc :P
Swoją drogą, może jakieś spotkanie integracyjne w Gda? Wrzucę pomysł na pomorskie.

_________________
Michał, 600 295 016
Obrazek
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=922


10 lis 2010, o 04:38
Zobacz profil ICQ
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL