Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=133
Strona 15 z 19

Autor:  karuk [ 18 mar 2013, o 00:47 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Witam,

A ja mam pytanie do właścicieli SVki z ABSem.

Szukałem gotowego zestawu do tego motocykla i widzę, że jest problem. Goodridge i Hel w ogóle takiego nie mają. Wolałbym nie kombinować z dorabianiem części, tylko kupić gotowy zestaw. Na razie udało mi się znaleźć jedną opcję, tylko że transport z USA trochę kosztuje i przedraża całą imprezę.

http://www.svracingparts.com/products/# ... ct=3595056

Może ktoś znalazł/kupił coś tańszego. A może są tutaj jacyś właściciele SVki z ABSem i byśmy zebrali się w celu obniżenia kosztów wysyłki?

Pozdrawiam,

[EDIT]

Okazuje się, że HEL ma przewody stalowe na przód w cenie 390 zł (na ten moment) a z tyłem nie mają gotowego zestawu, ale mogą zrobić. W tej sytuacji Hel it is...

Autor:  Dread [ 15 kwi 2013, o 13:34 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Przeczytałem cały temat i nadal mam watpliwości co do długości przewodów. Podawaliscie wcześniej, że do wtryskowych S przewody to ok 80 cm. Przed chwilą byłem w garażu i mierzyłem oryginały- przód 70cm (pompa zacisk), 60cm (zacisk-zacisk), tył 36 cm. No to jak to w końcu jest? Może się wypowiedzieć ktoś kto kupił przewody i jakiej ma długości. (najlepiej w układzie O, bo taki chcę zastosować).
Dzięki

EDIT: Otrzymałem odpowiedź od Hel'a. Długość przewodów do SV 650 S K9 mierzone od osi oczka do osi oczka według ich katalogu ma 77cm i 58cm przód, tył 36cm.

Autor:  trovao [ 15 kwi 2013, o 16:33 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Dread napisał(a):
najlepiej w układzie O, bo taki chcę zastosować

Zapytam tak z czystej ciekawości czy masz na to jakieś uzasadnienie że wybrałeś akurat "O" ?

Autor:  Dread [ 15 kwi 2013, o 17:35 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Ten typ zbliżony jest do oryginalnego ułozenia przewodów. Do przewodu nad błotnikiem przypnę kabel od czujnika prędkości. Tylko dlatego taki wybrałem. :)

Autor:  MarcinK89 [ 16 kwi 2013, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Hej jeśli jest ktoś zainteresowany to mam do sprzedania za stówke dwa nowe przewody w stalowym opłocie 2 x 75cm (pasują do małych s-ek prawdopodobnie) z owiewek24.pl wraz ze śrubą mocującą dwa przewody przy pompie.

Autor:  BuchuOEM [ 20 kwi 2013, o 18:18 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Potrzebuję do sv 650s 1999r... (stalowy oplot)

Autor:  acinr_PL [ 20 kwi 2013, o 18:33 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

BuchuOEM
tak ciężko poszperać po sieci?:
nowe: http://www.przewodywoplocie.pl/
http://www.larsson.pl
używki: http://allegro.pl/przewody-w-stalowym-o ... 99354.html

Autor:  BuchuOEM [ 24 kwi 2013, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

http://allegro.pl/przewody-w-stalowym-o ... 99354.html
Dzięki właśnie to widziałem.
Tylko się zastanawiam czy kupować używki?
I moje obecne przewody wyglądają trochę inaczej tzn chodzi o ich układ.
U mnie wygląda to ta: http://allegro.pl/suzuki-sv650-99-2002r ... 47870.html
I to jest chyba układ S
Dlatego pytam...
http://allegro.pl/nowe-przewody-hamulco ... 48039.html
Jeszcze coś takiego jest na allegro po pieniądzach i to mocno.

Autor:  Lober [ 22 cze 2013, o 15:58 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

hmm słuchajcie, trafiłem na coś takiego
http://www.motorus.pl/uklad-hamulcowy/p ... 14745.html
Cena wydaje się być bardzo atrakcyjna, jak za komplet przód + tył. Nie ma niestety napisane, czy zakończenia są z nierdzewki czy z aluminium. Dodatkowo napisane jest że przewody są podłączone bezpośrednio pod pompę, bez żadnych przejściówek, trójników itp. chodzi o ten zestaw Racing Goodridge -> http://www.motorus.pl/twoj-motocykl/suz ... _2855.html
Spotkał się ktoś z tym może? Lepiej kupić te Racing (które są tańsze) czy zwyczajne: http://www.motorus.pl/twoj-motocykl/suz ... _2802.html

Autor:  SHVAYA [ 22 cze 2013, o 23:02 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Różnią się układem przewodów tylko, w RACING masz tylko dwa przewody (pompa-zacisk i pompa-zacisk) więc są tańsze od STANDARD gdzie masz 3 przewody w zestawie (pompa-trójnik, trójnik-zacisk i trójnik-zacisk). Ja bym brał RACING ze względu na mniejszą komplikację układu.

Autor:  Lober [ 23 cze 2013, o 18:32 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Rozumiem, zastanawiam się, czy efekt hamowania będzie taki sam na obu rodzajach przewodów, czy też są jakieś różnice? Chociaż wydaje mi się że bezpośrednio poprowadzone przewody mogą mieć większą skuteczność, tylko mam nadzieję że da się je jakoś normalnie zamontować :P

Autor:  acinr_PL [ 23 cze 2013, o 18:48 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

mają taką samą skuteczność i nie odczujesz żadnej różnicy czy wybierzesz przewody, które pójdą z pompy bezpośrednio do zacisków lub jeden przewód od pompy z trójnikiem to tu i tu będzie takie same ciśnienie i taki sam efekt hamowania

Autor:  kacperski [ 24 cze 2013, o 13:31 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

acinr_PL napisał(a):
mają taką samą skuteczność i nie odczujesz żadnej różnicy czy wybierzesz przewody, które pójdą z pompy bezpośrednio do zacisków lub jeden przewód od pompy z trójnikiem to tu i tu będzie takie same ciśnienie i taki sam efekt hamowania
Jest jeszcze układ "O", jeden przewód do jednego zacisku i drugi krótszy od zacisku do zacisku. W praktyce różnica między nimi jest do pominięcia, przy ostrej jeździe mniejsza pojemność obwodu może zwiększać tendencje do przegrzewania płynu.

Autor:  Lober [ 24 cze 2013, o 15:09 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Kupię chyba jednak układ "F" taki jak jest fabrycznie, wydaje mi się, że przy dłuższej długości przewodów, jakie ma to miejsce chyba w przypadku opcji Racing, hamulec będzie miększy. Nie wiem czy dobrze to rozumuję, chodzi o to że płyn jest ściśliwy i im więcej go jest tym większą siłę trzeba będzie zastosować przy naciskaniu klamki.. dobrze to rozumiem?

Autor:  kacperski [ 24 cze 2013, o 15:37 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Źle rozumujesz. Płyn powinien mieć ściśliwość mierzalną jedynie w laboratorium. No chyba, że strasznie go zaniedbasz, ale wtedy traci głównie temperaturę wrzenia.

BTW. Opcja "Racing" to właśnie układ F.

Autor:  Lober [ 24 cze 2013, o 16:44 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Cholera to już się pogubiłem strasznie... to jaki układ jest seryjnie w SV? Nie wiem co bedzie lepszym wyborem, układ racing czy seria.. ? ehh

Autor:  trovao [ 24 cze 2013, o 16:56 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Seryjnie 650 ma "S", a litr "O".
Jeden pies który wybierzesz, kwestia wyglądu i wygody odpowietrzania.
Wiekszośc ludkófff wybiera układ "F"

Autor:  radas trn [ 25 wrz 2013, o 00:24 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

Witam , zna może ktoś długość przewodów hamulcowych w SV 650 N MODEL K3 ??

Autor:  matiyssek [ 30 wrz 2013, o 00:40 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

następnym razem czytaj temat :P

Przód (gaźnik i wtrysk te same):
wer. N - 85/87cm
wer. S - 75/77cm

Tył
45cm-wtrysk
60cm-gaźnnik



a ja mam pytanie, czy warto zainteresować się używanymi przewodami ( na co zwrócić uwagę przy kupnie, co powinny mieć itp) czy tylko nówka ?

Autor:  Arek1 [ 30 wrz 2013, o 11:42 ]
Tytuł:  Re: Przewody hamulcowe w oplocie - czy warto?

matiyssek napisał(a):
następnym razem czytaj temat :P

Przód (gaźnik i wtrysk te same):
wer. N - 85/87cm
wer. S - 75/77cm

Tył
45cm-wtrysk
60cm-gaźnnik



a ja mam pytanie, czy warto zainteresować się używanymi przewodami ( na co zwrócić uwagę przy kupnie, co powinny mieć itp) czy tylko nówka ?

Tylko nówka. Ewentualnie używka od kogoś komu powierzyłbyś własne życie... :P

Strona 15 z 19 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/