Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Wyswietlacz biegów by Soldyy https://svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=3262 |
Strona 21 z 23 |
Autor: | yonass [ 13 sie 2012, o 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Rudzi0 a ty dostałeś już swój wyświetlacz czy nadal czekasz?? |
Autor: | Factory [ 14 sie 2012, o 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
czyli co nikt niema żadnego schematu podłączenia?? tutaj na forum troszke inaczej to jest napisane. może ktoś potrafi napisać własnymi słowami co gdzie jaki kabelek?? |
Autor: | raptor [ 25 sie 2012, o 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Soldyy robi jeszcze te wyświetlacze? |
Autor: | yonass [ 25 sie 2012, o 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Oczywiscie ze robi ale ludzi w hu...a zaplacilem 100zl w czerwcu i do dzis nie mam wyswietlacza zero kontaktu nie odbiera tel nie odpowiada na pw i maila, ogolnie nie polecam chyba ze lubisz robic prezenty |
Autor: | Tigera1 [ 25 sie 2012, o 21:50 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy | |||||||||
Z tego co się orientuje to chu... pisze się przez "ch" ale to chu.. |
Autor: | Factory [ 26 sie 2012, o 10:08 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
czyli zwykły gniot... niema co sie z nim kontaktować bo nie odpowiada. |
Autor: | raptor [ 26 sie 2012, o 16:47 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Dobra odpuszczam go , ale macie jakies namiary na innych gości ? Ze 3 lata temu kupowałem u Chestera z Krakowa i chodził super, ale teraz nie mam skąd ...hm ? |
Autor: | damian6905 [ 16 lis 2012, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Też bym kupił do swojej k4 tylko nie ma gdzie |
Autor: | bula87 [ 31 gru 2012, o 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Jak wrócę z Korei będę się brał za własny wyświetlacz, czytałem wszystko co znalazłem w necie odnośnie działania tych wyświetlaczy i mam pytanie do osób zajmujących się swojego czasu tą tematyką, jak zachowywał się komputer SV'ki po wpięciu się w kabel "sygnałowy" z czujnika biegu? Stosowaliście jakiegoś rodzaju separację przy podłączaniu pod przetwornik A/C, żeby nie wpływać na oryginalną wartość napięć? |
Autor: | Factory [ 31 gru 2012, o 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
ja wiem jedno, mam go i nadal nie wiem jak podłączyć |
Autor: | 111290PL [ 31 gru 2012, o 15:28 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy | |||||||||
Po co to w dwóch tematach piszesz? Przecież jest opis jak to podłączyć w pierwszym poście |
Autor: | Factory [ 31 gru 2012, o 16:12 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
bo czekam aż ktos mi to wyjaśni po polskiemu bo w tym temacie już tyle razy tłumaczyli to różni użytkownicy że teraz sam zgłupialem po drugie instrukcja już wygasła |
Autor: | bula87 [ 31 gru 2012, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Choć, nigdy nie widziałem wyświetlacza by Soldyy to zakładam, ze jeśli chodzi o wtryskówki to podłączasz różowy kabelek do wejścia analogowo/cyfrowego, do tego zasilanie... pewnie 12V przez stabilizator jakiś i po sprawie |
Autor: | Tengux [ 18 maja 2013, o 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Czy ktoś posiada instrukcje instqlacji wyświetlacza? Będe wdzieczny za podesłanie |
Autor: | acinr_PL [ 19 maja 2013, o 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Instrukcja podłączenia: 1. Dla wersji bez TRE Z obudowy elektroniki wychodzi 4 kable. a)Dwa krótkie (zasilanie) - czerwony/pomarańczowy* (+) i czarny (-). Należy podłączyć zgodnie z polaryzacją (+ do +, - do -). Czarny podłączamy do masy motocykla. Kabel do którego podłączamy + (czerwony/pomarańczowy) należy wybrać z pośród wychodzących ze stacyjki. Napięcie +12V powinno występować na wybranym kablu po przełączeniu stacyjki w pozycję ON. Ewentualnie można pobrać napięcie ze świateł pozycyjnych, ale to nie najlepsza opcja. b)Dwa długie kable (sygnał) - różowy i niebieski. Różowy podłączamy do różowego we wtyczce idącej do czujnika skrzyni biegów (pod bakiem, w okolicach pompy paliwowej). Niebieski podłączamy do niebieskiego kabla, w tej samej wtyczce. Przewody należy solidnie zaizolować. 2. Dla wersji z TRE Z obudowy elektroniki wychodzi 6 kabli. a)Dwa krótkie, postępować tak jak w wersji bez TRE. b)Dwa długie, opisane: różowy GPS i niebieski N. c)Dwa długie, opisane TRE, różowy i niebieski 1.Kabel opisany GPS (różowy) podpinamy do rozciętego różowego od strony kabla, nie wtyczki (kabel idzie na prawo motocykla). 2.Kabel opisany N dolutowujemy do niebieskiego we wtyczce. Niebieskiego nie tniemy! Tylko nadcinamy izolację i lutujemy kabel od wyświetlacza. 3.Kabel opisane TRE - niebieski lutujemy do czarnego we wtyczce. Tak samo jak niebieski - nie tniemy, tylko dolutowujemy. 4.Kabel opisany TRE - różowy lutujemy do różowego we wtyczce (przecieliśmy go i po podłączeniu kabla "GPS" został jeden koniec. Do tego końca (idącego do wtyczki, a dalej do ECU) właśnie lutujemy różowy TRE. *w niektórych wyświetlaczach występują czerwone, w innych pomarańczowe, to nie ma znaczenia i jest zupełnie przypadkowe Opis programowania poszczególnych biegów: W obudowanie elektroniki znajduje się przycisk. 1. Wciskamy przycisk i trzymamy przez 2s. 2. Na ekranie miga "P" - wyświetlacz przechodzi w tryb programowania. 3. Na ekranie wyświetla się "1" - wrzucamy jedynkę, zaczynamy jechać. Programowanie przynosi najlepsze efekty jadąc przy obrotach 4-5tys. Teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia, ale widocznie skrzynia przy tych obrotach pracuje płynnie, nie ma przeciążeń, a co za tym idzie żadnych błędów w odczytach z czujnika. W czasie jazdy wciskamy przycisk i jedziemy około sekundy. Pierwszy bieg zaprogramowany 4. Na wyświetlaczu pokazuje się "2", przełączamy bieg na drugi, wciskamy przycisk, jedziemy około sekundy. Czynność powtarzamy dla pozostałych biegów. Po skończeniu programowania wyświetlacz sam przechodzi w stan domyślny - możemy go od teraz normalnie używać. |
Autor: | karuk [ 4 lip 2013, o 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Witam, Odgrzewam trochę temat. Mam pytanie jak wygląda sprawa z TRE. Czy jest to stała modyfikacja, w sensie czy działa również dla biegu jałowego? Bo znalazłem prostą wersję aTRE, która wyłącza MOD na podstawie kontrolki luzu. http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=55272 Czy jest możliwość, żeby czujnik działał prawidłowo przy takiej modyfikacji? Mam jeszcze pytanie jaki jest rozmiar wyświetlacza, aby się zmieścił do zabudowy w zegarach - tak jak to jest pokazane na fotkach RobertO. Z rysunku wynika, że 13 mm a Slodyy piszę o dostępności m.in. wymiaru 14 mm Pozdrawiam |
Autor: | acinr_PL [ 4 lip 2013, o 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
musisz kupić wyświetlacz na wspólnej anodzie ja zmieniłem na taki: SA39-11EWA ma wymiary 10mm x 13mm możesz go kupić w dowolnym sklepie elektronicznym koszt około 3zł tak wygląda od wewnątrz na obudowie licznika: a tu schemat przylutowania kabli kolorami (jeśli mówimy o wyświetlaczu od sooldiego) |
Autor: | karuk [ 4 lip 2013, o 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
acinr_PL jesteś wielki. Łatwo i przejrzyście. Mam tylko prośbę, bo tam się dużo nie znam na układach. Ten tranzystor to jakiś szczególny? i tam jest jeszcze dioda? czy co to jest? Jak byś mi napisał przykładowe modele, to będzie mi łatwiej. Pozdrawiam, |
Autor: | acinr_PL [ 5 lip 2013, o 11:14 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
zakładam, że twój wyświetlacz jest z fotorezystorem? 1 szt - fototranzystor npn (ten element co podobny jest do diody na 2 nóżkach) nie pamietam oznaczenia (ja brałem taki sam co do swego wyświetlacza montował sooldy) więc jak będziesz wymontowywał ten duży wyświetlacz od soodliego to możesz go wlutować pod ten swój mały 1 szt - tranzystor pnp (ten element z 3 nózkami) też nie pamiętam symbolu brałem taki sam jaki sooldy montował 2 oporniki: 1kohm i 2 kohm |
Autor: | Kruk11 [ 7 maja 2014, o 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Wyswietlacz biegów by Soldyy |
Może komuś się przyda. Nie wiem jak w oryginalnym wyświetlaczu biegów GIPRO czyli tym co informację o zapiętym biegu czerpie na podstawie napięcia w odpowiednim miejscu, ale w podróbce GIPRO (by soldy) jest przewidziany kretyński sposób programowania. A mianowicie podczas jazdy należy wciskać na pudełeczku zapałek z elektroniką schowanym pod bakiem lub pod plastikami przycisk wielkości łepka od szpilki z każdą zmianą biegu. A zatem potrzebne są nam 4 któtkie trytytki i jedna długa. Długą oplatamy pudełeczko po najdłuższym boku. Na wysokości przycisku przesuwamy pod nią jedną krótką i po wierzchu po obu stronach przycisku i wsuniętej trytytki dociskamy dwoma krótkimi trytytkami. Z ostatniej trytytki będzie nam potrzebny tylko łepek. Odcinamy go i wyrównujemy miejsce cięcia, a następnie nasuwamy na luźny język trytytki wsuniętej do wysokości przycisku. W moim przypadku cały ten bajzel wcisnąłem między ramę a airbox i wystawiłem języczek luźnej trytytki pod bakiem nad ramą. Teraz pociągnięcie języczka trytytki powoduje wciśnięcie przycisku programowania. Est’ Voila http://rannakawa.pl/kruk/sv/gipro.jpg http://rannakawa.pl/kruk/sv/gipro1.jpg Pozdrawiam Adam Słodowy |
Strona 21 z 23 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |