Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 lut 2019, o 08:02

Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj lub przejrzyj dział FAQ, może już padła odpowiedz na Twoje pytanie.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów, temat ma jasno określać z czym masz problem i w jakim modelu SV.



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Problem zawieszenie sv 650 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 7 paź 2018, o 23:07
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2003
Post Problem zawieszenie sv 650
Cześć, potrzebuję się dowiedzieć czym może być spowodowane że jedna podkładka przy górnej półce w sv 650 jest bardziej schowana od drugiej która delikatnie wystaje poza półkę. Krzywa półka czy różnica w ilości oleju?


14 gru 2018, o 15:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Problem zawieszenie sv 650
Jaka podkładka?

Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka


14 gru 2018, o 18:24
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1373
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Problem zawieszenie sv 650
Co znaczy: "jedna podkładka"? O jakiej podkładce w ogóle mówisz? Nad górną półkę powinien wystawać korek wkręcany bezpośrednio w lagę. Jest tam uszczelniający O-ring, ale to chyba nie o niego Ci chodziło, kiedy pisałeś o podkładce? Jest też podkładka pomiędzy sprężyną a tuleją, ale ona po zmontowaniu jest wewnątrz lagi.

Od ilości oleju to nie zależy, bo olej odpowiada za tłumienie, na długość lagi nie ma on wpływu. Proponuję najpierw sprawdzić długość samych lag (od osi koła, a nie od krawędzi goleni, bo goleń prawa jest dłuższa od lewej - tam jest jeszcze śruba blokująca oś). Możesz też wyrównać krawędź korka lagi z krawędzią półki i po założeniu koła sprawdzić, czy płaszczyzna koła jest równoległa do osi lagi. Jeśli masz tam coś przekoszone (ale to może być zarówno sama laga, półka, oś koła), to nie będzie to równoległe.

Jeśli koło jest równoległe do lag a jedna laga wystaje z półki ok. 5mm (nie sprecyzowałeś co znaczy "delikatnie wystaje poza półkę"), to sprawdź same golenie czy nie masz ulepa przedniego zawieszenia w postaci 1 lagi od S i 1 lagi od N (same rury są identyczne, ale są dwie długości goleni).

Masz 2003 czyli pierwszy rocznik na wtrysku czy gaźnikową z wbitym 2003 jako rok pierwszej rejestracji? Na wewnętrznej stronie goleni powinny być symbole SA-1 (od N'ki) albo SA-2 (od S'ki). Naklejki SHOWA są wtedy albo czerwone albo niebieskie, ale obie mają być jednakowe.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


14 gru 2018, o 18:29
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 7 paź 2018, o 23:07
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2003
Post Re: Problem zawieszenie sv 650
Przepraszam źle sprecyzowałem moje pytanie, chodzi o korek który wkręca się do lagi przy półce górnej z jednej strony wystaje delikatnie ponad półkę, natomiast z drugiej schował się w półke, różnica około 3mm. Wcześniej była inna kierownica i nigdy nie zwróciłem na to uwagi, więc najprawdopodobniej tej różnicy nie było. Wymieniłem niedawno kierownice z półka więc najprawdopodobniej to ona jest winna. I jest to wersja po lifcie ;)


14 gru 2018, o 20:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1923
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Problem zawieszenie sv 650
Albo krzywa półka albo spartoliłeś robotę przy składaniu. Zdemontuj koło, poluzuj śruby na obu półkach i ustaw krawędź goleni na równo z półką (linia łączenia goleń-korek ma się pokrywać). Druga sprawa jest taka, że jeżeli zakładałeś półkę od Nki żeby założyć prostą kierownice to we wtrysku powinieneś zmienić również na dolną półkę od Nki, ponieważ półki N i S różnią się offsetem (N ma offset 26,5mm, S ma offset 28mm). Offset półki to ta odległość
Spoiler:


Półki w gaźniku maja taki sam offset, rożni się natomiast długość rury prowadzącej :)

_________________
Moje BikePics :mylove:
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


14 gru 2018, o 22:33
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 7 paź 2018, o 23:07
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2003
Post Re: Problem zawieszenie sv 650
Zmieniałem kierownice na podwieszonym motocyklu, więc dolnej półki nawet nie ruszalem, więc nie spartoliłem :) sprawdziłem na zdjęciach ze stara kierownica i najprawdopodobniej była też ta różnica tylko tam nie było to tak zauważalne. Wcześniej miałem zestaw ABM do wersji S, a teraz zmieniłem na oryginalną od wersji S, także też nie to. Widocznie poprzedni właściciel przy wymianie nie zwrócił uwagi, dzięki za pomoc. Jutro poluzuje i ustawie tak jak powinny być. ;)


14 gru 2018, o 22:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL