Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 12:40

Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj lub przejrzyj dział FAQ, może już padła odpowiedz na Twoje pytanie.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów, temat ma jasno określać z czym masz problem i w jakim modelu SV.



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Zmiana kierownicy  
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 09:47
Posty: 29
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Zmiana kierownicy
Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu gaznikowej sv-ki z owiewka, więc komfort jazdy, a w szczególności z plecakiem jest praktycznie zerowy. Natknąłem się w sieci na pewnego moda, konkretnie na wymianę półki lub przeróbke starej pod montaż klasycznej kierownicy. Wiem, że jest to możliwe, ale czy ktoś z naszego forum przerabiał owy temat i może coś więcej napisać/powiedzieć?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


21 sie 2019, o 22:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Zmiana kierownicy
Tak ja mam tak przerobioną kierownicę. W moim przypadku kupiłem półkę z wersji N i akcesoryjną kierownicę. Temat już był tu szerzej opisywany tym niemniej mogę podzielić się kilkoma spostrzeżeniami:
1. Trzeba wymienić przewody hamulcowe na dłuższe - najlepiej od razu kupić w stalowym oplocie.
2. Półka od wersji N jest trochę cieńsza więc trzeba zastosować podkładki aby móc przykręcić tą środkową śrubę przy główce ramy.
3. Nie będziesz już mógł korzystać z blokady kierownicy ponieważ stacyjka jest w innym miejscu montowana na półce.
4. Trzeba zamontować przedłużki lusterek bo inaczej widzisz tylko ramiona - na forum jeden gość to produkował na drukarce 3D.
5. Trzeba dorobić sobie uchwyt do zbiorniczka płynu hamulcowego przy pompie.
6. Najprawdopodobniej trzeba zmienić przednią szybę na wyższą turystyczną żeby można było wykonać pełny skręt kierownicą - tutaj wszystko zależy od szerokości i kąta jej ustawienia, a także montażu klamek.
7. Prawdopodobnie nie obejdzie się też bez wymiany linki sprzęgła na tą od wersji N, natomiast pozostałe przewody elektryczne będą ok tylko trzeba je troszeczkę inaczej poprowadzić.

Podsumowując proponuję trochę tu poszukać szczegółów technicznych ale kierunek prac przedstawiłem chyba cały.

Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka


22 sie 2019, o 11:08
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 09:47
Posty: 29
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Zmiana kierownicy
Panowie, kolejna sprawa. Podczas ostrzejszej jazdy wypada mi 2 bieg. Nie zawsze, ale jednak. Wygląda to mniej więcej tak: 1 gaz, wbijam bez sprzęgła 2 i w okolicy 8-9tys. bieg wypada.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


22 sie 2019, o 17:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Zmiana kierownicy
Załóż nowy temat, a nie wszystko w jednym. Tu piszemy o kierownicy, a nie o skrzyni biegów.


22 sie 2019, o 21:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Zmiana kierownicy
Bechindyou napisał(a):
Panowie, kolejna sprawa. Podczas ostrzejszej jazdy wypada mi 2 bieg. Nie zawsze, ale jednak. Wygląda to mniej więcej tak: 1 gaz, wbijam bez sprzęgła 2 i w okolicy 8-9tys. bieg wypada.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Za delikatnie traktujesz dzwignie zmiany biegów.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


23 sie 2019, o 07:17
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 09:47
Posty: 29
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Zmiana kierownicy
Dziaku napisał(a):
Bechindyou napisał(a):
Panowie, kolejna sprawa. Podczas ostrzejszej jazdy wypada mi 2 bieg. Nie zawsze, ale jednak. Wygląda to mniej więcej tak: 1 gaz, wbijam bez sprzęgła 2 i w okolicy 8-9tys. bieg wypada.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Za delikatnie traktujesz dzwignie zmiany biegów.
Nie rozumiem. Przecież bieg wchodzi i wypada dopiero na wyższych partiach obrotów.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


23 sie 2019, o 20:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Zmiana kierownicy
Obie moje SV miały/mają taki sam objaw jak za słabo pociągnę dźwignie zmiany biegów, właśnie przy zmianie bez sprzęgła z 1 na 2 i wpadał luz na wyższych obrotach.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


26 sie 2019, o 11:07
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 09:47
Posty: 29
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Zmiana kierownicy
Dziaku napisał(a):
Obie moje SV miały/mają taki sam objaw jak za słabo pociągnę dźwignie zmiany biegów, właśnie przy zmianie bez sprzęgła z 1 na 2 i wpadał luz na wyższych obrotach.
O widzisz, a już obawiałem się, że coś ze skrzynią, ale nie pasowało mi, że gdy już był 2 zapięta to nie wypadła. Jakoś poradziłeś sobie z tym problemem, czy nauczyłeś się z tym żyć?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


26 sie 2019, o 11:14
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Zmiana kierownicy
Jak pisze Dziaku i jak było to na forum wałkowane: przyczyną jest najpewniej niechlujne wrzucanie biegów, uwierz. Też to u siebie miałem, przy rozbiórce silnika obejrzałem dokładnie sprzęgła kłowe kół zębatych skrzyni, pomierzyłem wodziki wybieraka biegów, i wałki na których się przesuwają, cylinder wybieraków, gwiazdkę automatu - wszystko proste, w limicie zużycia i bez wyszczerbień/zaokrągleń - tak koła zębate, jak i wieloklin wałka (rozebrałem doszczętnie obie choinki, więc to nie "rzut oka", tylko obejrzałem dokładnie). Po złożeniu skrzyni na nowych łożyskach też zdarzają się wyskakiwać (z innego powodu je wymieniałem), więc jeśli nie uszkodzenie skrzyni, to pewnie jakieś voodoo się zalęgło w skrzyni, nie?
Żeby wskoczył bieg, wałek zdawczy musi się też obracać i napierać na wałek pośredni (uwierz na słowo, sprawdziłem na rozgrzebanym silniku), co podczas normalnej jazdy jest normalne, bo tylne koło jest z nim sprzęgnięte za pomocą łańcucha napędowego (a sam wałek pośredni jest w tym czasie napędzany wałem korbowym, dlatego ciężko wbić wyższe biegi na postoju albo przy wyłączonym silniku) ale wystarczy, że moment zmiany biegów wypadnie gdy hamujesz (tyłem, przez odpuszczenie gazu) albo zmieniasz bez sprzęgła (a odejmiesz za mało gazu, bo najczęściej przy wbijaniu wyższych biegów) albo wciśnięcie sprzęgła trwa za długo albo za wcześnie i się może okazać, że bieg wyskoczy (albo nie wskoczy). U mnie (nie tylko u mnie - z tego, co wiem) pojawia się ten N właśnie po zmianach biegów bez sprzęgła (umieć warto na wypadek urwania linki sprzęgła, ale traktować jako standardową metodę - no nie wiem...) albo przy szybkich (niechlujnych) zmianach biegów na wyższe (ze ślizganiem sprzęgła, tzn. przy niepełnym wysprzęgleniu). Nie zdarzyło mi się nigdy przy wrzucaniu na wyższe bez odejmowania gazu, ale z uczciwym sprzęgłem (czyli wyższy bieg, żeby przyspieszać, a nie żeby zmniejszyć obroty silnika).
Sama gwiazdka wybieraka potrafi "nie wskoczyć", ale to tylko skutek niepełnego zazębienia kłów kół zębatych a nie przyczyna tego niezazębienia. Wydaje mi się, że to właśnie z tej pozycji biegi wyskakują (podczas składania skrzyni korbowej sprawdzałem kilka razy pracę skrzyni biegów, żebym nie musiał ponownie rozpoławiać silnika, więc to nie jakaś legenda ludowa, tylko to tak po prostu działa). Dlatego jeśli na postoju nie chce Ci wskoczyć 1, to wystarczy odpuścić trochę sprzęgło (żeby obrócić wałkiem).
Nie jestem też mechanikiem/inżynierem, żebyś to, co napisałem taktował jak dogmat :P

"Noga zaczyna - noga kończy", takie zajęcia z koordynacji ruchowej polecam, zanim zaczniesz myśleć o rozbiórce skrzyni korbowej (bez złośliwości oczywiście) :)

https://www.motocykl-online.pl/technika/Skrzynia-biegow-Zab-za-zab,8188,4
Z tego, co pamiętam, to nie wszystkie sprzęgła w SV mają kły skośne (jak by można interpretować to, co napisali w artykule), ale nie pytaj które mają, a które nie, nie pamiętam. Wydaje mi się, że kły skośne sprzęgła ma koło zębate 3/4 biegu, ale nie pamiętam czy od strony 5 czy 6 biegu - tylko tutaj następuje zasprzęglenie kieł-kieł, przy reszcie jest kieł-gniazdo w kole zębatym (a tu kły są proste i fabrycznie zaokrąglone - to odkuwki, i w tej części nie są szlifowane na skos).
Wałek sprzęgłowy SV650S K3 (countershaft, pośredni, czy jak zwał):
https://drive.google.com/open?id=1FTN7BNdJhpM-H84ReOjDcn6nF7PC2k5G
Wałek zdawczy (driveshaft):
https://drive.google.com/open?id=198Hf2V97QQiWLdtx66tY1o8Ot6zJmrZZ
Nie mam zdjęcia z drugiej strony kół zębatych, to było jako back'up przy składaniu choinek.

Swoją drogą: 9kRPM na 2 biegu: po co? Rozumiem, że to chwilę przed zmianą na 3 bieg? Jeśli niechlujnie wrzuciłeś 2 i chcesz zmieniać bieg (odpuszczasz gaz/wciskasz sprzęgło czy w jakikolwiek sposób zdejmujesz obciążenie z wałka zdawczego), to jest dobry moment, żeby bieg wyskoczył. Ale to oczywiście pogląd, nawet nie opinia :D

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


27 sie 2019, o 15:55
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 09:47
Posty: 29
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Zmiana kierownicy
Jasne, że chwilę przed zmianą na 3 bieg, nie ma potrzeby kręcić tak nasze sv-ki :)
Chyba faktycznie problemem nie jest sam motocykl, macie rację, bo przecież problem występuje tylko po zmianie biegu.
Jak jadę spokojnie i mam wbitą 2, mogę robić co zechce, a i tak nie wypadnie.
Dziękuję wszystkim za Wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam, Bartek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


27 sie 2019, o 20:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL