Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 09:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Skok w bok 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Skok w bok
Czasami chodzą ludziom po głowie kosmate myśli. Szuka się jakiejś odmiany. Dzisiaj nadszedł ten dzień, choć obawiam się ze mogę tego żałować. Zdecydowałem się, zadzwoniłem, zapytałem czy jest wolna. Okazało się ze miała dla mnie tylko godzinę ale cóż, odważyłem się. Podjechałem pod siedzibę, patrze, czeka na mnie. Czarna, lśniąca Daytona 675 2011.

Po krótkich formalnościach, pouczeniu, dostaje kluczyki do reki i jazda. Mam limit 200 km na godzinę czasu, niezle. Po zajęciu miejsca za sterami siedzi się wyżej niż na SV, kierownica nisko ale stosunkowo blisko. Składam stopkę... o kur... kto to wymyślił?! Dosyć niewygodnie się to robi. Motor odpalony, pracuje równo choć minimalnie mniej niż R4. Ruszam, trochę więcej gazu (to nie V2) i o dziwo mi nie zgasł :) Toczę się w korku do najbliższej autostrady, prędkości do 60km/h, ciasno. Stwierdzam, że się chyba obrotomierz popsuł, ledwo się rusza. Przeciskam się na pole position, bez najmniejszego trudu, prowadzi się jak rowerek (i tak samo wąski :D ). Zielone... start! Trochę więcej gazu na starcie, Tona ciągnie aż milo. Ma się wrażenie dużej lekkości (ważę 100kg). Silnik wydaje się być wcale nie wysilony. Po chwili stwierdzam, że właściwie jadę dosyć dynamicznie po mieście a wskazówka obr. dochodzi do max.6tys.- przyzwyczajenia SV. W tym przedziale puszka brzmi pięknie, ciekawe co będzie wyżej. Dużo ludzi ogląda się za mną (dźwięk +9pkt. do lansu ;P).
Okazuje się, że 1 i 2 wystarcza do poruszania się po mieście. Wyjeżdżam na autostradę, wchodzę w ślimak, Tona sama skręca, tylko nie przeszkadzać. Dla mnie szok tym większy, że mam jeszcze seryjne kartofle w mojej SV. Silnik ciągnie równo już z piwnicy. Dochodzę do 100km/h na 2 i ton się zmienia, trochę ścisza, potem zaczyna się ryk. Dalej nie próbuje, wrzucam 3, znowu korek. Tym razem na autostradzie. Uwielbiam piątki... Po redukcji do 2 wsłuchuje się w akustykę tunelu, brzmi zacnie. Korek się rozrzedza, wrzucam 3 i jazda! Na budziku momentalnie 160km/h, 4 a mnie chce zmieść z siodła. Pochylam się, jest trochę lepiej, więc zobaczymy jaka dynamika jest na tej 4 od 160. Masakra - zaczynam się zastanawiać po co komu litrowe ścigacze? Dla takiego świeżaka jak ja to jak skok na bungee :D Musze przyznać, że ochrona przed wiatrem dla mnie (182cm) równa się dokładnie 0. przy 210km/h odpuściłem, takiego naporu na czachę jeszcze nie doświadczyłem. Czuje się jak na nakedzie. Nie opuszczając głowy podczas jazdy spoglądam na zegary, widzę dolna krawędź zegarów. W SV widzę jeszcze półkę. Ale maleństwo.
Musze stwierdzić, że jazda na tym sprzęcie to czysta przyjemność. Zjeżdżam z autostrady, wracam przez miasto. Zawias dosyć fajny, sprężysty, zero nurkowania.
Co mnie przeraziło w tym modelu to heble. Silnik rzuca cie na zadupek przy odwijaniu a heble powodują, że gnieciesz bak (wiadomo czym). Wystarczy delikatne muśniecie, żyleta. Jakby mi co wyskoczyło niespodziewanie to pewnie gleba jak nic.
Musze zatankować, jak obiecałem. Po 50km jazdy w gęstym ruchu i autostradzie 100-180km/h leje wachę do pełna. Weszło dokładnie za 5€/1,37L=7.3L/100. Przyjemności kosztują :D
Po krótkiej jeździe włącza się wentylator, ogrzewa nogi. Za chwile stwierdzam że tyłek też. Tu pewnie wydech się dołączył :) Moja jeśli w ogóle wsiądzie na to moto to nie będzie zachwycona (chociaż zawsze jej zimno :)).
Zajeżdżam pod salon (to była najszybsza godzina w tym roku :D) skręcam i... co jest? Już ręka na zbiorniku? No tak, czytałem że ta maszyna ma mały promień skrętu. Trza było się poprawić przy parkowaniu.

Więc bilans wygląda tak:

Plusy dodatnie:
- design (kwestia gustu)
- silnik za ciąg i wydech za brzmienie
- zawiecha sztywna, pełna regulacja
- seryjne opony, świetne prowadzenie
- hamulce jak brzytwa
- prowadzenie - niska masa i nisko osadzony środek ciężkości - jak na rowerze :)
- komputer pokl. pokazujący średnie spalanie np.

Minusy ujemne:
- owiewka - przy moim wzroście nie czuje żeby w ogóle była
- zegary na rok 2011 z odwróconym kontrastem - w słońcu nic nie widać.
- dosyć ciężko dostępne akcesoria co przekłada się na wysoka cenę (to samo mam w puszce :mur:)
- mały promień skrętu

W sumie ten tekst powinienem zamieścić w "co po SV" ale jakoś tak się rozpisałem...
To narazie mój typ na kolejna maszynę.
Jeśli zbytnio się podjarałem - musicie wybaczyć - to moje pierwsze doświadczenie w tej klasie motocykli ;)


Ostatnio edytowano 26 wrz 2010, o 10:00 przez R@F, łącznie edytowano 1 raz



24 wrz 2010, o 17:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Skok w bok
Na to wszystko mogę odpowiedzieć tylko jedno - bo SV (co byśmy nie mówili tu, na forum) to jednak klasa ekonomiczna, średnia i do tego masówka, trochę takie moto dla ludu (co dopiero powiedzieć o bandicie :P ).

Co do owiewki - pewnie zmieniłbyś zdanie, gdybyś mógł pobujać się bez niej. Nawet najmniejsze, niepozorne owieweczki trochę ratują sytuację - ja w swojej sv-650-04-n zauważyłem podobne wianie bez i z mini-owiewką przy różnicy 25-30 km/h (odpowiednio przy 140 i 170 km/h robi się nieprzyjemnie).

P.s. Też lubię testować nowe maszynki z różnych stajni. A jak znajdę coś, co mnie naprawdę weźmie, to pewnie sprzedam wszystko co mam (nawet i nerkę :) ) i kupię to coś :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


24 wrz 2010, o 18:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: Skok w bok
pm2z napisał(a):
Na to wszystko mogę odpowiedzieć tylko jedno - bo SV (co byśmy nie mówili tu, na forum) to jednak klasa ekonomiczna, średnia i do tego masówka, trochę takie moto dla ludu (co dopiero powiedzieć o bandicie :P ).


Jak by nie patrzeć Daytona kosztuje 4 tys.€ więcej od SV więc i elementy inne, droższe. Pomijając fakt, że klasowo się różnią.
Moja konkluzja jest taka że zamiast robić z SV wyścigówkę lepiej takową kupić :)


24 wrz 2010, o 18:48
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Skok w bok
675 jechałem ale rocznikiem chyba 2008. Trochę niewygodna, superheble, fajny dźwięk R3 żeby zobaczyć licznik trzeba było się trochę pochylać ;) Do zabawy fajna ale nie wiem czy bym chciał jako główne moto (głównie jeżeli chodzi o pozycję i to że dość mała jest).

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


24 wrz 2010, o 18:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Skok w bok
R@F napisał(a):
...
Moja konkluzja jest taka, że zamiast robić z SV wyścigówkę lepiej takową kupić :)

Tajemnica poliszynela. ;)

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


24 wrz 2010, o 18:54
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Skok w bok
R@F napisał(a):
Czasami chodzą ludziom po głowie kosmate myśli. Szuka się jakiejś odmiany. Dzisiaj nadszedł ten dzień, choć obawiam się ze mogę tego żałować. Zdecydowałem się, zadzwoniłem, zapytałem czy jest wolna. Okazało się ze miała dla mnie tylko godzinę ale cóż, odważyłem się. Podjechałem pod siedzibę, patrze, czeka na mnie. Czarna, lśniąca Daytona 675 2011.

Po krótkich formalnościach, pouczeniu, dostaje kluczyki do reki i jazda. Mam limit 200 km na godzinę czasu, niezłe. Po zajęciu miejsca za sterami siedzi się wyżej niż na SV, kierownica nisko ale stosunkowo blisko. Składam stopkę... o kur... kto to wymyślił?! Dosyć niewygodnie się to robi. Motor odpalony, pracuje równo choć minimalnie mniej niż R4. Ruszam, trochę więcej gazu (to nie V2) i o dziwo mi nie zgasł :) Toczę się w korku do najbliższej autostrady, prędkości do 60km/h, ciasno. Stwierdzam, że się chyba obrotomierz popsuł, ledwo się rusza. Przeciskam się na pole position, bez najmniejszego trudu, prowadzi się jak rowerek (i tak samo wąski :D ). Zielone... start! Trochę więcej gazu na starcie, Tona ciągnie aż milo. Ma się wrażenie dużej lekkości (ważę 100kg). Silnik wydaje się być wcale nie wysilony. Po chwili stwierdzam, że właściwie jadę dosyć dynamicznie po mieście a wskazówka obr. dochodzi do max.6tys.- przyzwyczajenia SV. W tym przedziale puszka brzmi pięknie, ciekawe co będzie wyżej. Dużo ludzi ogląda się za mną (dźwięk +9pkt. do lansu ;P).
Okazuje się, że 1 i 2 wystarcza do poruszania się po mieście. Wyjeżdżam na autostradę, wchodzę w ślimak, Tona sama skręca, tylko nie przeszkadzać. Dla mnie szok tym większy, że mam jeszcze seryjne kartofle w mojej SV. Silnik ciągnie równo już z piwnicy. Dochodzę do 100km/h na 2 i ton się zmienia, trochę ścisza, potem zaczyna się ryk. Dalej nie próbuje, wrzucam 3, znowu korek. Tym razem na autostradzie. Uwielbiam piątki... Po redukcji do 2 wsłuchuje się w akustykę tunelu, brzmi zacnie. Korek się rozrzedza, wrzucam 3 i jazda! Na budziku momentalnie 160km/h, 4 a mnie chce zmieść z siodła. Pochylam się, jest trochę lepiej, więc zobaczymy jaka dynamika jest na tej 4 od 160. Masakra - zaczynam się zastanawiać po co komu litrowe ścigacze? Dla takiego świeżaka jak ja to jak skok na bungee :D Musze przyznać, że ochrona przed wiatrem dla mnie (182cm) równa się dokładnie 0. przy 210km/h odpuściłem, takiego naporu na czachę jeszcze nie doświadczyłem. Czuje się jak na nakedzie. Nie opuszczając głowy podczas jazdy spoglądam na zegary, widzę dolna krawędź zegarów. W SV widzę jeszcze półkę. Ale maleństwo.
Musze stwierdzić, że jazda na tym sprzęcie to czysta przyjemność. Zjeżdżam z autostrady, wracam przez miasto. Zawias dosyć fajny, sprężysty, zero nurkowania.
Co mnie przeraziło w tym modelu to heble. Silnik rzuca cie na zadupek przy odwijaniu a heble powodują, że gnieciesz bak (wiadomo czym). Wystarczy delikatne muśniecie, żyleta. Jakby mi co wyskoczyło niespodziewanie to pewnie gleba jak nic.
Musze zatankować, jak obiecałem. Po 50km jazdy w gęstym ruchu i autostradzie 100-180km/h leje wachę do pełna. Weszło dokładnie za 5€/1,37L=7.3L/100. Przyjemności kosztują :D
Po krótkiej jeździe włącza się wentylator, ogrzewa nogi. Za chwile stwierdzam że tyłek też. Tu pewnie wydech się dołączył :) Moja jeśli w ogóle wsiądzie na to moto to nie będzie zachwycona (chociaż zawsze jej zimno :)).
Zajeżdżam pod salon (to była najszybsza godzina w tym roku :D) skręcam i... co jest? Już ręka na zbiorniku? No tak, czytałem że ta maszyna ma mały promień skrętu. Trza było się poprawić przy parkowaniu.

Więc bilans wygląda tak:

Plusy dodatnie:
- design (kwestia gustu)
- silnik za ciąg i wydech za brzmienie
- zawiecha sztywna, pełna regulacja
- seryjne opony, świetne prowadzenie
- hamulce jak brzytwa
- prowadzenie - niska masa i nisko osadzony środek ciężkości - jak na rowerze :)
- komputer pokl. pokazujący średnie spalanie np.

Minusy ujemne:
- owiewka - przy moim wzroście nie czuje żeby w ogóle była
- zegary na rok 2011 z odwróconym kontrastem - w słońcu nic nie widać.
- dosyć ciężko dostępne akcesoria co przekłada się na wysoka cenę (to samo mam w puszce :mur:)
- mały promień skrętu

W sumie ten tekst powinienem zamieścić w "co po SV" ale jakoś tak się rozpisałem...
To narazie mój typ na kolejna maszynę.
Jeśli zbytnio się podjarałem - musicie wybaczyć - to moje pierwsze doświadczenie w tej klasie motocykli ;)



Ale wypracowanie :mrgreen: . Polecam jeszcze pary innych skoków w bok,jest jeszcze parę lepszych motocykli radze szukać dalej. :>

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


25 wrz 2010, o 22:20
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Skok w bok
A myślałem, że ktoś chce się podzielić wrażeniami jak to żonę zdradził :obity:

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


25 wrz 2010, o 23:55
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: Skok w bok
W sumie to mnie zraziłeś do tego sprzęta tą chujową owiewką i mizerną zwrotnością :D

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


26 wrz 2010, o 08:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: Skok w bok
Synkretyczny89 napisał(a):
W sumie to mnie zraziłeś do tego sprzęta tą chujową owiewką i mizerną zwrotnością :D

Konkretnie :D


26 wrz 2010, o 09:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Skok w bok
R@F, jeśli masz możliwość przejedź się jeszcze 3/4 i 848 - ciekawy jestem porównania.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


26 wrz 2010, o 12:36
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Skok w bok
Synkretyczny89 napisał(a):
W sumie to mnie zraziłeś do tego sprzęta tą chujową owiewką i mizerną zwrotnością :D

To ostatnio taka moda chyba ja ostatnio CBR600 model 2009 :hmm: oglądałem to szyba też jak ozdoba służy. :hmm:

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


26 wrz 2010, o 12:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Skok w bok
Maly promień skrętu? Normalne, jak każdy przecinak. Owiewka chroni przed wiatrem jak leżysz na baku, czyli w pozycji w jakiej na torze przecinasz prostą i jednocześnie w jedynym momencie kiedy tak naprawdę ta owiewka jest potrzebna.

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


26 wrz 2010, o 14:46
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: Skok w bok
No ale skoro tu gościa chciało zwiać, to chyba zajebiście nie jest. Po prostu uświadomiłem sobie, że jestem chyba za wysoki na takie fajne zabawki. SV w s-ce tez jest mniej zwrotna niż n-ka, ale rozumiem, że tu by było jeszcze gorzej, chyba bym musiał nadrzucić go nogami i szybkim ruchem biodra :D Sprzęt mi się podoba, bo jest nietuzinkowy, ale z tego co widzę granica leży gdzieś przy 180 cm, zresztą widziałem na żywo i ochlapłem :D :D W Daytonie 675 podoba mi się silnik - 3 gary, czyli fajny dźwięk :D

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


26 wrz 2010, o 14:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: Skok w bok
Synkretyczny89 napisał(a):
No ale skoro tu gościa chciało zwiać, to chyba zajebiście nie jest. Po prostu uświadomiłem sobie, że jestem chyba za wysoki na takie fajne zabawki. SV w s-ce tez jest mniej zwrotna niż n-ka, ale rozumiem, że tu by było jeszcze gorzej, chyba bym musiał nadrzucić go nogami i szybkim ruchem biodra :D Sprzęt mi się podoba, bo jest nietuzinkowy, ale z tego co widzę granica leży gdzieś przy 180 cm, zresztą widziałem na żywo i ochlapłem :D :D W Daytonie 675 podoba mi się silnik - 3 gary, czyli fajny dźwięk :D


Mówię o całkowicie złożonej pozycji. Z niemieckiego forum wyczytałem, że dużo ludzi jeździ w przedziale 180-190cm. Dla mnie to i tak nie gra dużej roli bo jazda autostrada mnie nie interesuje. Wyjściem jest tez akcesoryjna szyba.

Co do skrętu - jest dużo gorzej niż w SV i trochę w stosunku do konkurencji (wyczytane).

Silnik - pięknie brzmi i pracuje :D


26 wrz 2010, o 18:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL