Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 20:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Dłuższa trasa - jak przeżyć 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:49
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Dłuższa trasa - jak przeżyć
Hej,

szykuje mi sie dłuższa trasa (~1000km) na SV650S. Planuję zrobić trasę na raz + przerwy ze dwie. 1/2 Niemcy i no-limit + Dania (tam jak pamiętam 120km/h max).

Macie jakieś rady jak przeżyć, aby tyłek i kręgosłup nie odpadł? Do tej pory robiłem max 400km w DE po autostradzie i pamiętam ból wszystkiego. Sam nie wiem czy jest możliwość polepszenia komfortu ? (regulacja zawieszenia przód/tył/lagi/inne siedzisko czy coś)?

Trasa w pojedynkę + ewentualnie kufer.

Czy założyć wenflon i walić tramal co 200km ? Wdzięczny będę za sugestie.

Jak leciałem pierwszy raz ~160km/h na baku za owiewką to klata bolała, mało mięsni. Zainstalowałem poduszkę pod kurtkę i to było coś idelanego, tylko trzbea uważać aby nie przysnąć, każdą radę chętnie przygarnę:)


4 cze 2018, o 22:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
5-10 minut przerwy co godzine - dwie. Bólu na SV nie unikniesz, na Sce prędkość ~150 wg. mnie idealna, nie za głośno, wystarczająco szybko żeby wiatr odciążył ręce, jakaś żelowa kanapa na pewno poprawi komfort, natomiast u mnie problemem był głównie ból pleców oraz kolan (jestem dosyć wysoki, więc są mocno zgięte) ale na to drugie pomagają długie crashpady (dzieki lasooch ;) ) - można sobie na nich nogi oprzeć i chwile wyprostować. Na autostradzie przydają się przedłużki lusterek (ja miałem od użytkownika Rafikp). Ogólnie SV do turystyki mocno średnia, zwłaszcza na dojazdach, ale za to wynagradza to zwinnością na winklach już u celu podróży ;). Ja na poprzedniej SV robiłem koło 12 tyś na sezon, zdażały się trasy po 600 - 1000 km i generalnie nie wspominam ich miło :D

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


4 cze 2018, o 23:10
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2010, o 21:57
Posty: 80
Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K6 x2
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
my na trasie co tankowanie ok 200-250km przerwa jakieś ćwiczenia rozciąganie, kawa, coś drobnego zjeść,
na autostradę polecam stopery głowa się tak nie meczy od szumu, możesz spróbować spodenki rowerowe z poduchą

_________________
Ogar 205 -> Simson S51 -> SV650 N 2000r -> SV1000S K6
-> SV1000S K6
Obrazek

5 cze 2018, o 15:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Jeżeli chodzi o leżenie na baku to sprawdza się tankbag

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


5 cze 2018, o 16:05
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 248
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Przede mną trasa 800km więc chłopaki doradzajcie bo nie chce później wydawać pieniędzy na rehabilitacje. Stopery to na 100% Może jeszcze taki tempomacik na rollgaz żeby odciążyć nadgarstek?


5 cze 2018, o 16:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Tempomacik tak. Albo więcej ćwiczeń nadgarstka.
Poszedłbym jeszcze dalej. Można by wynająć kierowcę który poprowadzi twój motor, a Ty tymczasem na lotnisko, zimne drinki, stewardessy ...

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


5 cze 2018, o 16:24
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Trzeba zapierdalać ;) - wtedy szybko kilometry lecą :)
Stopery obowiązkowo.
Temmpomacik motocyklowy nie zaszkodzi.

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


5 cze 2018, o 17:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 248
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
@koroviov nie czepiaj się, to będzie monotonna jazda po autostradzie a nie zapierdalanie po torze :D a tu coś dla fanów zapierdalania po autostradzie https://m.youtube.com/watch?v=1OGpEsWTKj0 może widziałeś, ale czy na pewno całą wersję? Oglądnij do końca :D


5 cze 2018, o 17:43
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Ziom, jedziesz svką - nie wymyślaj problemów na zapas ;)
Na trzy paki przyjdzie czas.

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


5 cze 2018, o 18:45
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:49
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Dzięki za podpowiedzi. Przedłużki lusterek mam od kilku tygodni - też od kolegi z forum. Chwalę sobie. Stopery posiadam Alpine Motosafe. Jakoś to będzie :)
Mnie najbardziej doskwierają po czasie drętwiejące nogi - ale najwyżej zeskoczę i podreptam obok ;)


5 cze 2018, o 20:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
I co? Już po dyskusji? Tak szybko? A taki fascynujący temat. Z gatunku jak pić żeby się nie opić.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


6 cze 2018, o 09:46
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 20:49
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Nie no jak?

Jak pić to do oporu, jak jeździć to SVką :) Szczególnie turystycznie, wygodnie i komfortowo :)


6 cze 2018, o 21:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2016, o 20:52
Posty: 296
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
To i ja cos dopiszę. Przede wszystkim siedź tak by ręce były luźne - zaprzyj się nogami o zbiornik, dodatkowo staraj się by plecki były proste. Co godzinkę, dwie zrób sobie przerwę - przejdź się, coś zjedz. Ostatnio odkryłem, ze to co mówił jeden z użytkowników tegoż forum jest prawdą czyli usadowienie pupci nie blizej zbiornika, a odsunięcie jej na sam tył. Komfort wzrósł, polecam!

PS: no i organizm ludzki nie lubi prędkosci mniejszych niż 150 na sv w eSce :obity:

_________________
ZAPRASZAM ===> https://svforum.pl/viewtopic.php?t=18512


Ostatnio edytowano 28 paź 2018, o 16:01 przez Filon, łącznie edytowano 1 raz



7 cze 2018, o 19:05
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
U mnie raz wygodniej jak siedzę bliżej zbiornika a raz dalej. Tak na prawdę chodzi o to żeby co jakiś czas zmienić pozycje bo nasz kręgosłupa nie lubi zbytniej stagnacji. Jak się jedzie samochodem to też trzeba się nieraz powiercić w fotelu. Oczywiście przerwy i rozprostowanie pleców to podstawa. A tak na marginesie to i tak nie zazdroszczę Ci tej wycieczki.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


7 cze 2018, o 22:35
Zobacz profil
Mister SVforum 2014
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 20:17
Posty: 2100
Lokalizacja: Chodzież
Płeć: mężczyzna
Moto: VFR 800X Crossrunner
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Ja nie widzę problemu! Wsiadasz, jedziesz i się nad Sobą nie rozczulasz - polecam! :) Sprawdzone :)

_________________
Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie. Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa. Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa....


10 lip 2018, o 23:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
No. Teraz dyskusję można uznać za zakończoną, a temat za wyczerpany. Dzięki Plastic.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


11 lip 2018, o 17:19
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 15 kwi 2018, o 12:00
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Ja pozwolę sobie jeszcze zadać pytanie, pewnie głupie no ale proszę o wybaczenie. Czy taka trasa autostradą cały czas w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu nie będzie dla svki zbyt męcząca ? Mam zamiar w weekend strzelić ok 600 km i zastanawiam się, czy jechać autostradą, czy przełajowo jakimiś bocznymi drogami. Z góry dzięki!

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


12 lip 2018, o 08:30
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41
Posty: 263
Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Możesz śmiało cisnąć autostradą.
Tylko przed wyjazdem dolej oleju do pełna :)
Weź też pod uwagę że jak będziesz jechał cały czas ponad dwie stówy (pisałeś o okolicach czerwonego pola), to spalanie ci wzrośnie i szybciej się zmeczysz.
IMO optymalna prędkość autostradowa to 140-160km/h. Nie meczysz się aż tak, spalanie jest mniejsze i oleju tak nie pije(ale to akurat może być problem mojej svki :) )


12 lip 2018, o 08:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
Chmielek napisał(a):
Ja pozwolę sobie jeszcze zadać pytanie, pewnie głupie no ale proszę o wybaczenie. Czy taka trasa autostradą cały czas w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu nie będzie dla svki zbyt męcząca ? Mam zamiar w weekend strzelić ok 600 km i zastanawiam się, czy jechać autostradą, czy przełajowo jakimiś bocznymi drogami. Z góry dzięki!

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Dziwne rozumowanie :-D albo czerwone pole (czyli niezgodnie z przepisami i niebezpiecznie, no chyba że mówimy o jeździe na 3 biegu) na autostradzie albo inna droga (lokalna czyli z ograniczeniem prędkości do 90 km/h) i wolniejsza jazda. To już nie można na autostradzie jechać zgodnie z przepisami? Tylko trzeba zjechać na drogi lokalne ( zakładam, że na takich drogach też nie zamierzasz jechać z obowiązującą prędkością czyli to 140 km/h chyba Tobie wystarczy).

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


12 lip 2018, o 16:01
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2010, o 21:57
Posty: 80
Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K6 x2
Post Re: Dłuższa trasa - jak przeżyć
z tym czerwonym polem to strata czasu w naszych litrach moim i narzeczonej eko jazda 130-140 w porywach do 160 spalanie ok 5l
przy 160-180 ok 8l policzysz czas stracony na stacji na częstszym tankowaniu to będziesz w plecy z czasem, a przy szybszej jeździe jednak szybciej się męczysz.

_________________
Ogar 205 -> Simson S51 -> SV650 N 2000r -> SV1000S K6
-> SV1000S K6
Obrazek

12 lip 2018, o 21:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL