Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 24 mar 2019, o 19:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
SV 650 S vs N 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 28 paź 2018, o 21:13
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K4
Post SV 650 S vs N
Czesc wszystkim, temat banalny acz kolwiek przewertowałem forum i takiego tematu nie znalazlem.

Otóż przymierzam sie do zakupu SV 650, wersji poliftowej. Budzet to +-8k zł.
Niestety mam tylko uprawnienia na kat. A2, wiec oferta motocykli z wbita mocą poniżej 35kw jest dosyc mala.
SV używałbym glownie w miescie na dojazdy do uczelni 12km w jedna strone.

I tutaj pojawia sie pytanie- czy wersja Sport nadaje sie do jazdy w miescie?
Jestem świadom technicznych różnic pomiedzy dwoma wersjami, ale potrzebuje tez troche opinii innych motocyklistów. Sv w wersji naked na olx jest jak na lekarstwo, w przeciwieństwie do sportów, i zastanawiam sie czy wersja sport zdala by egzamin.
Mam 175cm wzrostu jak cos :D

Proszę o opinie doświadczonych kolegow ;)


28 paź 2018, o 22:56
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 11 sie 2018, o 23:10
Posty: 56
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2003
Post Re: SV 650 S vs N
dobrym wyjściem jest zrobienie kat A. Ona zawsze zostanie a później można kupić coś większego. Sam tak zrobiłem i nie żałuje, koszt porównywalny do blokowania.
A Ską w mieście fajnie też się jeździ


29 paź 2018, o 00:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: SV 650 S vs N
S-ka ma bardziej pochylona pozycje ale nie jest niewygodna. Swoją zrobiłem w tym sezonie 6000 km i uważam że jest spoko. Ogólnie Sv-ka jest lekka więc w mieście się dobrze manewruje. S-kę docenisz wyjeżdżając w trasę bo na N-ce wygoda kończy się przekraczając prędkość 130km/h. Wiem że będziesz głównie używał w mieście ale na pewno zdarzy Ci się gdzieś dalej pojechać wtedy owiewka się przyda. Faktycznie większy wybór masz S niż N więc na Twoim miejscu po prostu szukał bym ładnej, zadbanej Sv-ki niezależnie od wersji.


29 paź 2018, o 09:18
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 31 lip 2018, o 14:47
Posty: 23
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
Post Re: SV 650 S vs N
SqiX napisał(a):
SV używałbym glownie w miescie na dojazdy do uczelni 12km w jedna strone. [..] Sv w wersji naked na olx jest jak na lekarstwo, w przeciwieństwie do sportów, i zastanawiam sie czy wersja sport zdala by egzamin.


Panie Kolego Motonito, odcinek 12 kilometrów to Pan Motonita przejedzie z palcem w... na czymkolwiek, nie ma się co zastanawiać. ; )


29 paź 2018, o 14:34
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1373
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: SV 650 S vs N
Też używam do (jeśli się da) codziennych dojazdów wtryskowej S'ki, nie ma się co zastanawiać :D
Wzrost 174, czyli "z tej samej półki". Mam wyższą kierownicę, więc o ergonomii za dużo Ci nie powiem. Sety standardowe, siodło oryginalnej wysokości, kości zawieszenia też oryginalna długość.
N'ką łatwiej manewrować między autami (lusterka ruszają się wraz kierownicą, więc łatwiej ominąć lusterka samochodów), ale też bez darcia szat - jeśli raz na 10 przypadków się nie zmieścisz, to jeszcze nie tragedia :) Mam S'kę z przedłużkami lusterek i też się da (po prostu pogodziłem się z tym, że czasem lepiej odpuścić niż płacić ciężkie $$$ za uszkodzenie lustra w jakiejś wypaśnej furze).
Jeśli wiek nie stanowi przeszkody do kat.A, to też polecam tę opcję (truizm :) )

Co do kierownicy, to jeśli poszukasz na forum, to znajdziesz wpisy o przerobieniu S'ki na N'kę (albo założeniu kierownicy od N'ki do S'ki), więc: N czy S to nie jest jakąś sprawa życia i śmierci. Półki, lagi (różnica długości goleni to 4 albo 5 mm), chłodnica (w S'ce korek jest na króćcu), lampa i naklejki na zadupku (N), 1 ząb różnicy w zestawie napędowym i inna pompa hamulcowa (zintegrowana ze zbiorniczkiem płynu w N - niuans) - tyle masz różnic, więc jeśli Ci się znudzi S (podejrzewam, że prędzej znudzi Ci się jeżdżenie po mieście :P ), przerobisz sobie samodzielnie.

Im więcej się zastanawiasz, tym mniej czasu masz na samo jeżdżenie... :P

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


29 paź 2018, o 17:48
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 28 paź 2018, o 21:13
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K4
Post Re: SV 650 S vs N
Dzięki wielkie za podpowiedzi ;) Pełne A moge dopiero za rok zrobic z powodu mojego wieku, a szkoda mi na 1 sezon jakiegos gs’a czy cb 500 kupowac :D w takim razie najprawdopodobniej kupie Sporta bo jest ich najwiecej ;)
Ale jak ktos jeszcze jezdzi S’ką po miescie i chciałby sie podzielić wrażeniami to chętnie wysłucham, bo pogoda coraz gorsza i nie spieszy mi sie az tak bardzo z kupnem :)


29 paź 2018, o 21:28
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5295
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: SV 650 S vs N
Węższe ograniczniki przez co przy ciasnych nawrotach trzeba czasem trochę popracować ciałem i przez pozycję masz odrobinę mniej stabilny środek ciężkości telepiąc się na biegu jałowym. Poćwiczysz tak z pół godzinki manewry tylnym hamulcem i zapomnisz o problemie, niezależnie od motóra.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


30 paź 2018, o 10:36
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1373
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: SV 650 S vs N
Co do ciasnego nawracania, pracy ciałem i tylnym hamulcem:
MotoTrek http://www.youtube.com/watch?v=LKRPPjF3BIs
Fast Eddie http://www.youtube.com/watch?v=qmrHewrHM4o
http://www.youtube.com/watch?v=-qJXO4CZ9S0
Rhazz http://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw
i jeszcze jeden: http://www.youtube.com/watch?v=-jyltAAFS4E
Same kloce 1000-1200cm^3, żeby nie było wymówek :)

Dzięki temu zrozumiałem o co chodziło na nauce jazdy przy ósemce:
instruktor: - patrz się przez ramię za siebie!
ja: - a co mam tam widzieć?
instruktor: - ty nie masz tam nic widzieć, ty masz tylko patrzeć!
<kurtyna>
Taka ludowa wersja wykładu z fizyki ciasnego nawracania :D

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


1 lis 2018, o 08:34
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5295
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: SV 650 S vs N
A tak to wygląda jak się "troszkę" poćwiczy https://www.youtube.com/watch?v=-WrMZEjMQbw

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


2 lis 2018, o 09:31
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 28 paź 2018, o 21:13
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K4
Post Re: SV 650 S vs N
Dzięki za filmiki, wczoraj kupilem bestie, K4 w wersji sport ;) teraz pozostaje mi szlifowanie techniki :D


3 lis 2018, o 19:48
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1373
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: SV 650 S vs N
Jeśli nie masz w S'ce crash-padów, to - zanim zaczniesz szlifować technikę - będzie chyba najlepszą inwestycją na początek (owiewka jest dość droga a lampy kontynentalnej to ze świeczką szukać). Forumowo robił fajne crash'e (szpila przez wieszak silnika a nie śruby wkręcane w blok silnika) kolega Lasooch, ale uzbrój się w cierpliwość. Nie zagląda chyba za często na forum, ale prywatne wiadomości (z opóźnieniem, bo z opóźnieniem, ale) odbiera. W zeszłym roku udało mi się z nim skontaktować :D
Czekamy w dziale "Galerie naszych SV" :)

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


5 lis 2018, o 12:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL