Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 mar 2024, o 02:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Dławienie motocykla na A2 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Nie wiem, czy da radę zrobić to samemu - i tak musiałbyś mieć papier z warsztatu, a czasem i od rzeczoznawcy.


9 sie 2013, o 10:45
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:33
Posty: 126
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Wystarczy wykres z hamowni która posiada te wszystkie certyfikaty itp itd. że motocykl rozwija taką i taką moc.
Z wykresm potem na stacje kontroli i potem do Wydziału Komunikacji zmienić wpis w dowodzie.


Tylko właśnie nie wiem jak "na oko" zablokować aby pomiar mocy pokazał tyle ile trzeba.


9 sie 2013, o 10:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Najprościej byłoby chyba "przedłużyć" pancerz od linki gazu otwierającej przepustnicę. Wsadziłbym kawałek rurki na linkę, między oryginalnym pancerzem, a kołowrotkiem obracającym przepustnicą. Wtedy przepustnica nie będzie się otwierać od zera do 90 stopni, tylko np. do 45 stopni, zależnie jak dużo miejsca na lince zostawisz. To chyba najprostsze rozwiązanie, zarówno do montażu jak i późniejszego demontażu ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 sie 2013, o 11:01
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:33
Posty: 126
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s
Post Re: Dławienie motocykla na A2
O szczerze mówiąc nie pomyślałem o tym :)
Tak chyba faktycznie będzie najprościej, najtaniej i najszybciej.
A blokada potrzebna tylko na czas hamowania motocykla i badania technicznego.

Edit:
Namierzyłem hamownię, w łodzi - 50km odemnie czyli blisko :)
Teraz szukam normalnie SV650n

Jak załatwię wszystko do gotowości to opiszę dokładnie co należy zrobić ale inni juz nie mieli problemów z tym.


9 sie 2013, o 11:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Jest ograniczony nawet więcej niż o połowę.
Oceniam to na jakieś ograniczenie 70% ruchu manetki.
Co do SV650 to oryginalna blokada suzuki to blaszka nrzykręcona po lewej stronie systemu przepustnic pod AirBox'em.
Ona właśnie ogranicza ruch przepustnic - czyli ruch manetki.
Takie małe coś... gdzieś mam tego zdjęcie - jakby było potrzebne.


9 sie 2013, o 11:38
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:33
Posty: 126
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Jak byś mógł odszukać to było by miło :)


9 sie 2013, o 11:50
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Zakombinuj z podłożeniem czegoś (tulejki?) na linkę gazu po stronie gaźnika. Najprościej i najtaniej powinno tak wyjść.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


9 sie 2013, o 11:54
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Dławienie motocykla na A2
kacperski napisał(a):
Zakombinuj z podłożeniem czegoś (tulejki?) na linkę gazu po stronie gaźnika. Najprościej i najtaniej powinno tak wyjść.

Z tym, że ta modyfikacja ma jak rozumiem spowodować, że moto zostanie zarejestrowane na obniżoną moc.
Myślicie, że takie samodzielne patenty wystarczą aby stacja diagnostyczna to zaakceptowała ? Pytam, bo sam nie wiem jaki jest zakres dowolności w takich samodzielnych przeróbkach.
Jak pisałem, moje moto było dławione ( bo z fabryki wyszło standardowe ) w niemczech w serwisie.


9 sie 2013, o 12:06
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:33
Posty: 126
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Dowiedziałem się że zablokować można samemu, potem z motocyklem na hamownię i z wykresem z hamowni na stacje kontroli.
Diagnosta na podstawie wykresu daje zaświadczenie jaką mocą dyponuje motocykl, a z tym zaświadczeniem do Wydziału Komunikacji który nanosi korektę w dowodzie. I jak zapewne się domyślacie wszędzie po drodze trzeba płacić.... ALe to jest Polska i nikogo nie powinno to dziwić :P


9 sie 2013, o 12:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Pisałem o warsztacie, bo właśnie kilka dni temu natrafiłem na taką usługę w jednym z motocyklowych warsztatów w Krakowie: http://www.hmk-motocykle.pl/


9 sie 2013, o 12:25
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Na którymś "moto portalu" ostatnio było o takiej przeróbce, chyba ścigaczu. Faktycznie wystarczyła domowa przeróbka i wykres z hamowni.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


9 sie 2013, o 13:29
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 16 lis 2013, o 23:13
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: szukam wymarzoną SV
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Witam , jak wyżej ja także zamierzam kupic SV650 i zdławić ja na kategorie A2. Dzisiaj byłem w miejscowym WK i pan pracownik nie wiedział za bardzo co jest grane. Wyjaśniał mi ze dławic motocykl można tylko w danym Serwisie producenta i ze ta ustawa wcielona została do życia w 2009r. (nic więcej nie powiedział)
Jednak niektórzy odziwo mogą zdławic i zarejestrować moto na a2 :) Wiec jeśli ktoś dał rade już zarejestrować to byłbym wdzięczny , gdyby podzielił się swoimi doświadczeniami z ta zabawą.
Przynajmniej mi sie zdawało , że proces trwa tak : mechanik-blokada,hamownia,przegląd z dopiskiem o zmniejszeniu mocy i WK a następnie już tylko stacja benzynowa .
P.S. Troszkę temat odgrzebałem , ale to ciągle jest jest temat tabu i mało kto o tym mówi.


18 lis 2013, o 16:33
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Pewnie masz rację z tym warsztatem który ma to zrobić.
A na pewno tak jest w Niemczech - tam domowe przeróbki raczej nie przechodzą.
Moja zdławiona jest ( była ) jak pisałem blaszką, która ograniczała otwieranie przepustnic.
Jednak ta blaszka wygląda profesjonalnie i ma też napis "25" co zapewne jest określeniem mocy.
Bo jest zarejestrowany na 25kW.
A moto zostało zdławione w Niemczech.
Więc nie zdziwię się jeżeli w Polsce przeróbki garażowe też już nie przejdą i będzie potrzebne zaświadczenie z warsztatu który to robił.


18 lis 2013, o 20:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Kup sobie zdławioną w papierach i po kłopocie- np ode mnie ;)

_________________
675


18 lis 2013, o 21:27
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 16 lis 2013, o 23:13
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: szukam wymarzoną SV
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Bodzion napisał(a):
Pewnie masz rację z tym warsztatem który ma to zrobić.
A na pewno tak jest w Niemczech - tam domowe przeróbki raczej nie przechodzą.
Moja zdławiona jest ( była ) jak pisałem blaszką, która ograniczała otwieranie przepustnic.
Jednak ta blaszka wygląda profesjonalnie i ma też napis "25" co zapewne jest określeniem mocy.
Bo jest zarejestrowany na 25kW.
A moto zostało zdławione w Niemczech.
Więc nie zdziwię się jeżeli w Polsce przeróbki garażowe też już nie przejdą i będzie potrzebne zaświadczenie z warsztatu który to robił.



To jest Polska , urzędnicy sami już nie wiedza jak to ma działać.
Jak się uda jutro wybieram się do okręgowej stacji gdzie robią właśnie przeglądy z adnotacja o tych zmianach. Tam już raczej powinni wiedzieć jak działa cały ten system.
Ktoś pisał , że na portalach są tego typu tematy , najbardziej aktualny jest ten artykuł .
http://www.motogen.pl/Redukcja-mocy-w-motocyklu-na-kategorie-A2-jak-to-zrobic,18236.html
Tutaj piszą , że można samemu nawet blokować motocykl.
I bądź tu człowieku mądry ...


19 lis 2013, o 01:35
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:33
Posty: 126
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Od sierpnia jestem posiadaczem Fazera600, (mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie ale :mylove: ) nie znalazłem w okolicy żadnej zdrowej SV a trafił się fazi po znajomości to grzech było nie kupić :] .
Fazer w chwili kupna miał w dowodzie moc 70KW = 95KM. Przystosowałem go sobie do Kat a2 w następujący sposób.
Cała procedura bez żadnych znajomości, łapówek czy innych szemranych interesów żeby nikt nie pomyślał że trzeba dać kasę na boku :)
Link do dokumentów.
https://plus.google.com/photos/114823191016378064967/albums/5944733836505083057?authkey=CK_fmYCM1t2p-gE

Sprawa wygląda następująco.
Motocykl to Yamaha FZS 600 Fazer o mocy 95KM=70KW.

Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM. Załącznik numer "5"
Trzeba ograniczyć moc, ja to rozwiązałem w następujący sposób: W mocowanie rollgazu została włożona śruba blokująca możliwość odkręcenia manetki w dość znaczynm stopniu. Koszt 0zł czas montażu/demontażu 2minuty. (jak ktoś by chciał mogę wykonać zdjęcia do wglądu)
Motocykl zablokowany to znowu na hamownie, moc po zablokowaniu przedstawia załącznik numer "6" i wysosi ona 24KM=18KW.
Koszt hamowni 100zł (tak trochę przesadziłem z blokadą ale cóż...)
Z kompletem wykresów z hamowni udajemy się do rzeczoznawcy samochodowego po odpowiednią opinię. Załączniki numer "3" i "4".
Koszt 350zł :(
Mamy już opinię rzeczoznawcy, i wykresy z hamowni.
Teraz udajemy sie do okręgowej stacji kontroli pojazdów na "dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych"
Koszt 82zł
Od diagnosty uzyskujemy następujące dokumenty: "Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" załącznik numer "1" i "opis zmian dokonanych w pojeździe" załącznik numer "2".

Mamy już komplet dokumentów. Udajemy sie do Starostwa Powiatowego do Wydziału Komunikacji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek z zawiadomieniem o zmianach w pojeździe. Wypełniamy i okazujemy dokumenty od diagnosty numer "1" i "2". Wnosimy opłatę za wymianę dowodu rejestracyjnego i czekamy do 30 dni na jego odbiór.

Kosztorys:
Wykonanie blokady: 0zł
Hamownia: 100zł
Rzeczoznawca: 350zł
Przegląd: 82zł.
Wymiana dowodu:52zł
Suma: 584zł

Pozdrawiam Fincher


20 lis 2013, o 21:21
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 16 lis 2013, o 23:13
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: szukam wymarzoną SV
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Wielkie dzięki , o to mi chodziło :)


20 lis 2013, o 21:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 20:06
Posty: 336
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: 900RR '99
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Wypowiem się, bo i ja swoją rejstrowałem na A2. Otóż, rzeczoznawca nie jest potrzebny, lecz niedoinformowani diagności w obawie o swoje uprawnienia, żądają rzeczoznawców, jak się okazało zupełnie bez powodu. Dlaczego? A to już wyjaśniam. Dzwoniłem do rzeczoznawcy, on odparł, że diagnosta nie ma tak na prawdę podstaw do wzywania rzeczoznawcy, bo przecież jako podkładkę ma papier z hamowni, ale nie przetłumaczysz. Najlepiej zatem żebyś miał takiego diagnostę, który rzeczoznawcy chciał nie będzie, zawsze taniej. U mnie wyglądało to następująco:
1. Blokada- Wykonałem ją sam, ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego. Żeby było jak ustawa nakazuje.
2. Przegląd- Musiałem zrobić przed hamownią, bo miałem moto zza granicy. Jeśli masz zarejstrowane w PL, to nie musisz.
3. Hamownia- Tutaj akurat problemów nie powinno być, stroisz maszyne od 25-30kW, żeby było jak ustawa nakazuje, choć rejstrują nawet jak ma 20kW, ale nie ważne.
4. Przegląd rozszerzony- To jest najważniejszy dokument, jedyny potrzebny w WK, tutaj popisać musi się diagnosta. Po prostu musi wpisać zmianę mocy motocykla.
5. Wydział komunikacji- Tutaj w zależności od WK może być różnie, niektóre WK nie chcą rejstrować takich moto zupełnie bezprawnie, ale cóż... Nie wytlumaczysz. Tak na prawdę w WK potrzebne jest tylko badanie techniczne, choć u mnie pani wzięła również fakturę z serwisu.
Koszta, w zależności od cenników w twoim mieście. Jeśli masz moto z PL, zmieścisz się w 200zł. Jeśli nie, tak jak ja, wydasz 500zł. A to dlatego, że musisz wykonać trzy przeglądy: zerowy, normalny, z prowadzeniem zmian do tego hamownia. I koszta nalatują. Zapłaciłem za hamownie 200zł, a to dlatego, że trochę kombinowałem tam żeby ustawić dobrą moc. Jeśli masz wszystko dopięte na ostatni guzik, to hamownia 100zł, przegląd 100zł powiedzmy + opłata w WK.

PS. Jestem pewien, że odblokujesz moto, ja odblokowałem, bo nie po to SV kupiłem, żeby na 25kW jeździć. Jest pewne ryzyko, o ile policjant dowodu Ci za fri nie zabierze, bo nie ma podstaw do wysłania Cię na przegląd rozszerzony, o tyle w razie wypadku, w którym będą ranni, policja na 99% sprawdzi dokładnie twój motocykl, uwierz, dojdą do tego, że masz więcej niż w papierach, a za to można pójść siedzieć. To akurat jest potwierdzone info od policjanta. No ale nie jeździmy po to żeby mieć wypadki, nie prawdaż? :D

_________________
Obrazek


28 lis 2013, o 22:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Nie tylko siedzieć. Jeżeli zrobisz komuś krzywdę, ubezpieczenie nie obejmie szkody. Jeżeli poszkodowany pozwie Cię o odszkodowania, a w najgorszym przypadku o rentę dożywotnią, będziesz mieć już przesrane do końca życia...no ale nie ma to jak kupić sobie SV, zblokować, odblokować i szpanować "pod remizą".

_________________
675


28 lis 2013, o 22:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Dławienie motocykla na A2
Dread :spoko:


28 lis 2013, o 22:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL