Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 cze 2024, o 05:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Regulacja TPS 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
Post Re: Regulacja TPS
Teraz jestem w pracy i nie pamiętam odczytów, ale przekręciłem TPS max w lewo i nadal omega 2 na pełnej przepustnicy jest ciutek za duża. Wieczorem podam wyniki.


2 cze 2011, o 13:13
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: Regulacja TPS
Witam!
w moim sv tysiac od pewnego czasu mam spore problemy, wszystko zaczelo sie od wizyty na myjce, moto nie chcial palic, prychal, strzelal, pyrkal, wyczyscilem fajki, wymienilem swiece, osuszylem wszystko pieknie i bylo dobrze, ale tylko w sloneczne dni, gdy przymierzalem sie do jazdy w zimne dni, znowu byly problemy, moto byl oczywiscie wysuszony, pozniej napotkalem na deszcz i od tamtego czasu mam problemy jak cholera! w moto nie idzie ustawic wolnych obrotow, gdy ustawiam obroty to krece i krece i nic i nagle skacze na wysokie, gdy odkrecam to tez nic a pozniej opadaja, gdy uda mi sie ustawic na wlasciwie czyli1300 okolo to chodzi, ale jest prychanie z wewnatrz silnika, i nagle opadanie obrotow o 200-300 az moto gasnie i na zgasnietym wal odbija w druga strone. probowalem rowniez regulowac tps, zmostkowalem wtyczke diagnostyczna, na wyswietlaczu nie ma bledow, tylko kreska od TPS jest powyzej c, przy kreceniu tps'em kreska nie zmienia polozenia. Moto strasznie chleje i nie rowno pracuje, swiece sa ok, nowy filtr powietrza, moto nie ma problemu z odpalaniem. Jest to ciezki temat, wiec prosze o konkretne sugestie a nie typu moze wstaw filtr k&n albo wyreguluj luzy na zaworach.
pozdro! :mylove:

_________________
Bartłomiej


8 sie 2011, o 10:12
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:19
Posty: 185
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Regulacja TPS
Mam to samo, na razie wlewam jakieś g... do wtryskiwaczy, wyjechałem już 2 bak i zobaczymy.

_________________
www.RomexWronki.pl


9 sie 2011, o 07:48
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: Regulacja TPS
wyjechales 2 bak i co? jak praca silnika? dalej wariuje? ja dzisiaj swoj odpalilem, pochodzil 2 minuty, po czym zszedl standardowo z obrotow, silnik prychanl, zgasl, cofka walu standardowo i juz wiecej nie odpalil...

_________________
Bartłomiej


9 sie 2011, o 18:12
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459

Odgrzewam klekota, ale nie bez przyczyny. Widzę, że często ktoś poleca ten wątek przy okazji pytania o TPS, natomiast w powyższym linku jest jeden dość istotny błąd, lub nastąpiła w którymś roczniku zmiana, nie ujęta w temacie.

W każdym razie, w linku piszą, że śrubki są miękkie jak "ser francuski". Nie dziwię się, jeśli polecany jest do ustawiania klucz torx 25.

U mnie w k6 wchodzi tam fabrycznie torx 27 - i żadna śrubka nie uległa deformacji. 25 jest zwyczajnie za luźny. Pewnie stąd opinia, że śrubki są miękkie.

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


16 kwi 2012, o 09:44
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2010, o 11:47
Posty: 77
Lokalizacja: Okolice Węgrowa
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulacja TPS
Powitać!

Właśnie przed chwilą zmostkowałem kostkę diagnostyczną i na wyświetlaczu pokazał się wymagany kod. Ta "kreska regulacyjna" jest w położeniu środkowym, czyli nie muszę regulować TPS-u? Tylko, że sprawdzałem zaraz po włączeniu silnika przy ok 50 st. ma to duże znaczenie przy diagnostyce?


Pozdrawiam!


17 kwi 2012, o 12:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
No jakbyś doczytał wątek to bys wiedział, że po pierwsze moto musi być rozgrzane, a po drugie wolne obroty to jedno, a moment w którym krecha przeskakuje na górę to druga sprawa. Niby im niżej przeskakuje tym lepszy kop, ale chyba nie do końca.
Ja po synchronizacji przepustnic przy okazji obniżyłem przeskok krechy do ok, 2200 i póki co różnica jest tylko taka, że moto przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów częściej wali w wydech :( Trochę za często.
Mam dedykowanego akrapowić'a. Czy ktoś miał podobnie po zmianie ustawień?

Sprawdzę jeszcze raz, czy czasem gdzieś lewego powietrza nie łapie, ale jak wszystko będzie ok, to zmienie na fabryczne ustawienia, bo strzał przy każdym odpuszczeniu gazu to prowokacja policji do zabrania dowodu :/

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


17 kwi 2012, o 21:42
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja TPS
Usuń PAIR i problem zniknie. Albo zatkaj go śrubą w airboxie ( sprawdź sobie który wężyk idzie z airboxu do pokrywy zaworów kazdego cylindra, i tego zatkaj ). Mnie strzelanie w wydechy kojarzyło się z rozwierconymi maluchami wściekłych nastolatków.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


18 kwi 2012, o 10:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja TPS
Ja u siebie wywaliłem PAIR przy okazji ostatniej rozbiórki motocykla. Zaślepki już na swoim miejscu, wczoraj zlutowałem oporniki, które oszukają komputer i niedługo montaż. Jak poskładam to wszystko do kupy, to dam znać czy pomogło ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


18 kwi 2012, o 10:10
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja TPS
Co tu do pomagania ? przestaje strzelać i tyle ;) Juz 2 lata bez badziewia jeżdżę. No i przy przelotach, filtrach i braku pair wypada niestety odłączyć lambdę.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


18 kwi 2012, o 19:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
Poczytałem troche o PAIR i tak się zastanawiam, czy samo zaślepienie wężyka (nie koniecznie śruba w airboksie) nie wygeneruje jakiegoś błędu? A może zamontować jakąś zwężkę, która ograniczałaby tylko ilość powietrza? :hmm:

A jeszcze dopytam, bo na tych układach tak bardzo się nie znam, jeśli odłączymy sondę to jak komputer będzie sterował składem mieszanki? Czy to tylko skrót myślowy, a chodzi o oszukanie komputera jakimś innym odbiornikiem?

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


Ostatnio edytowano 19 kwi 2012, o 10:30 przez Grzybu, łącznie edytowano 1 raz



19 kwi 2012, o 09:58
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja TPS
Do tego opornik 15 K zamiast czujnika przy airboxie. słabo czytałeś :P

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


19 kwi 2012, o 10:20
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
No nie, o oporniku czytałem, ale w jakim momencie zawór się uaktywnia? Czy zastosowanie zwężki wg Was da jakiś efekt? Bo sonda dalej będzie wykrywać zbyt bogatą mieszankę spalin. I teraz pytanie, czy efektem tego będzie zmniejszenie dawki paliwa, czy próba dostarczenia więcej powietrza?

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


19 kwi 2012, o 10:46
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja TPS
Zaślep PAIRa. W miejscu czujnika zamontuj opornik. Odłącz sondę lambda i w jej miejscu też zamontuj opornik.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


19 kwi 2012, o 10:52
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
Piszesz, że śmigasz tak już 2 lata. Nie wzrosło spalaie, jakieś inne efekty?

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


19 kwi 2012, o 11:07
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja TPS
Ni strzela. Spalanie w normie ( 6.3-6.8).

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


19 kwi 2012, o 11:18
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Regulacja TPS
Jak pisałem, mam akrapa i dzisiaj szukając po rurach lambdy totam nie znalazłem. Gdzie ona jest umieszczona standardowo? Wiem,serwisówka,ale Wy pewnie wiecie ;). Zawór i instalacja powietrzna do głowic jest kompletna. Dobrze to?? :hmm: Kabla od lambdy nie namierzyłem jeszcze.

Co do strzelania - dziś przejrzałem rurki i okazało się, że ta cieńka, biegnąca od króćca na kolektorze ssącym do czujnika w airboksie była prawie luzem.Poprawiłem i już tak nie strzela. Tylko lekko przy schodzeniu tak koło 2500 rpm. Do wytrzymania.

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


19 kwi 2012, o 22:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja TPS
Bardzo możliwe, że nie masz sondy lambda w ogóle, bo 650 dostała ją dopiero w 2007r razem z drugą świecą na cylinder i zmodyfikowanym układem wtryskowym, litr miał lambdę od początku produkcji :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


20 kwi 2012, o 00:48
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:24
Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Regulacja TPS
Dobra Pany mam pytanko... na jakie obroty ustawić TPS tak realnie, bo różne tutaj opinie widzę :) druga kwestia... jest jakiś sens zatykania PAIRów? Strzela mi tylko jak puszcze gaz przy 4k obrotów i to na jednym czy tam dwóch biegach... czasem się zdarzy, że strzeli przy puszczeniu gazu po ostrym przyspieszaniu koło 8 tysi na wyższym biegu, ale tak to nie jest raczej upierdliwe - jakieś sugestie i porady? :)


3 paź 2014, o 01:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL