Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Regulacja TPS
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=2976
Strona 1 z 3

Autor:  PęDZEL [ 1 mar 2011, o 22:28 ]
Tytuł:  Regulacja TPS

Pomoże ktoś ze znalezieniem tematu o ustawianiu TPSu bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć, szukajka też nie pomaga :(

Autor:  lpt [ 1 mar 2011, o 22:37 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi


masz podobnie :)

Autor:  Carry [ 1 mar 2011, o 23:25 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Podnosisz bak, wchodzi w dealer moda poprzez spięcie kabli w kostce (gdzieś w FAQ jest chyba) a potem odkręcasz śruby od TPS, a raczej je luzujesz i odpalasz moto i czekasz aż się nagrzeje. Wtedy regulujesz a to w jedną a to w drugą stronę i sprawdza kiedy kreska przejdzie na górę. Na idlu powinien mieć kreskę na środku a jak dodasz gazu to przechodzi na górę. Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom :)

Autor:  Słoniu [ 12 mar 2011, o 00:43 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Carry napisał(a):
Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom :)


Ustawiam to poprzez ruszanie TPS'em?

Autor:  SweetNoise [ 12 mar 2011, o 08:15 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Tak, ale rób to w miarę delikatnie. Najlepiej jedną ze śrub poluzować tylko minimalnie, drugą trochę bardziej i obracać TPSa tak jakby wokół tej śruby która mocniej trzyma.

Autor:  lasooch [ 12 mar 2011, o 08:53 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Słoniu, w gaźnikowym robi się to inaczej!
Nie ma żadnych kresek na wyświetlaczu, mierzy się oporność czujnika miernikiem. Dopiero jeśli jest coś nie tak, to wtedy odkręcasz TPS i przekręcasz w inne położenie, tak by oporności były właściwe. W serwisówce masz wszystko podane jak na tacy, 5-latek sobie poradzi :spoko:

Autor:  Słoniu [ 12 mar 2011, o 10:32 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Wiem wiem, że trzeba sprawdzać oporności, wczoraj ogarniałem serwisówkę, tylko zastanawiam się jakie mają być opory na kablach, żeby miało jak największego kopa z dołu. Powinno się to dać zrobić, bo w serwisówce podany jest tylko przedział w jakim powinny się mieścić opory,a nie konkretna wartość :D Znając życie pewnie jest jeszcze inaczej...

Autor:  murek [ 8 kwi 2011, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Podłącze się do tematu ponieważ dziś sprawdziłem co pokaże komputer i wyszedł brak błędów ale zastanawia mnie czy wszystko jest prawidłowo kreska przy -c była na środku przy uruchomionym silniku a na wyższy poziom wskakiwała przy 3,5 tys obrotów, czy to dobrze czy trzeba regulować i na jaki poziom?

Autor:  Dono [ 8 kwi 2011, o 20:55 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała.

Autor:  Słoniu [ 9 kwi 2011, o 00:52 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

A co się stanie, oprócz walenia ogniem z wydechu, jak odłączę TPS? :>

EDIT: Czytajcie uważnie:
Odpinam wtyczkę od TPS, biorę miernik w dłoń i mierzę Omegę 1 i Omegę 2:

Obrazek

Omegę 1 mierzę na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloomów do 6,5 kiloomów,
następnie mierzę Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 78% Omegi 1.

I tu moje pytania:
Jeżeli na Omedze 1 będę miał 3,5 kilooma, a na Omedze 2,73 kiloomów to czy to samo jak bym miał na Omedze 1 6,5 kilooma, a na Omedze 2 5,07 kiloomów? Podczas regulacji chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji O1 i O2 czy może decydującą rolę mają wartości w kiloomach dla Omegi 1, a Omega 2 sama się odpowiednio "dostosuje"?

Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że proporcje zawsze będą stałe, bo TPS reguluje się po prostu kręcąc nim i ciężko by było zmienić opór dla otwartej przepustnicy nie zmieniając "niechcący" oporu dla zamkniętej przepustnicy.
Jak dla mnie wychodzi teraz na to, że w regulując opór dla Omegi 1 (poprzez poruszanie TPS'em) np na 3,5 kilooma motocykl powiedzmy dostanie dużą dawkę paliwa już od 1500 obr, a ustawiając na 6,5 kilooma dostanie "kopniaka" dopiero przy 3500 obr... Niech ktoś naprowadzi mnie, albo wytłumaczy jak to w końcu jest bo to co pisałem to tylko moje przypuszczenia.

Jak popełniłem jakieś błędy w opisie to przepraszam, fizykę miałem tylko przez 2 lata szkoły średniej.

Autor:  Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:04 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Dono napisał(a):
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała.


Mylisz się Dono. U mnie oryginalnie było na równo 3500 tys. Teraz ustawiłem na 1500 :mrgreen:

Autor:  Dono [ 9 kwi 2011, o 09:22 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę :hmm:

Słoniu, sprawdź czy przy otwieraniu przepustnicy oporność wzrasta czy maleje, wtedy będziesz wiedział w którą stronę regulować. Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko? Nie pamiętam już w którą stronę trzeba pokręcać, aby obniżyć obroty, chyba przeciw zegarowo, ale naprawdę nie pamiętam.

Autor:  Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:25 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Dono napisał(a):
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę :hmm:


Na pewno nikt przed mną tego nie ruszał,bo miałem pomalowane przez producenta śruby, które były dość mocno dokręcone i nie ruszane :)

Autor:  gruby33 [ 9 kwi 2011, o 09:39 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Tak sobie czytam i czytam ten temat i szukam i nie mogę znaleźć co daje ten TPS? I czy w gaźnikowcu oporność mierzyć na odpalonym sprzęcie czy tylko na włączonym zapłonie?

Autor:  Carry [ 9 kwi 2011, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

W gaźnikowcu na odpalonym, jest o tym bardzo dużo np. na wikipedii...

Autor:  lasooch [ 9 kwi 2011, o 11:25 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

We wtryskowym robi się to na odpalonym, nie podłączasz żadnych mierników, tylko kierujesz się kreską na wyświetlaczu.
W gaźnikowym trzeba odpiąć czujnik TPS od reszty instalacji elektrycznej i miernikiem zmierzyć oporność na zamkniętej i otwartej przepustnicy, tak jak Słoniu wyżej napisał. Jak to zrobić na włączonym silniku, nie przychodzi mi do głowy :obity:
Jeżeli masz Carry inne dane, to nie odsyłaj do wikipedii, tylko napisz tu ;)

Autor:  Słoniu [ 9 kwi 2011, o 11:55 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Dono napisał(a):
Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko?


Regulacja będzie na oko, bo nawet w serwisówce nie ma przelicznika na obroty - jak się da to ustawię końcowe wartości przedziału dla Omegi 1 czyli 3,5 kilooma, potem zrobię jazdę testową gdzie będę przyspieszał z jakiegoś wysokiego biegu np 5 albo 6, potem operację powtórzę dla 6,5 kilooma i znów jazda testowa. Jak nie będę czuł różnicy to po prostu ustawie takie opory, które masz u siebie Dono, które mi przy okazji podeślesz jak się umówiliśmy... pod warunkiem, że czujniki są takie same w gaźniku jak i we wtrysku :)

Autor:  voorek [ 9 kwi 2011, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Dobra to mam wtrysk, tylko czym mam kręcić żeby ta kreska uciekała, i jak wejść w ten mod? :> (tak dokładnie)

Autor:  Słoniu [ 9 kwi 2011, o 14:14 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Masz tu foto story: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459

Luzujesz śruby czujnika i delikatnie zmieniasz jego położenie.

Autor:  Słoniu [ 27 kwi 2011, o 18:23 ]
Tytuł:  Re: Regulacja TPS

Cytuj:
Obrazek

Regulowałem dzisiaj TPS w swoim gaźnikowcu i wygląda to tak: opór Omega 1 zawsze jest taki sam, nie zależnie od położenia TPS'u - w moim przypadku była to wartość 5.4 kOhm. Przy poruszaniu TPS'em zmienia się tylko wartość dla Omegi 2 - przy zamkniętej przepustnicy było to chyba (nie pamiętam dokładnie) 0.9 kOhm, a przy w pełni otwartej 4.3 kOhm - A z tego wynika, że Omega 2 równa się 79,6% Omegi 1, czyli źle, bo powinno być to 78%, więc ustawiłem TPS tak, żeby przy otwartej przepustnicy wskazywało 4.2 kOhm.

Największa wartość jaką udało mi się ustawić dla Omegi 2 to 4.9 kOhm, a najniższa to 4.1 kOhm... i tak się zastanawiam: na której z tych wartości svka miałaby największego kopniaka z dołu...wydaje mi się, że przy 4.9 kOhm :obity: Może ktoś sprawdzi? :>

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/