Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 21 cze 2024, o 22:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 57  Następna strona
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Same pierścienie to 15 minut roboty (mam dwa, jeden na drugim na rollgazie), najwięcej zachodu jest z przycięciem pancerza linki zamykającej przepustnice - poradziłem sobie małym brzeszczotem, ale trzeba być precyzyjnym, żeby nie skaleczyć linki.


16 lip 2012, o 19:53
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 30 kwi 2011, o 22:51
Posty: 42
Lokalizacja: WCI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
To wyciągniemy od Ciebie te cuda czy nie ;)


17 lip 2012, o 02:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
z2maciek napisał(a):
W związku z tym nadmiarem mocy planuję lekką zmianę przełożenia napędu tzn zamontowanie większej zębatki zdawczej, pewnie 16z. Zwiększą się dzięki temu prędkości na poszczególnych biegach, a na jedynce będę mógł w końcu sobie beztrosko porządnie odkręcić :mrgreen:


Cholera, też mi taka myśl wpadła do głowy, żeby dać 16z z przodu po to, żeby wydłużyć biegi, ale nie chcę się rozczarować przyspieszeniem :/


18 lip 2012, o 17:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2786
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu przy twoim sprzęcie sv-ka po zmianie powinna nadal przyspieszać jak stockowa.
Ale prędkość powinna być jeszcze większa.

P.S gażnikowa ma napęd licznika na kole przednim czy na zębatce?


18 lip 2012, o 17:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Gaźnikowa ma tak samo jak wtryskowa - ślimak przy przednim kole.
Ta zmiana zębatki to raczej tak "dla sztuki" - stara SV650 pędząca 250 km/h (wg gearingcommander'a) wywoła zamieszanie :obity:

GSR600 osiąga 85 KM na tylnym kole, moja SV jest 8 KM słabsza. Planuję założenie trąbek na gardziele, w stockowej SV przynoszą 3 KM na kole... myślę, że 80 KM na kole będzie w stanie pobić GSR'a.

A jeszcze z ciekawszych rzeczy to:
Moment obr. na wale korbowym/na kole
seryjny GSR600 - 65Nm/57Nm
seryjna SV650 I gen - 62Nm/52Nm
zmodyfikowana SV650 I gen - ?/60Nm


18 lip 2012, o 19:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2786
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Takimi informacjami potrafisz przyciągnąć uwagę.
Ale piec to nie wszystko, robiłeś coś, aby sprzęt się bezpiecznie zatrzymał z tej prędkości i co z zawieszeniem?


18 lip 2012, o 21:08
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
przy takiej rożnicy mocy to ch*j z wiekszymi hamulcami xD co innego jakby nagle wyczarował 140 koni ;D


18 lip 2012, o 22:12
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 16:32
Posty: 64
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 950 limited edit
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
a srube od regulacji składu mieszanki ruszacie czy zostawiacie seryjnie? ( z tego co pamietam to chyba 2,5 obrotu wykręcona )


18 lip 2012, o 22:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu, podziwiam bo grzebię przy autach w ten sposób i wiem jaką frajdę daje wydłubanie kolejnych paru koników i jak ciągnie żeby dłubać dalej, ale jakbyś nie kombinował to sporta z SVki niestety nie zrobisz...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


18 lip 2012, o 22:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mogę mieć radialną pompę brembo, ale muszę jeszcze trochę na nią poczekać. Co do tylnego zawieszenia to jestem w trakcie szukania monoshocka w dobrym stanie. W przednim widelcu muszę zmierzyć SAG, mam nadzieję, że będzie w normie, jak nie to trzeba poszukać nowych sprężyn o większej/mniejszej twardości, a tego bym nie chciał bo to już sporo kosztuje.

Generalnie: co do hamulców to motocykle dużo mocniejsze od SV z tamtych lat też miały podobne zaciski np CBR F3. Zmiana pompy na wydajniejszą powinna zauważalnie pomóc.


Skwaro, jeżeli po przeszczepie całego zawieszenia SV może prowadzić się z chirurgiczną precyzją, do tego silnik może być zabójczo mocny jak na taką pojemność i konstrukcję to czemu nie nazwać go sportem? Jeszcze jak SV odchudzimy i poprawimy osadzenie "gwiazdki" do zmiany biegów :D Ducati 748 ma 95 KM no i trochę większy moment obrotowy, oczywiście zawieszenie Showa. Wsadźmy taki zawias do SV i jest rywal dla Ducata.

Brzoza, śrubę regulacji miałem na 2,5 obrotu, ale motocykl strzelał w gaźnik więc zwiększyłem do 3 i jest spokój.


18 lip 2012, o 22:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu napisał(a):
Skwaro, jeżeli po przeszczepie całego zawieszenia SV może prowadzić się z chirurgiczną precyzją, do tego silnik może być zabójczo mocny jak na taką pojemność i konstrukcję to czemu nie nazwać go sportem? Jeszcze jak SV odchudzimy i poprawimy osadzenie "gwiazdki" do zmiany biegów :D Ducati 748 ma 95 KM no i trochę większy moment obrotowy, oczywiście zawieszenie Showa. Wsadźmy taki zawias do SV i jest rywal dla Ducata.

Kąta główki ramy nie zmienisz, widzę po sobie jak ogromna różnica jest między SVką a sportem i wymianą zawiasu tego nie poprawisz...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


18 lip 2012, o 22:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
To akurat racja, ale nie jest jakoś źle - R6 2005 miała 24,5 stopnia, SV ma 24,8. CBR600RR PC40 to już w ogóle hardkor bo ma 23 z kawałkiem.


18 lip 2012, o 23:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
skwaro napisał(a):
Kąta główki ramy nie zmienisz, widzę po sobie jak ogromna różnica jest między SVką a sportem i wymianą zawiasu tego nie poprawisz...

Jak się postarasz, to zmienisz ;) Zawieszenie od "sporta" zazwyczaj jest trochę krótsze niż oryginalne SV. Więc robiąc przeszczep już opuszczamy minimalnie przód, kąt główki ramy lekko rośnie. Dołóżmy teraz nowe dog-bonesy, podnoszące tył choćby o 3cm i w efekcie kąt główki zmienia nam się znowu, jeszcze bardziej w kierunku motocykla sportowego :) Nie chce mi się liczyć, jaki kąt da się w ten sposób uzyskać, ale różnica w prowadzeniu po wymianie samych dog-bonesów jest już odczuwalna :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 lip 2012, o 09:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu szacunek dla Ciebie. Początkowo jak czytałem Twoje posty to myślałem podobnie jak to mówi spaz, że z "gówna bicza nie ukręcisz". Ale teraz jestem pełen podziwu. W gruncie rzeczy to wszystko ma duży sens bo w sumie za przyzwoite pieniądze można mieć całkiem sportowy motor. Oczywiście jakieś seryjne RR będzie bardziej sportowe ale budżet 3 razy większy.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


19 lip 2012, o 09:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
lasooch napisał(a):
skwaro napisał(a):
Kąta główki ramy nie zmienisz, widzę po sobie jak ogromna różnica jest między SVką a sportem i wymianą zawiasu tego nie poprawisz...

Jak się postarasz, to zmienisz ;) Zawieszenie od "sporta" zazwyczaj jest trochę krótsze niż oryginalne SV. Więc robiąc przeszczep już opuszczamy minimalnie przód, kąt główki ramy lekko rośnie. Dołóżmy teraz nowe dog-bonesy, podnoszące tył choćby o 3cm i w efekcie kąt główki zmienia nam się znowu, jeszcze bardziej w kierunku motocykla sportowego :) Nie chce mi się liczyć, jaki kąt da się w ten sposób uzyskać, ale różnica w prowadzeniu po wymianie samych dog-bonesów jest już odczuwalna :)


Owszem, tylko wtedy zmniejszasz prześwit motocykla, przez co mniej możesz go położyć w zakręcie. Poza tym nie wiem jak to wyjdzie w praktyce ale teoria podpowiada że podnosząc tył zwiększysz efekt ciągnięcia łańcucha przez co moto stanie się bardziej nerwowe.

koroviov napisał(a):
Oczywiście jakieś seryjne RR będzie bardziej sportowe ale budżet 3 razy większy.


Jak kupisz sportowy motocykl z podobnych lat co gaźnikowa SVka to wcale budżet dużo większy nie będzie, a wręcz przeciwnie, okaże się że jest taniej niż zabawa w tuning.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 lip 2012, o 10:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Gaźnikowa SV bez brzodu (bo i tak zawias do wymiany) to jakieś 3 tys. zł. + 2 tys. za przódod sporta. To 5. Za cokolwiek sportowego trzeba dać 8. Faktem jest, że jak nie ma się pieniędzy do się jeździ na rowerze.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


19 lip 2012, o 10:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
skwaro napisał(a):
Jak kupisz sportowy motocykl z podobnych lat co gaźnikowa SVka to wcale budżet dużo większy nie będzie, a wręcz przeciwnie, okaże się że jest taniej niż zabawa w tuning.


Jak sam wiesz chodzi o coś więcej, żeby mieć coś niepowtarzalnego :)

SV ma bardzo duży prześwit, na przykład Twoja PC40 jak stoi bez obciążenia to najniższy punkt jest około w połowie długości "ziemia-oś przedniego koła", u mnie w SV ten punkt jest trochę wyżej więc można go poświęcić (pomijam już skok zawieszenia w tych motocyklach, który może się trochę różnić) na obniżenie tak jak Lasooch pisze. W złożeniu tak samo, prześwitu jest spory zapas:

Obrazek

Obrazek



Co do trąbek na gardziele: chcę zwiększyć moment obrotowy na najwyższych obrotach, tak, aby w okolicach mocy maksymalnej było jak najbliżej do 60Nm. Krzywa momentu ma wyglądać mniej-więcej tak:

Obrazek

Moment obrotowy został "wydłużony" o 1000 obrotów - tyle gwarantują trąbki 2x30mm. Powinienem jeszcze zmienić krzywą mocy pod koniec, ale nie chciałem strzelać co do mocy :>
Mocny dół, mocny środek i niekończąca się góra. Oby się sprawdziło.


19 lip 2012, o 15:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu napisał(a):
Jak sam wiesz chodzi o coś więcej, żeby mieć coś niepowtarzalnego :)

I to jak najbardziej popieram, zresztą znam to z autopsji w autach. ;)

Słoniu napisał(a):
SV ma bardzo duży prześwit, na przykład Twoja PC40 jak stoi bez obciążenia to najniższy punkt jest około w połowie długości "ziemia-oś przedniego koła",


Nie chodzi o najniższy punkt moto, tylko różne wystające części jak podnóżki, wydech, stopka, itp. które po obniżeniu moto jeszcze zmniejszą kąt złożenia. W Radomiu w miejscach gdzie SVką darłem po asfalcie na cebrze mam jeszcze bardzo dużo zapasu. W SVce żeby taki efekt osiągnąć trzeba dużo przerabiać...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 lip 2012, o 15:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A ja nigdzie nie pisałem o zmniejszaniu prześwitu :) Przednie zawieszenie trochę prześwit zmniejszy, bo jest krótsze. Tego nie przeskoczymy raczej, albo zostawiamy seryjny zawias, albo wstawiamy jakieś fajne USD od sporta. Ale zmieniając dog-bonesy na krótsze, podnosimy dupę i zwiększamy prześwit. W najgorszym wypadku po obu tych zmianach prześwit będzie jak w seryjnym motocyklu :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 lip 2012, o 19:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
lasooch napisał(a):
A ja nigdzie nie pisałem o zmniejszaniu prześwitu :) Przednie zawieszenie trochę prześwit zmniejszy, bo jest krótsze. Tego nie przeskoczymy raczej, albo zostawiamy seryjny zawias, albo wstawiamy jakieś fajne USD od sporta. Ale zmieniając dog-bonesy na krótsze, podnosimy dupę i zwiększamy prześwit. W najgorszym wypadku po obu tych zmianach prześwit będzie jak w seryjnym motocyklu :)


Nawet jak się nie zmieni to w SVce i tak za nisko te wszystkie pierdółki wiszą, przynajmniej w N-ce...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 lip 2012, o 19:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 57  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL