Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Same pierścienie to 15 minut roboty (mam dwa, jeden na drugim na rollgazie), najwięcej zachodu jest z przycięciem pancerza linki zamykającej przepustnice - poradziłem sobie małym brzeszczotem, ale trzeba być precyzyjnym, żeby nie skaleczyć linki.
|
16 lip 2012, o 19:53 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
dasio
rowerzysta
Dołączył(a): 30 kwi 2011, o 22:51 Posty: 42 Lokalizacja: WCI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
To wyciągniemy od Ciebie te cuda czy nie ![wesoly ;)](./images/smilies/wink.png)
|
17 lip 2012, o 02:06 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Cholera, też mi taka myśl wpadła do głowy, żeby dać 16z z przodu po to, żeby wydłużyć biegi, ale nie chcę się rozczarować przyspieszeniem ![zly :/](./images/smilies/kwasny.GIF)
|
18 lip 2012, o 17:29 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2786 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu przy twoim sprzęcie sv-ka po zmianie powinna nadal przyspieszać jak stockowa. Ale prędkość powinna być jeszcze większa.
P.S gażnikowa ma napęd licznika na kole przednim czy na zębatce?
|
18 lip 2012, o 17:44 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Gaźnikowa ma tak samo jak wtryskowa - ślimak przy przednim kole. Ta zmiana zębatki to raczej tak "dla sztuki" - stara SV650 pędząca 250 km/h (wg gearingcommander'a) wywoła zamieszanie GSR600 osiąga 85 KM na tylnym kole, moja SV jest 8 KM słabsza. Planuję założenie trąbek na gardziele, w stockowej SV przynoszą 3 KM na kole... myślę, że 80 KM na kole będzie w stanie pobić GSR'a. A jeszcze z ciekawszych rzeczy to: Moment obr. na wale korbowym/na kole seryjny GSR600 - 65Nm/57Nm seryjna SV650 I gen - 62Nm/52Nm zmodyfikowana SV650 I gen - ?/60Nm
|
18 lip 2012, o 19:06 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2786 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Takimi informacjami potrafisz przyciągnąć uwagę. Ale piec to nie wszystko, robiłeś coś, aby sprzęt się bezpiecznie zatrzymał z tej prędkości i co z zawieszeniem?
|
18 lip 2012, o 21:08 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
kaziu14-14
motocyklista
Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28 Posty: 188 Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
przy takiej rożnicy mocy to ch*j z wiekszymi hamulcami xD co innego jakby nagle wyczarował 140 koni ;D
|
18 lip 2012, o 22:12 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
brzoza
motorowerzysta
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 16:32 Posty: 64
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 950 limited edit
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
a srube od regulacji składu mieszanki ruszacie czy zostawiacie seryjnie? ( z tego co pamietam to chyba 2,5 obrotu wykręcona )
|
18 lip 2012, o 22:16 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu, podziwiam bo grzebię przy autach w ten sposób i wiem jaką frajdę daje wydłubanie kolejnych paru koników i jak ciągnie żeby dłubać dalej, ale jakbyś nie kombinował to sporta z SVki niestety nie zrobisz...
_________________
![Obrazek](http://www.trojnara.org/mkwas/cbr600rr/stopka.jpg) Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
18 lip 2012, o 22:17 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mogę mieć radialną pompę brembo, ale muszę jeszcze trochę na nią poczekać. Co do tylnego zawieszenia to jestem w trakcie szukania monoshocka w dobrym stanie. W przednim widelcu muszę zmierzyć SAG, mam nadzieję, że będzie w normie, jak nie to trzeba poszukać nowych sprężyn o większej/mniejszej twardości, a tego bym nie chciał bo to już sporo kosztuje. Generalnie: co do hamulców to motocykle dużo mocniejsze od SV z tamtych lat też miały podobne zaciski np CBR F3. Zmiana pompy na wydajniejszą powinna zauważalnie pomóc. Skwaro, jeżeli po przeszczepie całego zawieszenia SV może prowadzić się z chirurgiczną precyzją, do tego silnik może być zabójczo mocny jak na taką pojemność i konstrukcję to czemu nie nazwać go sportem? Jeszcze jak SV odchudzimy i poprawimy osadzenie "gwiazdki" do zmiany biegów ![happy :D](./images/smilies/biggrin.gif) Ducati 748 ma 95 KM no i trochę większy moment obrotowy, oczywiście zawieszenie Showa. Wsadźmy taki zawias do SV i jest rywal dla Ducata. Brzoza, śrubę regulacji miałem na 2,5 obrotu, ale motocykl strzelał w gaźnik więc zwiększyłem do 3 i jest spokój.
|
18 lip 2012, o 22:44 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Kąta główki ramy nie zmienisz, widzę po sobie jak ogromna różnica jest między SVką a sportem i wymianą zawiasu tego nie poprawisz...
_________________
![Obrazek](http://www.trojnara.org/mkwas/cbr600rr/stopka.jpg) Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
18 lip 2012, o 22:48 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
To akurat racja, ale nie jest jakoś źle - R6 2005 miała 24,5 stopnia, SV ma 24,8. CBR600RR PC40 to już w ogóle hardkor bo ma 23 z kawałkiem.
|
18 lip 2012, o 23:12 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Jak się postarasz, to zmienisz ![wesoly ;)](./images/smilies/wink.png) Zawieszenie od "sporta" zazwyczaj jest trochę krótsze niż oryginalne SV. Więc robiąc przeszczep już opuszczamy minimalnie przód, kąt główki ramy lekko rośnie. Dołóżmy teraz nowe dog-bonesy, podnoszące tył choćby o 3cm i w efekcie kąt główki zmienia nam się znowu, jeszcze bardziej w kierunku motocykla sportowego ![happy :)](./images/smilies/smile.gif) Nie chce mi się liczyć, jaki kąt da się w ten sposób uzyskać, ale różnica w prowadzeniu po wymianie samych dog-bonesów jest już odczuwalna ![happy :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 lip 2012, o 09:15 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu szacunek dla Ciebie. Początkowo jak czytałem Twoje posty to myślałem podobnie jak to mówi spaz, że z "gówna bicza nie ukręcisz". Ale teraz jestem pełen podziwu. W gruncie rzeczy to wszystko ma duży sens bo w sumie za przyzwoite pieniądze można mieć całkiem sportowy motor. Oczywiście jakieś seryjne RR będzie bardziej sportowe ale budżet 3 razy większy.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
19 lip 2012, o 09:27 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Owszem, tylko wtedy zmniejszasz prześwit motocykla, przez co mniej możesz go położyć w zakręcie. Poza tym nie wiem jak to wyjdzie w praktyce ale teoria podpowiada że podnosząc tył zwiększysz efekt ciągnięcia łańcucha przez co moto stanie się bardziej nerwowe. Jak kupisz sportowy motocykl z podobnych lat co gaźnikowa SVka to wcale budżet dużo większy nie będzie, a wręcz przeciwnie, okaże się że jest taniej niż zabawa w tuning.
_________________
![Obrazek](http://www.trojnara.org/mkwas/cbr600rr/stopka.jpg) Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
19 lip 2012, o 10:02 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Gaźnikowa SV bez brzodu (bo i tak zawias do wymiany) to jakieś 3 tys. zł. + 2 tys. za przódod sporta. To 5. Za cokolwiek sportowego trzeba dać 8. Faktem jest, że jak nie ma się pieniędzy do się jeździ na rowerze.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
19 lip 2012, o 10:59 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Jak sam wiesz chodzi o coś więcej, żeby mieć coś niepowtarzalnego SV ma bardzo duży prześwit, na przykład Twoja PC40 jak stoi bez obciążenia to najniższy punkt jest około w połowie długości "ziemia-oś przedniego koła", u mnie w SV ten punkt jest trochę wyżej więc można go poświęcić (pomijam już skok zawieszenia w tych motocyklach, który może się trochę różnić) na obniżenie tak jak Lasooch pisze. W złożeniu tak samo, prześwitu jest spory zapas: ![Obrazek](http://canyonchasers.net/albums/mmp/photo_7142_20070902.sized.jpg) ![Obrazek](http://www.factorypro.com/images/bikes/bike_Suzuki,Solissv650003in550sb.jpg) Co do trąbek na gardziele: chcę zwiększyć moment obrotowy na najwyższych obrotach, tak, aby w okolicach mocy maksymalnej było jak najbliżej do 60Nm. Krzywa momentu ma wyglądać mniej-więcej tak: ![Obrazek](http://img443.imageshack.us/img443/2383/sv650ssymulacja.jpg) Moment obrotowy został "wydłużony" o 1000 obrotów - tyle gwarantują trąbki 2x30mm. Powinienem jeszcze zmienić krzywą mocy pod koniec, ale nie chciałem strzelać co do mocy Mocny dół, mocny środek i niekończąca się góra. Oby się sprawdziło.
|
19 lip 2012, o 15:10 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
I to jak najbardziej popieram, zresztą znam to z autopsji w autach. Nie chodzi o najniższy punkt moto, tylko różne wystające części jak podnóżki, wydech, stopka, itp. które po obniżeniu moto jeszcze zmniejszą kąt złożenia. W Radomiu w miejscach gdzie SVką darłem po asfalcie na cebrze mam jeszcze bardzo dużo zapasu. W SVce żeby taki efekt osiągnąć trzeba dużo przerabiać...
_________________
![Obrazek](http://www.trojnara.org/mkwas/cbr600rr/stopka.jpg) Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
19 lip 2012, o 15:53 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A ja nigdzie nie pisałem o zmniejszaniu prześwitu ![happy :)](./images/smilies/smile.gif) Przednie zawieszenie trochę prześwit zmniejszy, bo jest krótsze. Tego nie przeskoczymy raczej, albo zostawiamy seryjny zawias, albo wstawiamy jakieś fajne USD od sporta. Ale zmieniając dog-bonesy na krótsze, podnosimy dupę i zwiększamy prześwit. W najgorszym wypadku po obu tych zmianach prześwit będzie jak w seryjnym motocyklu ![happy :)](./images/smilies/smile.gif)
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 lip 2012, o 19:24 |
|
![](./styles/getaway/theme/images/spacer.gif) |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
![Post Post](./styles/getaway/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nawet jak się nie zmieni to w SVce i tak za nisko te wszystkie pierdółki wiszą, przynajmniej w N-ce...
_________________
![Obrazek](http://www.trojnara.org/mkwas/cbr600rr/stopka.jpg) Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
19 lip 2012, o 19:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|