Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Łańcuch (Napęd)
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=616
Strona 31 z 37

Autor:  Kamil-SWD [ 8 sie 2014, o 12:17 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Często zdarza się tak, że nowe zestawy napędowe są w połowie skali :) ja nic dziwnego w tym nie widzę, nie przejmuj się. Znając życie, przy prawidłowej obsłudze łańcucha ( naciąg, czyszczenie, smarowanie), na jednej kresce regulacji przejeździsz cały sezon (przy średnim dystansie rocznym). Pozdrawiam !

Autor:  kacperski [ 8 sie 2014, o 12:44 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

zdunman napisał(a):
Kupiłem łańcuch DID + zębatki Sunstar z poniższego sklepu. Łańcuch 110ogniw, zebatki 15\45 (poprzednie zębatki JT 15\44). Przed założeniem łańcucha przyłożyłem go do zużytego i nowy był o jakieś ogniwo krótszy, po założeniu i zakuciu, naciąg łańcucha na dzień dobry jest w połowie skali, co jest grane ???

Zestaw brałem stąd

http://www.toxicmoto.sklep.pl/zestaw-napedowy-suzuki-sv-650-9910-did-zlotysuns-p-2.html
Przy standardowych zębatkach łańcuch w sv wypada ca. tuż przed połową naciągu. Taki ficzer.

Autor:  damka [ 9 sie 2014, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Zdunman tez bralem od toxic'a naciag rowniez mam w polowie. Wszystko w normie.

Autor:  KrzysPL [ 25 sie 2014, o 18:23 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Przekopałem się przez temat ale widocznie słabo, wiec mam pytanie.
Niebawem czeka mnie zmiana napędu i chce założyć z tyłu zębatkę o jeden ząbek większą, czyli 45. I teraz jaki mam kupic do tego łańcuch taki jak od Ski (108) czy jak ok eNki (110)? Swoja droga o ile spadnie mi prędkości maksymalną?

Autor:  SHVAYA [ 26 sie 2014, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Nie wiem co do długości łańcucha, ale prędkość spadnie ci dokładnie o 1/45, czyli przy obrotach przy których wcześniej jechałeś 225, będziesz teraz jechał 220

Autor:  acinr_PL [ 26 sie 2014, o 22:31 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Ja rok temu zakładam nowy napęd
mam w tyle 45z z przodu 15z i łańcuch 108 ogniw

Autor:  KrzysPL [ 27 sie 2014, o 01:21 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Dzieki za odpowiedź.

Autor:  michalecek777 [ 5 wrz 2014, o 09:49 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Cześć czy to dobry pomysł i się sprawdzi gdy założę do sv 1000n zębatkę z przodu 15-16zębów zamiast standardowych 17 i standardowo tył 40zęby, przekopałem cały wątek i nic nie znalazłem?

Autor:  leon [ 5 wrz 2014, o 20:10 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Moto będzie zrywniejsze, ale równocześnie wolniejsze. Co do wartości liczbowych, to ktoś mądry musiałby je poobliczać. :)

Autor:  browar [ 6 wrz 2014, o 10:25 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Po raz enty http://www.gearingcommander.com/ Ci wszystko wyliczy. Tak w sv 1000 to dobre posunięcie bo na uj Ci prędkość max i to na golasie(użyta na obwodnicach i autostradach) liczy się przyspieszenie.(używane przy każdym ruszaniu)

Autor:  michalecek777 [ 23 wrz 2014, o 21:27 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

macie jakieś doświadczenie z łańcuchem JT? polecacie czy lepiej dać spokój i kupić dida? TU Z katalogu inter cars
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ncuch.html

Autor:  Rozkosmany [ 23 wrz 2014, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Ja mam w Hondzie cbr 1000 łańcuch JT wraz z kołami. Jeżeli cokolwiek mozna powiedzieć po 4 tys mil to tak łańcuch jak i koła są bardzo dobre. Koła idealnie centryczne a łańcuch idealnie tak samo naciągnięty w odwolnym punkcie. Po założeniu, przelataniu dzionka, korekcji naciagu przez te 4 tys nic się nie zmieniło. Tyle że to typ łańcucha 530 i nie wiem czy 525 będzie tak samo dobry.

ed. przepraszam, doczytałem. To też 530 łańcuch w linku :obity: (ja tylko wybrałem wersję srebrzystą bo taka była w sklepie)

Autor:  jacek sv1000 [ 28 wrz 2014, o 19:51 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Jezdzilem kiedys z lancuchem JT "530".Taki rozmiar byl w wielu starych gaznikowych "litrach" i powyzej..
Mam calkiem pozytywne zdanie-przelatalem ponad 20tys na JT ale byla to stara honda w rzedzie(cbr900).Ciekaw jestem jak bedzie w SV-mnie tez czeka wymiana napedu niebawem

Autor:  Rozkosmany [ 28 wrz 2014, o 20:07 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

A no to widzę że o łańcuchu JT 530 nie tylko ja mam dobre zdanie.
Przed chwilą zaczaiłem chyba o co chodzi. Sąsiadce wymieniałem łancuch który zadziwiająco szybko padł (też akurat JT )
i bankowo to ona miała koła 16 z przodu i 42 z tyłu. Z tego co pamietam ze szkoły to przekladnie łańcuchowe nie lubią tak.
Powinny byc dobierane że nieparzysta z przodu a parzysta z tyłu albo na odwrót. Ktos kto chodził nie tak dawno do szkoły jak ja mógłby to rozwinąc bo to przydatna sprawa. Ja już zapomniałem o co biega dokładnie :hmm:
:obity:

Autor:  jacek sv1000 [ 28 wrz 2014, o 21:46 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Tez mnie sie obilo o uszy kiedys o tej liczbie zebòw wiec mozliwe,ze cos w tym jest.Ale faktycznie chcialbym sie upewnic czy to prawda.Chcialem zalozyc do SV zebatki o jeden zab mniej z przodu i jeden wiecej z tylu..:-D
Przyspieszenia powinny byc lepsze,bo vmax mam w du...
Jezdze najszybciej 160-180

Autor:  Rozkosmany [ 28 wrz 2014, o 23:09 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Prawda to panie kochany. Dlatego że (dla uproszczenia w zobrazowaniu tego w głowie) taki układ 10 zębów małe i 30 duże z łańcuchem 90 ogniw.
Jest to bardzo fajnie podzielne i co dziewięć obrotów małego koła będzie dokładnie takie samo położenie wszelkich elementów. Takie zaćmienie księzyca gesto często :hahaha:
A jak to sie mówiło już dawo: łańcuch jest tak mocny jak jego najslabsze ogniwo to powiedzmy że małe koło ma jeden ząb mnimalnie grubszy niż reszta to bardzo często bedzie >walił< dokladnie w to samo ogniwo na łańcuchu.
A potem to już szybko z górki leci.
Na tej samej zasadzie łańcuch się nierówno wyciaga. Ogniwo dłuższe od reszty w chwili nachodzenia na koło po stronie napedowej, bądź schodzenia z koła po stronie napedzanej dostaje najmocniej po łbie. Takie uderzenie gratisowe za to że jest inne :obity: (normalna fundamentalna zasada nawet pośród ludzi, szczególnie religjnych)
Wyciaga sie jeszcze bardziej, potem to przelazi na nastepne itd... Powstaje fajny, grzeszny odcinek dłuższego łańcucha. A cienki Bolek jeden z drugim zastanawia się :hmm: Jak to do cholery jest możliwe ?
A w przypadku takiego układu jak np 17 i 42 zeby, albo 18 i 43 to juz nie ma tak lekko.
Za cienki Bolek z matmy jestem żeby tak na oko :obity: choćby powiedzieć ile razy taka kieta co ma jeszcze na ten przykład 108 ogniw ustawi sie dokładnie w takiej samej pozycji jak onegdaj, zanim pierwszy raz zakręciliśmy.

ed. Taka ciekawostka dotyczaca łańcuchów DID, tych do rozrządu. Najczęściej ich blaszki układaja inaczej niz sa w łańcuszkach zakladanych fabrycznie. Jak w fabryce robili naprzemienie to oni ustawią parami. Albo na odwrót oczywiście.
Tutaj wychodzi chytrośc japończyków bo uzyją do pracy nie zuzytych części zębów na kołach. Potrafią też pary blaszek robic z różnej blachy. W sensie jedna twardsza od drugiej. Łańcuch szybciej ułoży i dokładnie wpasuje a dzięki temu dłużej polata. Broniąc dobrego imienia DID-a na swiecie oczywiście :obity:

Autor:  jacek sv1000 [ 29 wrz 2014, o 07:41 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Znòw dowiedzialem sie cos nowego.:-).Dziekuje!

Autor:  wojtek650 [ 15 lis 2014, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

acinr_PL napisał(a):
Ja rok temu zakładam nowy napęd
mam w tyle 45z z przodu 15z i łańcuch 108 ogniw


w swojej Sce zalozylem tez zebatki z Nki i lancuch 110,czyli tez z Nki i naciag jest przy 3kresce od konca :hmm:
myslalem,ze 108 bedzie za krotki (przeciez dlugosc wachacza w S i N jest taka sama to jesli caly zestaw daje od N powinno pasowac). probowac skrocic czy tak zostawic?

Autor:  wojtek650 [ 18 lis 2014, o 01:25 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

moze ktos odpowiedziec na powyzsze ?

wydawalo mi sie, ze jesli biore zebatki od Nki to i lancuch powinien byc od Nki (dluzszy), ... jak to jest ?

Autor:  jacek sv1000 [ 24 lis 2014, o 15:38 ]
Tytuł:  Re: Łańcuch (Napęd)

Wojtku-wahacz w wersji N jest dłuższy od tego w wersji S. Zębatki są takie same w oryginale a zestawy różnią się tylko długością łańcucha

Strona 31 z 37 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/