Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 23 kwi 2024, o 12:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Główka ramy 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44
Posty: 236
Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
Post Główka ramy
Witam! Jako że mamy nowe forum, to trzeba od nowa to rozkręcać :P A więc mam problemik z główką rami w mojej Zuzi, jadąc po wybojach 'coś stuka'. Podejrzewam łożysko główki ramy do wymiany, mam rację? ;)

_________________
SV650N 2000r

Obrazek


23 lut 2010, o 10:52
Zobacz profil WWW
degustator whisky
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:42
Posty: 1305
Lokalizacja: Toronto
Post Re: Główka ramy
A próbowałeś już dokręcać? Może tylko luzu dostało, wystarczy minimalny i juz może stukać.

_________________
BIKEPICS-DZIKUS
Obrazek


23 lut 2010, o 10:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Główka ramy
Złap za lagi i szarpnij parę razy przód/tył, jeśli łożysko ma luz to wyczujesz to.


23 lut 2010, o 10:54
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:10
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda Hornet '09
Post Re: Główka ramy
Pytanie jest ciekawe bo u mnie przed sezonem było podobnie, na wybojach coś stukało w zawieszeniu. Teraz na zimę rozebrałem całe moto i nie ma luzu na główce ramy więc musiało to być coś innego. Zmieniałem olej w lagach i podkładka była nad tuleją dystansową a nie między tuleją a sprężyną. Poskładałem wszystko jak należy i zobaczę czy teraz coś będzie stukać. Dam znać co i jak.

Pozdro

_________________
Honda CB600F Hornet '09
Jawa 50 Mustang '72


23 lut 2010, o 11:11
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Główka ramy
Stukać mogą też zaciski (!) albo tarcze na sworzniach.


23 lut 2010, o 11:19
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Główka ramy
Ponoć stukanie z hamulców to normalny objaw w tych sprzętach (i ponoć w wielu suzuki), tarcza łapie lekkie luzy na mocowaniach.

Luzy sprawdza się następująco: przód moto musi być w górze (centralka lub inny sposób uniesienia przodu). Jedna osoba trzyma kierę, druga szarpie u dołu, za koło. Jak są luzy, to powinno się to wyczuć. Również na uniesionym kole lekko obracasz kierownicę z lewej do prawej i z powrotem. Jeśli łożysko wymięka, to wyczujesz/usłyszysz przeskok. Ponoć zwykle dzieje się to przy mijaniu środkowego położenia (jazda na wprost).

Wymiana nie jest trudna, ale u mnie w enduraczku wystarczyło dokręcić (po dokręceniu stuki ustały). W tym celu ściągasz kierę i co tam jeszcze trzeba by dostać się do tych dziwnych nakrętek (w SV są dwie, chyba jedna kontruje drugą). Trzeba je dokręcić. Dobry jest do tego klucz pazurkowy (przypadkiem nawet mam coś takiego), ale ponoć (to nie żart, tak słyszałem) dobrze sprawdza się młotek i jakiś "przecinak" o grubym zakończeniu (by nie uszkodzić śruby).

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


23 lut 2010, o 13:14
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: Główka ramy
Stukają tez lagi przy mocniejszym ugięciu, taka ich charakterystyka.

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


23 lut 2010, o 13:26
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44
Posty: 236
Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
Post Re: Główka ramy
pm2z napisał(a):
ale ponoć (to nie żart, tak słyszałem) dobrze sprawdza się młotek i jakiś "przecinak" o grubym zakończeniu (by nie uszkodzić śruby).


To akurat jest prawda, sam tak nieraz robię jak brakuje odpowiednich narzędzi ;)

_________________
SV650N 2000r

Obrazek


23 lut 2010, o 13:30
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Główka ramy
DaN napisał(a):
pm2z napisał(a):
ale ponoć (to nie żart, tak słyszałem) dobrze sprawdza się młotek i jakiś "przecinak" o grubym zakończeniu (by nie uszkodzić śruby).


To akurat jest prawda, sam tak nieraz robię jak brakuje odpowiednich narzędzi ;)

I ja tak miałem robić, ale gdy już dopchałem się do odpowiedniej śruby na moto, to okazało się, że mam też odpowiedni klucz :) Szukajcie a znajdziecie :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


23 lut 2010, o 13:42
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 18:37
Posty: 185
Lokalizacja: szczecin/kolobrzeg
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 04
Post Główka ramy
Moglibyście opisać ten temat? Kiedy łożysko jest do wymiany, gdzie i za ile szukać nowego, czy da się zrobić to samemu w garażu czy lepiej oddać do serwisu?

_________________
everybody dies but not everybody lives


14 mar 2010, o 12:11
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Główka ramy
Wymieniasz kiedy są luzy i stuka, a dokręcenie już nic nie pomaga. Łożysko można kupić prawie wszędzie allegro sklepy i inne to już zależy od Cibie i od ceny jaką sobie zaśpiewają ale średnio jest tak od 80 do 130zł. Sam sobie spokojnie poradzisz tylko wtedy klucz dynamometryczny by się przydał. Tak poza tym na spokojnie żadnej techniki nie ma.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


14 mar 2010, o 12:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Główka ramy
Wymiary łożysk główki w SV650:
47x25x15
55x30x17
(śr. zew. x śr. wew. x wysokość)

Sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana, ale trzeba mieć trochę narzędzi. Trzeba rozebrać cały przód. Czyli najpierw unieść przód motocykla, odkręcić zaciski hamulcowe wyjąć koło, wyjąć obie lagi z goleni, odkręcić lampę, kierownicę, zegary itp. Dalej należy zabrać się za nakrętkę trzymającą górną półkę, zdjąć górną półkę, kluczem hakowym odkręcić nakrętkę na sztycy ściskającą łożyska i wyjąć dolną półkę wraz ze sztycą. Wtedy zostaje już tylko wybić zewnętrzne bieżnie łożysk z główki ramy i zbić wewnętrzną bieżnię dolnego łożyska ze sztycy przy dolnej półce. No i montaż w odwrotnej kolejności. Łożyska należy dokręcić do pierwszego oporu, tak by półki ruszały się lekko w ramie. Jeżeli bieżnie nie zostały dobrze wbite w główkę, to po przejechaniu kilkuset kilometrów, gdy ułożą się jak należy, trzeba nieco dokręcić łożyska.

Z narzędzi potrzeba:
- Młotek
- mesel lub mocny i długi śrubokręt płaski
- klucz hakowy
- zestaw kluczy ampulowych
- zestaw kluczy sztorcowych i płaskich (10mm-17mm)
- klucz oczkowy 32mm (tej wartości nie jestem 100% pewny, może tam jest 28 albo 30mm)
- klucz dynamometryczny
- imadło
- rurki, tulejki, deseczki i inne rzeczy pomocne przy wbijaniu nowych łożysk w główkę oraz na sztycę
- smar

I to chyba wszystko ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 mar 2010, o 17:09
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Główka ramy
Lasoochu zapomniałaś o kimś do pomocy bo samemu trochę źle się robi no i o piwku :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


14 mar 2010, o 17:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Główka ramy
Jakoś radzę sobie sam, ale nigdy druga para rąk nie zaszkodzi, np. jeden robi motocykl, a drugi otwiera piwo :P
Tylko z tym piwem lepiej nie przesadzać, bo jeszcze by z tego wyszło zawieszenie USD :obity:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 mar 2010, o 17:46
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: Główka ramy
No ja dla przykładu właśnie jestem w trakcie rozkładania przodu, w sumie to mam już porozkładane, okazało się że łożyska mam w bardzo dobrym stanie (o dziwo kulkowe z koronkami - myślałem że to jakieś maszynowe czy coś) trochę jest zabawy z rozłożeniem całego przodu jak jest owiewka. Teraz jeszcze lagi do malowania, olej do wymiany w lagach i skręcam bez wymiany łożysk.

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


15 mar 2010, o 14:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Główka ramy
Polecam artykuł:
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... lowki-ramy

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


15 mar 2010, o 17:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Główka ramy
lasooch napisał(a):
Wymiary łożysk główki w SV650:
47x25x15
55x30x17
(śr. zew. x śr. wew. x wysokość)

Sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana, ale trzeba mieć trochę narzędzi. Trzeba rozebrać cały przód. Czyli najpierw unieść przód motocykla, odkręcić zaciski hamulcowe wyjąć koło, wyjąć obie lagi z goleni, odkręcić lampę, kierownicę, zegary itp. Dalej należy zabrać się za nakrętkę trzymającą górną półkę, zdjąć górną półkę, kluczem hakowym odkręcić nakrętkę na sztycy ściskającą łożyska i wyjąć dolną półkę wraz ze sztycą. Wtedy zostaje już tylko wybić zewnętrzne bieżnie łożysk z główki ramy i zbić wewnętrzną bieżnię dolnego łożyska ze sztycy przy dolnej półce. No i montaż w odwrotnej kolejności. Łożyska należy dokręcić do pierwszego oporu, tak by półki ruszały się lekko w ramie. Jeżeli bieżnie nie zostały dobrze wbite w główkę, to po przejechaniu kilkuset kilometrów, gdy ułożą się jak należy, trzeba nieco dokręcić łożyska.

Z narzędzi potrzeba:
- Młotek
- mesel lub mocny i długi śrubokręt płaski
- klucz hakowy
- zestaw kluczy ampulowych
- zestaw kluczy sztorcowych i płaskich (10mm-17mm)
- klucz oczkowy 32mm (tej wartości nie jestem 100% pewny, może tam jest 28 albo 30mm)
- klucz dynamometryczny
- imadło
- rurki, tulejki, deseczki i inne rzeczy pomocne przy wbijaniu nowych łożysk w główkę oraz na sztycę
- smar

I to chyba wszystko ;)

Super opis krok o kroku. Przyda się wszystkim. I tego chyba wszyscy szukamy na tym forum, a nie pustego nabijania postów.

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


17 mar 2010, o 20:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Główka ramy
Opal napisał(a):
lasooch napisał(a):
Wymiary łożysk główki w SV650:
47x25x15
55x30x17
(śr. zew. x śr. wew. x wysokość)
itd. itd. itd.

Super opis krok o kroku. Przyda się wszystkim. I tego chyba wszyscy szukamy na tym forum, a nie pustego nabijania postów.

To ci merytoryczny post :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


17 mar 2010, o 21:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Główka ramy
pm2z napisał(a):
Opal napisał(a):
lasooch napisał(a):
Wymiary łożysk główki w SV650:
47x25x15
55x30x17
(śr. zew. x śr. wew. x wysokość)
itd. itd. itd.

Super opis krok o kroku. Przyda się wszystkim. I tego chyba wszyscy szukamy na tym forum, a nie pustego nabijania postów.

To ci merytoryczny post :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Dzięki :-)

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


17 mar 2010, o 22:15
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01
Posty: 712
Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
Post Re: Główka ramy
Opal napisał(a):
pm2z napisał(a):
Opal napisał(a):
lasooch napisał(a):
Wymiary łożysk główki w SV650:
47x25x15
55x30x17
(śr. zew. x śr. wew. x wysokość)
itd. itd. itd.

Super opis krok o kroku. Przyda się wszystkim. I tego chyba wszyscy szukamy na tym forum, a nie pustego nabijania postów.

To ci merytoryczny post :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Dzięki :-)

Zachwalając merytoryczne posty, robimy je jeszcze bardziej merytorycznymi.

_________________
była n k4


21 mar 2010, o 16:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL