Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
hamulce https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=1167 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mprzyby2 [ 2 cze 2010, o 10:57 ] |
Tytuł: | hamulce |
Czytam ostatnio coraz częściej o tym że SV'ka ma nie tak dobre hamulce. (o ile pamiętam to o Ducat'cie i KTM jeźdźcy wypowiadali się że mają lepsze). W sumie hamulec to nie powinien być jakiś skomplikowany mechanizm. W czym więc jest ta różnica że inne maszyny mają te hamulce jakby ostrzejsze? Co zrobić by w SV'ale wyostrzyć heble? (większe tarcze, inne mechanizmy tłoczkowe, gdzie leży ich słabość?). |
Autor: | selisek [ 2 cze 2010, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Wszystko ma znaczenie - Zacisk - im więcej tłoczków tym większy docisk klocków do tarczy. Tłoczki z dwóch stron tarczy to samo. Klocki - większy współczynnik tarcia - mocniej hamują - generalnie szybciej się zużywają - materiał z których jest zrobiony - dobrze odprowadza ciepło to wyższą skuteczność hamowania. Tarcze - nawiercane większe i materiały, chodzi o ich trwałość i odprowadzanie ciepła - im większe odprowadzanie ciepła tym większa skuteczność. To rozwiązania seryjne. Inne np. - tarcze ceramiczne - one dopiero dobrze hamują w wysokich temperaturach a przy niskich są do bani i zajeb... piszczą. Są bardzo bardzo trwałe. |
Autor: | pm2z [ 2 cze 2010, o 12:01 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Ja w swojej SV mam teraz jakieś gorsze od seryjnych klocki, nieznacznie, ale wyraźnie słabiej hamują ![]() Niedawno założyłem stalowy oplot i klamka jest wyraźnie twardsza, moment zadziałania bardziej wyczuwalny i w ogóle wcześniej biorą. Ciekawe, jak teraz wypadłoby porównanie? Na pewno następnym razem nie będę oszczędzać na klockach, tylko wezmę coś porządnego, to też będzie lepiej. |
Autor: | Razor [ 2 cze 2010, o 12:24 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: hamulce | |||||||||
Kupujesz twarde klocki - będą lepiej hamować, bo lepiej się będą wgryzać w tarczę - minus to to, że tarcza szybciej się zużywa. Kupujesz miększe klocki, trochę słabiej hamuje, klocki szybciej się skończą ale nie niszczą tak tarczy jak twarde. |
Autor: | pm2z [ 2 cze 2010, o 12:46 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Z takiego założenia wyszedłem Razor, ale już mi się odwidziało oszczędzanie na hamulcach, bo nie warto. Po prostu frajda mniejsza, a tarcze i tak kiedyś będzie trzeba wymienić ![]() |
Autor: | lasooch [ 2 cze 2010, o 12:49 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
A próbował ktoś wstawiać bardziej wydajną pompę hamulcową? Większa średnica tłoczka powinna poprawić sytuację. |
Autor: | Razor [ 3 cze 2010, o 00:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: hamulce | |||||||||
Szczerze? Jak kupowałem swoje SBSy to zapłaciłem coś koło 220zł. Sprzedawca zapytał mnie przy kupnie jakie chcę, twarde czy miękkie bo cena jest ta sama ![]() Nowa tarcza do lytra kosztuje gdzieś 700zł, razy 2 to 1400 zł - za te pieniądze będę miał 6 kompletów takich samych dobrych (lecz nie super najlepszych) klocków. Ja hamulcy używam i tak bardzo rzadko (zazwyczaj redukcje załatwiają same sprawę, a lyter 2 razy mocniej hamuje silnikiem niż 650 - wiem, bo porównywałem). Orginalne klocki Tokico wymieniłem przy przebiegu 30 tys dopiero ![]() |
Autor: | pm2z [ 3 cze 2010, o 00:14 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
A ja lubię poczuć ciążenie do przodu, jakby mnie miało katapultować ![]() ![]() Ja tam chwalę sobie przedni hebel ![]() |
Autor: | Razor [ 3 cze 2010, o 00:17 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Kobieta Ci finansuje motocyklowanie a Ty ją jeszcze straszysz? |
Autor: | mprzyby2 [ 3 cze 2010, o 23:15 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Tak przeglądałem sobie net i porównywalny monster 696 ma 2 tarcze 320 mm, zaciski czterotłoczkowe. //Wydaje mi się że dukaty też mają Brembo, porównywalny KTM Duke 650 ma Brembo czterotłoczkowy, radialny, średnica tarczy hamulcowej Ø 320 mm. Suzuki sv 650 ma Dwie pływające tarcze 290 mm z dwutłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi. No to już wiadomo dlaczego ludzie czują różnice. Zmieniał ktoś w sv650 tarcze na większe? np 320 mm? Z czym to się wiąże, z wymianą całego widelca? Instalował ktoś inne zaciski? Inna liczba tłoczków lub tłoczki o innej średnicy? |
Autor: | Dono [ 4 cze 2010, o 00:08 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
Myślę, że 290mm w lekkim i niezbyt szybkim motocyklu jak SV, który do tego dobrze hamuje silnikiem, wystarcza. Szukałbym raczej przyczyn w słabych/źle dobranych zaciskach i pompie. Jeśli chciałbyś założyć tarcze o większej średnicy, to inaczej muszą być mocowane zaciski co wiąże się z dorabianiem mocowania lub wymianą lag. Jeśli wymiana lag, np. od SV 1000 to wymiana całego przodu. Widziałem kiedyś w SV zaciski trzytłoczkowe (sześciotłoczkowe?), chyba od jakiegoś gixa. Faktycznie, hamulce w SV są zadowalające, ale rewelacji nie ma. Mprzyby2, zmieniałeś przewody? od tego bym zaczął i od dobrych klocków. |
Autor: | lasooch [ 4 cze 2010, o 00:09 ] |
Tytuł: | Re: hamulce |
U nas raczej nikt takich zabiegów nie robił, ale poszukaj na svrider.com ![]() ![]() Dla przykładu - ostatnio interesuję się trochę hondą vtr 1000 firestorm. Ludzie też tam narzekają na hamulce, mimo że są z przodu 4 tłoczkowe zaciski i tarcze chyba 296mm. I tam można bez problemu przełożyć zaciski od CBR600F4 (również 4 tłoczkowe, ale z większymi tłoczkami) albo od GSXR1000 z 2001r (6 tłoczkowe). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |