Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 19:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08
Posty: 41
Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
Post Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Witam. Czy ktoś miał taki przypadek że np. lewa strona gumy jest już gładka a prawa ma ok 1-2 mm? Co może być przyczyna? Styl jazdy czy coś poważniejszego (krzywy tor jazdy). Dodam że przejechałem 4000 kilo, wcześniej głębokość bieżnika nie różniła się.


14 lip 2010, o 15:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Styl jazdy, ewentualnie krzywy set kierownicy.


14 lip 2010, o 16:06
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08
Posty: 41
Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
No tak nie napisałem, że jest lekko krzywa kierownica po przewróceniu. Ale nie ściąga przy żadnej prędkości nawet tych wyższych.


14 lip 2010, o 16:20
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Może koło jest krzywo ustawione? Chociaż to byś chyba zauważył :hmm:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


14 lip 2010, o 16:22
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
To co zwykle - rama ;)
Główka w lewo, to na dole masz róznicę na oponie.
Spazz - przaja Ci fest.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 lip 2010, o 16:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
biemwi napisał(a):
No tak nie napisałem, że jest lekko krzywa kierownica po przewróceniu. Ale nie ściąga przy żadnej prędkości nawet tych wyższych.


Motocykla przy krzywych setach kierownicy nie ściąga, ale jak wchodzisz w zakręt to przy krzywej rączce (jeżeli jest zgięta w stronę zbiornika i wchodzisz w zakręt, gdzie skrzywiona rączka znajduje się po wewnętrznej stronie winkla) masz zawsze mniejsze złożenie, bo ona utrudnia pozycje na motocykli itp przez swoją asymetrię.
Moja prawa rączka jest lekko skrzywiona w stronę zbiornika ( tak z 1 cm) i w prawych łukach trochę mniej się składam.

EDIT: Biemwi która raczka w Twoim motocyklu jest krzywa? Lewa, prawa?
Ja bym się nie martwił o skrzywienie główki ramy, bo byś to wyczuł, dla pewności rozpędź się na prostej i równej drodze tak do 100km/h i puść kierownice i zwalniaj tak aż do momentu, w którym da się jechać bez trzymanki. Kierownica zawsze "weżykuje" tak jadąc ale nie widać tego gołym okiem, no chyba, że przy 20 km/h. Jeżeli moto jedzie prosto to wszystko jest git, możesz sobie wyprostować, tylko nie kupuj na allegro bo tam są w większości po glebach.


Ostatnio edytowano 14 lip 2010, o 17:12 przez Słoniu, łącznie edytowano 1 raz



14 lip 2010, o 16:59
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08
Posty: 41
Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Lewa. Dwa razy w swoim życiu leżał na lewej stronie. Za mojej kadencji jakieś 2 tys km temu. W baku jest wgniotka mała od kiery.


14 lip 2010, o 17:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
biemwi napisał(a):
Lewa. Dwa razy w swoim zyciu lezal na lewej stronie. Za mojej kadencji jakies 2 tys km temu. W baku jest wgniotka mala od kiery


Wcześniej pisałem pod kątem trudności domykania tylnej opony... Ty masz lewy set skrzywiony i lewa cześć opony jest bardziej wytarta... zupełnie odwrotnie niż u mnie. Może być, że mając mocno skrzywioną rączkę (wkońcu zrobiła wgniotkę w baku) moto Ci się bardziej składa jadą w lewo niż w prawo. A gdzie masz tą oponę wytartą? bliżej środka czy bliżej krawedzi? Ewentualnie wiecej zakrętów robisz w lewo :D


14 lip 2010, o 17:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Może biemwi kupił moto od gościa który jeździł po torze gdzie górują lewe zakręty i oponka jest bardziej wytarta ;)
Teraz to ma diagnozę krzywego moto ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


14 lip 2010, o 18:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
A może poprostu tak się wytarło po ulicy i tyle. Ja też mam trochę mniej mięska po jednej stronie opony... ;)


14 lip 2010, o 20:42
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 23:08
Posty: 41
Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Płeć: mężczyzna
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Kumple się śmieli, że na torze żużlowym byłem :) Ja bym się kłócił z tym setem. Bo niezależnie jak trzymam kierownicę czy prostą czy nie, składam się odpowiednio do danego zakrętu i nie zastanawiam się w jakiej pozycji mam ręce i jak set jest wysunięty. Po drugie ta guma jest z przygodami, ok 300 km zrobiłem na flaku ok 1,2 bara w 2 osoby. Później doszła piana (łatka w sprayu). Może zbyt panikuje ale zamówiłem nowy komplet i szkoda by było żeby znowu to tak wyglądało. Słoniu- możliwe bo w lewych czuję się pewniej! Na wodzie, na skuterach wodnych tylko w lewo konkretny stunt mi wychodzi :P Zastanawiam się czy nie oddać moto w ręce mechanika sprawdził te sety, lagi, ramę przed założeniem nowej gumy...


14 lip 2010, o 20:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Mi też jakoś te lewe zakręty lepiej idą :D W ogóle jak zwieszam barki to mi wygodniej w lego niż w prawo xd


14 lip 2010, o 21:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 16:03
Posty: 330
Lokalizacja: W-wa
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
biemwi napisał(a):
Kumple się śmieli, że na torze żużlowym byłem :) Ja bym się kłócił z tym setem. Bo niezależnie jak trzymam kierownicę czy prostą czy nie, składam się odpowiednio do danego zakrętu i nie zastanawiam się w jakiej pozycji mam ręce i jak set jest wysunięty. Po drugie ta guma jest z przygodami, ok 300 km zrobiłem na flaku ok 1,2 bara w 2 osoby. Później doszła piana (łatka w sprayu). Może zbyt panikuje ale zamówiłem nowy komplet i szkoda by było żeby znowu to tak wyglądało. Słoniu- możliwe bo w lewych czuję się pewniej! Na wodzie, na skuterach wodnych tylko w lewo konkretny stunt mi wychodzi :P Zastanawiam się czy nie oddać moto w ręce mechanika sprawdził te sety, lagi, ramę przed założeniem nowej gumy...


100% prawda, że w zakrętach na lewo czujesz się pewniej. To się wzięło z czasów prehistorycznych. Człowiek w nocy oganiał się od wilków prawą ręką (z kijem) chodząc wokoło ogniska. Czyli w lewo :)

Na poważnie to złożona sprawa, ale większości ludzi wychodzi lepiej zakręt w lewo niż w prawo...

Nowy komplet nie zaszkodzi. Jeśli miałbyś krzywą ramę lub przekrzywione lagi jechałbyś siedząc krzywo, zgadza się?

_________________
SV605s 2002


14 lip 2010, o 22:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
U mnie jest tak, że lepiej czuję się na prawych winklach, efekt Coriolisa bierze więc w łeb. Wychodzi na to, że zależy to od dominującej półkuli mózgowej :mrgreen:

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


14 lip 2010, o 23:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
fibat a nie jesteś leworęczny? Ja to zawsze tłumaczyłem prawo-leworęcznością. Mi tak samo zakręty w lewo lepiej idą.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


14 lip 2010, o 23:47
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
A to nie tak że przy prawym winklu boimy się, że wpadniemy w tira jadącego z naprzeciwka, a przy lewym to co najwyżej pole?
Mi też łatwiej lewe idą :)

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


15 lip 2010, o 00:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Nie boje się tira bo na rolkach, łyżwach go nie ma - tak samo w szybowcach.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


15 lip 2010, o 08:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


15 lip 2010, o 08:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
sirmariano napisał(a):
fibat a nie jesteś leworęczny? ja to zawsze tłumaczyłem prawo-leworęcznością. Mi tak samo zakręty w lewo lepiej idą.


No właśnie nie, wszystkie najważniejsze rzeczy robię prawą ręką :mrgreen:

mr0zd napisał(a):
A to nie tak że przy prawym winklu boimy się, że wpadniemy w tira jadącego z naprzeciwka, a przy lewym to co najwyżej pole?
Mi też łatwiej lewe idą :)


Jak sobie trenowałem ciasne zawracanie na pustym placu, to też lepiej mi szło w prawo
lasooch napisał(a):
Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:


:mrgreen: hehe dobre. Jak ktoś ma serię to prawie na kolano schodzi a jak założy Yoshi to pewnie zsiada z motocykla i przeprowadza po zakręcie. wniosek-ciąć rurę za setami :mrgreen:

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


15 lip 2010, o 11:39
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
lasooch napisał(a):
Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:

To ja nie mam takiej alternatywy :P

_________________
SV liter z owiewkom:)


15 lip 2010, o 12:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL