Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 24 kwi 2024, o 19:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ? 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jakie są dokładne różnice między tymi dwoma silnikami wymienionymi wyżej poza mniejsza mocą i momentem obr. (jest to spowodowane innymi zębatkami w napędzie) z tego co przeczytalem w zmianach to silniki SV k7 maja juz po 2 swiece na cylinder czyli DL k7 tez ma... czy to jest duzy problem? da sie go latwo obejsc? przypomne ze chce zrobic taka operacje jak KUBO ktory wsadzil do starej SV silnik z SV k4...


24 lut 2010, o 21:44
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 10:54
Posty: 18
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
driver_89 napisał(a):
Tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jakie są dokładne różnice między tymi dwoma silnikami wymienionymi wyżej poza mniejsza mocą i momentem obr. (jest to spowodowane innymi zębatkami w napędzie)


Zmiana w przełożeniu nie spowoduje obniżenia mocy tylko zmianę momentu na poszczególnych biegach.
Na moment max. silnika też nie ma to wpływu.
Z tego co się orientuję to zewnętrznie niczym się nie różnią. Ale głowy pod topór za to nie położę ;)

_________________
SV N ten większy ;) , DR 350 oraz Junak M10


25 lut 2010, o 00:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Tak na prawdę to nikt Ci na to pytanie nie odpowie na 100%, bo nikt z tu obecnych nie robił takiej przekładki :P
Podejrzewam, że fizycznie da się silnik zamontować, bo pewnie korpus w obu modelach był ten sam, zazwyczaj jest to wymuszone ekonomicznie.
Inne zębatki w napędzie mają wpływ jedynie na prędkość maksymalną i przyspieszenie, ale moc i moment to parametry charakteryzujące silnik, nie tylne koło.
Więc prawdopodobnie zmiany są w mapach zapłonowych. Ale i tak nie radziłbym Ci przekładać układu wtryskowego, komputera, całej wiązki i zegarów, tylko do nowego silnika podłączyć stare gaźniki ;)
Z kolejnych możliwych zmian - być może np. średnice gardzieli są inne? Wielu producentów stosuje taki manewr by z wyżyłowanego silnika sportowego zrobić bardziej ucywilizowaną jednostkę. Hornet ma przecież silnik od CBRki, FZ-6 ma silnik od R6. Wystarczyło zmienić o kilka mm średnicę dolotu mieszanki do cylindra i już mamy inny przebieg mocy i momentu. Na Twoim miejscu upewniłbym się przed zakupem, że w obu średnice są te same.
Kolejna rzecz, która na 99% jest inna to czujnik luzu. W gaźnikowych są kable od luzu oraz 1 i 2 biegu, we wtryskowej SV wygląda to już inaczej, jest pojedynczy kabel, na którym pojawia się różne napięcie w zależności od zapiętego biegu. Ew. można zawsze przełożyć czujnik ze starego silnika...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lut 2010, o 00:54
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Lasooch tylko te kombinacje już są moim zdaniem przesadne silnik oszaleje. A bawić się w takie coś to już lepiej poszukć silnika z SV i będzie po problemie bez niespodzianek.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lut 2010, o 01:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Owca - ja nie mam bladego pojęcia czym się różni silnik od DL i od SV. Piszę jedynie wszystko co mi tylko do głowy przychodzi, bo lepiej żeby kolega teraz zrobił porządny wywiad, zamiast zorientować się za miesiąc, że przez jakąś pierdołę silnik jednak nie pasuje :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lut 2010, o 02:02
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
lasooch napisał(a):
... Piszę jedynie wszystko co mi tylko do głowy przychodzi, bo lepiej żeby kolega teraz zrobił porządny wywiad, zamiast zorientować się za miesiąc, że przez jakąś pierdołę silnik jednak nie pasuje :P

własnie dlatego pisze wole sie dowiedziec cos zanim kupie silnk a mam czas do weekendu... czy ktos ma SV K7 i mi powie czy sa 2 czy 4 swiece? jak rowniez wyglada na to ze bede musial kupic silnik od SV najlepiej ten sam co KUBO czyl K4... ma ktos taki na zbyciu ?


25 lut 2010, o 08:06
Zobacz profil
chachar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29
Posty: 2310
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
lepiej nie ryzykuj i szukaj silnika od sv i to najleiej ze swojego rocznika. te male zolte skunksy czasem robia rozne niespodziewanki w poszczegolnych modelach z lat, wiem bo troszke sie wyglupialem ze swoim sprzetem.

_________________
CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
Obrazek


25 lut 2010, o 09:32
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
K7 ma 4 świece tzn po 2 na głowicę.

_________________
SV liter z owiewkom:)


25 lut 2010, o 09:42
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
slayer napisał(a):
K7 ma 4 świece tzn po 2 na głowicę.

I ciesz się tu V-kę, a musisz wymieniać 4 świece jak w szlifierkach :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lut 2010, o 10:09
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Owca007 napisał(a):
slayer napisał(a):
K7 ma 4 świece tzn po 2 na głowicę.

I ciesz się tu V-kę, a musisz wymieniać 4 świece jak w szlifierkach :D.

no i tu niespodzianka bo doszly mnie sluchy ze nie trzeba bedzie nic zmieniac a te 2 swiece pomocnicze beda wtedy pelnic role zaslepki w glowicy jedynie a beda podlaczone tylko 2 tak jak w starszych sv :)


25 lut 2010, o 10:16
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
No tak też może być wkręcić jakieś stare i już niech je zalewa :D. Ale wtedy norma spalin Ci spadnie hehe :) bo po to te świece tam są i nie wiadomo czy silnik nie zacznie inaczej pracować bo co dwie iskry to nie jedna. świece są umieszczone po bokach czy jak moim zdaniem może mieć to wpływ na prace silnika.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lut 2010, o 10:26
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
wiem ze bedzie inna norma spalin... no wlasnie sa umieszczone po bokach i nie powinny miec wplywu na prace silnika... tak mowi mechanik sprzedawcy...


25 lut 2010, o 10:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:40
Posty: 997
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć: mężczyzna
Moto: średnia DRka
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
driver_89 napisał(a):
wiem ze bedzie inna norma spalin... no wlasnie sa umieszczone po bokach i nie powinny miec wplywu na prace silnika... tak mowi mechanik sprzedawcy...

Mechanik sprzedawcy to wszystko powie byle udało się sprzedać ;)

_________________
kolecik
...czarna eNka z 1999 roku => DR 350
http://www.bikepics.com/members/kolecik/


25 lut 2010, o 10:37
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Popieram kolecika. Nie wiem twoja decyzja ja bym poszukał serducha z SV i nie bawił się w jakieś tak figo fago :).

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


25 lut 2010, o 10:42
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
no zgadza sie ale jest taki problem ze nie wiadomo w jakim stanie kupie silnik 99-02r bo mialy wady i jak ktos jezdzil na kole a malo takich co nie jezdzilo to sie dlugo nie naciesze takim silnikiem... a taki 07r pozyje TROCHE dluzej...


25 lut 2010, o 10:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:36
Posty: 334
Lokalizacja: Koszalin
Płeć: mężczyzna
Moto: Czorna SV650 K1
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
na svrider.com piszą że:
Inny profil krzywek, inny airbox, inny wydech z sondą lambda i cięższe sprzęgło rozrusznika dla większej bezwładności wału korbianego, co daje nieco mniejsze wartości mocy i momentu max, natomiast w zakresie od 4000-6500obrotów 5% więcej momentu.

_________________
Czorna SV650 K1


25 lut 2010, o 12:26
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
zonq napisał(a):
na svrider.com piszą że:
Inny profil krzywek, inny airbox, inny wydech z sondą lambda i cięższe sprzęgło rozrusznika dla większej bezwładności wału korbianego, co daje nieco mniejsze wartości mocy i momentu max, natomiast w zakresie od 4000-6500obrotów 5% więcej momentu.


no to da rade wkoncu sam silnik wsadzic do osprzetu starej sv i bedzie to chodzic tak jak Kubo zrobil czy nie??


25 lut 2010, o 12:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
driver_89 napisał(a):
no i tu niespodzianka bo doszly mnie sluchy ze nie trzeba bedzie nic zmieniac a te 2 swiece pomocnicze beda wtedy pelnic role zaslepki w glowicy jedynie a beda podlaczone tylko 2 tak jak w starszych sv :)

Takich numerów to nie rób. To nie jest tak, że ktoś w starej głowicy wywiercił dziurę z boku i dołożył drugą świecę dla kaprysu, a jak ją wyjmiesz czy nie podłączysz, to i tak będzie działać. To jest zupełnie inaczej zaprojektowana głowica, jeżeli są 2 świece, to obie muszą być podłączone, koniec kropka.

A sprzedawca będzie Ci opowiadał różne bajki, rzekomo zasłyszane od mechanika, po to tylko, żeby sprzedać silnik. Dlatego k**wa właśnie tego całego miccala chciałem pogonić ze starego forum i dlatego było ograniczenie min. 50 postów w giełdzie, żeby takich sytuacji uniknąć.

Poszukaj sobie silników od SVki na niemieckim ebayu. Ceny są dosyć dobre, transport nie kosztuje fortuny, a ludzie w Europie mają zupełnie inną mentalność niż u nas, nie ma takiego cwaniactwa i kombinatorstwa.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lut 2010, o 13:44
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:38
Posty: 42
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
OK rezygnuje z zakupu silnka od DL k7... teraz prosze o pomoc bo mam do wyboru silnik z 01r 20tys przebiegu lub 04r 35tys + chlodnica oleju za taka sama cene... lepiej wziasc nowszy z chlodnica mimo wiekszego przbiegu co nie ??


25 lut 2010, o 14:35
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: SILNIK SV 650 a DL 650 - jakie różnice ?
Od 04 da się do starszej, forumowicz covboy coś takiego poczynił i śmiga na tym, ale bez problemów sie nie obyło przy montażu

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


25 lut 2010, o 14:39
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL