Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 mar 2024, o 00:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Remont silnika SV650 k03 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Doszedłem do wniosku, że nie będę kombinował. Wole nieryzykować - jest wiele przypadków, że po takiej modyfikacji pierścienie przepuszczały olej. Zamówie jutro w ASO oryginały. Czas na składanie będę miał niestety dopiero za jakieś 1,5tygodnia ;/ Pozdrawiam

Obrazek

PS. Przy odbiorze wypadło mi z głowy żeby sprawdzić, ale cholernych urwanych śrub od przedniego kolektora niewykręcili :lipa:


29 sty 2017, o 17:11
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Wstyd...

_________________
Nec temere, nec timide.


30 sty 2017, o 00:34
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Zabrałem się wczoraj za skręcanie tego wszystkiego...
Założyłem, tłok, cylinder głowice ustawiłem rozrząd i co się okazuje - kiedy skręcę (10nm) to co trzyma wałek (wydechowy/tylny) niezakręcę już wałem(albo bardzo ciężko) niedokręcone chodzi jak trzeba .
Wsumie to zauważyłem, że chodzi to ciężej niż reszta jeszcze przed założeniem głowicy - miałem zawieźć do tych patałachów i pytać ocb, ale trochę się rozruszało - pomyślałem, że to żaden opór w porównaniu do naciskania szkalnek - i silnik dotrze/rozrusza to jeszcze lepiej po paru km.

Jestem totalnie wkurvviony - Czekałem 1,5 miecha - 600zł za ponad dzień roboty - urwanych śrub niewykręcili - w jedej z głowic wałki wogle były zamienione miejscami - także niewiem czy czasem tak tego nie robili czy poprostu na szybko skręcili by oddać - luz zaworowy tak ustawili że ssący jest jakieś 0,15 (ok) a wydechowe 0,23 0,22 - czyli jeszcze się łapie ale ideał to to już nie jest i KURVVA TO - że wałek się nie obróci jak jest przykręcony do głowicy - co do H !?! Jak można taką fuszere odpierdolić!?!
Niewiem żałuje, że odrazu nie pojechałem do nich z całą głowicą - teraz z samym tym trzymadełkiem (czy nawet i z wałkiem) to chyba niewiele będą wstanie zrobić, ale mimowszystko chyba pojade bo opierdol im sie należy !

Ktoś miał podobny problem?


7 lut 2017, o 18:53
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Dałeś olej na łożyska wałka?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


7 lut 2017, o 19:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Mam nadzieję że nie masz na myśli łożysk a panewki.

Dobrze rozrząd masz ustawiony?


7 lut 2017, o 19:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Witaj w domu! Ostatnio tak mi zalozyli w szlifie gniazda zaworowe w Moto Guzzi ze po 1000km jedno wypadlo... :flaga:

_________________
Nec temere, nec timide.


7 lut 2017, o 20:07
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
@ciastek329
Obowiązkowo

@hubi199
Dobrze na pewno - lekko popuszcze śruby od tego trzymadła i kręci się jak trzeba. Jest tak jakby wszystko wyszlifowali, a miejsc na panewke wałka w 'tym' nie - i napewno panewka wałka nie jest za gruba ponieważ jeszcze przed ustawieniem rozrządu spróbowałem zamienić "to" z przedniego wydechowego na tylni i potwierdziło to, że to "to"... ;] ale niemyślałem jeszcze, że jak wszystko ustawie i dokręcę to odpowiednim momentem to niezakręcę wałem ;[

PS. Jutro wezmę ten tylny wałek i oba wydechowe mocowania (jak to się zowie?) i zawiozę do nich niech porównają i doszlifują jak trzeba .


7 lut 2017, o 21:05
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 19:40
Posty: 52
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 K6
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Podczas tej regeneracji,to wałków ci chyba nie ruszali.
Przypominam sobie że miałem taki myk. Wałek wtedy źle wszedł w to mocowanie, a dokladnie ten kołnierz ustalający nie wszedł wten rowek tylko jakos obok i przy dokrecaniu ściskało. Wałek był przesunięty osiowo. Sam nie wiem jak to się mogło stać. Juz nie bardzo pamiętam jak tam jestnasz,dawno to było.


8 lut 2017, o 00:05
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
@prism
Też tak pomyślałem, że może niewszedł wałek w ten rowek i próbowałem 3 razy go ponownie zakładać i nic to nie zmienia .

Niewiem czy wałków nieruszali, ale je napewno potrzebowali bo musiałem dowieść wraz z mocowaniami. Jak dla mnie to jeżeli zeszlifowali górę głowicy - to musieli zeszlifować również wyżłobienia na panewki wałka w tych mocowaniach i może o jednym zapomnieli...



PS. ZAMIENIŁEM TO MOCOWANIE Z TYLNEJ GŁOWICY NA TO Z PRZEDNIEJ I JEST DOBRZE :jupi:


8 lut 2017, o 10:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Prawda taka, że za 1200-1500 zeta kupiłbyś piec... w godzinę maks dwie przełożył do moto.

_________________
www.zielonapracownia.eu


8 lut 2017, o 17:44
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Tez prawda ze nigdy nie wiesz co kupisz... :/

_________________
Nec temere, nec timide.


8 lut 2017, o 18:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Po remoncie też nie masz gwarancji ile pośmigasz ... Trudna decyzja...

_________________
www.zielonapracownia.eu


8 lut 2017, o 20:40
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
I weź bądź mądry!

_________________
Nec temere, nec timide.


8 lut 2017, o 20:45
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Remont silnika SV650 k03
jacaaaa napisał(a):
Po remoncie też nie masz gwarancji ile pośmigasz ... Trudna decyzja...


Jak ktoś ma czas, chęci i gruby portfel, to fajnie sobie posiedzieć i pogrzebać. Przy okazji łapiesz doświadczenie, a na koniec jest satysfakcja, że udało się zrobić wszystko samemu :)


8 lut 2017, o 20:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Jak próbujesz ruszyć zaworem, czujesz taki sam opór jak w przypadku pozostałych (Ssących) zaworów?


8 lut 2017, o 21:49
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Hubi kręciło się już prawidłowo - lekko, założyłem już pokrywy zaworów... jutro przed pracą musze kupić jeszcze dwa oringi od pompy wody i uszczelki od kolektorów wydyechowych. W weekend kontynuacja.

A propo kupowania całego silnika, a remontowania to po co miałbym kupować kota w worku jeżeli wystarczyło by do mojego dolewać oleju, jeździć i się nieprzejmować taniej by wyszło niż 1200zł i byłoby w ratach... ;)

Takie mam właśnie podejście jak Julek pisze
Chce zdobyć doświadczenie, poznać silnik - zwłaszcza jak zobaczyłem ile mechanicy motocyklowi krzyczą sobie za robocizne- np. ustawienia zaworów, albo głupiej synchronizacji przepustnic itp - a do tego musisz sie umówić na termin niewiadomo kiedy i zostawić motocykl na niewiadomo ile - lepiej samemu umieć i po sezonie SOBIE robić .
Pozdrawiam


8 lut 2017, o 22:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Bardzo dobre podejście! To nie jest czarna magia, podstawowe narzędzia i mozna na wiosenne paliwo odłożyć kilka setek.


9 lut 2017, o 09:06
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Takie rzeczy lepiej skladac ze znajomym mechanikiem, przynajmniej mamy pewnosc ze wszystko bedzie Ok. B)

_________________
Nec temere, nec timide.


11 lut 2017, o 18:23
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Wczoraj zabrałem się ponownie za motór. Szło powali acz pieczołowicie. Po przeczyszczeniu przepustnicy, odm i kilku mniej istotnych pierdółek, po ciężkiej rozkminie dokąd i którędy jaki kabel i wąż ma iść...
Obrazek

Kiedy już wszystko było jasne, koniec widoczny i pozostałych śrub i nakrętek już niewiele - zaniepokoiły mnie dwie pary długich śrub które pozostały i niewidziałem dla nich miejsca...

Obrazek

System centralnej rozkminy doszedł do wniosku, że są to śruby z pod pokrywy zaworów wchodzące w bok głowicy... iii trzeba wyjąć wałki by je wkręcić... to był znak by zakończyć mechanikowanie i spocząć...

Dziś powróciłem do garażu i po odkręceniu pokrywy okazało się, że nawet osłony łańcucha nie trzeba wykręcać by je wkręcić . Pozatym przepustnica już założona, wymieniłem(i wyregulowałem ufff) przy okazji linke gazu. Czekam jeszcze na uszczelke pod przedni kolektor wydechowy. Już jest naprawde z górki pozostało tylko przykręcić:
-wydech
-chłodnice oleju
-chłodnice wody
-zalać olej, chłodziwo
-ustawić te wszystkie czujniki przy przepustnicy (tre itp)
-założyć pudło z filtrem powietrza
-bak
-ODPALIĆ (to będzie Moment)
-zsynchronizować przepustnice (U-rurke już sobie podłączyłem przed założeniem przepustnicy)
i finito jeżeli chodzi o silnik .

Przed sezonem pozostała mi jeszcze wymiana łańcucha, obu opon i klocków... iii niewiem czy niewymienie tylnego zacisku ponieważ śrubka od odpowietrzania jest totalnie zjechana i mam problem z wykręceniem jej.


Pozdrawiam


12 lut 2017, o 21:26
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Tylni zacisk chyba mam :jupi:

_________________
Nec temere, nec timide.


12 lut 2017, o 22:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL