| Autor | 
            Wiadomość | 
        
        
			| 
				
				 viper00 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 11:38 Posty: 49 Lokalizacja: Dębica / Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Przeczytałem wszystkie tematy w dziale technicznym odnośnie problemu z paleniem więc raczej chciałbym potwierdzić swoją teorię   Po kilkudniowym postoju (piątek, sobota, niedziela) odpalenie moto wygląda tak, że pali na jeden cylinder i dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu (zagrzaniu silnika?) drugi cylinder zaczyna łapać i nagle motocykl dostaje kopa. Jeżeli jeżdżę codziennie to takich objawów nie ma. Każde kolejne odpalenie jest już normalne. Moim celem-winowajcą są świece. Innego pomysłu na to nie mam   Pytanie natomiast brzmi:  co ma kilkudniowy postój do problemu ze świecami? 
					
						 _________________ była Czarna SV650S 2006r jest Fazer FZ6 S2 - na sprzedaż ...
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 22:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Również pierwsze co pomyślałem to świece. Jest też możliwość taka, że z jednego gaźnika przez te kilka dni w jakiś sposób ucieka paliwo, ale oczywiście wiem, że masz tłumika leovince, wiem że masz kask lazer lz6 i jaką masz resztę stroju, wiem że nie masz kufrów, ale nie wiem jaki masz model swojej sv (gaźnik, wtrysk?)    
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 22:50 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 viper00 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 11:38 Posty: 49 Lokalizacja: Dębica / Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Dobra przesadziłem z podpisem    Więc rocznikowo 2006 czyli wtrysk. Zostają więc świece... lubię wiedzieć jak coś działa, dlaczego nie działa i jakie procesy do tego doprowadzają i to mnie interesuje najbardziej    co się dzieje z elektrodami przez te kilka dni, śniedzieją?  
					
						 _________________ była Czarna SV650S 2006r jest Fazer FZ6 S2 - na sprzedaż ...
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 22:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 cyrulik 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 19:32 Posty: 596 Lokalizacja: WPI
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S K6i powrót :)
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Kumpel miał podobnie i nie była to wina świec tylko cewki. 
					
						 _________________ SV 650S K6 "Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 23:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						W takim razie możesz podmienić cewki i sprawdzić, czy sytuacja na cylindrach się odwróci. Zajrzałbym też do układu paliwowego, chociaż akurat przed odpaleniem pompa powinna napompować paliwo nawet gdyby gdzies przez te kilka dni uciekło. 
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 23:11 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 viper00 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 11:38 Posty: 49 Lokalizacja: Dębica / Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Tylko czy cewka nie powodowałaby takich objawów regularnie (zawsze?)? Jednak wymienię świece bo w sumie nie wiem ile mają najechane - koszt niewielki a na kolejne 10kkm spokój.
  Tak sobie właśnie przypomniałem, dziś sytuacja taka miała miejsce po tym jak musiałem podnieść zbiornik paliwa (a świeci rezerwa więc niecałe 5 litrów zostało)... wtedy paliwo mogło w jakiś sposób spłynąć być może. Ogólnie problem ten pojawił się tylko 2 razy jak do tej pory i oba przypadki były po dłuższym postoju, oba na rezerwie, tylko nie pamiętam czy za pierwszym razem też podnosiłem zbiornik hmm ale jak tak pomyślę to jest taka możliwość... 
					
							
  
							
    							Ostatnio edytowano 27 wrz 2010, o 23:21 przez viper00, łącznie edytowano 2 razy 
    						 
						
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 23:14 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Też mi się nie wydaje, ale jak pisze Cyrulik - możliwe. Prędzej obstawiałbym, że cewka lub czujnik położenia wału siada po rozgrzaniu, ale tu sytuacja jest odwrotna. 
					
  
			 | 
		
		
			| 27 wrz 2010, o 23:16 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 viper00 
				rowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 11:38 Posty: 49 Lokalizacja: Dębica / Kraków
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Wymieniłem świece, te stare były mocno "okopcone", pewnie po przeczyszczeniu jeszcze by na nich jeździł ale nowe już są więc zobaczymy czy się sytuacja nie powtórzy   Moje takie subiektywne odczucie jest takie, że silnik teraz gra chyba inaczej    Poprzednie świece to były NGK CR9E dwuelektrodowe, a teraz założyłem NGK CR8E - które są lepsze? Dodam, że chciałem kupić irydowe lub platynowe ale nie mieli na stanie w sklepie więc wybór padł na standardowe.  
					
						 _________________ była Czarna SV650S 2006r jest Fazer FZ6 S2 - na sprzedaż ...
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 12:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 kacperski 
				Mister Apollo 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Z1000
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Poprzedni komplet wymieniłem jeszcze kiedy świece wyglądały ok, silnik już pracował trochę...dziwnie więc wymieniłem. Różnica zauważalna, a świece niby takie same. 
					
						 _________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 12:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						CR8E zalecane do wtryskowej SV, CR9E do gaźnikowej jeśli dobrze pamiętam. 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 17:37 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Baaaca 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 2 wrz 2010, o 11:47 Posty: 77 Lokalizacja: Okolice Węgrowa
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Witam! Oryginalnie chyba siedzą CR9E, przynajmniej u mnie. Moto kupiłem z przebiegiem 6978 km i takie były no i raczej przy takim przebiegu poprzedni właściciel by ich jeszcze nie wymieniał czyli wskazywało by to na oryginał. Moim zdaniem oryginalnie siedzą /zalecane są CR9E, a nie jak pisze Dono CR8E.  Pozdrawiam!       
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 19:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dono 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: różne
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Sprawdziłem katalog NGK - dla wtryskowej to CR8E z odstępem 0,7mm, dla gaźnika to CR9E z odstępem 0,6mm. Serwisówka - dla wtryskowej standardową święcą jest NGK CR8E, zimną CR9E, ciepłą CR7E. Być może w zależności od klimatu gdzie motocykl jest sprzedawany - południe, centrum, północ Europy wkładane są inne świece. 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 20:11 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Baaaca 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 2 wrz 2010, o 11:47 Posty: 77 Lokalizacja: Okolice Węgrowa
						 Płeć: mężczyzna
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju  
					
						Fakt standard to CR8E tak mówi serwisówka, a u mnie siedzą CR9E czyli zimne ina takie będę zmieniał. 
					
  
			 | 
		
		
			| 29 wrz 2010, o 20:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		
	
	
		 |