
 ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
 
					
						znalezione w necie, przerobione i wywalone to co zbędne wklejam na forum żeby było jasno i przejrzyście i w jednym miejscu
odpalenie dealer mode
Sprawdzanie / Regulacja czujnika położenia przepustnicy
(TPS) Setting 
 Potrzebne będą:
cienki przewód 
torx rozmiar 25
1.  Odkręcić boczne panele pod siodełkiem ...
	3) Odkręcić śruby mocujące zbiornik ... Podnieś zbiornik i podeprzeć podporą


4) Uruchom silnik, aż w jego normalnej temperatury pracy (najczęściej około 85-90 stopni )
5) Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego ... Powinno być około 1200rpm.
  z lewej strony motocykla przy ramie w. Kręcenie w prawo  zwiększa prędkość obrotową biegu jałowego i lewo - obniża ... . delikatna śruba , róbcie małe obroty śruby

7) zdejmujemy tylne siedzisko

8) lokalizacja dealer conetcor
Jeśli spojrzysz na ogon z tyłu, po lewej stronie powinieneś zobaczyć kilka przewodów. 
Śledź ten kawałek plastiku w dół w kierunku siodła jeźdźca gdzie znajduje się dealer conector -  to prostokątny, biały plastik z 6 otworami do złącz  i tylko 4 z nich używane. Posiada również czarną gumową osłonę na nim.

9) na wyłączonym zapłonie zmostkować dwa piny w kostce tak jak na zdj

** UWAGA ** 
nie zwierać z masą i pozostałymi pinami 
10) Włącz zapłon. zamiast wyświetlacza temperatury powinna teraz się pokazać  krótka  linię (jak znak minus), oraz C00 ( brak błędów).  Jeśli masz jakieś inne numery widoczne na tym ekranie jest błąd (to dealer diagnostyczny wyświetlacz!)	
11) Uruchom silnik i powoli odkręcaj gaz, patrząc na małą linię przed C00 ( w przypadku braku błędów)  Przy około  1450rpm powinna ta kreska przejść na pozycję górną. Jeżeli nie jest tak a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr to znaczy że 
przy 3000 obr wtrysk paliwa rozpoczyna wstrzykiwanie większej dawki paliwa do silnika, więc gdy jest ustawiony zbyt wysoko motocykl będzie szarpał na niskich obrotach! 


12) Wyłącz silnik aby zlokalizować  czujnik położenia przepustnicy ( TPS) ... To pod zbiornikiem na lewej stronie motocykla, z tyłu airboxa

13) torxem rozm 25 delikatnie odkręcamy


DOKŁADNIE odkręcić dwie śruby torx na czujniku (te na górze i na dole, a nie po obu stronach!). 
** UWAGA ** 
do dolnej śruby ciężko się dostać , są wykonane z miękkiego metalu więc ostrożnie i odpowiednim torxem
14) Uruchom silnik i obrócić czujnik w lewo (chyba), aby zmniejszyć obroty przy których ma wysyłać sygnał. Trzeba robić bardzo małe ruchy czujnika! 

15) Następnie obracając przepustnicę powoli, patrząc na wyświetlacz zobaczymy czy i przy jakim zakresie linia przesuwa się do góry powinno być około 1450rpm. 
UWAGA: uzbroić się w cierpliwość bo chwilkę może potrwać zanim zmiany pojawią się na wyświetlaczu
16) jak jest wszystko ok, bardzo powoli dokręcić śruby na czujniku 
17) zgaś motocykl,  Usuń  kabelek ( mostek) z gniazda dealer conector, , sprawdzić wyświetlacz czy wrócił wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej!
18) resztę złożyć do kupy i przetestować czy działa. 
KODY BŁĘDÓW
[IMG=http://img803.imageshack.us/img803/8972/99138655ax4.jpg][/IMG]Uploaded with 
ImageShack.us