Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 17:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Duże spalanie dlaczego?? 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 14:09
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
lpt :
Cytuj:
z pasażerem zapala się później :P


U mnie też ten paradoks ma miejsce
Z pasażerem na trasie 5l
Samemu 7l

:wtf:


25 paź 2010, o 18:33
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Bo z plecakiem jeździsz spokojniej. Co w tym dziwnego?

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


25 paź 2010, o 22:41
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 14:09
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
To było z nutą ironii. :]


26 paź 2010, o 20:33
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 21:37
Posty: 90
Lokalizacja: SPS ....
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S K6
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Kurcze tak czytam te posty i jak patrze na swoje spalanie 4,2-4,5 to sobie myślę
że albo jeździć nie umie :hmm: ale moto mam zepsute :mrgreen:

_________________
--------------------------
SV 650S K6
Pogoda czyni motocykliste :)


28 paź 2010, o 11:20
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Vespucci napisał(a):
Kurcze tak czytam te posty i jak patrze na swoje spalanie 4,2-4,5 to sobie myślę
że albo jeździć nie umie :hmm: ale moto mam zepsute :mrgreen:

Poza podaniem spalania musi iść w parze to jak się jeździ i z jakimi prędkościami :) Jadąc SV 1000 z prędkościami rzędu 80-90km/h w miarę równo myślę że bym zszedł spokojnie poniżej 5l/100km, z kolei dusząc ciągle pod czerwone pole pewnie i 10 mogło by się okazać za mało.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


28 paź 2010, o 11:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
"Dusić pod czerwone pole" to można i przy względnie małych prędkościach :) Co kto lubi. Bo zaraz kolega powie, że jeździ szybko, grubo ponad 120-140 km/h. I OK, mogę w to uwierzyć, to co najbardziej ściąga wahę z baku to gwałtowne ruchy manetką i właśnie dawanie po obrotach. Jak ruch jest w miarę gęsty, to w zasadzie zawsze trzymam bieg, który choć nieekonomiczny zapewnia mi 1) dobre hamowanie silnikiem 2) w razie potrzeby nagłe wyrwanie do przodu.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


28 paź 2010, o 12:47
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
pm2z napisał(a):
"Dusić pod czerwone pole" to można i przy względnie małych prędkościach :) Co kto lubi. Bo zaraz kolega powie, że jeździ szybko, grubo ponad 120-140 km/h. I OK, mogę w to uwierzyć, to co najbardziej ściąga wahę z baku to gwałtowne ruchy manetką i właśnie dawanie po obrotach. Jak ruch jest w miarę gęsty, to w zasadzie zawsze trzymam bieg, który choć nieekonomiczny zapewnia mi 1) dobre hamowanie silnikiem 2) w razie potrzeby nagłe wyrwanie do przodu.

Heh no to fakt..."nie przekraczam nigdy 90km/h (ale tylko na 1 biegu ;))". Ja akurat dostosowuję bieg do warunków ale raczej staram się jeździć na wyższych biegach a jeżeli potrzeba to zrzucam bieg czy dwa i jazda ;) A co do kręcenia pod czerwone... jakoś w Vce nie sprawia to aż takiej przyjemności jak w R4, GSXF częściej odwiedzała rejony czerwonego pola (choć też nie często), w Vce lubię jeździć środkowym zakresem obrotów.... ładnie wtedy przyspiesza itp i dźwięk przyjemniejszy dla ucha :)

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


28 paź 2010, o 12:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Tylko że ty jeździsz na litrze :) 650cc trzeba trochę rozkręcić, żeby to to jechało :/ Taka prawda. Do spokojnej jazdy, gdy ruch jest b. mały, to i owszem, trzymam niskie obroty, ale jak się chce poszaleć, to poniżej 5000rpm nie ma jazdy :( V-ka nie V-ka, ale wykresy nie kłamią i w SV-650 trzeba żebrać o duży moment obrotowy :/
Podobno w 1000cc jest z tym duuużo lepiej ;)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


28 paź 2010, o 15:51
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Siema,

Podepnę się pod wątek. Przy moim stylu śmigania na SV 650 wychodziło mi 170 km / 12 litrów. Teraz (po wymianie silnika) wychodzi mi 120 km / 12 litrów. Na gaźnikach. Wymieniłem filtr powietrza (nie wiem po co) - dalej 120 km / 12 litrów. Co robić?

Pozdro,
Sergio

_________________
SV 650 N 2002


28 paź 2010, o 21:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Gaźniki też wymieniałeś czy zostały te same? Możesz wymienić świece, choć podejrzewam, że to wina po prostu tego że jest już nieco chłodniej lub mocniej odkręcasz. Albo wszystkiego po trochu ;)|


28 paź 2010, o 21:26
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
No tak czytam wasze spalanie bo u mnie tak 8l max zdziera :) a wtedy mu nie żałuje :D dość często pod czerwone podchodzi. Co do 650 to jednak trzeba kręcić żeby przyjemnie się jechało :)

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


28 paź 2010, o 21:35
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Nie no - na czerwonym właśnie przestałem jeździć bo pożegnałem poprzedni silnik. Gaźniki są z poprzedniego - chyba są OK.

_________________
SV 650 N 2002


28 paź 2010, o 22:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Może ssanie gdzieś się przycina albo coś? Silnik dobrze pracuje, dobrze się wkręca itp? Faktycznie spalanie b. duże.


28 paź 2010, o 22:26
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Ssanie jest manualne - to stary esfał - nic się nie tnie.

_________________
SV 650 N 2002


28 paź 2010, o 22:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Wiem, że jest manualne, dlatego może się gdzieś przycinać.
Gaźniki albo są ok albo nie są ok, a nie chyba. Jak nic więcej nie napiszesz to nikt Ci nie pomoże, jasnowidzów tu nie ma.


28 paź 2010, o 22:56
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Hmmm nie wiem - na ssaniu zawsze są wyższe obroty i cięgno od ssania napięte. U mnie wszystko na luzie, obroty 1300. Może masz rację z gaźnikami (tego jeszcze nie robiłem - nie wiem jak sprawdzić). Wiem, że świece też mogą swoje dokładać. Stąd pytanie - od czego zacząć dalsze sprawdzanie/wymiany/regulacje? I czy coś więcej sprawdzać? Nie oczekuje jasnowidztwa - kto wie niech się podzieli wiedzą. Ja jestem totalnie żółtodziobem.

_________________
SV 650 N 2002


28 paź 2010, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Skoro filtr wymieniłeś, to wypada wymienić świece i wyregulować gaźniki, to jest najczęstsza przyczyna dużego spalania. Ew. jakieś ciekawostki typu zacinające się ssanie, przytkane kanały dolotowe...


28 paź 2010, o 23:15
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Jak do gaźników nikt od dawna nie zaglądał, to trzeba by je wyjąć, rozebrać, uczciwie przeczyścić i po założeniu zsynchronizować ;)
No i przyznam, że z twojego posta:
sergio napisał(a):
(...) Przy moim stylu śmigania na SV 650 wychodziło mi 170 km / 12 litrów. Teraz (po wymianie silnika) wychodzi mi 120 km / 12 litrów. Na gaźnikach. Wymieniłem filtr powietrza (nie wiem po co) - dalej 120 km / 12 litrów. (...)

nadal nie wiem, ile ci pali na 100 km... :/

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


28 paź 2010, o 23:29
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
pm2z napisał(a):
nadal nie wiem, ile ci pali na 100 km... :/


Teraz 12 litrów na 120 km czyli 10 litrów / 100 km. Wcześniej 12 litrów na 170 km czyli 7,06 litra na 100. W sumie nie robiłoby mi to różnicy gdybym wiedział że dla silnika to samo zdrowie.

_________________
SV 650 N 2002


28 paź 2010, o 23:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Duże spalanie dlaczego??
Sergio, a przy przekładce silnika były sprawdzane chociażby zawory czy tak w ciemno przełożyłeś, złożyłeś i tyle? Jeżeli stare gaźniki zostały przełożone do nowego silnika, to koniecznie trzeba było po tym gaźnik wyregulować i zsynchronizować.
Wynik 7 litrów na setkę (stary silnik) to i tak wysokie spalanie. Może to oznaczać, że mieszanka od dawna jest zbyt bogata i należałoby wyregulować gaźniki już wcześniej. A po zmianie silnika problem się jedynie nasilił (np. przez zawory).
Co należałoby teraz zrobić? Ja bym zaczął od kontroli/regulacji zaworów. Następnie rozbiórka gaźników, czyszczenie, wstępna regulacja wg ustawień serwisówki, synchro i wtedy przeprowadzić analizę spalin. Na podstawie składu spalin należy dostroić ponownie gaźniki. Mało gdzie bawią się w ten sposób, bo mało gdzie w ogóle mają analizator spalin :P Jeżeli chcesz mieć to porządnie zrobione, to mogę dać Ci namiar na mojego przyjaciela - mechanika od motocykli. Zna się na swojej robocie, ma porządny sprzęt, warsztat jest w Międzyborowie.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 paź 2010, o 02:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL