Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 13:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Regulacja gaźników i wybór wakuometru 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2014, o 12:42
Posty: 183
Lokalizacja: Narol
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Ustawienie składu mieszanki jest w gaźniku zaplombowane. Żeby prawidłowo ustawić skład mieszanki wakuometr za wiele nie pomoże. Jeżeli gaźnik wymaga regulacji składu mieszanki to obstawiam ze gaźnik nie jest w dobrej kondycji lub jest problem z silnikiem. Synchronizacja gaźników polega na wyrównaniu podciśnienia panującego w poszczególnych kolektorach.


19 lut 2018, o 14:20
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2014, o 12:42
Posty: 183
Lokalizacja: Narol
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
bartek321 napisał(a):
Noo dobra ja wieem alee podcisnienie w kolektorzee jakas wartoosc muusi mieec a przeciez jak ustawilibysmy je na minimum to dostal by motor duuzo paliwa a malo powietrzaa bo przy synchronizacji reguluje sie kat otwarcia przepustnicy tak?? Too fabryka musiala podac jakies fabryczna wartoosc czego samymi wezykami nie ustawi sie taak?? Bo potrzebne sa zegary zeby znac te wartosci.moge sie mylic dlatego sie pytam i chce die dokladniee tego dowiedziec
Regulacja polega na tym aby na obu cylindrach wartości były identyczne.


19 lut 2018, o 14:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Synchronizując gaźniki wyrównujesz tylko ciśnienia tak żeby były równe kręcąc jedną śrubą jednocześnie zwiekszasz na jednym gaźniku i zmniejszasz na drugim. Dzięki temu zabiegowi jeden i drugi cylinder otrzymują taką samą dawkę mieszanki i silnik pracuje równo. Natomiast ile w tej mieszance jest paliwa to zależy od regulacji dokonanych w każdym z gaźnikow śrubą od składu mieszanki.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


19 lut 2018, o 15:50
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 13:45
Posty: 65
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Aaaaaa too teeeraz to ja rozumiem jeest jeednaa sruba od synchronizacji...too dlatego sie tak dopytywalem jakie sa wartosci,a to trzeba tylko wyrownac jedna srubka...aa w jaki sposob regulowac sklad mieszanki? Jest jakas okreslona liczba obrotow w obudwu gaznikach czy jak?


19 lut 2018, o 16:01
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 13:45
Posty: 65
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Czyli reguluje sie ta jedna srubka do synchro a sklad mieszanki osobnymi w kazdym gazniku tak?? A reguluje sie cos jeszcze oprocz tego albo ustawia w gaznikach?? Aa i co jest zaplombowane?? Te srubki od mieszanki?


19 lut 2018, o 16:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Po pierwsze, zacznij używać jakiegoś słownika, do tego elementarz. Łatwiej będzie nam się domyślić, o co dokładnie pytasz. Używanie w miarę poprawnej polszczyzny nie jest czymś nadzwyczajnym, ani specjalnie trudnym. Polskie znaki też nie gryzą.

Skład mieszanki regulujesz odpowiednio na każdym z gaźników. Temat wielokrotnie przerabiany na forum, jest też sporo na ten temat w serwisówce. Najlepiej jest regulować używając do tego analizatora spalin na każdy cylinder, u większości mechaników kończy się to jednak na ustawieniach seryjnych, czyli określona ilość obrotów.


19 lut 2018, o 17:19
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 13:45
Posty: 65
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Dobrze dzięki wielkie za pomoc.Teraz juz rozumiem.Musicie mi to wybaczyć pisałem na szybkiego w pracy.
Pozdrawiam


19 lut 2018, o 17:51
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
A ja zapytam skąd wiedzieć jaką mieszankę ustawić?


19 lut 2018, o 19:16
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Najlepiej to taką jak zaleca producent.
Jeżeli miałeś na myśli skąd masz wiedzieć czy jest dobra np. po zmianie tłumika to możliwości są 3 (znaczy ja tyle znam):
1. Analiza spalin
2. Po kolorze płomienia
3. Po kolorze świecy zapłonowej.

Wszystkie metody są opisane na forum, więc żeby nie wpierać niezdrowych nawyków (oczekiwania rozwiązań podanych na złotej tacy) polecam poszukać.


19 lut 2018, o 20:27
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 13 gru 2015, o 17:26
Posty: 394
Lokalizacja: Marki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000r
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
Service manual opisuje chyba dla jakiego modelu silnika ile obrotów dla składu mieszanki. Proponuje sobie ogarnąć instrukcje. Będzie łatwiej zrozumieć.

_________________
Niebieska mała gaznikowa eSka '00


19 lut 2018, o 21:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru
W serwisowce jest opisane ile obrotów fabrycznie ustawiają (chyba 2,5).

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


20 lut 2018, o 08:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL