Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Stalowy oplot
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=22270
Strona 1 z 1

Autor:  Ryba81 [ 5 lis 2018, o 11:04 ]
Tytuł:  Stalowy oplot

Witam
Chciałem w okresie zimowym wymienić przewody hamulcowe na stalowy oplot. Mój zestaw przewodów w oryginale 3 przewody czyli jeden od pompy trójnik i dwa osobno na każdy zacisk. Dostępne zestawy są z 2 i 3 przewodami. Czy ten z 2 przewodami będzie pasował do mojego układu? Jeżeli kupię ten 3 przewodowy to muszę kupić też do tego zestawu trójnik czy da się to złożyć na fabrycznym trójniku? Proszę mnie nie hejtowac za ostatnie pytanie. Czy zakładał ktoś stalowy oplot z aliexpress?

Autor:  Dziaku [ 5 lis 2018, o 13:50 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Tak z dwoma przewodami będzie pasować, po prostu wywalasz trójnik wtedy. Taki układ jest tańszy i łatwiej go odpowietrzyć bo nie zbiera sie powietrze w trójniku. Co do przewodów z aliexpress to niestety nie znam tematu

Autor:  komi [ 7 lis 2018, o 11:39 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Jeśli będziesz zamawiał przewody i śruby banjo:
1. Sprawdź śruby banjo (z kanalikiem), jaki gwint M10x1,0 czy M10x1,25? Suzuki montowało pompy (zaciski chyba też, z naciskiem na "chyba") hamulcowe z tymi dwoma gwintami. To, że jeden gwint z drugim nie współpracuje jest - mam nadzieję - oczywiste :D
Jeśli z oryginalnego układu (z trójnikiem, czyli przy pompie śruba banjo na jedno oczko) przesiądziesz się na F (przy pompie śruba podwójna, bo od pompy odchodzi osobny przewód do każdego zacisku) albo O (od pompy jeden przewód do zacisku i tam przez podwójne banjo przewód do drugiego zacisku) to i tak będziesz potrzebował jednej podwójnej śruby. Jest szansa, że i w zaciskach i w pompie masz śrubę o tym samym skoku, ale nie nastawiałbym się, że na 100%. Śruby banjo (pojedyncze, podwójne, z odpowietrznikiem) możesz znaleźć np. tu: http://pl.helperformance.com/akcesoria.
2. Podkładki miedziane (przy przewodach HEL, bo te zakładałem u siebie) to 10x14x1,5. Goodridge czy AliE~ powinny mieć to samo.
3. W komplecie od HEL'a miałem wszystkie śruby (dali od razu komplet M10x1,0 i M10x1,25) i podkładki miedziane.
4. Momenty dokręcania śrub masz np. tu: http://pl.helperformance.com/instrukcja-montazu/
5. Doczytaj dokładnie co to za komplety. HEL oprócz układów F i O (po dwa przewody) oferuje też układy OEM (czyli z trójnikiem, więc 3 przewody). Jeśli zestaw jest pod F albo O a w komplecie są 3 przewody, to znaczy to, że zestaw jest na przód i tył. Oryginalny trójnik jest zakuwany, więc nierozbieralny. Jeśli koniecznie chcesz z trójnikiem (co Dziaku słusznie odradzał), to sprawdź jakie mocowania ma trójnik (męskie/żeńskie), żeby to chciało współpracować z tymi końcówkami przewodów, które zamówiłeś. Moja SV po stracie trójnika nie płacze :D

Ja ze swojej strony polecam polskiego dystrybutora przewodów HEL (dlatego, że ich przewody mam u siebie, a nie dlatego, że mam z tego jakieś profity): nie dość, że dostałem od razu śruby x1,0 i x1,25 (śruba o innym skoku przydała mi się później przy wymianie pompy), to jeszcze dosłali mi później za free 4 obejmy do mocowania przewodów (ani za same obejmy ani za przesyłkę nie chcieli ani grosza). Bardzo fajne podejście do klienta.

Autor:  Ryba81 [ 7 lis 2018, o 14:41 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam

Autor:  artr93 [ 17 lis 2018, o 20:02 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Przewody z aliexpress to raczej średnia sprawa. Jeśli się rozleci w trakcie jazdy to można dosyć łatwo w folii skończyć. W motorus za 229 są goodridge.

Autor:  Yoro [ 17 lis 2018, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

A ja mam pytanko z innej beczki, jak kupię sobie te przewody hell'a do fabrycznych zaciskow hamulcowych a później te zaciski np wymienię na hamulce np. z gixxa to dużo jest przeróbek z tymi przewodami?

Autor:  matth [ 17 lis 2018, o 21:01 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Ja zmieniłem zaciski na sv1000 i pasowały plug and play

Autor:  komi [ 20 lis 2018, o 12:11 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

artr93 napisał(a):
Przewody z aliexpress to raczej średnia sprawa. Jeśli się rozleci w trakcie jazdy to można dosyć łatwo w folii skończyć. W motorus za 229 są goodridge.

:spoko: też mi się wydaje, że na hamulcach nie ma co oszczędzać: moto może się słabo zbierać, ale hamować musi :D

Podejrzewam (ale podkreślę: podejrzewam, bo nie miałem w rękach zacisków/pompy d Gixx'era) że obędzie się bez przeróbek (nie wiem co można przerabiać w przewodach hamulcowych). Sprawdź średnicę śruby banjo i jeśli są te same (oczka końcówek tej samej średnicy), to "niepasowanie" może wynikać już tylko z długości (raczej wątpię w tym przypadku) albo innego kąta odgięcia końcówki. Jeśli w Gixx nie ma żadnych żeberek (jak w SV), które by wymuszały konkretny kąt odgięcia to bym się nie martwił na zapas.

Nie wiem jak w Goodridge, ale na stronie Hel jest konfigurator do przewodów "na wymiar" i jest do wyboru kilka kątów odgięcia końcówek, ale j.w. - nie miałem zacisków Gixx'a w rękach, więc nie wiem jakie jest tam odgięcie.

Autor:  Janek87 [ 21 lis 2018, o 12:21 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Zaciski z GSXR i oplot z SV gaźnikowej. Zero problemu.
Obrazek

Autor:  Ryba81 [ 30 sty 2019, o 11:13 ]
Tytuł:  Re: Stalowy oplot

Mam prośbę. Ma ktoś w takiej sv-ce jak moja(SV650s 1999r.) stalowy oplot w układzie F czyli 2 przewody od pompy i podał by mi długość tych przewodów i kąty końcówek? Z góry dziękuję.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/