Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 lip 2019, o 22:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Jak to z zatarciami jest? 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2019, o 12:14
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 s 1999
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Siemka.
Podepnę się do tematu. Był w Polsce człowiek, który wykorzystywał SV650 z 1999 r. do stuntu. Miałem okazję go poznać. Problemem w starszych SV (czyli gaźnikowych) było nie tylko umiejscowienie smoka, ale i ożebrowanie w misce. Stunter modyfikował miskę, lał olej na max. i maszyna chodziła jak złoto, z tego co wiem, dobre trzy lata. Później kontakt mi się z nim urwał. Opiłki w oleju będą zawsze się pojawiać z zaworów i innych elementów zużywających się. Mój znajomy zastosował jeszcze magnes neodymowy na korku spustowym, tak żeby nie leciały do smoka i na filtr. Mam nadzieję, że coś wniosłem do tematu.
Szerokości i przyczepności. :spoko:


21 lut 2019, o 09:40
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 240
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
A własnie ... W svce nie ma korka z magnesem? Bo przy wymianie oleju nie zwracałem na to uwagi. Jak nie ma, to gdzie moge taki kupic?


21 lut 2019, o 19:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 577
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Nie ma. Np w Larsson'ie.

Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka


21 lut 2019, o 20:13
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Opiłki z zaworów :hmm:

_________________
Nec temere, nec timide.


22 lut 2019, o 09:52
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2019, o 12:14
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 s 1999
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Passionesuzuki napisał(a):
Opiłki z zaworów :hmm:

Echh... ...no miałem na myśli mechanizm otwierania zaworów... Sorry... Wyraziłem się nieprecyzyjnie... :mur:


22 lut 2019, o 12:02
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 10:36
Posty: 94
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2012
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Czy to nie PEDROS stuntował na SV?
Powiem tak,
nie umiem wolnej gumy, na gaźnikowej sv zrobiłem chyba z 8k km ucząc się wheelie, olej był na full, lub delikatnie ponad full, nic się nie stało.
Na wtryskowej SV nie robię pionów, czasem z gazu lekko uniosę koło do rozsądnych wysokości i nic się nie dzieje, olej zmieniam na czas i zawsze mam na full, lub delikatnie ponad full. Myślę, że jeśli podchodzi się do tematu rozsądnie to nic złego się z silnikiem nie stanie - dbać o stan oleju, regulanie wymieniać i nie pałować na zimnym a będzie okej :)

https://www.youtube.com/watch?v=-RC-dFyTHbc


22 lut 2019, o 12:27
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
hunterkiller napisał(a):
Passionesuzuki napisał(a):
Opiłki z zaworów :hmm:

Echh... ...no miałem na myśli mechanizm otwierania zaworów... Sorry... Wyraziłem się nieprecyzyjnie... :mur:


Mechanizm otwierania zaworów :hmm:

Ktoś wspina się po lustrach, słyszę pisk paznokci...

_________________
Nec temere, nec timide.


22 lut 2019, o 14:57
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 240
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Może chodzi o wałki rozrzątu? W sumie ... wydaje mi się że one otwierają zawory.


22 lut 2019, o 15:02
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Yoro napisał(a):
Może chodzi o wałki rozrzątu? W sumie ... wydaje mi się że one otwierają zawory.


Gdyby zostawiały opiłki to po 1000 km nie otworzyły by już żadnego zaworu. :taak:

_________________
Nec temere, nec timide.


22 lut 2019, o 15:07
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 240
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Tez mi sie wydaje że te twarde, hartowane skurczybyki zostawiają na prawde małą ilość opiłek :D Bardziej za opiłki podejrzewałbym pierścienie na tłoku.


22 lut 2019, o 15:15
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 30 sie 2017, o 17:51
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Głównym syficielem silnika motocyklowego to skrzynia biegów i sprząglo, a sprężyki sprzęgła które mają spore luzy zostawiają spore kawałki metalu w olej .


22 lut 2019, o 15:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
sv1000n napisał(a):
Głównym syficielem silnika motocyklowego to skrzynia biegów i sprząglo, a sprężyki sprzęgła które mają spore luzy zostawiają spore kawałki metalu w olej .


:jupi: :jupi: :jupi: :spoko:

_________________
Nec temere, nec timide.


22 lut 2019, o 19:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Silnik nie zostawia opiłek, ewentualnie kiedy mieli się panienka.

_________________
Nec temere, nec timide.


22 lut 2019, o 19:05
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 15:52
Posty: 71
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Passionesuzuki napisał(a):
Silnik nie zostawia opiłek, ewentualnie kiedy mieli się panienka.

:spoko:


22 lut 2019, o 19:12
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2019, o 12:14
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 s 1999
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Ehhh... :razz2: Układ regulacji luzów zaworowych się nie zużywa? :hmm: To po co je regulować...? Napęd rozrządu się nie zużywa? To po co napinacze? Ludzie! Czcza gadanina... Tam gdzie jest tarcie metalu o metal są opiłki metalu... W jednych miejscach większe w innych mniejsze, ale chyba nie o to w tym temacie chodzi. Całą budowę silnika spalinowego mam tu rozłożyć na funty żeby wymienić miejsca tarcia??? A jeśli już chcecie być tacy precyzyjni to nie "silnik nie zostaw opiłek" tylko silnik nie zostawia opiłków... Tylko się pytam: PO CO?!? Żeby zaśmiecić temat postami nic nie wnoszącymi??? Słaaaabe jest to...


25 lut 2019, o 13:17
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2019, o 12:14
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 s 1999
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
webster napisał(a):
Czy to nie PEDROS stuntował na SV?
Powiem tak,
nie umiem wolnej gumy, na gaźnikowej sv zrobiłem chyba z 8k km ucząc się wheelie, olej był na full, lub delikatnie ponad full, nic się nie stało.
Na wtryskowej SV nie robię pionów, czasem z gazu lekko uniosę koło do rozsądnych wysokości i nic się nie dzieje, olej zmieniam na czas i zawsze mam na full, lub delikatnie ponad full. Myślę, że jeśli podchodzi się do tematu rozsądnie to nic złego się z silnikiem nie stanie - dbać o stan oleju, regulanie wymieniać i nie pałować na zimnym a będzie okej :)

https://www.youtube.com/watch?v=-RC-dFyTHbc

No wreszcie ktoś w temacie... :jupi:
Chyba chodzi właśnie o PEDROSa. Jak miał tylne zębatki z reklamą pewnego rudego napoju alkoholowego... ...to na 100% ON. Brałem od niego owiewki do swojego...
Rzeczony PEDROS lał olej dużo ponad max. i nasuwały się pytania o to czy nie wyrzuci go na odmach. Z tego co wiem nie było problemu.


25 lut 2019, o 13:23
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
hunterkiller napisał(a):
Ehhh... :razz2: Układ regulacji luzów zaworowych się nie zużywa? :hmm: To po co je regulować...? Napęd rozrządu się nie zużywa? To po co napinacze? Ludzie! Czcza gadanina... Tam gdzie jest tarcie metalu o metal są opiłki metalu... W jednych miejscach większe w innych mniejsze, ale chyba nie o to w tym temacie chodzi. Całą budowę silnika spalinowego mam tu rozłożyć na funty żeby wymienić miejsca tarcia??? A jeśli już chcecie być tacy precyzyjni to nie "silnik nie zostaw opiłek" tylko silnik nie zostawia opiłków... Tylko się pytam: PO CO?!? Żeby zaśmiecić temat postami nic nie wnoszącymi??? Słaaaabe jest to...



Układ regulacji luzów zaworowych się nie zużywa?
Nie, zużywa się gniazdo i zawór.

Napęd rozrządu się nie zużywa? (???)
Nie, naciąga się łańcuch.

Proszę nie pisać głupot, to jest naprawdę słabe, tym bardziej że nie masz zielonego pojęcia o budowie silnika więc po rozłożeniu go na funty będziesz zmuszony zadzwonić po dobrego mechanika by Ci go złożył.

_________________
Nec temere, nec timide.


25 lut 2019, o 23:19
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 240
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Jakby tak cholera dociekać, to napinacz dociska płozę która dociska/napina łańcuch a miedzy tą płozą a łańcuchem wytwarza się jakieś tarcie. Ale ta płoza najczęściej jest wykonana z jakiegoś tworzywa. Ale czy powstają tam jakieś opiłki? NIE WIEM


25 lut 2019, o 23:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1233
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Ślizgi zazwyczaj są wykonane z bakelitu, ulegają zniszczeniu w przypadku luźnego łańcucha ale to jest tworzywo sztuczne oparte na żywicy fenolowo-formaldehydowej więc nie zostawia opiłków.

_________________
Nec temere, nec timide.


26 lut 2019, o 02:01
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 240
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Jak to z zatarciami jest?
Passionesuzuki napisał(a):
Ślizgi zazwyczaj są wykonane z bakelitu, ulegają zniszczeniu w przypadku luźnego łańcucha ale to jest tworzywo sztuczne oparte na żywicy fenolowo-formaldehydowej więc nie zostawia opiłków.

:spoko:


26 lut 2019, o 16:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], kacperski i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL