Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 cze 2019, o 01:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Regulacja przepustnic STV 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Regulacja przepustnic STV
Witam.
Szukałem na forum i w serwisówce, niestety bez rezultatu.
Wziąłem się za regulacje mojej Sv 1000s z 2004 roku według forumowej instrukcji oraz service manuala.
Mam pytanie:
W instrukcji piszą , że należy zamknąć przepustnice śrubką od STVA, co też zrobiłem. Jest jednak jedno "ale". U mnie w pozycji pełnego otwarcia STV nie da się już dalej kręcić- jest blokada (co oczywiste), jednak przy kręceniu w drugą stronę (w kierunku zamknięcia przepustnic) można było "przekręcić" przepustnice przez pozycję "pełne zamknięcie" do delikatnego uchylenia w drugą stronę. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem :)
Na logikę przekręcając śrubką regulacyjną od tej wzorcowej (przedniej) przepustnicy ustawiłem tak, że STVA blokuje się w skrajnych położeniach na pełnym zamknięciu i pełnym otwarciu przepustnic.
Dobrze zrobiłem, czy jednak miało tam być delikatne uchylenie przepustnic w "pełnym zamknięciu" ?
Teraz zgłupiałem zupełnie, bo instrukcja mówi o tym, żeby śrubką od STVA zamknąć przepustnice, ale nic nie mówią, że na pełnym zamknięciu ma się blokować...

Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.


19 maja 2019, o 21:05
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 12:46
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Wykręć te blaszki i po problemie. Szybsza reakcja na gaz, negatywnych skutków nie zauważyłem.


20 maja 2019, o 10:06
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 10:39
Posty: 233
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S 2004r.
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Zmierz sobie teraz położenie przepustnicy żeby później ewentualnie można było wrócić do pozycji wyjściowej i postępuj zgodnie z instrukcją.


20 maja 2019, o 10:28
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Wcześniejsze ustawienie przepustnicy było zaznaczone białym lakierem (chyba fabrycznie),tak że nie będzie problemu z powrotem..
Dziś dokupiłem torxy z dziurką (swoją drogą dlaczego nie ma tam śrub imbusowych jak 3/4 moto jest na imbusy... ) , to będę działał dalej.


20 maja 2019, o 10:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1952
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Julas napisał(a):
... swoją drogą dlaczego nie ma tam śrub imbusowych jak 3/4 moto jest na imbusy... ) , to będę działał dalej.

Po to żeby zwykły kowalski przy tym nie grzebał tylko udał się do serwisu. Podobna praktykę stosują teraz przy produkcji nowych aut gdzie ciężko już nawet zwykłą żarówkę wymienić bo trzeba zwalać dużo plastików lub demontować zderzak lub lampę żeby ją wymienić

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


20 maja 2019, o 11:08
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
acinr_PL , sumie to logiczne.
Nadal się zastanawiam co z zakresem obrotu tą nieszczęsną śrubką od STVA, szukam na zagranicznych forach i nic. Coś mnie się wydaje, że chyba nadgorliwy jestem bo nikt o to nie pyta. :D
Co mnie jeszcze zastanawia to to, że w service manualu piszą że przy synchronizowaniu przepustnic za pomocą waku mają byc podłączone wtyki od ciśnienia i temp powietrza od airboksa.
A w Twojej instrukcji acinr_PL nie ma o tym słowa. Masz jakieś spostrzeżenia na temat synchro z podłączonymi czujnikami ?
Wiem, że może to głupie pytania, ale ciekawskie jajo ze mnie jest :mrgreen:


20 maja 2019, o 12:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1952
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Nie miałem litra oraz nie miałem okazji robić synchronizacji w sv1000 tam trochę jest inaczej a instrukcja oparta jest o sv650, którą wcześniej miałem.

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


20 maja 2019, o 15:56
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 15:52
Posty: 70
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Ja niczego nie zdejmuję do samego synchro ,robię za pomocą u rurki...i jest git instrukcja acinr_PL jest super tylko trzeba posprawdzać wartości czujników w serwisówce ,bo są inne...dla 1000


20 maja 2019, o 16:40
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 31 mar 2016, o 13:10
Posty: 15
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 1000 2003
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Może nie w temacie ale jaką wartość masz ustawioną na tp i tps w litrze na pełnym otwarciu? Pytam bo w mojej instrukcji jest 4,8v ale to jest niemal graniczny zakres dla tps


22 maja 2019, o 10:22
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 15:52
Posty: 70
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Będę jutro w garażu to pomierzę ,bo nie pamietam
Edit.
A wiec tak STP Mam 4,38v tak jak w serwisówce
A TP mam na 1,14 v


22 maja 2019, o 13:52
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
A więc pozostało mi zrobić tylko synchro i ewentualnie skorygować obroty biegu jałowego w trakcie, reszta następująco ustawiona:
STP na otwartych (drugich) przepustnicach 4,36V
STP na zamkniętych 0,69 V
TP na zamkniętym rollgazie 1,16V
TP na pełnym otwarciu 4,18V

Do tego wyprowadziłem sondy pod krokodylki na STP i TP żeby nie rzeźbić z igłami w trakcie ustawiania,zamieniłem śrubki torxowe z dziurką na imbus z łbem walcowym z nierdzewki i dużo łatwiej się grzebie :)
Myślę jeszcze, żeby "wyciągnąć" króćce do podłączenia waku w bardziej przystępne miejsce, tak żeby nie ściągać airboxa za każdym razem.
Synchro zrobię na za założonym airboxie i z podłączonymi czujkami od ciśnienia i temp powietrza.

Będę informował o postępach.


23 maja 2019, o 22:32
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 12:46
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Julas napisał(a):
Do tego wyprowadziłem sondy pod krokodylki na STP i TP żeby nie rzeźbić z igłami

A możesz napisać co zrobiłeś i może jakieś zdjęcie podesłać bo te mierzenie właśnie to jest uciążliwe.


24 maja 2019, o 08:20
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Jasne, wieczorem wrzucę fotę jak to wygląda.
Dolutowałem przewody (0,35 linka) długości około 5 cm,a z drugiej strony męskie konektory (4,8) płaskie do przewodów na których się mierzy wartości napięć.
Łapiesz krokodylkami i możesz skoncentrować się na spokojnie na czujnikach.


24 maja 2019, o 09:05
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
A więc aktualizacja co zrobiłem od początku:
-ustawiłem przednią (wzorcową) przepustnicę STV
-zsynchronizowałem z nią drugą (tylną) STV
-ustawiłem czujnik STP na górny zakres czyli przy otwarciu 4,38V, przy zamknięciu niestety zamiast 0,58V miernik uparcie wskazuje 0,70V
Ktoś ustawiał może inne wartości ? Np środek zakresu otwarte/zamknięte przepustnice lub dół czyli zamknięta 0,58V a górna wtedy wychodzi (nie wiem ile bo nie sprawdzałem :) ) Jakieś doświadczenia w tym zakresie ?
-ustawiłem czujnik TP na zmianę kryski ze środka w górną pozycję na+-2500 obr/min (czyli o około 500 obr wcześniej niż fabrycznie) co odpowiada wskazaniom 1,09V na TP.
Zauważyłem, że już przestawienie na 1,10V powoduje zmianę "kresek" na górną pozycję już przy 1700 obr/min.
-Fast Idle- tutaj mam winowajcę nieprawidłowego działania u mnie.
Jakiś czas temu pisałem, że nie trzyma mi ssania,tylko spada po kilku sekundach. Okazało się, że winnym jest mod TRE firmy Healtech Gipro ATRE G2, który miesza coś (nie wiem jeszcze co dokładnie) w działaniu ssania. Po odłączeniu ssanie trzyma ksiązkowo przy 1,16V na TP po otwarciu przepustnic STV na zimnym wyłączonym silniku. Ważnym symptomem jest to, że ustrojstwo to w trakcie gdy powinno być ssanie reaguje na wciśnięcie sprzęgła, po wciśnięciu którego obroty podnoszą się o około 500 obr/min. Tak, że nie polecam :)
-W międzyczasie ustawiłem obroty biegu jałowego na 1300.
-Na koniec synchro przepustnic sterowanych "ręcznie". Zrobiłem to tak jak serwisówka zalecała,czyli z podłączonymi czujnikami od ciśnienia i temp powietrza w airboksie, w zasadzie to z całym zamontowanym i szczelnym airboksem, tak aby warunki były jak najbardziej do tych drogowych. Obecnie przy dodaniu gazu w zakresie średnich i wysokich obrotów mam delikatny rozjazd, ale to jest temat do dopracowania.Za drugim podejściem już jest nieźle, planuję jeszcze do tego usiąść przy czasie, dlatego wyprowadziłem sobie rurki silikonowe, tak aby dostęp był łatwiejszy.

Z tego co zaobserwowałem moto jest bardziej czułe na gaz, chętniej się wkręca na obroty, siła hamowania silnikiem zmniejszyła się,mniej wibruje,ale raz na jakiś czas fuknie w wydech (ale nie strzeli typowo) przy schodzeniu z obrotów w trakcie hamowania silnikiem.
-Szczeliny nie regulowałem ,bo mnie to przerosło, ale widzę że trzeba to ogarnąć bo jest ważna dla synchronizacji przepustnic sterowanych ręcznie. (widać to przy ustawianiu śrubką jak zwykłe naciśnięcie na nią zmienia parametry odczytu). Spalania nie zmierzyłem, za mało km zrobiłem.
Wydaje mi się jednak, że kluczowe jest ustawienie czujnika TP, od niego naprawdę dużo zależy. Myślę, że serwisowe ustawienie na 3000 obr/min wyeliminowało by pyrkanie z wydechów. Mi to nie przeszkadza, czasem nawet jest to pożądane :)

Macie jakieś uwagi, obserwacje, dawać, chętnie się czegoś dowiem. Konstruktywna krytyka też mile widziana.
Acha najważniejsze:
Przygodę z regulacjami oparłem, na instrukcji do SV650 kolegi acinr_PL , za którą to (instrukcję) dziękuję serdecznie,serwisówce do SV 1000, oraz dzięki informacjom zdobytym w trakcie studiowania tego Forum , za co również dziękuję.
W załączniku zdjęcia, na jednym z nich widać rurki od synchro zaczepione na zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego. Łatwy dostęp :spoko:
Pozdrawiam.
Eeeeee teraz zdjęcia...
Szukam jak dodać, znajdę to zrobię edit i wrzucę.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Może tak zadziała.


26 maja 2019, o 21:44
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 12:46
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Przy regulacji STVA należy wypoziomować obie przepustnice? Bo mi nie idzie i zakres się kończy. Na obu jest ok 3mm różnicy.
Druga sprawa to aby ustawić 4.38V na STP to przepustnice muszą być w pionie czy maksymalnie otwarte. Bo mi się otwierają więcej niż do pionu - wtedy wartość jest ok 4.71V i za nic nie mogę ustawić 4.38V ?


27 maja 2019, o 07:54
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Właśnie dlatego ustawiałem przednią przepustnicę, ponieważ po skręceniu STVA na skrajną pozycję (w stronę zamknięcia przepustnic) nie była ona w pełni zamknięta (wg instrukcji wartość A nie była równa wartości B, przy użyciu suwmiarki .
Generalnie to dałeś mi do myślenia, bo przyjąłem że STVA w drugiej pozycji skrajnej będzie blokować się w pozycji 100% otwarcia przepustnic. Chyba tak jest, ale nie mierzyłem więc nie gwarantuję.
STP ustawiasz na pełnym otwarciu przepustnic (nie pion,bo to by oznaczało że przy różnym ustawieniu cylindrów miałbyś różne wychyły przepustnic- tylko 90 stopni od płaszczyzny kanału dolotowego).

Oczywiście to tylko teoria, i moje przemyślenia panowie. Oczywiście mogę się mylić , jak ktoś coś to proszę o korektę :!:


27 maja 2019, o 10:03
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 12:46
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Oczywiście chodziło mi o 90 stopni względem dolotu, bo jeszcze kręcąc śrubką jeszcze można z 15 stopni dokręcić.
I pytanie w której pozycji trzeba sprawdzić napięcie.


27 maja 2019, o 10:10
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 15:13
Posty: 28
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S 2004
Post Re: Regulacja przepustnic STV
Wydaje mi się, że pełne otwarcie przepustnic to ten kąt 90 stopni i to w tym punkcie trzeba mierzyć napięcie.Pytanie czy zakres ruchu STVA ma się pokrywać z zakresem przepustnic, czy każde z nich ma "swoje zakresy" a my tylko ustawiamy 4,38 na pełnym otwarciu i tyle. Ale mi klina wbiłeś teraz, czeka mnie wycieczka do garażu z ekierką :mrgreen: to se sprawdzę skrajne wychylenie jakie mam.


27 maja 2019, o 10:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL