Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 mar 2024, o 08:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
[sv650 k6] cieknie paliwo po odpaleniu pozimowym 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2013, o 15:17
Posty: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2k6
Post [sv650 k6] cieknie paliwo po odpaleniu pozimowym
hej,

1) po pierwszym odpaleniu pozimowym pozostawiłem, aby się zagrzał, czy włączy się wentylator i czy wszystko ok.
po chwili było czuć mocno benzynę i zauważyłem, że ciurkiem leje się paliwo od tylnego cylindra, jak wyparowało z silnika to odpaliłem jeszcze dwa-trzy razy, by zobaczyć skąd się leje - a miałem parcie, by przetransportować moto asap.

dopiero za 4tym razem przestało kapać, zauważyłem, że jeden wężyk jest sparciały i popękany przy łączeniu i to z niego prawdopodobnie się leje, wygląda, że przy wtryskiwaczu?
sorki za jakość, printscreen z kadru z nakręconego filmiku

szukałem wątku na forum: cieknącego paliwa i znalazłem wątki z wężyka przelewowego i linki ssania w gaźnikowcu, więc chyba nie to, mam wtryskową k6 nalatane 56k km

fota z zaznaczonym punktem gdzie cieknie:

Obrazek

2) i przy okazji potrzebuje mechanika (wrocław i okolice), który naprawi mi ten przewód i zrobili regulacje TPS/sprawdzi błędy - może polecicie kogoś kto przerabiał wielokrotnie silniki w SVce

_________________
Zep >> SV 650N 2k6 aka Biały Kruk


9 maja 2020, o 14:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: [sv650 k6] cieknie paliwo po odpaleniu pozimowym
U mnie też tak było w zeszłym roku po 2-miesięcznym uziemieniu moto (maj-czerwiec) i to mimo braku pęknięć na tym przewodzie. Pod ciśnieniem doszczelniło i nic nie cieknie. Natomiast, jeśli widzisz tam pęknięcie i wciąż cieknie, to żadne doszczelnianie ciśnieniem nie pomoże, wąż do wymiany.

Ten przewód nie jest sprzedawany osobno (nie występuje jako część zamienna), dostępny jest jako kompletna listwa wtryskiwaczy (https://www.suzukipartshouse.com/oemparts/a/suz/508c89cbf8700220a831222d/throttle-body-fitting-model-k3-k4-k5-k6), ma w ASO numer 15730-17G01 i kosztuje jakieś 210$. Jeśli będziesz zamawiał przez ASO w Mirkowie (skoro jesteś z Wrocławia, to tu masz najbliższe motocyklowe ASO Suzuki), to cena będzie mniej-więcej taka, jak byś przeliczał ceny w $ (z podanej strony) na PLN.
Tego przewodu nigdy nie wymieniałem, ale nie wygląda to na żadne "rocket-science", to zbrojony przewód (pompa ma ogranicznik ciśnienia 0,45-0,6[MPa]) z zaciśniętymi obejmami do przewodów.

Pomoc z forum Aprilii:
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?298706-Oetiker-clamps-and-hose-replacement
Duży wybór takich opasek masz tu:
https://obejmy-mocowania.pasaz24.pl/
W przypadku tego zastosowania lepiej użyć obejmy pełnej - są z jednym albo dwoma uchami (zamiast rozłączalnej).

Oczywiście, żeby to miało sens, trzeba skorzystać z narzędzia do zaciskania opasek, coś jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Cnb5Iix6nyQ
https://www.youtube.com/watch?v=afH74qgis-k
https://www.youtube.com/watch?v=OQ2lShP1N-A
https://www.youtube.com/watch?v=T83W2QrYGbM
Tutorial z zaciskania na przewodzie paliwowym:
https://www.youtube.com/watch?v=W1qTw8OmbMA

Jest jakaś szansa, że jak wymontujesz cały blok przepustnicy, to wymienisz ten przewód bez wyciągania listwy wtryskiwaczy (wtedy musiałbyś użyć nowych uszczelnień listwa-wtryskiwacz), ale lepiej do tego wymontować listwę wtryskiwaczy z bloku przepustnic - ten zbrojony przewód na którym trzeba zacisnąć opaski może być zbyt sztywny (przy tej długości), żeby go założyć in situ. Jeśli powyginasz te blaszane wsporniki, na których listwa wtryskiwaczy jest mocowana do bloku przepustnic, to pewnie pojawi Ci się nieszczelność na połączeniu listwa-wtryskiwacz.

Takie opaski zaciskają (więc i mają narzędzia do tego) w punktach, gdzie zajmują się pneumatyką/hydrauliką siłową, gdybyś nie mógł znaleźć warsztatu moto, który by się tego podjął. Konkretnego Ci nie polecę, ale Wujek Googiel potrafi podpowiedzieć.

Edit://
Jeśli chodzi o mechaników do synchro/TPS, to kiedyś robiłem u Zachara (z ul.Robotniczej przeniósł się parę lat temu na Tarnogaj, chyba na ul.Bardzką, to ten sam Zachar - Paweł Zachariasz). Polecany był też Moto-Majs, dobrą opinię ma Toxic Moto (na ul.Metalowców), dobrą opinię ma też Łukasz Bliźniak (RideNow!). Jeśli nie te serwisy, to polecam na fb grupę Moto-Wrocław, moda na mechaników też ma swoją sezonowość. Swego czasu sporo ludzi polecało Topic'a z Dragtechu.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


10 maja 2020, o 11:28
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2013, o 15:17
Posty: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2k6
Post Re: [sv650 k6] cieknie paliwo po odpaleniu pozimowym
@komi, nie spodziewałem się tak dokładnego opisu, dzięki!
może tak jak piszesz pod ciśnieniem doszczelni, na dniach zrobię kolejne testy
jak nie ustanie to będę załatwiał całą listwę

moje umiejętności ograniczają się do wymiany oleju/płynów, chłodnicy i podstawowego serwisu, wole zapłacić specjalistom
Jak dwa lata temu miałem u "nowego z polecenia" mechanika wymianę łańcuszków rozrządu + serwis silnika to nie jestem przekonany, że dobrze to zostało wykonane.

dobrze wiedzieć jak działają i czym zakłada się takie opaski uciskowe

mechanicy, z zachara i toxic korzystałem i wszystko ok, nie będę kombinował i na dniach podpytam o terminy

_________________
Zep >> SV 650N 2k6 aka Biały Kruk


10 maja 2020, o 12:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL