Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 09:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Blokująca akcesoryjna klamka hamulca 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Blokująca akcesoryjna klamka hamulca
Mam mały problem.
Po okresie zimowania od listopada do dnia dzisiejszego, wybudziłem sprzęt z letargu założyłem akumulator odpaliłem od kopa, umyłem z brudów, posprawdzałem wszystko odnośnie jazdy i pojawił się mały zonk :
hamulce z przodu trzymają i są problemy z przetoczeniem (nawet jazda z wrzuconym biegiem nie jest możliwa bo koło z przodu blokuje!)
Co mogło zaszkodzić? Ewentualnie co można z tym fantem zrobić?
Jedyne co w okresie zimowym robiłem to zmieniłem klamki na te od Carrego . :hmm:

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


11 mar 2011, o 18:03
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Było.
Zapieczone albo usrane i zapieczone tłoczki.
Wersja minimum:
Ściągnij zaciski, wypchnij tłoczki, przeczyść tłoczki, wepchnij tłoczki, złóż do kupy.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


11 mar 2011, o 18:56
Zobacz profil
Łowca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10
Posty: 2859
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Prędzej zastały się, podczas zimowania raczej się nie mają jak zapiec :)

_________________
JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE :)


11 mar 2011, o 21:27
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
kacperski napisał(a):
Było.
Zapieczone albo usrane i zapieczone tłoczki.
Wersja minimum:
Ściągnij zaciski, wypchnij tłoczki, przeczyść tłoczki, wepchnij tłoczki, złóż do kupy.


Tak zrobiłem (tłoczki przeczyszczone syfu brak, płynnie przesuwają się, płyn wymieniony był w październiku 2010r, prowadnice czyste i proste w zaciskach)
i było dobrze przez 5 minut.
Pojechałem sprawdzić i już nie wróciłem zablokowało mi koło.
Dopiero jak popuściłem odpowietrzniki wróciłem bez płynu i bez hamulca z przodu!!

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


11 mar 2011, o 21:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Może uszczelka się podwinęła i blokuje? Ale wtedy by ciekło.
Może tłok w pompie się gdzieś zacina? Ekstremalny przypadek, ale może...
Proponuje spuścić płyn, rozebrać cały układ do zera, zaciski, pompę przewody, wyczyścić, przesmarować jeśli potrzeba, ocenić stan i powinno pomóc. I pewnie zajmie to mniej czasu niż domysły przed monitorem.


11 mar 2011, o 21:57
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Dono napisał(a):
I pewnie zajmie to mniej czasu niż domysły przed monitorem.


Przed monitorem szukam rozwiązań/porównań i dobrych rad,
a za rozbiórkę biorę się jutro.

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


11 mar 2011, o 22:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43
Posty: 170
Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Kilka osób miało podobny problem (w tym i ja) po wymianie klamek. Było gdzieś o tym. Rozwiązaniem problemu w moim przypadku było podpiłowanie delikatnie klamki w miejscu gdzie dotyka tłoczka (przy pompie). Po tej operacji nie miałem już problemu.

_________________
SV 650n '02

http://tomasz.kasprowiak.pl/


11 mar 2011, o 22:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Właśnie tak myślę że problem może być w klamce,
bo do końca sezonu 2010 jeździłem na oryginalnych w grudniu założyłem nowe i problem.
Porównam jeszcze klamki w miejscu styku z tłoczkiem pompy hamulcowej, bo na to nie zwróciłem uwagi wcześniej.

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


11 mar 2011, o 22:25
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 19:43
Posty: 170
Lokalizacja: PWL / Oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650n '02
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
U mnie było minimalnie więcej materiału w nowej klamce, przez co wywierała pewnie jakiś nacisk na tłoczek i problem gotowy. Swoją drogą problem ten spotkał mnie na środku drogi dwupasmowej, między wolno jadącymi puszkami. Niezła zadyma się wtedy zrobiła na drodze :/

_________________
SV 650n '02

http://tomasz.kasprowiak.pl/


11 mar 2011, o 22:40
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Aby tłoczki w zacisku mogły "odbić", płyn hamulcowy musi mieć możliwość swobodnego przepływu pomiędzy zaciskiem, poprzez pompę hamulcową, do zbiornika wyrównawczego. Tak jest tylko wtedy, gdy tłoczek w pompie cofa się do swojej pozycji wyjściowej, skrajnej, gdyż wtedy dopiero jego uszczelka odsłania otwór łączący cylinderek pompy ze zbiornikiem wyrównawczym. Jeśli z jakiegoś powodu tłoczek nie cofa się do końca, będą objawy takie jak opisujesz, ze szczególną tendencją do przyblokowywania hamulców po ich rozgrzaniu. Rację mają koledzy którzy piszą, żeby sprawdzić czy problem nie leży w miejscu styku klamki z tłoczkiem. Zwróć uwagę, czy gdy klamka jest w pozycji spoczynkowej (bez nacisku), tłoczek w pompie jest również "wysunięty" do oporu. Jeśli nie - pewnie trzeba będzie coś podpiłować w klamce.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


11 mar 2011, o 22:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane,zapieczone ?
Jaco*l napisał(a):
Dono napisał(a):
I pewnie zajmie to mniej czasu niż domysły przed monitorem.


Przed monitorem szukam rozwiązań/porównań i dobrych rad,
a za rozbiórkę biorę się jutro.


Tak tylko sugeruję, bo niektórzy zamiast wziąć się za motocykl, szukają gotowego rozwiązania w internecie. Ja szukam pomocy dopiero wtedy, gdy już samemu sobie nie mogę poradzić. Kiedyś pamiętam korespondowałem z Owca007 na temat wyświetlacza biegów, coś tam mu pomagałem bo jakieś problemy miał, mówiłem mu co ma zrobić, ale z rozmowy wnioskuję że on nic kompletnie nie zrobił przy moto, ale wmawiał mi że zrobił i nadal nie działa.

Wracając do tematu, to faktycznie niektórzy mieli problemy z klamkami i tutaj szukaj przyczyn. Jakoś źle przeczytałem i myślałem że zmieniałeś "klocki, na te od Carrego".


11 mar 2011, o 23:59
Zobacz profil WWW
Łowca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10
Posty: 2859
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane, zapieczone ?
Jeśli to wina klamki, to jak odpowietrzysz układ, i moto będzie dawało się prowadzić bez blokowania koła, to po naciśnięciu klamki, słychać "pikanie", a właściwie dwa? i optycznie czy widać zmianę pozycji klamki, czy zostaje w środku, piłować szlifować jest łatwo, a niekiedy trzeba potem biec po nową część, klamki sprzęgła są odlewane nie składane, więc prawdopodobieństwo, że to za długi popychacz jest niewielkie, no ale oczywiście wszystko się zdarzyć może. A masz możliwość spróbować włożyć starą klamkę i sprawdzić co się stanie?

_________________
JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE :)


12 mar 2011, o 01:48
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane, zapieczone ?
Pedros napisał(a):
piłować szlifować jest łatwo, a niekiedy trzeba potem biec po nową część, klamki sprzęgła są odlewane nie składane, więc prawdopodobieństwo, że to za długi popychacz jest niewielkie, no ale oczywiście wszystko się zdarzyć może.

Już ktoś miał podobny problem z klamkami Carrego, chyba pm2z. Też nie zwróciłem na to od razu uwagi.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 mar 2011, o 16:44
Zobacz profil
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane, zapieczone ?
Trzpień był przy długi z tego co pamiętam, zdążyło się to w 3 klamkach chyba, zdemontuj klamkę i zobacz, ale wg mnie to nie będzie to. Chyba że podczas postoju przychodziłeś i się bawiłeś hamulcem.

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


13 mar 2011, o 01:58
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2010, o 23:04
Posty: 514
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: Daytona 675
Post Re: Hamulce po okresie zimowym - zastane, zapieczone ?
Po problemie.
Wczoraj wymontowałem klamkę hamulca i porównałem do oryginału, okazało się że:
po pierwsze:
trzonek języczka klamki który przylega do pompy hamulcowej jest za szeroki (około 1 mm) i zaciera się w pompie w trakcie ruchu.
po drugie:
inaczej jest wyprofilowana przylgnia w klamce i powoduje ciągłe naciskanie na pompę co skutkuje tym że hamulec ciągle jest czynny i w trakcie nagrzewania rozszerza się płyn ale nie cofa do zbiornika wyrównawczego tylko wytwarza nacisk na tłoczki.

Użycie pilnika i nadanie właściwego kształtu przylgni zniwelowało problem.

_________________
SV 650 -> Z750 -> DAYTONA 675


13 mar 2011, o 12:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL