Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 20 kwi 2024, o 15:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
zonq napisał(a):
Nie pamiętam gdzie pierwszy raz o tym czytałem, ale na pewno po raz wtóry czytałem o tym w MOTOCYKLU(albo w Świecie Motocykli). Zresztą wystarczy poszukać na forach motoryzacyjnych.
Mieszałem, mieszam i pewnie będę mieszał jeśli zajdzie taka potrzeba i nic nigdy się nie stało ;)

PS. a tak na chłopski rozum, to zmieniając olej przecież nigdy cały stary olej nie spłynie a dolewamy nowego i też nic się nie dzieje :)



To mi trochę przypomina lakiernika, który każdy odprysk lakieru paprze innym kolorem - też przecież można bo lakier to lakier. Tak samo robisz z oliwą .... Gratuluje następnemu właścicielowi Twojego motocykla.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 kwi 2010, o 07:52
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Zbliża mi się wymiana oleju i zaczynam kombinować na zasadzie - co by było gdyby. Po poprzedniku odziedziczyłem czarny olej - prawdopodobnie Mobil 5100 - Kupiłem polecanego Castrola ale podejrzewam, że zaraz po zalaniu ten tez zrobi się czarny od starego. Czy kombinował ktoś z was coś w stylu płukania silnika? Nie mówię tu o specyfikach do aut w stylu motul engine clean. Bardziej chodzi mi o zakup najtańszego oleju wlaniu go, potem niech to sobie pochodzi trochę i wtedy dopiero zmiana na Castrola. Praktykował ktoś kiedyś takie coś?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


5 kwi 2010, o 08:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 00:23
Posty: 570
Lokalizacja: Koszalin/Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S gaźnior
Post Re: Oleje
zonq napisał(a):
Oleje można spokojnie mieszać jeśli mają te same parametry.


To samo usłyszałem od osób które prowadzą jedną z większych hurtowni w Polsce. A myślę że znają się na rzeczy... Ale i tak u siebie nie pomieszałem... :P

_________________
Michał, 600 295 016
Obrazek
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=922


5 kwi 2010, o 09:19
Zobacz profil ICQ
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
sirmariano napisał(a):
Zbliża mi się wymiana oleju i zaczynam kombinować na zasadzie - co by było gdyby. Po poprzedniku odziedziczyłem czarny olej - prawdopodobnie Mobil 5100 - Kupiłem polecanego Castrola ale podejrzewam, że zaraz po zalaniu ten tez zrobi sie czarny od starego. Czy kombinował ktoś z was coś w stylu płukania silnika? Nie mówie tu o specyfikach do aut w stylu motul engine clean. Bardziej chodzi mi o zakup najtańszego oleju wlaniu go, potem niech to sobie pochodzi troche i wtedy dopiero zmiana na Castrola. Praktykował ktoś kiedyś takie coś?


Castrola którego ?

Zalej silnik Castrolem GPS, zrób 1000 km, zmień na Power 1, lub jeśli zamierzasz zostać przy GPS po 1000 km powtórnie zalej GPS. Nie oszczędzaj na wymianie filtra.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 kwi 2010, o 09:59
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:36
Posty: 334
Lokalizacja: Koszalin
Płeć: mężczyzna
Moto: Czorna SV650 K1
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
To mi trochę przypomina lakiernika, który każdy odprysk lakieru paprze innym kolorem - tez przecież można bo lakier to lakier. Tak samo robisz z oliwą .... Gratuluje następnemu właścicielowi Twojego motocykla.

Czy chcesz powiedzieć, że przy wymianie oleju czy to w motocyklu czy w samochodzie rozbierasz cały silnik, wypłukujesz każdą drobinkę starego oleju, wycierasz do sucha każdy element mający styczność ze starym olejem i dopiero wtedy zalewasz nowy?? Jeśli nie, to jesteś jak ja czy ten lakiernik :P

_________________
Czorna SV650 K1


5 kwi 2010, o 10:54
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Nie, zalewam zawsze tym samym olejem, a jeśli nawet to zostaje go symboliczna ilość, więc to nie to samo co świadome dolewki.
Poza tym, jeśli nawet zmieniłem olej na inny, to każda wymiana sprawia, że tego poprzedniego są śladowe ilości - logiczne. Oczywiście, że oleje są w pełni mieszalne, ale deklarując to producenci nie mieli na myśli, że można dolewać - uzupełniać ubytki innym o tych samych parametrach, ale właśnie sytuacje "wymianowe"

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 kwi 2010, o 20:48
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Oleje
Kronos, miałeś testować syntetyczne oleje Shell - udało się ?

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


5 kwi 2010, o 20:50
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Tak. Zalałem na przeglądzie Shell Ultra 4 10W-40. Jak się można było spodziewać kiedy opuszczałem plac serwisu bieg pierwszy wszedł :nieczysto: Po drodze (trasa 160 km) 2 razy nie zapiąłem do końca VI biegu, zrobiło się coś tak pomiędzy V a VI.
Sytuacja poprawiła się w chwili obecnej (po przejechaniu 400 km):
- Bieg pierwszy wchodzi porównywalnie z tym co było na Castrolu
- Niedopinanie VI już się nie zdarza
- Zmiana pomiędzy poszczególnymi przełożeniami jest identyczna
- Zużycie paliwa spadło o około 0.5 litra na 100 km ale to nie jest zapewne zasługa oleju tylko wymiany filtra powietrza z K&N na standardowy
- Słyszalność "Sprzęgła" porównywalna - nie słyszę różnicy
- Shlell jest kilka złotych tańszy od Castrola

Castriola zastąpiłem Shellem tylko dla tego, że serwis ma taki na stanie i tyle. Castrola musiał bym wozić (4 litry w plecaku 160 km), co jest niewygodne. Castrol ciągle ma bynajmniej na papierze parametry do których inni producenci jeszcze się nie zbliżyli, więc moje zdanie jest takie, że jeśli nie ma potrzeby to zmiana na inny jest niewskazana.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


6 kwi 2010, o 09:17
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:36
Posty: 334
Lokalizacja: Koszalin
Płeć: mężczyzna
Moto: Czorna SV650 K1
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Nie, zalewam zawsze tym samym olejem, a jeśli nawet to zostaje go symboliczna ilość, więc to nie to samo co świadome dolewki.
Poza tym, jeśli nawet zmieniłem olej na inny, to każda wymiana sprawia, że tego poprzedniego są śladowe ilości - logiczne. Oczywiście, że oleje są w pełni mieszalne, ale deklarując to producenci nie mieli na myśli, że można dolewać - uzupełniać ubytki innym o tych samych parametrach, ale właśnie sytuacje "wymianowe"


Heh w małej SV ta "symboliczna" ilość to 300ml a w dużej 400ml, więc to nawet więcej jak "dolewka", ale nawet i 100ml by wystarczyło aby powstały gluty zatykające filtry i kanały olejowe, gdyby olej nadal miał takie właściwości jak ze 20 lat temu. Albo olej jest mieszalny albo nie. Jak jest to 200ml się zmiesza i litr się tak samo zmiesza (Jajko też nie może być tylko częściowo zepsute, albo zbuk albo nie :mrgreen: ).
Oczywiście inną sprawą jest to, czy mieszanie jest lepsze dla silnika czy nie. A gratulacje przyszłemu właścicielowi mojej SV postaram się przekazać ;P

_________________
Czorna SV650 K1


6 kwi 2010, o 11:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Castrola którego ?

Zalej silnik Castrolem GPS, zrób 1000 km, zmień na Power 1, lub jeśli zamierzasz zostać przy GPS po 1000 km powtórnie zalej GPS. Nie oszczędzaj na wymianie filtra.


No kupiłem ten zachwalany wszem i wobec czyli Power 1. Czy mi się wydaje czy właśnie mi napisałeś, że to niezbyt dobry wybór po motulu 5100? :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


6 kwi 2010, o 17:25
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Wyczyści Ci castrol power 1 racing silnik po motulu 5100, bo castrol to full syntetyk a motul to półsyntetyk - olej będzie czarny. Nie wiem jaki masz przebieg sirmariano, ale jeżeli dosyć spory to wyjdą Ci wszystkie luzy po oczyszczeniu silnika castrolem, w których siedział nagar z półsyntetyka.

_________________
SVNERWUS


6 kwi 2010, o 21:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Przebiegu to chyba on sam nie zna :) wg licznika 37tyś. Nie wiem czy jest on prawdziwy - mam nadzieje - ostatnio zauważyłem, że mam oryginalny akumulator (z data 2001) więc pewnie ktoś o niego dbał i nie męczył bo stał trochę na mrozie potem go zaniosłem do piwnicy i o dziwo po zimie bez doładowania zapalił na dotyk (dlatego zawsze będę popierał te akumulatory - to w ramach OT:) )

W sumie widziałem, że ludzie jeżdżą na tym oleju i mają większe przebiegi - spodziewam się nawet wzrostu klekotania i zaakceptowałem to - No zobaczymy co będzie - tak sobie właśnie wymyśliłem, że może warto znaleźć jakiś najtańszy syntetyk 10w40 i tym przepłukać przez parę km - trochę szkoda mi wydawania kasy na drogawego castrola tylko po to, żeby go zlać po 500km. Chyba się te oleje nie pogryzą ze sobą?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


6 kwi 2010, o 22:47
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Ja chcesz to zrobić w miarę rozsądnie to zalej go pólsyntetycznym Castrolem GPS, zrób 1000-2000 km i zmień na Power 1 z nowym filtrem oczywiście.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


7 kwi 2010, o 07:45
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
A mama mówiła "Spytaj się Kronosa zanim kupisz olej :)" na mojego pecha akurat wtedy zmieniało sie forum i tam zostałem zablokowany a tu jeszcze Cie nie było - No to trzeba kupić nową oliwkę...:(

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


7 kwi 2010, o 08:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
Moje moto ma 15000 km przebiegu. Kupiłem go z nieświadomością co jest w niego wlane i zalałem półsyntetykiem Motul 5100 10W40 to czy jest jakiś sens i będą z tego korzyści jak zaleję przy następnej wymianie Castrol Power 1 Racing czy lepiej zostać przy półsyntetyku?
Jeżeli zostać przy półsyntetycznym oleju to lepiej zastąpić motula castrolem, albo jakimś innym specyfikiem czy lac to samo?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


Ostatnio edytowano 12 kwi 2010, o 18:38 przez Bartosz, łącznie edytowano 1 raz



12 kwi 2010, o 12:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Oleje
Oczywistym plusem syntetyka jest to że utrzymuje silnik w lepszej czystości. Przy następnej wymianie wymień filtr oleju i wlej Castrol Power 1 Racing. Poruszony tutaj temat "płukania silnika" raczej nie ma sensu jeżeli zmieniamy filtr. I tak zmieniamy olej co 6tyś a stary przecież napewno spełniał swoje zadanie, a chyba nikt nie oszczędza na filtrze i nie zmienia go co drugą wymiane.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


12 kwi 2010, o 12:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
TomK napisał(a):
Oczywistym plusem syntetyka jest to że utrzymuje silnik w lepszej czystości. Przy następnej wymianie wymień filtr oleju i wlej Castrol Power 1 Racing. Poruszony tutaj temat "płukania silnika" raczej nie ma sensu jeżeli zmieniamy filtr. I tak zmieniamy olej co 6tyś a stary przecież napewno spełniał swoje zadanie, a chyba nikt nie oszczędza na filtrze i nie zmienia go co drugą wymianę.


Czyli syntetyk jest rzadszy dlatego wypłukuje cały brud i wymiana przy moim przebiegu nie grozi zużyciem elementów silnika lub czymś podobnym?
I jeszcze jedno.... jeżeli przy ostrej jeździe bierze mi olej to syntetyk będzie ubywał szybciej, tak?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


12 kwi 2010, o 12:54
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
Czyli syntetyk jest rzadszy dlatego wypłukuje cały brud i wymiana przy moim przebiegu nie grozi zużyciem elementów silnika lub czymś podobnym?
I jeszcze jedno.... jeżeli przy ostrej jeździe bierze mi olej to syntetyk będzie ubywał szybciej, tak?


Nie to, że jest rzadszy, ale ma inną budowę. Syntetyk nie ma w sobie domieszki mineralnej, dzięki czemu nie brudzi silnika. Ja mam 37 tysięcy i jeżdżę tylko na syntetyku, a oleju nic nie ubywa. Z syntetyku przejdę na pół tylko wtedy jak będę widział, że zaczyna popalać trochę oliwę :)

_________________
SVNERWUS


12 kwi 2010, o 18:10
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Po przesiadce na syntetyk faktycznie zauważyłem że szybciej znika. Z zakupionych 3L już skończył mi się materiał na dolewki (ok 4000, zalane ca.2.6), moto ma 56k przebiegu. Na wymianę już czeka banieczka 4L :spoko:
Bartosz, o ile dobrze pamiętam / zrozumiałem posty kronosa (jeszcze stare forum), ryzyko zalania syntetykiem silnika karmionego olejem mineralnym stanowiło oderwanie starego nagaru. W skrócie, zatkanie kanałów którymi podróżuje smarowidło, konsekwencje łatwe do przewidzenia (ze "strzałem z korby" na czele).

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 kwi 2010, o 21:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
kacperski napisał(a):
Bartosz, o ile dobrze pamiętam / zrozumiałem posty kronosa (jeszcze stare forum), ryzyko zalania syntetykiem silnika karmionego olejem mineralnym stanowiło oderwanie starego nagaru. W skrócie, zatkanie kanałów którymi podróżuje smarowidło, konsekwencje łatwe do przewidzenia (ze "strzałem z korby" na czele).


Ale jeżeli full syntetyk nie zostawia nagaru i silnik jest w środku czysty to ja taki chcę :taak: Jak mam się na niego przerzucić? Mam 15000 km autentycznego przebiegu, a nie 50 czy 60 tys.
To stanie się coś czy się nie stanie? Może mi jakiś fachowiec napisać konkretnie żebym wiedział i nie marudził już? Z olejem wymienię oczywiście i filtr.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


12 kwi 2010, o 23:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL