Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 17:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A najlepsze jest to, że teraz bym to zrobił w dziań - a robiłem to 3 dni od powiedzmy 15 do 21-22. Ciekawe czy było warto w sensie kasy - kiedyś ktoś gdzieś mi powiedział, że zrobiłby za 250 i po 30 za płytkę - pewnie wyszłoby 8 bo ja wykorzystałem z wydechu ale serwis pewnie by sobie policzył, że robił. Kosztowało mnie to 60zł za płytki więc chyba dobra cena - na necie widziałem po 5zł ale potrzebowałem na już a nie na wtorek. Teraz mi się japa cieszy bo udowodniłem, że nawet lewus do mechaniki sobie poradzi. O dziwo wyszło, że zawory to lek na każde zło tego świata - silnik chodzi idealnie równo idealnie cicho - nic nie dzwoni (pewnie dlatego, że rozruszałem napinacze) i pali na dotyk nawet jak ssania nie włączyłem za pierwszym razem (tylko obroty miał bardzo niskie - trochę poniżej 1000 - jak dodałem ssania to zgasł) Ciekawe jakie wyjdzie teraz spalanie no i jak będzie chodził - dzisiaj nie sprawdziłem bo przy okazji rozkręciłem linkę od sprzęgła.

A na koniec:
Chciałbym serdecznie podziękować za pomoc mojemu guru z mechaniki czyli lasoochowi. Kerm byłby z Ciebie dumny :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


13 sie 2010, o 23:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
pm2z napisał(a):
sirmariano napisał(a):
Ale się uparłeś na to szlifowanie płytek - ja wierze, że te są dobre i oryginalne i maja wymiar jak trzeba - a dowodem na to jest luz idealnie taki jak zakładałem - aż nie wierze, że tak wyszło (...)
Właśnie o to chodzi, żeby sprawdzić po montażu wszystkiego, czy luzy są OK, bo 1) mogłeś się rypnąć w obliczeniach i 2) płytki mogły mieć jednak inny wymiar, a skoro zmierzyłeś i jest OK, to nie ma się o co martwić :)

3) Mogłeś się rypnąć przy składaniu i pomylić płytki między sobą - zamiast dać na lewy zawór to poszła na prawy itd.

Jak już robić, to porządnie, albo wcale. Nie uparłem się na szlifowanie płytek, tylko po prostu wiem jak to w praktyce wychodzi i zawsze nim złożę motocykl do kupy, to staram się wszystko sprawdzić 2 razy :P

Super, że zrobienie zaworów przyniosło jakieś wymierne efekty, przynajmniej czuć, że było warto :) A teraz jeszcze tylko wisienka na torcie na finał, czyli gaźniki i motocykl będzie jak nowy :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 sie 2010, o 11:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Z gaźników to chyba tylko synchro bo reszty się boje ruszać - tylko muszę zorganizować jakiś zaworek bo jak podłączyłem wakuometry to wskazówki rypały od 0 do -1 i tyle mogłem pomierzyć. A płytek to tak dokładnie pilnowałem, że nie było szans na pomylenie lewego z prawym - no i były bardzo wyraźnie oznaczone - nie tam nędzne cyferki tylko wyraźne czarne.

A teraz pytanie za 100 punktów - czemu każdy mówi, że ruszając dolot trzeba zrobić synchro (np po wymianie filtra by się przydało) skoro synchro robi się bez airboxa i filtra powietrza?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


14 sie 2010, o 11:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
sirmariano napisał(a):
A teraz pytanie za 100 punktów - czemu każdy mówi, że ruszając dolot trzeba zrobić synchro (np po wymianie filtra by się przydało) skoro synchro robi się bez airboxa i filtra powietrza?

Bo właśnie tym się różni teoria od praktyki :P
Teoretycznie zmiana filtra ma wpływ na ew. różnicę podciśnień, w praktyce - trzeba zdjąć airbox, bo zasłania śrubkę od regulacji wzajemnego położenia przepustnic :P
Zrób sobie synchronizację bez airboxa, jak już ustawisz równe wartości, to nie zdejmując wakuometrów, załóż airbox i sprawdź czy nic się nie zmieniło :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 sie 2010, o 11:53
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
U mnie nie zasłania, a robię z airboxem ustawionym. No bak trzeba podnieść - nie ma mocnych :P

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 sie 2010, o 12:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
W gaźnikowych niestety jest to niemożliwe, airbox ma inny kształt.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 sie 2010, o 12:16
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Znom to znom. Powiedz mi synek - gdzie znejda coś na temat ustawiania mieszanki w starej sv? Strony Johna już nie ma, a ANALizator spalin to jednak odpada - sprzęta trza na nowy wydech przystosować, i filtr bmc - masz skądś jakieś porady i knify? :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 sie 2010, o 12:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Czy to normalne, że przy prawidłowych luzach będzie słychać cykanie?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


14 sie 2010, o 18:01
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
sirmariano napisał(a):
Czy to normalne,że przy prawidłowych luzach będzie słychać cykanie?

Nom. Napinacz słychać. Kup nowy to będziesz miał ciszę przez 1000 km :)

_________________
SV liter z owiewkom:)


14 sie 2010, o 20:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
lpt napisał(a):
Znom to znom. Powiedz mi synek - gdzie znejda coś na temat ustawiania mieszanki w starej sv? Strony Johna już nie ma, a ANALizator spalin to jednak odpada - sprzęta trza na nowy wydech przystosować, i filtr bmc - masz skądś jakieś porady i knify? :)

Gucio w necie znajdziesz na ten temat :P A jeśli znajdziesz, to się podziel, sam chętnie poczytam :P
Generalnie jeśli po wymianie filtra i wydechu motocykl będzie normalnie pracować, to zostawiłbym gaźnik na nastawach fabrycznych i nie zawracał sobie nawet głowy.
W teorii wszyscy mówią, że przy takich zmianach powinno się dać bogatszą mieszankę i będzie git. No i teoria z praktyką niestety czasem się kłóci. U mnie gaźnik był ustawiony na nastawy fabryczne. Przy seryjnym filtrze i przelotowym kominie okazało się, że jest nieco zbyt bogata mieszanka. Przy wolnych obrotach było w normie, ale tak już przy 5 tys. było zbyt wysokie stężenie CO. Więc zamiast dawać bogatszą mieszankę, należałoby ją nieco zubożyć.
I podejrzewam, że podobnie będzie przy zmianie i komina i filtra, bo nie tak dawno była u mnie SV z takim zestawem i coś tam się bawiłem z jej gaźnikami. Tam niestety pojawił się problem z dziurą w obrotach między 4,5 i 5,5tys. Na początek powinno się zmniejszyć dawkę paliwa śrubami od składu mieszanki biegu jałowego, a jak to nie pomoże, to powiedzmy opuścić iglice o jeden ząbek, a za to podnieść poziom paliwa o 1mm w komorach pływakowych. Taki zabieg nie pozbawi Cię mocy w wysokich partiach obrotów, a powinien zmniejszyć spalanie i poprawić skład mieszanki. Dobrze jest mieć chociaż najprostszą sondę analną, bo metodą prób i błędów regulować gaźnik, to idzie zwariować, szczególnie w SV, gdzie dostęp do gaźników jest fatalny :/

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


15 sie 2010, o 15:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
lasooch napisał(a):
(...) Dobrze jest mieć chociaż najprostszą sondę analną (...)
No comments ;P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


15 sie 2010, o 17:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Cześć, mam taki maleńki cykający problemik:
prosiłbym o poradę co to może być, czy to 'tylko' napinacz, luz na zaworach, czy nieco gorzej i to nie cykanie tylko już stukanie i to się coś niedobrego robi z panewkami...
poniżej zamieszczam dwa filmiki trzeba się nieco wsłuchać bo kręcone aparatem cyfrowym bo kamery nie mam :P
Coś tam ewidentnie 'siedzi' i mnie to dobija!
Najbardziej słychać od 2000-4000 rmp bo potem poza pierdem komina nie słychać już nic :P
Jakieś porady? bo nie wiem jak mam się wstępnie nastawiać przed wizytą w serwisie :/



(najlepiej się wsłuchiwać w połowie filmików, najlepiej tam słychać choć jakość nie jest zadowalająca)

_________________
Obrazek


16 lis 2010, o 14:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
slayer napisał(a):
Yeby napisał(a):
Denerwuje mnie strasznie praca mojego silnika może tak powinno być ale z reguły jak coś dziwnie chodzi(hałasuje) tzn że coś jest nie tak. Jak przyłożę ucho do cylindrów to słychać klekotanie jak u 15 letniego diesla. Moto ma przejechane 23 400 km, sądzicie że svałka prosi się o sprawdzenie luzu zaworowego i wymiany niektórych zaworów? :]

Przy tym przebiegu powinieneś sprawdzić luzy zaworowe. Jeśli jest autentyczny to prawdopodobnie nie będzie potrzeby regulacji.
SV to nie rzędówka. Zawsze będzie trochę klekotać.


Może to Cię uspokoi?? :]

btw ile dałeś za wydech, jeśli można wiedzieć :]

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


15 gru 2010, o 16:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Dla zainteresowanych, w Toruniu w salonie Suzuki biorą 300 zł za regulacje zaworów, a za całkowity przegląd taki jaki jest wymagany przy danym przebiegu biorą ok 800 zł (w cenie jest olej, filtr oleju itp).

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


15 gru 2010, o 16:20
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 18:08
Posty: 43
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja pierdole...
Jak to czytam to aż się boje o swojego co mu może dolegać.

Zesram się nie wypłacę, paranoje łapie, kurde ludzie zjebaliście mi humor do końca roku :omg:

Dopiero co zacząłem potrzebne części zbierać do naprawy, a tu jeszcze sprawdzić silnik..........

Extra kurde, super w chuj.

_________________
Sv 650 99' N


15 gru 2010, o 20:51
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 18:08
Posty: 43
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
toro napisał(a):
Ja pierdole...
Jak to czytam to aż się boje o swojego co mu może dolegać.

Zesram się nie wypłacę, paranoje łapie, kurde ludzie zjebaliście mi humor do końca roku :omg:

Dopiero co zacząłem potrzebne części zbierać do naprawy, a tu jeszcze sprawdzić silnik..........

Extra kurde, super w chuj.




Sprzedam tanio stan silnik chyba OK :lipa:



:]

_________________
Sv 650 99' N


15 gru 2010, o 20:52
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jak czytam jakie sumy ludzie wydają na w sumie łatwe rzeczy, to dziękuję ojcu, że mnie za dzieciaka nie wyganiał z garażu, jak roznosiłem mu klucze po podwórku :) i rozkręcał ze mną silnik od WSK, który wydawał mi się wtedy strasznie skomplikowany :D.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


15 gru 2010, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
markervip napisał(a):
Cześć, mam taki maleńki cykający problemik:
prosiłbym o poradę co to może być, czy to 'tylko' napinacz, luz na zaworach, czy nieco gorzej i to nie cykanie tylko już stukanie i to się coś niedobrego robi z panewkami...
poniżej zamieszczam dwa filmiki trzeba się nieco wsłuchać bo kręcone aparatem cyfrowym bo kamery nie mam :P
Coś tam ewidentnie 'siedzi' i mnie to dobija!
Najbardziej słychać od 2000-4000 rmp bo potem poza pierdem komina nie słychać już nic :P


mark jak usuniesz koguta z tła to będzie lepiej słychać :P ja tam nic nie słyszę :wtf:

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


15 gru 2010, o 23:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
zbyszek napisał(a):
mark jak usuniesz koguta z tła to będzie lepiej słychać :P ja tam nic nie słyszę :wtf:

hehe, już nie trzeba :P
Pan lpt mi obsłuch zrobił i stwierdził że to zaworki mi grają żałobnego marsza :]
No cóż będzie trzeba regulować...

P.S a kogut nie mój, sąsiedzi mają tego (wrrr) sporo, chyba 10 psów, jakieś kury, kaczki, perliczki świnie kozy zdychające i te srające gołębie na moim kuźwa dachu! (oczywiście gołębie też sąsiada) Jak to się wszystko czasem odezwie to masakra jakaś!
Więc taki kogut to pikuś dla mnie :D

_________________
Obrazek


16 gru 2010, o 00:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16
Posty: 353
Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
markervip napisał(a):
zbyszek napisał(a):
mark jak usuniesz koguta z tła to będzie lepiej słychać :P ja tam nic nie słyszę :wtf:

hehe, już nie trzeba :P
Pan lpt mi obsłuch zrobił i stwierdził że to zaworki mi grają żałobnego marsza :]
No cóż będzie trzeba regulować...

P.S a kogut nie mój, sąsiedzi mają tego (wrrr) sporo, chyba 10 psów, jakieś kury, kaczki, perliczki świnie kozy zdychające i te srające gołębie na moim kuźwa dachu! (oczywiście gołębie też sąsiada) Jak to się wszystko czasem odezwie to masakra jakaś!
Więc taki kogut to pikuś dla mnie :D

Zrób z koguta pożytek na niedzielę :>

_________________
http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/


16 gru 2010, o 00:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: flooSV i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL