Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 16:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Wykonuje się takową w SVkach??
Jestem w stanie zrobić to samemu czy raczej specjalisty będzie trzeba.

Szczelinomierz mam i jakieś klucze też teraz tylko manual potrzebny jak i co kręcić :D,
wakuometr też pewnie jestem w stanie gdzieś wyszperać po znajomych.

Może macie jakieś pomocne informacje niczym dla kogoś, kto tego nigdy nie robił i nawet nie widział jak robił to ktoś inny.

_________________
Suzuki SV650S K6


Ostatnio edytowano 23 mar 2010, o 23:50 przez maciekk, łącznie edytowano 1 raz



23 mar 2010, o 23:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
W 650 luzy zaworowe sprawdza się co 24 tys. km.
Przepustnice co 12 tys. km.


23 mar 2010, o 23:55
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A jesteście w stanie opisać jak się to robi??

Ja tam samouk jestem laik i sknera krakowski.

Zawsze jak coś zrobię sam to zostanie i może się potem uda komuś zrobić w ramach wywdzięczenia się za wiedzę:D

_________________
Suzuki SV650S K6


24 mar 2010, o 00:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zassaj sobie serwisówkę, tam wszystko jest opisane co i jak. Tłumaczenie przez internet, jak się reguluje zawory, jest trochę bez sensu. Jak ktoś umie, to po prostu sobie poradzi. A jak ma do tego dwie lewe ręce, to raczej nie nauczy się z cudzych postów :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 mar 2010, o 00:10
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Maciek pytał o to wczoraj w serwisie Suzuki w Tychach. Koszt u niech to około 500 zł :/

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


24 mar 2010, o 07:53
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16
Posty: 512
Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ile Twoje moto ma przebiegu? Jest realna potrzeba sprawdzania luzów i robienia synchro przepustnic ??

Jeśli tak i jeśli chcesz się za to zabrać sam, to może to Ci pomoże:
http://forum.svrider.com/showthread.php?t=68725

No i co do sunchronizacji przepustnic to jest to troszkę prostsza sprawa. Opisywałem to już na forum dość dokładnie: (Nie przeszukałeś forum! :baseball: :P)
viewtopic.php?f=23&t=99

Pozdr

_________________
Obrazek


24 mar 2010, o 09:04
Zobacz profil
Mister Menel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58
Posty: 1762
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Pytanie, ile przeciętnie kosztują takie regulacje u mechaników ?

_________________
Chla ktoś coś :D ?

SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6


24 mar 2010, o 10:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16
Posty: 512
Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zależy od serwisu.
Za synchronizację przepustnic liczą około 100.
A za regulacje luzów zaworowych nawet do 400, albo tak jak i Kronos pisał - pod 500 PLN.

To chyba warto wejść w temat samodzielnie. Narzędzia w dłoń i do dzieła... Tyle kasy! :wtf:

Przy samodzielnej regulacji luzów będzie to tylko koszt nowych płytek, chyba, że da rade je jakoś pozamieniać i nawet bez tego zakupu się obędzie.
A przy synchro przepustnic to tylko koszt wakuometru, chyba, że zrobić to metodą U-rurki (tak jak ja) to koszty zamykają się w 10zł.

_________________
Obrazek


24 mar 2010, o 10:42
Zobacz profil
Mister Menel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58
Posty: 1762
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Podzwoniłem po mechanikach, tak jak pisal Kronos ASO 500 zl, Dobry mechanik 350 zl, paprok 260 zl.

_________________
Chla ktoś coś :D ?

SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6


24 mar 2010, o 10:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
No to ja się jeszcze wypowiem.
Mechanik (serwis) skasuje nas nawet za samo sprawdzenie luzów zaworowych, a to jest dość prosta robota i trudno cokolwiek zepsuć. W zasadzie trzeba ściągnąć pokrywy zaworowe i zmierzyć ;) (Patrz: serwisówka). Jak nie trzeba regulować to jesteś o kilka stów do przodu ;)
Jak trzeba regulować, to czeka nas ściąganie wałków rozrządu :(

Kilka razy regulowałem luzy zaworowe w innym sprzęcie, tam gdzie da się to zrobić bez ściągania wałków. Ostatecznie nigdy wałków nie ściągałem i trochę się tego boję, ale postanowiłem w SV zrobić całkowicie sam, zdaje się, że serwisówka wyjaśnia wszystko co i jak, więc nie powinno być problemów. Choć i tak liczę, że luzy jeszcze będą spoko ;)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


24 mar 2010, o 12:02
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
maćko napisał(a):
Podzwoniłem po mechanikach, tak jak pisal Kronos ASO 500 zl, Dobry mechanik 350 zl, paprok 260 zl.


Nie prawda, to są zdziercze ceny nawet za tego "paproka: :P

Ja płaciłem w tamtym roku u swojego mechanika, który ma renomę w całej okolicy 100zł za regulację zaworów (on liczy 50zł za każdy cylinder) i 40zł za synchronizację przepustnic pod wakuometrami.

_________________
SVNERWUS


24 mar 2010, o 12:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja zazwyczaj biorę 100-150zł, zleży od motocykla, zależy czy płytki czy śrubki...

I nie dziwcie się, że mechanik bierze kasę za samo sprawdzenie luzów zaworowych, bo przy tym jest więcej roboty, niż później przy ew. regulacji ;) A jak myślicie, że to drogo, to pamiętajcie, że trzeba mieć warsztat, trzeba mieć narzędzia, jakąś wiedzę i umiejętności. I robota zajmuje sporo czasu. A jak idziecie do fryzjera, to płacicie 20zł za 15 minut strzyżenia, gdzie nie potrzeba ani kwalifikacji, ani narzędzi i nikt nie marudzi, że jest drogo ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 mar 2010, o 12:32
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Maciek napisz jeszcze co Ci na wstępie paprok powiedział :) ;)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


24 mar 2010, o 13:53
Zobacz profil WWW
Mister Menel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58
Posty: 1762
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Kronos napisał(a):
Maciek napisz jeszcze co Ci na wstępie paprok powiedział :);)



No tak... Po określeniu sprawy, powalił mnie tekstem - "A po co chcesz to robić." Padłem :wtf: :flaga:

_________________
Chla ktoś coś :D ?

SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6


24 mar 2010, o 14:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
lasooch napisał(a):
Ja zazwyczaj biorę 100-150zł, zleży od motocykla, zależy czy płytki czy śrubki...

I nie dziwcie się, że mechanik bierze kasę za samo sprawdzenie luzów zaworowych, bo przy tym jest więcej roboty, niż później przy ew. regulacji ;) A jak myślicie, że to drogo, to pamiętajcie, że trzeba mieć warsztat, trzeba mieć narzędzia, jakąś wiedzę i umiejętności. I robota zajmuje sporo czasu. A jak idziecie do fryzjera, to płacicie 20zł za 15 minut strzyżenia, gdzie nie potrzeba ani kwalifikacji, ani narzędzi i nikt nie marudzi, że jest drogo ;)


Umiesz i masz warunki, to się cenisz - normalna sprawa, ale sprawdzenie luzów jest akurat tak proste i wymaga na tyle niedużej wiedzy i prostego zestawu narzędzi, że z powodzeniem można to zrobić samemu. Jedyny narzędzie, którego zwykle się nie posiada i trzeba się w nie zaopatrzyć, to szczelinomierz o tyci-listkach.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


24 mar 2010, o 17:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
pm2z napisał(a):
Umiesz i masz warunki, to się cenisz - normalna sprawa, ale sprawdzenie luzów jest akurat tak proste i wymaga na tyle niedużej wiedzy i prostego zestawu narzędzi, że z powodzeniem można to zrobić samemu. Jedyny narzędzie, którego zwykle się nie posiada i trzeba się w nie zaopatrzyć, to szczelinomierz o tyci-listkach.

... oraz klucz dynamometryczny i sporo kluczy płaskich, nasadowych, ampulowych, bez których nawet nie dostaniesz się w okolicę pokrywy zaworów :P Jeżeli się umie, to jasne, że jest to rzecz prosta. Z resztą wyjęcie wałków rozrządu i złożenie wszystkiego do kupy też jest proste. Trzeba mieć tylko trochę wprawy. I jednak jest to zajęcie mocno czasochłonne, szczególnie jeśli ktoś nie ma doświadczenia i nie grzebie często w silniku ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 mar 2010, o 17:32
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Polecam moją zasadę której sam się nauczyłem rozkładając coś czego nie znasz układaj części po kolei żeby wiedzieć potem co jak złożyć no i zdjęcia też się przydają.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


24 mar 2010, o 17:36
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
F&F w zeszłym roku podliczyło mnie za to 240, chyba niedużo jak na taki punkt.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


24 mar 2010, o 23:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Wieszam się.

Postanowiłem w urlop zmierzyć luzy zaworowe. Wyniki mnie załamały - cylinder 1 IN 0,1 i 0,13 EX 0,17 i 0,19 Cylinder 2 In 0,1 i 0,11 Ex 0,16 i 0,16.
Musze to wyregulować sam bo mam motor mocno rozbebeszony Może macie jakieś pomocne wskazówki dla amatora który będzie to robił pierwszy raz i zdaje sobie sprawę, że to przesrane ale jak zacząłem to muszę skończyć. Jak sprawdzić czy mogę przełożyć płytki z wydechu na ssanie?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


11 sie 2010, o 23:14
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zmierz grubość płytki. Zapisz sobie na karteczce wszystkie grubości. Potem z tej tabelki odczytaj jakie potrzebujesz płytki w miejsce starych. Zapisz sobie tych 8 płytek jakie powinieneś kupić. Zauważysz że niektóre płytki jakie powinieneś kupić, są takie same jak te co wyciągnąłeś. W to miejsce gdzie potrzebujesz płytkę np. 265 (nową) się okazuje, że masz taką jedną w starych - i ją właśnie zamontujesz. Jak czytać tą tabelkę? Patrzysz jaką masz płytkę, jaki masz luz i jaki potrzebujesz luz - i odczytujesz jaką płytkę musisz zamontować. Nie pomyl tabelek - jedna jest dla IN inna dla EX. Z tego co pamiętam, to na IN masz mieć 0.1-0.2 a na ex 0.2-0.3. Z tego wynika, że musisz wsadzić płytki o 0.1mm cieńsze od aktualnie posiadanych (na ex, in nie ruszać). Do wymiany masz w takim razie 4 płytki.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


11 sie 2010, o 23:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL