Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=5916
Strona 53 z 57

Autor:  don kowal [ 14 lis 2014, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

:hahaha: Widzę, że nie tylko ja tak mam... Nawet zastanawiałem się czy większą frajdę sprawia mi samo posiadanie i dłubanie przy moto czy jazda na...

Więc zrobię tak, że zamontuję te dysze 155 i dam podkładkę żeby iglica była na 2,5 rowka od góry.
Poskładam to z seryjnym K&N i sprawdzę- jeżeli będzie za bogato zrobię desnorkel mod aby zubożyć mieszankę.

Co do spawania kolektora to dużo nad tym myślałem, ale to kupa zachodu... Kwasówkę trzebaby spawać TIGiem, zwykłe rury do wydechów będą brzydkie, ale w sumie możnaby owinąć termobandażem...

A co sądzicie na temat rury interferencyjnej łączącej oba kolektory przed trójnikiem? Czy po modzie wałkowym spaliny mogą się cofnąć?

Dedykowany Yoshimura RS-3 Full Exhaust System za 500$ podobnie jak nasz fabryczny też takową posiada:
Obrazek
A tu jak widać wyspawany z kwasiaka i obchodzi się bez takiego rozwiązania:
Obrazek


A jak jest w przypadku TL1000R?

Autor:  gonzo911 [ 14 lis 2014, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ten drugi to właśnie robota Zorana i ja taki chcę zrobić.

Autor:  Alex [ 14 lis 2014, o 22:29 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Zdziwisz się ... ja kupiłem całe za 150zł z przesyłką. Fakt że polowałem na nie prawie rok ale akurat się trafiły. W anglii jedną część wylicytowałem za 0,99 funta, droższa była przesyłka.
Tak to wygląda:
Obrazek

On jest skręcany na środku. Ale trochę chcę to przerobić bo rura do przedniego gara jest za długa. No i będę chyba na jedną puchę to przerabiał.

Autor:  gonzo911 [ 14 lis 2014, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

No ale jaka średnica wew?

Autor:  Alex [ 14 lis 2014, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

40mm, już pisałem :D

Od TLSa też powinny pasować a one są częściej spotykane i bez problemów można je dostać, często za śmieszne pieniądze jak ktoś na części rozkłada całe moto.

Autor:  vioox [ 14 lis 2014, o 22:55 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

A czego sie spodziewac mozna po tych kolektorach 40mm?? Nie straci sie na niskim i srednim zakresie ?? Bo czasami tuningujemy cos czego potem nie wykozystujemy np ja zaluje ze rozwiercilem moj filtr powietrza bo wydaje mi sie ze zyskalem troche w gornym ale dol i sredni poszedl sie kochac... a wlasnie najczesciej wykozystuje ten zakres obrotow...

Autor:  don kowal [ 14 lis 2014, o 23:11 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

No no, od TLS są na allegro. Można trafić w dobrej cenie.
A jak jest ze srednicą? TLS też 40mm?
Czyli to nie jest 2w2 tylko łączą się właśnie rurką interferencyjną?

Autor:  Alex [ 14 lis 2014, o 23:35 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Średnicy w TLSie nie znam ale można napisać do kogoś z alledrogo kto je sprzedaje i się upewnić przed ewentualnym kupnem.Wydaje mi się że jest taka sama. Tak, łączą się tą rurką. W ogóle miałem głupi pomysł żeby wsadzić silnik od TLRa do svki małej ale mi przeszło bo byłby problem z chłodnicami :obity:

Autor:  Słoniu [ 15 lis 2014, o 17:22 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ten kolektor od Zorana jest trochę dziwny, bo rura przedniego cylindra jest bardzo krótka, a drugiego cylindra bardzo długa...
W programie Engine Analyzer wychodziło mi, że im krótsze rury (od głowic do łączenie w jedną) tym osiągana moc maksymalna jest wyższa. T samo tyczy się rury już po złączeniu. Spadki momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie jakieś tam były, ale na tyle małe, że odpowiednia długość kanałów dolotowych redukowała straty.

Autor:  vioox [ 15 lis 2014, o 17:28 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Sloniu a liczyles dla wew Fi40 ??

Autor:  Słoniu [ 15 lis 2014, o 17:54 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Nie ma znaczenia średnica rur. Średnicę rur dobiera się do możliwości przepływu głowic. Do tego dochodzi działanie dynamiczne układu - mniejsza średnica będzie wspomagała napełnianie cylindrów w niższych obrotach, większa średnica będzie wspomagała wyższe obroty. Na sam koniec dochodzą działania falowe - wyższa matematyka. Polecam to olać, bo komplikuje budowę układu, a utratę korzyści z tego da się przeboleć.

Autor:  TomK [ 15 lis 2014, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Czy w seryjnej wogóle rury kolektorów wydechowych i dolotu mają taką samą długość ?

Autor:  gonzo911 [ 15 lis 2014, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ogólnie dostępna rura i kolanka jakie znalazłem to 42.4 ścinka 1,5 czyli wew średnica 39,6 i na ta tym chyba będę budować kolektor. Rury na każdy cylinder oczywiście takiej samej długości. Kształt jak Zorana.
Słoniu nie pisz że średnica nie ma znaczenia, jeżeli tak by było to standard był by ok o przecież po modzie blokuje moc i moment.

Autor:  Miles [ 15 lis 2014, o 23:53 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

gonzo911 napisał(a):
Słoniu nie pisz że średnica nie ma znaczenia, jeżeli tak by było to standard był by ok o przecież po modzie blokuje moc i moment.


Chyba źle zrozumiałeś to co Słoniu chciał przekazać. Chodziło mu o to, że średnica rur nie ma większego znaczenia jeżeli możliwości przepływowe głowic dyktują pewne ograniczenia.

Autor:  don kowal [ 16 lis 2014, o 00:03 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

No właśnie jak to jest? Ile ma fabryczny kolektor? Ze 36mm wewnątrz?
Czy powiększenie o te kilka milimetrów kolektorów, kiedy kanały w głowicach i wyjścia z nich zostaną fabryczne, da wymierne efekty? Myślę tu o odczuwalnej poprawie osiągów, a nie o kilku koniach mocy maksymalnej przed samym red line.
Przecież fabrycznego układu, o ile jest z przelotowym tłumikiem, nie można nazwać bardzo restrykcyjnym- ani katalizatora, ani w sumie nic... :killer:

A jeżeli chodzi o budowę home made kolektora to podstawą będzie wymierzenie równej długości rur, bo inny niż równoodległościowy nie ma sensu. Zastanawiałbym się tylko nad tym łączeniem zwanym rurą interwencyjną, bo skoro nawet Yoshi takową posada...

Autor:  Słoniu [ 16 lis 2014, o 01:19 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Pisząc, że średnica nie ma żadnego znaczenia to chodziło mi o to, że zmiana średnicy nie wpływa na zmianę tej zasady. Oczywiście średnicę dobiera się do możliwości głowic (w tym i szczeliny zaworowej).

Autor:  don kowal [ 17 lis 2014, o 15:17 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Słoniu, bo rozumiem, że Ty masz zrobiony stroker kit na 800ccm, ale powiedz czy Twoim zdaniem przy seryjnej pojemności uspawanie kolektora 40mm w domowych warunkach da wymierne, odczuwalne efekty?

A z innej beczki, powiedzcie mi panowie w jaką tą podkładkę na iglicę mam się zaopatrzyć? Bo, że 0,25mm grubości to już wiem, ale średnica czy coś tam jeszcze? Będę wdzięczny za poradę. :?: :?: :?:

Obrazek Obrazek

Wałeczki przełożone, nowe płytki zaworowe hot cams - luzy ustawione.
Filtr K&N czeka w pudełeczku razem z nowymi świecami irydowymi NGK, a przed chwilą odebrałem dysze Solex Mikuni 155.

Autor:  vioox [ 17 lis 2014, o 16:12 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Wydaje mi sie ze powinienes miec ta podkladke na iglicy... tylko ja przelozyc...
A jak nie to wydaje mi sie ze podkladka fi3 ma byc grubosc 0.5mm bo miedzy rowkami jest 1mm i zeby zrobic pol skoku to 0.5mm...
Podkladka pod srube fi3 wlasnie tyle ma okolo...

Autor:  koroviov [ 17 lis 2014, o 18:39 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ja przestawiłem o cały jeden rowek. Baz żadnych podkładek. Z osiągów jestem zadowolony ze spalania nie.

Autor:  don kowal [ 17 lis 2014, o 19:45 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

A to mi się pokręciło, bo podkładka 0,25mm to "zestaw naprawczy" pompy paliwa w dieslu Renault. :wstyd:
Czyli ma być to podkładka 0,5mm na śrubę fi 3mm. Taka malutka. Oczywiście chcę zrobić pół ząbka.

A jakie koledzy mają filtry i dysze?
Nie ma żadnych dziur w obrotach?
Bardzo wzrosło spalanie?

Strona 53 z 57 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/