Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=5916
Strona 54 z 57

Autor:  koroviov [ 17 lis 2014, o 20:02 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Metodą małych kroków doszedłem do tego że jeździ zadowalająco. Dziur nie ma. Spalanie na poziomie 7.

Autor:  Inkling [ 17 lis 2014, o 20:16 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

U mnie jest:
dysza główna: 155,
pilot jet: 17,5 (chyba oryginał),
śruba regulacji wolnych obrotów: wykręcona o trzy obroty,
iglica na środkowym rowku,
oryginalny filtr powietrza desnorklowany.

Na tych ustawieniach przy oryginalnym wydechu było dobrze, choć hamownia nie wykazała żadnego wzrostu mocy. W czasie jazdy pojawiła się dziura ok. 5500-6000 obrotów. Spalanie wzrosło o ok. 0,8 litra/100km - choć sądzę, że wynika to raczej z bardziej agresywnej jazdy niż wcześniej.

Od października mam przelotowy wydech (oryginał przerobiony przez Edzia) - niestety, nie miałem możliwości sprawdzenia osiągów przy tym set-upie (brak dobrego asfaltu, zła pogoda), ale mam wrażenie, że silnik pracuje nieco płynniej. Zobaczymy na wiosnę.

Autor:  don kowal [ 17 lis 2014, o 21:40 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

To ja będę miał podobnie. Też wydech od Edzia i dysze 155. :)

A swoją drogą to co zmienia to ustawienie iglicy?
Czy trzeci ząbek czy dwa i pół przez podkładkę?

Autor:  Inkling [ 17 lis 2014, o 21:57 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Wysokość iglicy determinuje zasilanie silnika przy średnim otwarciu przepustnicy. Różnica połowy rowka może wydawać się niewielka, ale pozwala precyzyjniej ustalić skład mieszanki w tym zakresie. Właściwie wybrać można jedynie przy pomocy prób i błędów: hamownia lub żmudne dostrajanie podczas testów drogowych.

Autor:  Słoniu [ 17 lis 2014, o 22:23 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

don kowal napisał(a):
Słoniu, bo rozumiem, że Ty masz zrobiony stroker kit na 800ccm, ale powiedz czy Twoim zdaniem przy seryjnej pojemności uspawanie kolektora 40mm w domowych warunkach da wymierne, odczuwalne efekty?


Ja nie mam strokera, tylko rozwiercane cylindry z 81 do 90 mm.
Kolektor 40 mm to podstawa, aby mod wałkowy dał wymierne przyrosty. U mnie po modzie wałkowym + kolektor Arrow + dostrojony gaźnik + lejki dolotowe leciałem równo ze 105 konną CBR600F3, a 110 konny Z750 już lekko mi uciekał po minięciu 180 km/h. Ogólnie to był szał pał jak na V2 o pojemności 645 cm3. Co do spalania to przy pałowaniu tor+ulica to nie przekraczało 7,35l :)

Autor:  vioox [ 18 lis 2014, o 14:29 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Spalanie nie wzroslo dalej pali tyle ile odkrecisz manetke... ;)
Moj set na wiele ci nie pomoze bo mam filtr KN wyciety. Dysze 157.5 aktualnie. Iglica dynojet na 3 rowku i sruba mieszanki wykrecona o 3 obroty... taki mix :)

Autor:  Słoniu [ 18 lis 2014, o 21:23 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ważne info dla budujących własny układ wydechowy: Średnice wewnętrzne rur mojego Arrow'a idących od głowic mają 40 mm, rura zbiorcza ma 48 mm (20% większa średnica). Projektując nowy układ z rurami 50 mm trzymałem się proporcji (mnożnik 1.2) i wyszła mi rura zbiorcza 60 mm - Wg Engine Analyzera najlepsze wyniki mocy maksymalnej uzyskałem właśnie przy 60-63.3 mm średnicy wewnętrznej, czyli coś w tym jest.

Autor:  gonzo911 [ 18 lis 2014, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Słoniu mam opcje rury 44,5mm ścianka 2 czyli średnica 40,5
lub
42,4mm ścianka 1,5 średnica 39,4
Różnica wagi ok 600g na metrze czyli układ cięży o 1000-1200g
Która opcja korzystniejsza wg ciebie?

Autor:  Słoniu [ 18 lis 2014, o 23:18 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Brałbym tą 44,5x2 mm. Niecałe 1,5 kg rozłożone równomiernie pod silnikiem jest niezauważalne.

Autor:  Rozkosmany [ 18 lis 2014, o 23:38 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

:hmm:
Słoniu, a tak z ciekawości czy chciałby ci sie zapodać w ten program taka sytuację jakby odwrotną?
W sensie tuż za głowicą komora rozprężna a dalej wąsko. Powiedzmy jakis odcinek z 70-80 mm średnicy na 100-150 długości.
Ciekawe co by wyszło?

Autor:  Słoniu [ 19 lis 2014, o 00:05 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Przed chwilą sprawdzałem - lekkie spadki momentu w całym zakresie - mniej więcej o 1-2 Nm.

Autor:  vioox [ 19 lis 2014, o 16:35 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Gonzo biez rure 1.5mm... 2 to troche przesada mysle ze ori tez ma grubosc miedzy 1 a 1.5 mm

Autor:  gonzo911 [ 19 lis 2014, o 16:53 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Ale wtedy 1mm średnicy mniej...

Autor:  Inkling [ 19 lis 2014, o 17:35 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

0,6mm, bo idealny wymiar to 40mm, więc 40,5mm to z kolei zbyt dużo.

Autor:  Słoniu [ 19 lis 2014, o 17:38 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Dodajmy zbierającą się sadzę i 40,5 mm będzie akuratne. :)

Autor:  vioox [ 19 lis 2014, o 18:12 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

To dawaj z rury precyzyjnej 42 i scianka 1mm zaraz zmierze ori scianke...

Autor:  gonzo911 [ 19 lis 2014, o 18:34 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Jest rura 43x1.5 ale nie ma kolanek...

Autor:  vioox [ 19 lis 2014, o 19:45 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Sraj kolanka znajdz firme co wygina rury na gietarkach cnc ci takie rogi wygna ze spawanie sie ograniczy do dospawaniu zawiesi i przejscia 2 w 1... i elo...

Autor:  Inkling [ 19 lis 2014, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Dokładnie!
Vioox, a co z Twoim projektem wydechu? Też się odgrażałeś :)

Autor:  gonzo911 [ 19 lis 2014, o 21:10 ]
Tytuł:  Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze

Pany ja na wsi mieszkam tu nie ma takich cudów.

Strona 54 z 57 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/