Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 mar 2024, o 09:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
sicek napisał(a):
Pany, czy w SV iskra pojawia się co 360 stopni obrotu wału? Chodzi mi o to czy pojawia się również podczas suwu wydechu?

Może jestem w błędzie ale wydaje mi się że w znacznej większości 4t jest tak że iskra się pojawia za każdym razem jak tłok jest w GMP

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


31 mar 2018, o 22:53
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2016, o 14:48
Posty: 78
Lokalizacja: Oława
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziaku napisał(a):
sicek napisał(a):
Pany, czy w SV iskra pojawia się co 360 stopni obrotu wału? Chodzi mi o to czy pojawia się również podczas suwu wydechu?

Może jestem w błędzie ale wydaje mi się że w znacznej większości 4t jest tak że iskra się pojawia za każdym razem jak tłok jest w GMP

Myślę, że to wiele wyjaśni ;) : http://motormania.com.pl/newsy/kraj/jak ... -4-suwowy/

_________________
Moja była: ..:: Suzuki SV 650N K4 by Mira$ ::..


1 kwi 2018, o 00:13
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kuchar napisał(a):
No trochę dziwne pytanie :-D z zasady podczas wydechu nie ma zapłonu więc po co miałaby być iskra?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Np Ze względu na uproszczenie budowy​ układu zapłonu. W 4t jeden cykl pracy to dwa obroty wału. Zazwyczaj na kole magnesowym jest punkt który odczytuje czujnik. W przypadku kiedy mamy czujnik położenia wałków rozrządu (kręcą się dwa razy wolniej) impuls na iskrę jest tylko podczas suwu sprężania. A w Sv nie zaobserwałem takiego czujnika, tak więc ECU nie wie kiedy jest gmp podczas suwu kompresji i wydaje mi się że wysyła iskrę co 360 st obrotu wału.
Takie rozwiązanie jest w wielu prostych silnikach 4t, ale szukam konkretnej odpowiedzi czy w SV też tak jest...

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


1 kwi 2018, o 08:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
[/quote]Np Ze względu na uproszczenie budowy​ układu zapłonu. W 4t jeden cykl pracy to dwa obroty wału. Zazwyczaj na kole magnesowym jest punkt który odczytuje czujnik. W przypadku kiedy mamy czujnik położenia wałków rozrządu (kręcą się dwa razy wolniej) impuls na iskrę jest tylko podczas suwu sprężania. A w Sv nie zaobserwałem takiego czujnika, tak więc ECU nie wie kiedy jest gmp podczas suwu kompresji i wydaje mi się że wysyła iskrę co 360 st obrotu wału.
Takie rozwiązanie jest w wielu prostych silnikach 4t, ale szukam konkretnej odpowiedzi czy w SV też tak jest...

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka[/quote]

W sumie masz rację, jeżeli nie ma czujnika na rozrządzie to iskra może być za każdym razem

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


1 kwi 2018, o 08:31
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeżeli jest iskra co 720 st obrotu wału to komplikuje się sprawa ustawienia rozrządu. Zwłaszcza kiedy totalnie jego przestawimy nie mając punktu odniesienia.
Może okazać się że będzie ustawiony na znakach rozrząd jak należy ale moto nie zagada. Wtedy trzeba zostawić wałki jak są, zaś wał obrócić o 360 stopni.

Mam takie dewagacje bo u kumpla w sv składamy silnik i nie wiem czy wszystko będzie grać ;)

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


1 kwi 2018, o 08:42
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono?


https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html


1 kwi 2018, o 21:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
maciej1986poznan napisał(a):
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono?


https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html

Odpowietrzenie

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


1 kwi 2018, o 22:23
Zobacz profil WWW
pieszy

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziaku napisał(a):
maciej1986poznan napisał(a):
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono?


https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html

Odpowietrzenie

Dzięki wielkie! W serwisówce i na filmach bie widziałem dokładnie gdzie się kończą te wężyki, a po kwiatkach które zastałem w moim gruzie spodziewaken się wszystkiego. Dawka paliwa ustawiona na tylnym cylindrze 1 obrót, a na przednim 1 1/4. Efekt taki że dlawila się powyżej 7-8 tysi a osiągnięcie 200kmh zajmowało 10km...


1 kwi 2018, o 23:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ale przedni cyl jest zimniejszy, nawet we wtryskach masz mozliwosc zmiany dawki pakiwa na orzednim i osobno na tyl cyl


2 kwi 2018, o 10:31
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 6 wrz 2017, o 17:54
Posty: 16
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziaku napisał(a):
maciej1986poznan napisał(a):
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono?


https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html

Odpowietrzenie

A czy przy zamontowanych gaźnikach może z tamtond lecieć paliwo zakładając że np zawiesil sie pływak?


2 kwi 2018, o 11:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
łojek napisał(a):
Dziaku napisał(a):
maciej1986poznan napisał(a):
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono?


https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html

Odpowietrzenie

A czy przy zamontowanych gaźnikach może z tamtond lecieć paliwo zakładając że np zawiesil sie pływak?


Przy zawieszonym pływaku może stamtąd przelewać.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


2 kwi 2018, o 11:36
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
sicek napisał(a):
kuchar napisał(a):
No trochę dziwne pytanie :-D z zasady podczas wydechu nie ma zapłonu więc po co miałaby być iskra?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Np Ze względu na uproszczenie budowy​ układu zapłonu. W 4t jeden cykl pracy to dwa obroty wału. Zazwyczaj na kole magnesowym jest punkt który odczytuje czujnik. W przypadku kiedy mamy czujnik położenia wałków rozrządu (kręcą się dwa razy wolniej) impuls na iskrę jest tylko podczas suwu sprężania. A w Sv nie zaobserwałem takiego czujnika, tak więc ECU nie wie kiedy jest gmp podczas suwu kompresji i wydaje mi się że wysyła iskrę co 360 st obrotu wału.
Takie rozwiązanie jest w wielu prostych silnikach 4t, ale szukam konkretnej odpowiedzi czy w SV też tak jest...

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


Już chyba wszystko wiem. Iskra pojawia się raz na cykl w przypadku normalnej pracy. W trybie awaryjnym dwa razy. Informację dla ECU wysyła IAP sensor który jest połączony z kolektorem ssącym. Przekazuje informację w jakim suwie jest silnik ( kompresji czy wydechu). Dzięki temu komputer wie kiedy podać wtrysk paliwa i iskrę.
Tak więc ustawienie rozrządu jest bardzo proste - patrzymy tylko na znaki wg serwisówki.


2 kwi 2018, o 13:34
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
hubi199 napisał(a):
Ale przedni cyl jest zimniejszy, nawet we wtryskach masz mozliwosc zmiany dawki pakiwa na orzednim i osobno na tyl cyl


Rozumiem, natomiast serwisówka jasno opisuje że śruby mieszanki mają być równo wykręcone. W moim przypadku gaźniki z oznaczeniem 20F0 czyli wykręcone o 2 1/2 obrotu. Teraz zostało mi do ogarnięcia na jutro zakup trzpieni trzymających klocki z przodu, regulacja sprzęgła i napędu po wymianie. Potem synchro gaźników i moto będzie gotowe do sezonu.


2 kwi 2018, o 14:25
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2017, o 17:51
Posty: 70
Lokalizacja: Podkarpacie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Panowie czy w zaznaczonym miejscu powinna być jakaś zaślepka ?. I ewentualnie co tam się trzyma w tej dziupli moze (Klucze serwisowe) :hmm: .

Obrazek


2 kwi 2018, o 19:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak to jest skrzynka na narzędzia, tak powinna być tam zaślepka ale to towar deficytowy :)

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


2 kwi 2018, o 20:45
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2017, o 17:51
Posty: 70
Lokalizacja: Podkarpacie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki za potwierdzenie :).
A klapka podpasuje z wtryskowej 650 ?


2 kwi 2018, o 22:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
sv1000n napisał(a):
Dzięki za potwierdzenie :).
A klapka podpasuje z wtryskowej 650 ?

Tak, numer częsci ten sam.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


3 kwi 2018, o 00:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ta klapka to święty gral jak podpórka baku ;)
Gdzieś na forum był o tej klapce topic ktoś zrobił nawet rysunek chyba w .cad i można so to wydziargać na drukarce 3d

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


3 kwi 2018, o 07:29
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 00:57
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy zbyt mocno naciągnięta linka sprzęgła może powodować stuki przy wbijaniu biegów w górę? w dół nie ma tego problemu, ale zdarzy się lekki stuk przy wbijaniu 2 i 3 biegu

_________________
Młody wilk


4 kwi 2018, o 22:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie. Raczej problem tkwi w sposobie ich zmiany.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


5 kwi 2018, o 15:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL