Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=612
Strona 695 z 714

Autor:  Janek87 [ 5 kwi 2019, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Łohohoho, toście pojechali, że aż mi smutno ...
Ludzie, człowiek pyta z ciekawości. To co ma być to ja wiem, nie robię z tym od wczoraj ;)
Są jednak pewne różnice w płynach Hybrid i OAT.
Jeśli ktoś miał styczność to dajcie znać a jak nie to :silent:

Autor:  wraith [ 6 kwi 2019, o 10:10 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

No przecież ja też tylko pytam i po nikim nie jadę! :baseball:
Chętnie dowiem się co lać najlepiej do mojej maszynki i przede wszystkim DLACZEGO Tylko proszę bez argumentacji typu :" no bo przecież to jest droższe" albo " bo to jest dedykowane do motocykli"

Autor:  KrzysPL [ 6 kwi 2019, o 10:41 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Raczej nie chodzi tu o cenę tylko o specyfikację. Różne płyny maja różne temp wrzenia i zamrazania. Więc wg tego powinieneś dobierać płyny do motocykla.
A jeśli chodzi o te motyle to piszą że ten drugi jest bardziej racingowy i ma o jeden stopień wyższa temp wrzenia.
Nie wiem jak w tym przypadku, ale niektóre płyny potrafią obniżyć temp silnika i lepiej oddają ciepło, może tutaj też tak jest. IMO jak nie ma duże różnicy w cenie to wlej i sprawdź :)

Autor:  jurasq [ 6 kwi 2019, o 13:25 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Siemka,
czy ktoś może mnie uświadomić jak się nazywa po polsku i po angielsku ta część a także jak znaleźć jej kod serwisowy?
Obrazek

Autor:  Janek87 [ 6 kwi 2019, o 14:32 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

wraith napisał(a):
No przecież ja też tylko pytam i po nikim nie jadę! :baseball:
Chętnie dowiem się co lać najlepiej do mojej maszynki i przede wszystkim DLACZEGO Tylko proszę bez argumentacji typu :" no bo przecież to jest droższe" albo " bo to jest dedykowane do motocykli"

Bez urazy Kolego :piwo: Po prostu przy piątku trochę inaczej odebrałem Twoją wypowiedź. A może właśnie przez bezsensowny komentarz artr93.

Tak jak KrzysPL napisał, różnią się specyfikacją i składem chemicznym. Nikt tu nie chce robić filozofii kosmicznej z kawałka drutu ;)
Wersja Factory faktycznie niby ma o 1 stopień wyższy punkt wrzenia co jest akurat na plus, bo akurat sprzęt do którego to potrzebuje ma tendencje do grzania się w korkach z powodu małej chłodnicy i chcę to troszkę poprawić.
Właśnie Factory i Hybrid różnią się technologią chemiczną i choćby zawartością krzemianów ale oba są na składzie glikolu etylenowego.
I żeby było wesoło to akurat te dwa się ze sobą nie mieszają bo Factory jest jakimś płynem organicznym :wtf:
Na przykład taki Bel Ray Motochill jest już na glikolu propylenowym. Czymś to się różni chyba, nie jestem chemikiem i dlatego się zastanawiam :hmm:
Tak samo jest coś takiego jak Motul Mocool który jakoś cudownie obniża temperaturę :omg: Nie wiem jak to działa i czy działa.
W żadnym wypadku nie chodzi o dorabianie filozofii czy wywalanie kasy w błoto. Nikt też nie zauważy negatywnych skutków złego płynu po roku, to jest proces długo postępujący.
Tak jak pisałem sprzęt ma małą chłodnicę i w korkach szybko skacze temperatura na zegarze. Wentylator to schładza trochę ale spada dopiero podczas jazdy.
Ten typ tak ma i dobrze o tym wiem ale jeśli da się to jakoś poprawić w sposób bezpieczny dla układu to chętnie się dowiem czy ktoś miał kontakt z czymś takim.

Autor:  Janek87 [ 6 kwi 2019, o 15:06 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

jurasq napisał(a):
Siemka,
czy ktoś może mnie uświadomić jak się nazywa po polsku i po angielsku ta część a także jak znaleźć jej kod serwisowy?

Bracket, Handle lever.
Adapter sprzęgła.
Widziałem, że np https://www.power-x.pl/ mają pojedyncze takie pod ich klamki.

Autor:  wraith [ 6 kwi 2019, o 16:19 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Janek87 napisał(a):
wraith napisał(a):
No przecież ja też tylko pytam i po nikim nie jadę! :baseball:
Chętnie dowiem się co lać najlepiej do mojej maszynki i przede wszystkim DLACZEGO Tylko proszę bez argumentacji typu :" no bo przecież to jest droższe" albo " bo to jest dedykowane do motocykli"

Bez urazy Kolego :piwo: Po prostu przy piątku trochę inaczej odebrałem Twoją wypowiedź. A może właśnie przez bezsensowny komentarz artr93.

Tak jak KrzysPL napisał, różnią się specyfikacją i składem chemicznym. Nikt tu nie chce robić filozofii kosmicznej z kawałka drutu ;)
Wersja Factory faktycznie niby ma o 1 stopień wyższy punkt wrzenia co jest akurat na plus, bo akurat sprzęt do którego to potrzebuje ma tendencje do grzania się w korkach z powodu małej chłodnicy i chcę to troszkę poprawić.
Właśnie Factory i Hybrid różnią się technologią chemiczną i choćby zawartością krzemianów ale oba są na składzie glikolu etylenowego.
I żeby było wesoło to akurat te dwa się ze sobą nie mieszają bo Factory jest jakimś płynem organicznym :wtf:
Na przykład taki Bel Ray Motochill jest już na glikolu propylenowym. Czymś to się różni chyba, nie jestem chemikiem i dlatego się zastanawiam :hmm:
Tak samo jest coś takiego jak Motul Mocool który jakoś cudownie obniża temperaturę :omg: Nie wiem jak to działa i czy działa.
W żadnym wypadku nie chodzi o dorabianie filozofii czy wywalanie kasy w błoto. Nikt też nie zauważy negatywnych skutków złego płynu po roku, to jest proces długo postępujący.
Tak jak pisałem sprzęt ma małą chłodnicę i w korkach szybko skacze temperatura na zegarze. Wentylator to schładza trochę ale spada dopiero podczas jazdy.
Ten typ tak ma i dobrze o tym wiem ale jeśli da się to jakoś poprawić w sposób bezpieczny dla układu to chętnie się dowiem czy ktoś miał kontakt z czymś takim.


Spoko :spoko:
Mam ojca chemika więc jak będę go widział to podpytam o te glikole

Autor:  Janek87 [ 6 kwi 2019, o 17:39 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

wraith napisał(a):
Spoko :spoko:
Mam ojca chemika więc jak będę go widział to podpytam o te glikole
Dzięki :piwo:
Starałem się coś poczytać i np http://msdssearch.dow.com/PublishedLite ... age=GetDoc
Czyli wychodzi na to, że rodzaj glikolu ma wpływ i pod względem transferu ciepła lepszy jest etylenowy. A jak pisałem wcześniej BELRAY jest polipropylenowy.
Glikol polipropylenowy jest mniej toksyczny, przez co jest ok dla spożywki.

Autor:  wraith [ 6 kwi 2019, o 21:36 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Więc oto co się dowiedziałem od chemika:
Glikol polipropylenowy ma wyższy punkt wrzenia i tym samym jest lepszy do układów chłodzenia, jednakże jest tym samym bardziej gęsty (ciężki) a więc potrzebuje więcej czasu aby rozprowadzić go po układzie. Wszystko zatem rozchodzi się w jakich temperaturach układ chłodzenia będzie najczęściej pracował - w klimacie ciepłym polipropylenowy natomiast chłodnym lub zimnym etylenowy.
Tyle się dowiedziałem. Mam nadzieję, że się przyda ;)

Autor:  hubi199 [ 7 kwi 2019, o 11:22 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

?? Ale co ma gęstość do prędkości rozchodzenia się w układzie? Rozumiem lepkość, ale gęstość? :hmm:

Autor:  wraith [ 7 kwi 2019, o 12:19 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

hubi199 napisał(a):
?? Ale co ma gęstość do prędkości rozchodzenia się w układzie? Rozumiem lepkość, ale gęstość? :hmm:

Masz rację. Wyraziłem się mało fachowo. Po prostu czasami potocznie mówi się o gęstości zamiennie do lepkości co jest oczywiście w technice błędnym określeniem. Mój błąd.

Autor:  Janek87 [ 7 kwi 2019, o 13:51 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

wraith napisał(a):
Więc oto co się dowiedziałem od chemika:
Glikol polipropylenowy ma wyższy punkt wrzenia i tym samym jest lepszy do układów chłodzenia, jednakże jest tym samym bardziej gęsty (ciężki) a więc potrzebuje więcej czasu aby rozprowadzić go po układzie. Wszystko zatem rozchodzi się w jakich temperaturach układ chłodzenia będzie najczęściej pracował - w klimacie ciepłym polipropylenowy natomiast chłodnym lub zimnym etylenowy.
Tyle się dowiedziałem. Mam nadzieję, że się przyda ;)
Dzięki :piwo: No to jest bardzo ciekawa sprawa z tym, że w ciepłym klimacie lepszy polipropylenowy. Dzięki za info :piwo:

Autor:  sianek [ 10 kwi 2019, o 10:22 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Czy czacha i wypełnienie od wtryskowej SV jest to samo w 650i 1000 ?

Autor:  acinr_PL [ 10 kwi 2019, o 12:03 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

to samo,
były minimalne róznice w wypełnieniu dolnym czachy ale to kosmetyka one pasują również zamiennie

Obrazek

Autor:  sianek [ 10 kwi 2019, o 12:39 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Dziękuję bardzo

Autor:  HeQueeN [ 10 kwi 2019, o 18:32 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

acinr_PL napisał(a):
to samo,
były minimalne róznice w wypełnieniu dolnym czachy ale to kosmetyka one pasują również zamiennie

Obrazek

Zakładam że to na zdjęciu po lewej jest od 650? Tak dla pewności

Autor:  acinr_PL [ 10 kwi 2019, o 18:37 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

tak z lewej od małej sv, z prawej od litra

Autor:  Nowiś [ 10 kwi 2019, o 21:31 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Ukrecone śruby od kolanka, jak najlepiej się zabrać za wykrecenie? Utraciły się przy samych łbach.

Autor:  zlyzwierz [ 11 kwi 2019, o 00:54 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Nowiś napisał(a):
Ukrecone śruby od kolanka, jak najlepiej się zabrać za wykrecenie? Utraciły się przy samych łbach.


Przyspawać śrubę, puknąć młotkiem i się odkręci.

Autor:  acinr_PL [ 11 kwi 2019, o 10:02 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi

Mi też kiedyś się ukręciła można poradzić sobie bez spawania ja zacząłem nawiercać środek śruby wiertłem od 3 do 7 potem użyć wykrętaka lub zwyczajnie użyć gwintownika fi8 który również wydłubie stary gwint z ukręconej śruby

Strona 695 z 714 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/