Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 22:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25
Posty: 156
Lokalizacja: ETM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Trochę dziwnie to zrobili, jak jeździłem fazerem to całkiem fajnie tył hamował, a tu porażka, ale rekompensuje to z nawiązką mocarne hamowanie silnikiem. Jak hamuje silnikiem i dołożę jeszcze tylny hamulec to różnica jest niewielka z hamulcem czy bez :P

_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.


10 kwi 2012, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29
Posty: 1683
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
u mnie też jest taki skok, ale zatrzymam koło na szosie,

_________________
Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8


11 kwi 2012, o 11:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
No tak jest, nie spodziewał bym się szaleństwa ;P

_________________
www.zielonapracownia.eu


11 kwi 2012, o 23:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Tak na marginesie w gaźniku są 2 zaciski z tyłu, ale co wystarczy odkręcić ustawić w pozycji i odpowietrzyć.

_________________
www.zielonapracownia.eu


11 kwi 2012, o 23:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
jacaaaa napisał(a):
Tak na marginesie w gaźniku są 2 zaciski z tyłu, ale co wystarczy odkręcić ustawić w pozycji i odpowietrzyć.


raczej odpowietrzniki :->


12 kwi 2012, o 02:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
No tak mój błąd.

_________________
www.zielonapracownia.eu


12 kwi 2012, o 10:47
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2011, o 00:22
Posty: 61
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s K3
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
U mnie tył też działa On/Off, ale co ciekawe, pogorszyło się po wymianie zacisku (jakiś geniusz zalatwił gwint w zacisku - efekt był taki, że zacisk nie był przymocowany równolegle do tarczy). W nowym-starym zacisku (kupiłem oczywiście używkę) mam oryginalne klocki. W starym nie pamietam, może to ma jakieś znaczenie.


21 kwi 2012, o 11:45
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 21:08
Posty: 281
Lokalizacja: Wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Włanie odbyłem debiucik wymiany płynu i przewodów i muszę przyznać, że metoda ze strzykawką i wężykiem rewelacja!! max 20min i po sprawie :)
Nie wiem dlaczego macie takie problemy z tylnym hamulcem, u mnie w miarę łatwo można dozować siłę hamowania, a i z zablokowaniem koła nie ma najmniejszych problemów (przewód gumowy- oryginalny).

_________________
Obrazek


12 maja 2012, o 21:52
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2010, o 11:38
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: Bandzior 1250 :)
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Hehehe a ja odkryłem co mi tak dźwignia hamulca tylnego słabo chodzi. Trzeba było dokręcić nakrętkę i teraz hamulec brzytwa :) Aż się zdziwiłem przy hamowaniu tyłem :D

_________________
SV 650N 04


14 maja 2012, o 10:04
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Ja troche odswieze temat... ostatnio sie tak przygladalem hamulca. I analizowalem uklad. .am przewody w oplocie gdzie gdzie ida dwa osobne przewody od pompy... teraz pytania skoro sa oba zaciski pod ta sama srube to ktory pierwszy odpowietrzac....? Druga sprawa to budowa wydaje mi sie ze jak moto stoi to sruba przy pompie do mocowania przewodow jest najwyzszym punktem ... czy tam w tym wezle nie bedzie sie zbierac poduszka powietrzna ?

Widzialem gdzies filmik gdzie koles odkreca przewody przy pompie.. owija je szmata zeby plyn nie ciekl byle gdzie.. i od dolu szczykawka wszczykuje plyn az wyjdzie na polaczeniu pompy z przewodami.... potem dokreca przewody przy pompie i dalej wciska az pojawi sie plyn w zbiorniku.... moze tak wlasnie wyzbywa sie tej poduszki o ktorej pisalem wyzej... co myslicie ?

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


10 maja 2013, o 22:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Rozumiem, że dwa osobne przewody, czyli układ F ---> http://www.przewodywoplocie.pl/index.ph ... wodow.html.
Zasada- odpowietrzać od tego najdalej pompy- czyli w Twoim przypadku lewy zacisk.
Ostatnio zmieniałem przewody na układ typu O. Napełniałem płynem od dołu strzykawkami, ale i tak pęcherzyków powietrza było sporo.

_________________
675


11 maja 2013, o 09:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 17:54
Posty: 468
Lokalizacja: w-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: Aprilia Shiver 750
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
A czy któś z Was wie czy dokładnie tak samo się odpowietrza układ z ABS-em ? Czy są jakieś "myki" na ABS ?

_________________
SV 650SA -> Aprilia Shiver 750


16 lip 2013, o 07:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Jako że czeka mnie niebawem wymiana zacisków, chciałem Was podpytać o szczegóły.
Zakładając oplot namęczyłem się okrutnie ze spuszczeniem płynu z układu. Czy najlepiej jest ściągnąć płyn przez odpowietrzniki (podciśnienie od strzykawki)? Czy wówczas najlepiej jest poluzować śrubę przy pompie? Jak to zrobić, żeby nie zasyfić płynem zawieszenia i wszystkiego wokół?
Przy napełnianiu od zera układ będę oczywiście wciskał płyn od dołu, przez odpowietrzniki; zacznę od lewego zacisku (dłuższy przewód). Czy rzeczywiście można sobie ułatwić tę operację luzując śrubę przy pompie? A może jest to całkowicie zbędne? Po napełnieniu lewego przewodu i częściowo zbiorniczka wyrównawczego zakręcam odpowietrznik i przenoszę się do prawego zacisku - płyn grawitacyjnie nie cofnie się z pompy do prawego przewodu (co może przy wciskaniu płynu od dołu zwiększyć zapowietrzenie)?
Z tylnym układem postępować analogicznie (opróżnianie i napełnianie), czy ze względu na odległość zbiorniczka od pompy zastosować jakieś inne patenty?

Dzięki za wszelkie wskazówki. Wiem, że ta operacja nie stanowi większego problemu, ale wolę sobie zawczasu wszystko przemyśleć i ładnie przygotować.
Dodam tylko, że mowa jest o n-ce, czyli zbiorniczek zintegrowany jest z pompą.


4 gru 2013, o 17:37
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Wydaje mi się że strasznie chcesz sobie skomplikować właściwie banalny zabieg.
Odkręć (stare) przewody od zacisków, zabezpiecz sobie pod ręką jakiś pojemnik (rozcięta bańka 5l ), odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i spuść do bańki płyn.
Teraz odkręć przewód od pompy (podłóż szmaty żeby nie nakapać nigdzie).
Przykręć do pompy nowy/e przewody ( nie wiem jaki układ wybrałeś), dokręć przewody do zacisków ( ładnie je poprowadź ;) ). Teraz odpowietrzanie.
Zaczynasz jak słusznie zauważyłeś od lewego, odkręcasz odpowietrznik, na który zakładasz wężyk przezroczysty i do jakiejś butelki czy co tam masz. Wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego i pompujesz (zakładam że procedurę znasz).
Nowy płyn wypchnie stary i nie będziesz musiał nic wciskać przez zaciski !? szkoda czasu.
Jeżeli nowy płyn będzie Ci bardzo opornie szedł to możesz na początku do wężyka, który założyłeś na odpowietrznik "podpiąć" strzykawkę i na wciśniętej klamce "zassać".
I tyle, procedura trwa =/- 30 min.
Powodzenia.
BTW
Jak już to robisz to zdejmij zaciski i je sobie dobrze wyczyść (uszczelki, tłoczysko nasmaruj) to na 100% zaprocentuje.
Pozdr.

SORRY ;) Ty o jednym ja o czym innym ;) Tak to jest jak się nie czyta ze zrozumieniem ...
czyli człowiek w tyrce "wytraca" czas ...

Ale !
Odkręć zaciski, ja bym na szybko przykręcał nowe żeby płyn nie "uciekał" i normalna procedura odpowietrzania. Nie sądzę abyś napotkał jakieś problemy.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 gru 2013, o 15:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Przewody mam od półtora roku w oplocie, więc to nie o nie się rozchodzi, lecz o zaciski: czterotłoczkowe, wyczyszczone i namarowane :)
Z doświadczenia wiem, że bardzo trudno jest wypompować (klamką) stary płyn, więc opcje są dwie: albo będę ściągał zaciski z zalanym w nich i w przewodach płynem (a to mi się nie uśmiecha, bo jest spore ryzyko, że zaleję sobie albo klocki w starych zaciskach albo poleci mi gdzieś po lakierze), lub też warto spróbować odciągnąć płyn dołem - strzykawką przez odpowietrzniki. Czy to jest do zrobienia?
Po drugie: większość osób na tym forum jest za napełnianiem układu od dołu, tzn. wpychania świeżego płynu przez odpowietrzniki. Stąd moje dodatkowe pytanie: czy operacja idzie płynnie czy warto sobie ułatwić zadanie luzując śrubę przy pompie (wówczas nie siłujemy się z tłoczkiem w pompie)?


6 gru 2013, o 15:41
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Powiem Ci tak w tym sezonie zmieniałem płyn i przewody w 4 motocyklach a w jednym dodatkowo reperaturki zacisków i zawsze robiłem to "tradycyjnie" klamką hampla ewentualnie zasysałem od strony zacisku strzykawką. Za każdym razem operacja przebiegała bez problemów.
Wymiana przewodów hamulcowych+odpowietrzenie jak pisałem +/- 30minut.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 gru 2013, o 18:21
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Popieram kolegę wyżej, u siebie też płyn wybieram ze zbiorniczka strzykawką(zostawiam tylko tyle żeby pompka nie zaciągnęła powietrza, zalewam nowym i przepompowuję aż zobaczę na dole nowy płyn. Jak nigdzie się nie rypniesz to nawet możesz powietrza nie zobaczyć w wężyku.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 gru 2013, o 18:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2533
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Czyli - jeśli Was dobrze rozumiem - po odkręcieniu zacisków nie ma ryzyka, że z układu wyleje się płyn? Podciśnienie i lepkość utrzyma w go w kupie i po podmianie można zrobić klasyczne przepompowanie starego płynu nowym?


6 gru 2013, o 18:52
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Piszesz o trochę innym zabiegu. Nie zaryzykował bym, w najlepszym przypadku i tak będziesz musiał odpowietrzyć cały układ. Na moje oko nic nie zyskujesz nie zlewając płynu.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 gru 2013, o 19:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Odpowietrzanie hamulców oraz sprzęgła - poradnik
Inkling napisał(a):
Czyli - jeśli Was dobrze rozumiem - po odkręcieniu zacisków nie ma ryzyka, że z układu wyleje się płyn? Podciśnienie i lepkość utrzyma w go w kupie i po podmianie można zrobić klasyczne przepompowanie starego płynu nowym?

Coś tam na pewno wyleci z przewodów, ale to będzie kilka kropel. Założysz sobie nowe zaciski, przepompujesz klamką kilka razy układ i będziesz miał odpowietrzone hamulce w 5min :) Na pewno prościej i szybciej, niż zlewając cały płyn i napełniając od dołu :spoko:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 gru 2013, o 20:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL