Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=73
Strona 32 z 38

Autor:  Inkling [ 28 kwi 2015, o 14:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Użyj szukajki. Wpisz np. wkręt - powinno wyskoczyć.

Autor:  swayzee [ 28 kwi 2015, o 15:21 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

nie mogę znaleźć, ale dobra. Wezmę ze sobą pneumat i miotłę :D
Obok będzie jechał samochód więc spakuje wszystko. Mam nadzieję, że dam radę bo jak nie będę mógł złożyć to będę musiał zostawić moto na mazurach :D
Nie ma to jak majsterkowanie na wyjeździe :mur: :mur:

Autor:  Arek1 [ 28 kwi 2015, o 18:33 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Ja u siebie nie miałem problemu z rozkręceniem i złożeniem lag bez użycia kija od szczotki. Także da się :] W moim przypadku wszystko zostało rozebrane na części pierwsze.

Autor:  tercero [ 28 kwi 2015, o 18:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

na upartego wystarczy zestaw kluczy jaki jest pod siedzeniem ;)
Chociaż lepszej jakości klucze to zawsze lepsze.
Da się wymienić uszczelniacze bez całkowitego rozbierania lag lecz ja nie polecam. Wymieniasz przy okazji olej a na dnie lagi zawsze się zbiera trochę syfu którego łatwo nie wypłuczesz a jak rozbierzesz to jakimś prętem owiniętym w czyściwo wypucujesz lagę w środku jak patyczkiem do uszu ;), kolejna rzecz to to że rozbierając zdejmujesz uszczelniacz przeciwpyłowy i zawleczkę i więcej tam na siłę śrubokrętem żadnym nie grzebiesz tylko wyciągasz rurę z lagi jak korek z butelki :)
Jeszcze dwie rady jak będziesz robić, zanim odkręcisz lagi od półek delikatnie popuść korki i druga po wyjęciu lag jeśli będziesz rozbierać zanim wykręcisz korki popuść śruby od dołu lag, inaczej będzie ciężko z odkręceniem ;)

Autor:  Arek1 [ 28 kwi 2015, o 18:46 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

tercero napisał(a):
Jeszcze dwie rady jak będziesz robić, zanim odkręcisz lagi od półek delikatnie popuść korki i druga po wyjęciu lag jeśli będziesz rozbierać zanim wykręcisz korki popuść śruby od dołu lag, inaczej będzie ciężko z odkręceniem ;)

Święte słowa!!! :spoko:

Autor:  tercero [ 28 kwi 2015, o 18:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Arek1 napisał(a):
tercero napisał(a):
Jeszcze dwie rady jak będziesz robić, zanim odkręcisz lagi od półek delikatnie popuść korki i druga po wyjęciu lag jeśli będziesz rozbierać zanim wykręcisz korki popuść śruby od dołu lag, inaczej będzie ciężko z odkręceniem ;)

Święte słowa!!! :spoko:


Zawsze można zrobić jak ja ;) dobrze że zabrałem clippon do domu bo już zimą po śniegu musiałbym te lagi lecieć w półki wkręcać na mrozie a tak to w ciepłym domku clipponem złapałem i korki odkręciłem ;)

Autor:  swayzee [ 29 kwi 2015, o 00:25 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Dzięki za pomoc. Właśnie! To jest myśl, żeby ta śrubę od dołu na poczatku odkrecic. Takie proste, a juz glowkowalem jak ja odkrecic.... :D thx

Autor:  Arek1 [ 29 kwi 2015, o 14:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Zaopatrz się też w cierpliwość przy składaniu wszystkiego do kupy. Bo element w który wkręcana jest śruba od dołu lagi czasem potrafi się obrócić w goleni i trzeba się wtedy trochę pobawić. Nie tak łatwo trafić w dziurkę... :obity:

Aha i dwa razy sprawdź model uszczelniaczy, przed założeniem porównaj ze starymi. Ja tego nie zrobiłem i miałem podwójną robotę, bo chłopaki w sklepie twierdzili, że to na pewno uszczelniacze do mojego rocznika... Edukacja jest kosztowna i pracochłonna... :obity:

Autor:  Marpol [ 30 kwi 2015, o 12:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Jeśli rozbieracie całe lagi a nie tylko zlewacie olej to odradzam pompowanie lagą
( po rozkręceniu i tak olej wyleci i tak )
bo znam przypadki ze laga kleszczyła się w maksymalnym złożeniu po wylaniu oleju i ciężko było wyciągnąć 2-3 godz w plecy.
Co do kija od szczotki to racja albo kawałek dłuższego pręta i filozofii nie ma
byle nie zapomnieć o podkładkach miedzianych coby nie ciekło :)

Autor:  Niunio [ 16 sty 2016, o 20:35 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Odswiezam temat :) pierwszy raz wymieniałem uszczelniacze i trochę się obawiałem tej nieszczesnej śruby na dole lagi, robiłem to przy pomocy serwisowki lecz zawieszenie sv'ki nie jest skomplikowane. Nie było problemów z obracają się śruba, wszystko było wporzadku. Wystarczy prosty zestaw kluczy, pilnować kolejności składania, wszystko dokładnie wyczyścić - u mnie olej był bardzo przepracowany, uważać żeby nie uszkodzić nowego uszczelniacza i zalać odpowiednią ilością oleju. I już tylko montować lagi w moto. W serwisie koleś krzyczał 150-200 zł. Robiąc to samemu zaoszczędzisz będziesz pewny wykonanej roboty i miał mnóstwo satysfakcji ;)

Autor:  rysy2015 [ 17 sty 2016, o 14:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Witajcie szanowni forumowicze. Mam sv650 z 2003r. Zamierzam przed kolejnym sezonem wymienić olej w lagach. Nie mniej zanim za to się zabiorę, zastanawiam się nad dwiema kwestiami:
- czy warto zmienić olej na gęstszy w sv650 (posiada regulacje)?
- czy warto również wymienić uszczelniacze (te które obecnie mam są ok i nie przepuszczają)?

Był bym wdzięczny gdyby ktoś podzielił się ze mną swoim doświadczeniem w tej kwestii.

Autor:  Dziaku [ 17 sty 2016, o 16:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

rysy2015 napisał(a):
Witajcie szanowni forumowicze. Mam sv650 z 2003r. Zamierzam przed kolejnym sezonem wymienić olej w lagach. Nie mniej zanim za to się zabiorę, zastanawiam się nad dwiema kwestiami:
- czy warto zmienić olej na gęstszy w sv650 (posiada regulacje)?
- czy warto również wymienić uszczelniacze (te które obecnie mam są ok i nie przepuszczają)?

Był bym wdzięczny gdyby ktoś podzielił się ze mną swoim doświadczeniem w tej kwestii.


1)SV650 posiada regulacje napięcia wstępnego spręzyny, gęstością oleju reguluje się prędkość dobicia i odbicia (tej regulacji mała SV nie ma). Podobno olej 15W zamiast 10W polepsza właściwości jezdne
2)Myślę, że warto wymienić skoro i tak będziesz miał lagi na stole. Nie wiesz czy za 1000km ich szlag nie trafi i znowu będziesz brał lagi na warsztat ?

Autor:  rysy2015 [ 17 sty 2016, o 17:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Dzięki za szybką odpowiedz. Masz rację, gęstszy olej dłużej przelewa się z jednaj strony amortyzatora na drugą. Czy oby jednak zamiana oleju na gęstszy nie daje takich samych efektów jak zwiększenia napięcia sprężyna. Może ktoś ma porównanie z jazdy na sv z olejem 10W i 15W. Ciekaw jestem wniosków czy warto.

Autor:  Dziaku [ 17 sty 2016, o 18:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Tutaj masz tabelkę z porównaniem olejów rożnych firm, możesz sobie dobrać coś pod siebie. Zwróć uwagę, że 15w jednej firmy nie równa się 15w innej. https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/
Napięciem wstępnym regulujesz >siłę potrzebną do ugięcia sprężyny<, a olejem regulujesz >parametry tłumienia<. Czy efekt zmiany oleju na gęstszy będzie ten sam co zmiana napięcia wstępnego ? Wątpię, ciężko będzie to porównać, bo jeżeli wcześniej nie robiłeś serwisu przedniego zawieszenia to substancja która się znajduje w lagach przypuszczam, że ma mało wspólnego z olejem i poprawa właściwości jezdnych będzie wynikała niekoniecznie z lepszego doboru gęstości oleju, ale z wymiany go na świeży. To nie są jakieś drogie rzeczy, kup jakiś olej na próbę, ustaw SAG, pojeździj i ew. dokonaj korekty. Pozdrawiam

Autor:  rysy2015 [ 17 sty 2016, o 19:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Nie byłem świadomy odnośnie tak dużych różnic między olejami. Dzięki Dziaku

Autor:  rysy2015 [ 23 sty 2016, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

A jakiej firmy polecacie uszczelniacze i olej do lag ?

Autor:  Łobuz94 [ 19 lut 2016, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Odświeżę , nie wiem czy gdzieś wcześniej była o tym wzmianka, ale po przeczytaniu 5 stron odnośnie uszczelniaczy, śrubekrętów płaskich zagiętych na końcu do podważenia uszczelniacza olejowego i różnych mniej lub więcej łopatologicznych metodach walki z tym uszczelniaczem stwierdziłem że jednak przeniosę się na koniec posta i napiszę :D

Mianowicie, uszczelniacz mam wymieniony w tamtym sezonie, najechane ma niecałem 300jkm nic nie cieknie, nic się nie poci więc stwierdziłem , że nie będę teraz go wymieniać i kupiłem sam olej. Tutaj pojawia się moje zapytanie do Was drodzy koledzy i koleżanki którzy przeszyliście ten bój sami w swoich garażach [ ja stoczę tą walkę po raz pierwszy i mam nadzieję że wyjdę z niej z tarczą :D ] :
1. jeżeli wymieniam sam płyn mam rozebrać całą lagę na części pierwsze ? Nie chcę też naruszać tego uszczelniacza skoro jest praktycznie nówka nie śmigany , wolałbym żeby został na swoim miejscu i dalej spełniał swoją funkcję do czasu...
2. Jak i ile w końcu mam lać ? Czytałem trochę tego posta i co do techniki to najlepsza wydaje mi się przetoczona przez kogoś z rurką i odessaniem nadmiaru - tak będzie najdokładniej , oczywiście chodzi mi o mierzenie lustra oleju względem górnej krawędzi i teraz są dwa dylematy z tego co wyczytałem i zrozumiałem wartości te różnią się w zależności od tego jeżeli wyciągnę sprężyny od tych przy ktorych zaleję ze sprężynami w środku. Doradźcie jak to zrobić : ) SVka N k5

Ja chodź jeszcze nie widziałem jak to wygląda od wewnątrz zrobiłbym to tak że po wyciągnięciu tych lag, odkręcił korek z góry, wyciągnął sprężynę, zlał olej , wyczyścił jakiś prętem ze szmatką w środku, zalał do około 91/92mm od górnej krawędzi i tutaj pytanie wciskać do końca tą lagę ? Niektórzy piszą że się zakleszcza, więc jak to wykombinować ? i potem mam kilka razy popracować tą lagą i ewentualnie dolać do tych 92mm ? No i potem składam do kupy i zakładam, bez ruszania uszczelniaczy.
Możliwe, że w moim opisie coś jest absolutną abstrakcją :D zastanawiam się czy da się wyciągnąć bebechy bez ruszania uszczelniacza, ale z tego co widziałem [CHYBA] tak :D Jeżeli jednak nie mam racji to mnie poprawcie - krytykę jako laik chętnie biorę na klatę, mechanik ze mnie żaden aczkolwiek wolę sam zrobić, nauczyć się i mieć tę satysfakcję, że nie tylko siadam i jeżdżę lecz mam też jakieś pojęcie :D I jak to powiedział Guy Martin w filmie "jazda na krawędzi" nie być jak ten słoń w składnie porcelany :)

Ps. Swoją drogą gorąco polecam w/w film jeżeli ktoś jeszcze nie widział - dla mnie ekstra :D :D

Autor:  gpiorzel [ 19 lut 2016, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Przeczytaj temat jeszcze raz, na spokojnie :)
Zawsze rozbieraj do końca, nie ma co przestawać w pół drogi ;)
Nie płyn tylko olej, ile lać masz w serwisówce dokładnie opisane :)

Autor:  hateth [ 20 lut 2016, o 00:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Jak masz uszczelniacze dobre to wystarczy że zlejesz a później zalejesz przez górne korki ;) oczywiście zalewanie zgodnie z opisem :)

Autor:  Łobuz94 [ 21 lut 2016, o 21:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Super dzięki za odpowiedź hateth :)

Strona 32 z 38 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/