Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=73
Strona 36 z 38

Autor:  KrzysPL [ 11 cze 2018, o 11:04 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Wiem, lepsze wrogiem dobrego. Uszczelniacz nabijalem gumowym młotkiem, ale i tak nie przypominam sobie żebym uderzył w lage.
No nic, trzeba będzie rozebrać i zrobić jeszcze raz. Tylko w która stronę włożyć uszczelniacz?

Sent from my HTC One M8s using Tapatalk

Autor:  koroviov [ 11 cze 2018, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

No że tak powiem pod włos. Jak zakładasz na lagę to ostrą krawędzią w dół.

Autor:  acinr_PL [ 11 cze 2018, o 12:04 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

miałem podobnie po wymianie uszczelniaczy ciekło jak się okazało trzeba założyć odwrotnie na co nie zwróciłem znaczącej uwagi przy zakładaniu więc ma to znaczenie.

Autor:  KrzysPL [ 12 cze 2018, o 23:34 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Oba były do góry nogami, więc to pewnie dlatego ciekły. Wyciągnąłem oba i założyłem nowe, mam nadzieję, że teraz będzie już dobrze.

Sent from my HTC One M8s using Tapatalk

Autor:  Johnny [ 3 mar 2019, o 13:29 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Czy ktoś wie czym się różnią uszczelniacze ARI 057 i ARI 102? Te same wymiary, podobna cena, sprzedawcy na alledrogo dołączają je "randomowo" do zestawów :?:
https://www.acerbis-polska.pl/product-p ... -10-5.html

Autor:  Dziaku [ 9 mar 2019, o 21:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Johnny napisał(a):
Czy ktoś wie czym się różnią uszczelniacze ARI 057 i ARI 102? Te same wymiary, podobna cena, sprzedawcy na alledrogo dołączają je "randomowo" do zestawów :?:
https://www.acerbis-polska.pl/product-p ... -10-5.html


Ari.057 typ TCL
Ari.102 typ DC
Wymiary te same ale różnią się budową
Na stronie 7 są przekroje różnych typów uszczelniaczy https://www.ariete.com/en/catalogues/ari
Wg. katalogu do SV Ari.102

Autor:  berger [ 31 sie 2019, o 14:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Witam
Chciałbym się upewnić czy dobrze zamawiam
Uszczelniacze olejowe przedniego zawieszenia ARIETE ARI 102 41x53x8/10,5
Uszczelniacze pyłowe zawieszenia SUZUKI SV650 99-02r All Balls 57-107
lub
Uszczelniacze lag Ariete ARI.138 (tylko tu podają żeby zakładać bez sprężynki)
i olej
Olej do zawieszenia BEL RAY FORK OIL 15w
do Suzuki sv 650N -2002 z regulacją twardości

Autor:  koroviov [ 1 wrz 2019, o 14:18 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

NAJBARDZIEJ ZBLIŻONY DO ORYGINALNEGO SUZUKI G15 jest bel ray 10wt. ale 15 też bedzie. Ma trochę wyższą lepkość.

Autor:  berger [ 10 wrz 2019, o 19:12 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Panowie zablokowała mi się laga w dolnym położeniu - jak wybić ten plastik ?
-znaczy laga rozebrana tylko ten plastikowy tłumik tak mocno siedzi że nie mogę lagi do góry podnieść
ten biały co w paluchach trzyma
Obrazek

Autor:  obione89 [ 8 cze 2020, o 18:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Wymieniłem olej na 15w Motul i sprężyny na progresywne Wirth i zauważyłem że zawieszenie słabo wybiera drobne nierówności. Myślałem że pomoże wyjęcie napięcia wstępnego sprężyny ale nie pomogło. Zastanawiam się jak to poprawić ?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Autor:  Inkling [ 8 cze 2020, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Zbyt lepki olej. Jaką tam masz lepkość nominalną?

Autor:  obione89 [ 9 cze 2020, o 06:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Mała korekta. Wlałem olej 10w Motul faktory line. Taki jest zalecany. Zmienić ba 5w ?

Czy przy montażu sprężyn progresywnych pozostawia się regulacje napięcia wstępnego?

Autor:  Inkling [ 9 cze 2020, o 09:05 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Gęstość (W) nie ma znaczenia. Sprawdź na etykiecie lepkość (viscosity), wyrażoną w cSt.
PS. Zalecany jest olej Suzuki Fork Oil G10 (ma 33.3 cSt) lub "równoważny olej do zawieszenia".

Autor:  obione89 [ 9 cze 2020, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Dzięki za podpowiedź. Według karty charakterystyki ten olej ma 36.2mm2/s.

Autor:  Inkling [ 9 cze 2020, o 15:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Więc jest bardziej lepki niż oryginał = trudniej przeciska się przez kanały w zawieszeniu (otworki w tłumiku) = przednie zawieszenie jest twardsze = gorzej wybiera drobne nierówności.
Jeśli Ci to przeszkadza, to zmień olej na mniej lepki - tylko nie radykalnie, na Twoim miejscu spróbowałbym Bel-Ray Fork Oil 10W (32 cSt). Jeździłem na nim, jest bardzo dobry i niedrogi (ja mam przerobione zawieszenie, więc nie musisz się kierować moimi odczuciami).
Wstępne napięcie reguluje tylko "martwe" ugięcie przedniego zawieszenia, nie utwardza go w żaden sposób.

Autor:  obione89 [ 9 cze 2020, o 17:47 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Dzięki kolego. Bardzo mi pomogłeś

Autor:  obione89 [ 9 cze 2020, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

A gdybym zostosował olej 7.5w który ma lepkości ok 24mm2/s

Autor:  Inkling [ 9 cze 2020, o 22:27 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Możesz spróbować, ale to jest przepaść. Sugerowałbym mniejszymi krokami, tym bardziej, że bolączką sv jest zbyt miękkie, nie zbyt twarde przednie zawieszenie. Jeśli to nie tajemnica :) : ile ważysz?
Drugim sposobem zmiany charakterystyki przedniego zawieszenia jest zmiana poziomu oleju w lagach (wielkość poduszki powietrznej), ale tu trzeba bardzo ostrożnie i właściwie tylko metodą prób i błędów.

Autor:  obione89 [ 10 cze 2020, o 10:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Ja akurat mam 90 kg. Wymienię narazie olej na bel ray. Żeby przód był bardziej miękki lepiej obniżyć nieznacznie poziom oleju?

Autor:  Inkling [ 10 cze 2020, o 13:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR

Tak, zmniejszenie poziomu spowodowałoby, że zawieszenie miałoby większą różnicę twardości w różnych fazach ugięcia (powietrze jest bardziej ściśliwe niż olej). Jeśli chcesz eksperymentować, to odessij z obu lag IDENTYCZNĄ objętość oleju (np. 1 lub 2 cm3, nie więcej) na obecnym oleju i zobaczysz, czy jest lepiej.

Strona 36 z 38 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/