Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 kwi 2024, o 10:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru. 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
No planuję przegląd na 24kkm plus parę innych poprawek, modyfikacji, od poniedziałku rozbieram SV-ke do naga, popieszczę ją trochę tu i ówdzie. Kiedyś umawialiśmy się na zaworki i synchro, ale to już od Ciebie zależy. Ja się prosił nie będę :P


18 gru 2010, o 20:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
flanel81 napisał(a):
Dono, planujesz jakąś regulację? Bo może byśmy się zgadali i u mnie też poprawili ciśnienia?

Ja na potrzeby regulacji u siebie zmontowałem sobie cieczowy wakuometr. Miał być i czekać na kolejną regulację, ale potrzebowałem niektórych z elementów, więc znów jest w kawałkach :) Tak czy siak, to taniocha i bardzo mało roboty. Nie wiem dlaczego ludzie wciąż bawią się zegarami, które, bądź co bądź, droższe i podobno mniej dokładne.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


18 gru 2010, o 20:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Wiadomo że dobrze zrobiona i obliczona u-rurka jest 100 razy dokładniejsza od wszystkich mierników ciśnienia, ale o ile mniej wygodna.


18 gru 2010, o 20:36
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58
Posty: 1492
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dono napisał(a):
No planuję przegląd na 24kkm plus parę innych poprawek, modyfikacji, od poniedziałku rozbieram SV-ke do naga, popieszczę ją trochę tu i ówdzie. Kiedyś umawialiśmy się na zaworki i synchro, ale to już od Ciebie zależy. Ja się prosił nie będę :P



No ja jestem za, tylko muszę jakoś logistykę zorganizować... A Tobie pasuje w każdym terminie? czy musimy się jakoś zgadać? Tzn. mnie nie ma przez 11 godz. dziennie w tygodniu.

_________________
Były posiadacz SV1000N
Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200


19 gru 2010, o 12:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dono napisał(a):
Wiadomo że dobrze zrobiona i obliczona u-rurka jest 100 razy dokładniejsza od wszystkich mierników ciśnienia, ale o ile mniej wygodna.

To w takim razie dopytam, bo nie rozumiem - co tam trzeba wyliczyć? Czytałem kilka opisów typu "zrób-to-sam" i zawsze sprowadzało się do to tego, że trzeba mieć dłuugi kawał rurki gumowej o odpowiedniej średnicy (jeśli mamy więcej niż 2 cylindry, to trzeba zastosować trójniki, by końcówek rurki było tyle co cylindrów). Rurkę mocujemy w miarę pionowo (ja użyłem dość długiej deski) i zalewamy olejem (bo gęsty więc mniejsze wahania). Aparaturę podłączamy do wtrysków / gaźników (tak samo jak wakuometry) i sprawdzamy. Nie ma żadnej podziałki, skali, ani nic, ale chyba nie jest to potrzebne - jeden wtrysk / gaźnik jest bazowy, więc regulujemy pozostałe (w SV tylko 1) tak, by poziom płynu w obu rurkach był taki sam.
Jedyne, co można zmienić, to długość rurki i ilość płynu (oleju). W im większej skali zrobimy urządzenie, tym będzie dokładniejsze. I tyle.
Coś pominąłem?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


19 gru 2010, o 19:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie no masz rację, ogólnie chodziło mi o to że takie manometry na bazie cieczy są cholernie dokładne i żaden zegarowy im nie dorównuje, ale to jeśli chodzi o pomiar konkretnego ciśnienia. I wtedy trzeba sobie policzyć gęstość cieczy, kąt pochylenia rurki i takie tam. Taki mały offtop.


19 gru 2010, o 21:59
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Może głupie pytanie ale czy do tego synchro trzeba odkręcać zbiornik czy trzeba to robić ze zbiornikiem tylko podniesionym na zawiasach?
Mam wakuometry i tylko mnie to zastanawia jak to zrobić. Jeżeli coś źle mówię to mnie poprawcie.
W pierwszej kolejności odpalam silnik i go zagrzewam do jakiś 80 st. później podnoszę zbiornik na zawiasach, ściągam airboxa, podłączam wakuometr i co dalej? Odpalać z podniesionym zbiornikiem czy opuszczać zbiornik na czas odpalania i dopiero po zgaszeniu coś regulować podnosząc zbiornik?

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


1 mar 2011, o 20:16
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Podłączasz wakuometry, podnosisz zbiornik i odpalasz. Regulujesz na odpalonym silniku przy podniesionym zbiorniku, śrubką od dolnej przepustnicy przy tylnym cylindrze.


1 mar 2011, o 21:44
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dzięki, no i wszystko jasne :]

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


1 mar 2011, o 22:10
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Tylko złą kolejność podałem - najpierw podnieś zbiornik, a potem podepnij wakuometry ;)


1 mar 2011, o 22:17
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie pamiętam jak jest we wtryskowej SV, ale w gaźnikowej ni cholery nie da się nic regulować z założonym airboxem. Trzeba odpalić silnik bez airboxa, ustawić podciśnienia, później założyć airbox z powrotem, sprawdzić czy nic się nie zmieniło przypadkiem i gotowe :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 mar 2011, o 00:18
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15
Posty: 109
Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Cześć, zrobiłem synchro, ale trochę namieszałem, bo zgubiłem ustawienie śrubki zaznaczonej na zdjęciu, odpowiada ona za krańcowe ustawienie przepustnic sterowanych przez sterownik.
Czy mógłby ktoś zmierzyć, jaka jest odległość od przepustnicy do górnej krawędzi króćca ssącego przy skrajnym zamkniętym położeniu przepustnicy, tak jak jest zaznaczone na zdjęciu.
Podejrzewam, że jest to przyczyną sporadycznego gaśnięcia silnika przy nagłej przygazówce, przez to, że przepustnice zostają za bardzo przymknięte.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/svsynchro.jpg/

Byłbym bardzo wdzięczny.

_________________
Sv 650 S K6


22 maja 2011, o 22:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Pytanie do tych co synchronizowali za pocą U-rurki.
Czy też u was mały ruch śróbki regulacyjnej (0,5mm-1mm) powodował kilku centymetrowe ruchy na poziomie cieczy w rurkach ?
Ja użyłem oleju silnikowego do wypełnienia rurki.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


15 cze 2011, o 07:35
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 08:45
Posty: 146
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
TomK napisał(a):
Pytanie do tych co synchronizowali za pocą U-rurki.
Czy też u was mały ruch śrubki regulacyjnej (0,5mm-1mm) powodował kilku centymetrowe ruchy na poziomie cieczy w rurkach ?
Ja użyłem oleju silnikowego do wypełnienia rurki.


Dokładnie tak było, też użyłem oleju silnikowego.

_________________
Sv650 S K5


15 cze 2011, o 07:37
Zobacz profil ICQ
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dzięki, to jeszcze regulacja TPS mi została :-). Więcej mi zeszło przy tej synchronizacji niż przy sprawdzeniu luzów zaworowych.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


15 cze 2011, o 09:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Aha, czyli wszystko w normie bo u mnie też były ostre wahania po małym ruszeniu śrubki.
Co do TPSa to regulacja bardzo pomogła. Moto mi płynnie przyspieszało od 3000-3300, a wyregulowałem na 2000-2200 i jest teraz baaajka.

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


15 cze 2011, o 12:05
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Ja podobnie, teraz przy 1900-2100 wyświetla się górna kreska. Przed regulacją było to 3200-3500. Liczę na to że spalanie nie wzrośnie a poprawi się trochę elastyczność.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


15 cze 2011, o 17:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
TomK napisał(a):
Ja podobnie, teraz przy 1900-2100 wyświetla się górna kreska. Przed regulacją było to 3200-3500. Liczę na to że spalanie nie wzrośnie a poprawi się trochę elastyczność.


Nie zauważyłem większego spalania, a poprawę elastyczności jak najbardziej.

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


16 cze 2011, o 01:33
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57
Posty: 144
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Podepnę się pod temat.
Widzę, że niektórzy robili regulacje.
Co się zmieniło po regulacji/ synchronizacji?
Jak przeprowadzić taki zabieg w Sv 1000 K7 czym się różni?
Posiadam takie wakuometryObrazek


9 mar 2012, o 17:41
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
Post Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
piotrek20060 napisał(a):
Podepnę się pod temat.
Widzę, że niektórzy robili regulacje.
Co się zmieniło po regulacji/ synchronizacji?
Jak przeprowadzić taki zabieg w Sv 1000 K7 czym się różni?
Posiadam takie wakuometryObrazek



Kupiłem takie wakuometry rok temu, zrobiłem synchro w dwóch motocyklach na gaźnikach i sprzedałem je. Mówiąc krótko one się nie nadają do gaźników nie mówiąc już o wtrysku.


9 mar 2012, o 19:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL