Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://svforum.pl/ |
|
Mod TRE https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=1394 |
Strona 6 z 18 |
Autor: | jak_zawsze [ 14 sie 2010, o 23:34 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE - wyłącznie do "lpt" |
(rozpisałem się wcześniej ze przeczytałem już z 70% tematów itp., ale nie na tej stronie pojechałem z "Alt+F4" więc teraz w skrócie bo mi się nie chce znowu wypracowania pisać) Robić mi się nie chce tylko po to żeby zobaczyć różnice (TRE), choć lewych rąk nie mam, wic napisałem, że jak komuś by się chciało to zapłacę (nie tyle co na allekurczedrogo) nie czekając na zam grupowe. A co do mojej sv 1ooo (bez S, również wg VIN) to ma kilka dodatków z "S" min pług (za 30zł od znajomego) ze względu na hopka w garażu żeby dalej nie rysować wydechu, wolę odgłos szurania pługa po betonie niż szlifowania wydechu i tak już wgniecionego. Pług i tak przykręcony jest z lewej strony na 2 a z prawej na jedną bo nie mam mocowania do chłodniczki i dynda se ![]() Zdjęcie jest jeszcze z czasów przed zmianami ostatecznymi jak na chwile obecną. Pozdrawiam i sorki wszystkich że się rozpisałem nie na temat ale wakacje są i jak jest gorąco to nie powinno się pić napojów procentowych (ale to dopiero teraz mi się przypomniało). |
Autor: | lpt [ 15 sie 2010, o 01:18 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Jam nadupiony lekko więc wybaczyć : Ale kto Ci taką chłodnicę zamontował ![]() |
Autor: | R@F [ 17 sie 2010, o 10:34 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Testował ktoś już ten wynalazek na 650 K7? Ostatnio porównałem k7 i k6 i w tym ostatnim reakcja na gaz była zdecydowanie brutalniejsza (thx Bugi ![]() Czy TRE w K7 zbliży trochę reakcje do niedłubanej K6? |
Autor: | Tomek [ 17 sie 2010, o 11:01 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Pierniczone normy emisji spalin. |
Autor: | Bartosz [ 17 sie 2010, o 12:58 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | ||||||||||||||||||
Jak pierniczysz to kup sobie gaźnikową ![]() |
Autor: | Tomek [ 17 sie 2010, o 13:41 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Nic z tego, srebrna rama mi się nie podoba. ![]() |
Autor: | pm2z [ 17 sie 2010, o 13:51 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
W gaźnikowych też była srebrna ![]() ![]() |
Autor: | lpt [ 17 sie 2010, o 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Gaźnik ma pierdolnięcie. Wtrysk jest dla bab - niestety Dzisiaj jechałem 650tką na gaźniku i duuuużo większy Fun jak Cię przy 2tyś chce zmieść z siedzenia (a bo tak se ![]() ![]() |
Autor: | keen2005 [ 3 wrz 2010, o 09:00 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Jeżeli wtryskowa 650-tka jest dla bab to co dopiero taki bandzior albo hornet:] Odnośnie TRE, przeczytałem cały temat i nie znalazłem odp na 2 pytania. Ile średnio zwiększa się spalanie we wtryskowej 650-tce oraz czy tak modyfikacja jakoś wpływa na żywotność silnika? |
Autor: | szlosu [ 3 wrz 2010, o 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Więc może od początku : (tłum. z angielskiej strony) Więc to, co jest Atre i co to robi? To oznacza "Automatic Timing Retard Eliminator". Ważne jest, aby zrozumieć, że "czas" odnosi się do zapłonu iskry, gdy występuje w stosunku do pozycji tłoka podczas cyklu spalania silnika. Optymalne miejsce na świece zapłonowe wystąpić tylko przed tłokiem hits górnego martwego punktu. Jeśli "czas" jest w ten sposób maksymalny moment obrotowy jest świadczone przez wypalanie tłoka. Jeżeli zapłon jest zbyt wcześnie, czasie paliwo i powietrze są zapalone, gdy tłok jest jeszcze zbliża się, więc, że wiele energii jest marnowana walki to w górę pędu. To się nazywa postęp czasu. Jeśli iskra pojawia się zbyt późno, to już jest w ruchu tłoka w dół, mieszanki paliwowo-powietrznej nie jest w pełni już skompresowane, a mniej "push" otrzymuje się z wybuchem. Nazywa się to "opóźnienie czasu". Daje ci coś mniej niż maksymalny moment obrotowy. Prawidłowy czas ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji ruchu do tłoka, co równa się więcej maksymalnego momentu obrotowego. Suzuki celowo zaprogramowane w komputerze SV mniej niż maksymalny moment obrotowy na biegi 1, 2 i 3. Przypuszczalnie ma to na celu ochronę kierowcy z pełną mocą. Co zrobili, jest "retard" czas, lub sprawić, że iskra nastąpić zbyt późno, celowo, tak aby maksymalny moment obrotowy nie został osiągnięty. "Atre" zmienia sygnał wysłany do komputera SV jest przez czujnik położenia urządzenia i usuwa "opóźnienie", do czasu, gdy do zapłonu iskry to daje maksymalny moment obrotowy. W ten sposób masz "wyeliminował retard czasu". "Automatic" część nazwy pochodzi od faktu, że TRE jest przeznaczony do pracy automatycznie przy zachowaniu neutralnego napięcia dla sprawnego i właściwego terminu rozpoczyna się neutralny. To "automatycznie" włącza się funkcja TRE po włączeniu do biegu. Ta prosta zmiana plug and play daje lepsze spalanie i moc w biegów 1, 2 i 3. Zauważysz, SV jest gładsza bardziej osiągi bez nadmiernego szarpania i hamowanie silnikiem na niższe biegi. Chyba każdy załapał o co chodzi, więc teoretycznie nie powinna się zmienić wielkość spalania czy trwałość silnika po prostu wykorzystuje się pełny potencjał jednostki napędowej i paliwa. |
Autor: | pm2z [ 4 wrz 2010, o 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Kolejne tłumaczenie: Nie się zmienić się spalać fuel, ani zużywanie silnik. Tylko osiąganie motora być lepiej, gdy tłok bliżej "optimum". Fuel leci, świeca błyska, bum-bum-bum i motor do przodu. |
Autor: | Bartosz [ 4 wrz 2010, o 10:52 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
![]() ![]() |
Autor: | pm2z [ 4 wrz 2010, o 19:17 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | ||||||||||||||||||
To było moje, autorskie |
Autor: | Jamez [ 4 wrz 2010, o 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Tłumaczenia to całkiem osobny wątek :) Ostatnio w przewodniku po Quebec wyczytałem: 'pogoda jest taka, jak na północy USA, należy więc się odpowiednio przygotować' - tłumaczenie przewodnika NG wydanego w Polsce, tłumacz nie popisał się inteligencją :) |
Autor: | keen2005 [ 5 wrz 2010, o 10:56 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Dzięki za wyjaśnienie panowie |
Autor: | Bartosz [ 12 wrz 2010, o 11:30 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Fajne to TRE ![]() ![]() ![]() Wcześniej musiałem odpuścić gaz żeby amorek się ugiął i przy podnoszeniu pomógł wstać na koło. Teraz jak się odkręci tak podnosi ![]() |
Autor: | golkow [ 12 wrz 2010, o 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Może wiecie, gdzie kupić takie złącze, żeby TRe wpiąć bezpośrednio w instalację motocykla, bo nie lubię pajęczynek? Którą wersję TRE zrobić do 650K6 - bo w wątku są chyba 3 wersje: z jednym, dwoma rezystorami oraz z tranzystorem. |
Autor: | Dono [ 12 wrz 2010, o 15:02 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Lepiej z dwoma rezystorami i tranzystorem. Złączki może kupisz tutaj http://www.swiat-kabli.com/index.php/ca ... tml/page/1 ale ja po poszukiwaniach odpuściłem sobie i na zwykłe wsówki zrobiłem. |
Autor: | Bartosz [ 12 wrz 2010, o 16:13 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Mod TRE | |||||||||
Powiem wam, że żeby to podłączyć to nic nie trzeba ciąć, lutować itp. W tre mamy trzy kable czarny, niebieski i czerwony(piszę teraz o tre soldy). Odpowiadają one kolorystycznie trzem kablom, które łączą się właśnie w tej kostce. Chociaż u mnie w moto był różowy, a w tre czerwony. Czarny i niebieski z tre dopiąłem do tych z kostki w ten sposób, że: -rozpiąłem kostkę -za pomocą śrubokręta podważyłem w jednej części kostki zapadkę trzymającą oryginalne kable i wyjąłem je z kostki(każdy kabel jest zakończony metalową końcówką) -czarny i niebieski kabel z tre owinąłem o końcówki kabli z kostki -wcisnąłem te końcówki na miejsce w kostkę żeby zaskoczyły zapadki W taki sposób kable czarny i niebieski wpiąłem w układ. Jeżeli chodzi o czerwony kabel to: Wypiąłem(w ten sam sposób) z części kostki znajdującej się po prawo moto kabel różowy i zaizolowałem go. Czerwony kabel z tre wpiąłem w ten sam sposób co poprzednie. Wyciągnąłem z części kostki znajdującej się po lewo moto kabel różowy. Owinąłem czerwony z tre o końcówkę różowego i wcisnąłem kabel różowy na swoje miejsce. |
Autor: | golkow [ 25 wrz 2010, o 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Mod TRE |
Wczoraj wieczorem udało mi się poskładać moje aTRE. Ponieważ nie lubię lipy, kupiłem złączki a całość zalałem klejem. Poniżej wynik mojej pracy: ![]() Układ zrobiony jest na 2 rezystorach i tranzystorze. Generalnie szału nie ma, ale poprawa osiągów jest zauważalna. Rozważałem wykonanie wersji z przełącznikiem, aby była opcja wyłączania, ale nie ma takiej potrzeby - w sumie Suzuki mogło sobie odpuścić dławienie tych 5 biegów. Co do mojego wcześniejszego pytania o złączki to udało mi się je znaleźć. Produkowane są przez Sumitomo Wiring Systems: http://sws.co.jp W Europie znalazłem je tylko na ebay-u u tego sprzedawcy: http://myworld.ebay.pl/dcelectronicsmot ... cialistltd Sumitomo MT 90 Sealed 4 Way Male Connector, Part Number 6189-4171 http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SI:PL:1123 Sumitomo MT 90 Sealed 4 Way Female Connector, Part Number 6180-4181 http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SI:PL:1123 |
Strona 6 z 18 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |