Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://svforum.pl/

Odblokowywanie motocykla (PIN 25)
https://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=1247
Strona 6 z 8

Autor:  czelon [ 30 mar 2012, o 21:24 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Witam. :forum:

Posiadam sv650s z 2007 roku VIN JS1BY2221. Moto sprowadziłem z Francji i posiadam blokadę do 25kw. Pytanie czy orientuje się ktoś jak tej blokady mogę się pozbyć, albo do kogo mogę się zgłosić o ewentualną pomoc. Dodam, że w module posiadam 2 kostki nie jedną jak w roku 2005. Znalazłem gdzieś na forum że użytkownik "Zaleś" posiadał rok 2008 zablokowany i odblokował kwestia czy zrobił to sam czy komuś oddał do odblokowania. Chętnej osobie która będzie chciała mi pomóc stawiam flaszeczkę. ;)

Pozdrawiam ;)

Autor:  Dread [ 31 mar 2012, o 12:01 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Przeczytaj cały temat zanim zaczniesz pytać. wszystko jest opisane i zajmuje 3 min. pozdro

Autor:  czelon [ 31 mar 2012, o 14:39 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Czytałem Twój post o pinie 24 tak też zrobię, choć skoro wiesz jak to zrobić można przy-cytować wiadomość bądź odesłać do wiadomości.

Pozdrawiam

//edit

jakby ktoś miał problem z rokiem 2007 odsylam do opisu calej kostki:

http://htmlimg1.scribdassets.com/8nipfc ... 4c8053.jpg

z tego co wynikalo z kostki 2005 roku mode select switch był w pinie 25

w roku 2007 mode select switch jest w pinie 24 dodam informacje jak to dziala gdy poprawi sie nie co pogoda ;)


ŹRÓDŁO: http://www.scribd.com/drinkbrew/d/44199 ... ice-Manual
Pozdrawiam

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 03:00 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Odgrzeje kotleta w sprawie Sv 1000:
Jaką macie prędkość posiadacze lytrów na 6 biegu przy tych 5 oraz 8k rpm?

Autor:  lpt [ 3 kwi 2012, o 12:35 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Chyba mam licznikowe 131 przy 5 000.

Autor:  Drobny [ 3 kwi 2012, o 20:13 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Przepraszam że zapytam..ale czy jeżeli usuniemy blokadę przez usunięcie połączenia Pin 25(lub 24) to da to taki sam efekt jak po Modzie TRE?? Czy Tylko odblokujemy moto do pełnej uzyskiwanej mocy.(i tym samym będziemy mogli zastosować potem TRE
Pytam ponieważ pojawiają się przeplotujące się informacje pomiędzy TRE vs. ECU a teraz PIN
Po prostu nie chciał bym przedobrzyć w tych modyfikacjach. Aczkolwiek wiem że R1 z mojej SV nie zrobię :)

Autor:  Owca007 [ 3 kwi 2012, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Nie pin25 tylko odblokowuje TRE to inna bajka, w sv nie przedobrzysz spokojnie działaj dalej ;).

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 20:34 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

lpt napisał(a):
Chyba mam licznikowe 131 przy 5 000.


U mnie to samo, przy 7k rpm 180 o ile dobrze pamiętam. na niższych biegach kręci pod czerwone pole (na 6 nie próbowałem, bo to grubo ponad 2 paki pewnie), więc chyba nie zblokowany mimo oznaczenia "BX" w numerze :)

Autor:  lasooch [ 3 kwi 2012, o 21:00 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Ale moc, a przełożenie (prędkość/obroty) to dwie zupełnie różne sprawy :P SV 650 zblokowana do 30KM ma te same obroty przy tej samej prędkości co normalna wersja 71KM. Przecież nie było różnych skrzyń biegów :P Tak samo litry z pierwszych wypustów, mające 98KM mają pewnie dokładnie tą samą skrzynię biegów co wersje 120KM.

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 21:19 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Rozumiem to wszystko, ale w takim razie gdzie tkwi "dławienie", skoro w obu wersjach przy tych samych obrotach jest ta sama prędkość? domyślam się, że w czasie osiąganie tychże, jednak czas ten jest trudny do pomierzenia (porównania), dlatego zapytałem o skrajne wartości obroty/prędkość (u mnie 8k rpm, 5 jest kontrolnie :) ) Poza tym ktoś wspomniał że na zdławionym sprzęcie nie mógł podjechać pod czerwone pole, ktoś jeszcze to potwierdzi?
Czy dławienie nie powinno mieć wpływu na Vmax? w innych motocyklach z którymi się spotkałem, tak właśnie było, stąd też pytanie o prędkości.

Autor:  lasooch [ 3 kwi 2012, o 21:26 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Mieszasz trochę dwie sprawy. 650tki były dławione do 27 czy 34KM za pomocą mapy zapłonu/wtrysku. Wystarczy przeciąć kabelek i moto odzyskuje sprawność. Zdławiona wersja faktycznie może mieć ograniczenie max. obrotów no i oczywiście ma inną prędkość maksymalną. Ale przełożenie nadal ma to samo jak wersja odblokowana.
Natomiast litry w wersji 98KM prawdopodobnie nie mają innych map, tylko inne średnice gardzieli, inne przepustnice i inny stopień sprężania. Mój v-strom też ma 98KM, stopień sprężania mniejszy chyba o 0,3 i chyba 2 czy 4mm mniejszą średnicę przepustnic (nie chce mi się już teraz dokładnie sprawdzać). Podejrzewam, że te słabsze SV1000 mają tak samo. A przełożenie nie ma tu żadnego związku, ja u siebie przy 5tys mam 140km/h.
Jedyna metoda, żeby sprawdzić czy masz wersję 98 czy 120, to chyba hamownia. Albo niemiecka autostrada i test prędkości maksymalnej, a następnie porównać z wynikami kogoś, kto na pewno ma 120KM ;)

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 21:39 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Ok, faktycznie trochę pomieszałem sprawę Sv 650 i 1000, myślałem, że to tak samo się odbywa. No cóż, pozostaje sprawdzić Vmax ale i z tym jest problem, spotkałem się w necie z różnymi wartościami: od 230 poprzez 250 do 270. Komu ufać? :)
U siebie wydusiłem 220km/h przy 9,5k rpm. Więc jeszcze 1,5k w zapasie i przy optymistycznych założeniach (sucha matematyka :P) pewnie by do tych 250 doleciało (tak sądze) :)

Autor:  lasooch [ 3 kwi 2012, o 21:48 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

silver napisał(a):
lpt napisał(a):
Chyba mam licznikowe 131 przy 5 000.

U mnie to samo, przy 7k rpm 180 o ile dobrze pamiętam.

silver napisał(a):
U siebie wydusiłem 220km/h przy 9,5k rpm.


Ni cholery :mlotek: Chyba, że masz gumowe trybiki w skrzyni biegów :P Podziel sobie 131 na 5, podziel sobie 180 na 7. I teraz pomnóż to sobie przez 9,5 i zobacz ile wychodzi (250?) ;)


Jeszcze sprawdź czy masz fabryczne zębatki. W litrze czujnik prędkości jest przy przedniej zębatce, więc jak zmienisz liczbę zębów, to prędkościomierz dalej będzie pokazywał bez zmian tą samą prędkość przy tych samych obrotach, a w rzeczywistości zamiast tych 200 możesz jechać 160 :P Prędkość maksymalna 270km/h w SV1000 oznaczałaby obroty 10,5tys, nie wiem czy jest to możliwe przy mocy maksymalnej na poziomie 8tys obr/min. Chyba, że ktoś sobie właśnie zębatki pozmienia, to wtedy każdy wynik (na liczniku) staje się osiągalny ;)

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 22:14 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Zębatki na pewno były wymieniane, ale nie wiem na jakie? sprawdzę to.
Porobiłem działania arytmetyczne jak prosiłeś (:D) no i cóż, o ile w dwóch najniższych przypadkach stosunek wynosi ~26, to jeżeli to przemnożę prze 9,5 to powinienem mieć około 245. Faktycznie coś nie pasi, widziałem na budziku mniej niż miałem? być może źle zapamiętałem wartość prędkości/obrotów (rzeczywiście pomiar taki prowadziłem w poprzednim sezonie). Specjalnie dla Ciebie sprawdzę to przy najbliższej okazji. Pytanie teraz na ile to jest liniowe? I cały czas mam na względzie te zębatki, no ale już ustaliliśmy, że kolega Lpt miał te same obroty/prędkość, gdyby u mnie było coś nie halo, to też chyba powinno być inaczej?

Autor:  lasooch [ 3 kwi 2012, o 22:31 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Cytuj:
Pytanie teraz na ile to jest liniowe?

Jest w 100% liniowe i bardziej liniowe być już nie może :D
Cytuj:
I cały czas mam na względzie te zębatki, no ale już ustaliliśmy, że kolega Lpt miał te same obroty/prędkość, gdyby u mnie było coś nie halo, to też chyba powinno być inaczej?

Silver, porównywanie tego jakie kto ma prędkości przy jakich obrotach nie ma kompletnie sensu. Wszystkie SV będą miały dokładnie ten sam wynik, bo sygnał do czujnika prędkości jest na wyjściu ze skrzyni biegów. Możesz pozmieniać dowolnie zębatki, a i tak w każdej SV1000 na świecie wyjdzie takie samo przełożenie - 130/5tys 180/7tys itd.

Autor:  silver [ 3 kwi 2012, o 22:36 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Dzięki za wyjaśnienie, jak widać nie mogę się cały czas przestawić na ten czujnik w skrzyni...co sprzęt to inaczej :)
Jeszcze gwoli wyjaśnienia, to koledzy litrowcy na początku tematu mnie trochę zmylili, bo przecinali kable no i podobno coś tam dawało...

Autor:  Łukasz22 [ 28 kwi 2012, o 15:09 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Witam mam Suzuki SV 650 S 2005r. Motor sprowadzony z Angli tam zarejestrowany był jako motorower . Po pierwszej przejażdżce stwierdziłem, że motor rozpędza się tylko do 130km/h . Przeczytałem wątek o odblokowaniu przeciąłem kabelek od pinu 25 . Kolejna próba motor rozpędza się do 164km/h 7,5tyś obr. jak w pełni odblokować motocykl .

Autor:  Dread [ 28 kwi 2012, o 15:22 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Trochę to dziwne, u mnie przed odblokowaniem rozpędzał się do tych ok 160km/h. Może masz jeszcze jakąś blokadę mechaniczną.Sprawdź pod airboxem czy przepustnice otwierają się całkowicie, lub czy nie ma tam jakiegoś zwężenia. sprawdź również czy rollgaz odkręca się do końca. Najlepiej jakmiałbyś porównanie do innej SV.

Autor:  Łukasz22 [ 28 kwi 2012, o 15:51 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Właśnie w okolicy ciężko o porównanie , wydaje mi się jakby trochę mało było tego rollgazu do odkręcenia ( ale jak rollgaz był by zablokowany to motor na niższych begach wchodził by na max obrotów .?)

Autor:  Dread [ 28 kwi 2012, o 16:04 ]
Tytuł:  Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)

Obrót rollazu to ok 90 stopni. Ale wydaje mi się, że gdyby był zablokowany to nie osiągałby tych maxa

Strona 6 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/