Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 24 kwi 2024, o 19:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona
Mod TRE 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Obrazek

Zrób tak. Diodę możesz użyć dowolną np. 1N4001. Trzeba będzie oczywiście zaprogramować od nowa wyświetlacz bo napięcie spada o około 0.6V (typowy spadek napięcia na diodzie).

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


3 sie 2010, o 21:36
Zobacz profil
pieszy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 19:49
Posty: 8
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Cześć!

Oglądając schemat, do którego ktoś wcześniej podał link'a nasuwa mi się kilka uwag:
Obrazek

1) Jeżeli podłączymy diodę jak pokazał kolega sloddy, spowodujemy przepływ prądu przez diodę do czujnika GPS i cała misterna konstrukcja przestanie działać :), do tego pojawią się dziwne wartości napięć, spowodowane spadkiem napięcia na diodzie i zmianą wartości dzielnika. Generalnie nikomu to nie wyjdzie na dobre - ani ECU ani TRE, ani wyświetlaczowi.

2)Dodanie pull-down'a 100k (nie wspominając o jego abstrakcyjnej wartości) też nic nie da, bo przecież niebieski kabel nie "wisi", tylko jest przypięty do zasilania +12 woltów. Tak więc spowoduje to wręcz jeszcze jaśniejsze świecenie kontrolki luzu...

Generalnie jeżeli chcesz, żeby wyświetlacz znów zadziałał, trzeba mu "zaimitować" ECU. Jak można zobaczyć na schemacie wyżej w ECU mamy kombinację źródła napięcia 5V i rezystora 1K. Można skombinować źródło napięcia 5V (popularne układy 7805) i rezystor 1K.
Żeby było taniej, można się od razu podpinać do 12V (przez stacyjkę) i wtedy można dać (jak wynika z pobieżnych obliczeń) rezystor 21k. Wartości napięć co prawda się zmienią, ale po ponownej kalibracji nie ma to znaczenia :)


4 sie 2010, o 20:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Mod TRE
:jupi: Nareszcie znalazł się kumaty człowiek od prądu :]
Tylko jak ktoś się nie zna na elektryce jak ja to ten post zabija i teraz to ja nic już nie rozumiem :D ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


4 sie 2010, o 20:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56
Posty: 156
Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Witam kolego tmgofer. Mógłbyś narysować ten schemat tak jak powinien wyglądać żeby wszystko chodziło jak powinno chodzić i żeby nie świeciła się kontrolka luzu.

_________________
Dwie miłości- Oleńka i SV


4 sie 2010, o 22:22
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
tmgofer napisał(a):
Cześć!

Oglądając schemat, do którego ktoś wcześniej podał link'a nasuwa mi się kilka uwag:
Obrazek

1) Jeżeli podłączymy diodę jak pokazał kolega sloddy, spowodujemy przepływ prądu przez diodę do czujnika GPS i cała misterna konstrukcja przestanie działać :), do tego pojawią się dziwne wartości napięć, spowodowane spadkiem napięcia na diodzie i zmianą wartości dzielnika. Generalnie nikomu to nie wyjdzie na dobre - ani ECU ani TRE, ani wyświetlaczowi.

2)Dodanie pull-down'a 100k (nie wspominając o jego abstrakcyjnej wartości) też nic nie da, bo przecież niebieski kabel nie "wisi", tylko jest przypięty do zasilania +12 woltów. Tak więc spowoduje to wręcz jeszcze jaśniejsze świecenie kontrolki luzu...


Pomijając, że mogłeś poprawnie przepisać mój nick:

1. Stosując diodę powodujemy przepływ prądu do czujnika, po to żeby później pobrać z niego napięcie do odczytu. Jeśli chociaż trochę znasz się na elektronice to powinieneś wiedzieć, że dioda w kierunku zaporowym nie przewodzi, toteż do ecu idzie cały czas napięcie przez rezystor 15k , a nie przez czujnik biegów.

2. Abstrakcyjne jest raczej Twoje myślenie, a nie ten pull-down. To jest tranzystor PNP, więc wzbudzany jest napięciem ujemnym w stosunku do emitera. Żeby go zatkać, trzeba podać napięcie dodatnie w stosunku do emitera. Stąd podciągamy bazę przez opornik do niebieskiego, czyli +12V.

3. Zanim zaczniesz krytykować, pomyśl. Mam zrobione dokładnie tak jak napisałem i działa bez zarzutów. Wyświetlacz biegów też robiłem sam na mikrokontrolerze Atmega8.

4. Pomysł z rezystorem za stacyjką jest poroniony. Napięcie na taki czujnik musi być stabilizowane i bardzo dobrze odfiltrowane. Przy rozdzielczości 10 bitów (do 1024) wahania są na poziomie 5-10, co odpowiada setnym wolta. Przy takich warunkach mikroprocesor wskazuje bieg bezbłędnie. Jak chcesz zrobić to samo z rezystorem? Przy wahaniach napięcia w motorze rzędu nawet kilku wolt? Poza tym te Twoje "pobieżne" obliczenia nie mają żadnej podstawy. Jaki obrałeś niby prąd płynący przez oporniki 21k+czujnik? Jeśli moje 100k jest "abstrakcyjne" to skąd wzięło się te 21k? Hipokryzja, Panowie.

Kończ waść, wstydu oszczędź z tymi swoimi wywodami.

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


4 sie 2010, o 22:50
Zobacz profil
pieszy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 19:49
Posty: 8
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Przepraszam za pomyłkę w nick, soldyy nie chciałem Cię urazić.

1) Jeżeli napięcie 5V jest po stronie ECU a zwieranie do masy następuje po stronie GPS to przez diodę wstawioną do obwodu tak jak na rysunku wcześniej, płynie prąd. Dlatego też wyświetlacz Ci działa, natomiast tranzystor wisi sobie bez sensu i TRE u Ciebie w ogóle nie wprowadza żadnych zmian - ale tego akurat można nie zauważyć...

2) Tranzystor na rysunku to NPN zresztą tylko taki ma sens w tym układzie. Przewodzi, kiedy na bazie ma napięcie (pobierane zresztą z kontrolki luzu, stąd rzeczywiście teoretycznie może pojawić się żarzenie - jednak przy 47k to raczej mało możliwe. Chyba że brakuje jakichś elementów na schemacie o których nic nie wiemy) i powoduje, że prąd płynie do masy przez rezystor 15K - co imituje włączenie 6-tki. Kiedy włączasz luz, baza jest na potencjale masy i tranzystor nie przewodzi. Napięcie ustala czujnik biegu.

3) Tak jak mówiłem wcześniej - działa, bo "odciąłeś" całkiem TRE.

4)Wahania napięcia, jakie wystąpią na dzielniku, nie powinny mieć dużego wpływu na działanie dobrze przemyślanego czujnika biegu. Natomiast zauważ, że dodatkowo zaproponowałem stabilizację napięcia. Więc skąd te oszczerstwa?
Moje pobieżne obliczenia zakładały nie przekroczenie maksymalnego napięcia na czujniku (5V) - i są jednak dość dokładne. Jeżeli nie wiesz jak się do tego zabrać, to mogę to rozrysować

Tak jak wspomniałem na początku - nie mam zamiaru Cię urazić, wiem że udzielałeś się w sprawach elektroniki wielokrotnie na tym forum. Nie mniej jednak zostałem poproszony o n.t. takiego włączenia diody, no i tutaj niestety z Tobą się nie zgadzam - to wszystko :)

Ostatecznie wszystkim chodzi o zrobienie jak najprostszego, działającego układu :)


4 sie 2010, o 23:31
Zobacz profil
pieszy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 19:49
Posty: 8
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Podczas kiedy co niektórzy powinni właśnie czytać jak działa dioda i tranzystor bipolarny, proponuje 2 sposoby rozwiązania problemu jednoczesnego podłączenia wyświetlacza biegów i działającego(!) TRE do SV.

W obu elementem stabilizującym napięcie jest układ 78L05 dostępny w każdym sklepie elektronicznym po podaniu magicznego hasła: "Poproszę stabilizator liniowy 7805, najlepiej w obudowie TO-92" - cena ok 1zł.
Tutaj troche informacji o nim : http://www.tme.eu/html/PL/stabilizatory-napiecia-01-a-dodatnie/ramka_569_PL_pelny.html
Do tego 2 kondensatory o wartościach jak na schemacie - elektrolityczne bądź ceramiczne.

W pierwszej wersji TRE jest na stałe podpięte do ECU:

Obrazek

W drugiej - jest załączane przy pomocy przełącznika:

Obrazek

Wyprowadzenia sekcji przełącznika można zidentyfikować przy pomocy multimetru (opcja badania ciągłości połączeń, najczęściej ze znaczkiem diody)

UWAGA! Wszystkie wartości elementów zostały policzone jak dla schematu przytaczanego przeze mnie w pierwszym moim poście w tym wątku. A więc zakładamy że:
a) w ECU znajduje się źródło napięcia 5V (Można sprawdzić przykładając woltomierz do rozpiętej wiązki, po stronie ECU. Ma być 5V względem masy)
b) w ECU jest rezystor 1K (zresztą to łatwo sprawdzić podpinając tenże kabelek przez dodatkowy rezystor 1K do masy. Napięcie na połączeniu powinno wynosić 2,5V - względem masy oczywiście)

Można elementy łączyć "na pająka", ale znacznie lepiej całą konstrukcję zamocować na uniwersalnej płytce i np. zalać glue gun'em.

Jeśli są jakieś pytania, to śmiało :)


5 sie 2010, o 20:23
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08
Posty: 922
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Jak ja nie cierpię prądu :obity:

_________________
Obrazek
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony


5 sie 2010, o 20:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: Mod TRE
tmgofer napisał(a):
Do tego 2 kondensatory o wartościach jak na schemacie - elektrolityczne bądź ceramiczne.

Wydaje mi się że elektrolity nie są specjalnie odporne na wibracje, ceramiki poza tym będą trochę mniejsze.

_________________
Obrazek
SV650S K6


6 sie 2010, o 11:07
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
tmgofer napisał(a):
2) Tranzystor na rysunku to NPN zresztą tylko taki ma sens w tym układzie. Przewodzi, kiedy na bazie ma napięcie (pobierane zresztą z kontrolki luzu, stąd rzeczywiście teoretycznie może pojawić się żarzenie - jednak przy 47k to raczej mało możliwe. Chyba że brakuje jakichś elementów na schemacie o których nic nie wiemy) i powoduje, że prąd płynie do masy przez rezystor 15K - co imituje włączenie 6-tki. Kiedy włączasz luz, baza jest na potencjale masy i tranzystor nie przewodzi. Napięcie ustala czujnik biegu.

3) Tak jak mówiłem wcześniej - działa, bo "odciąłeś" całkiem TRE.

4)Wahania napięcia, jakie wystąpią na dzielniku, nie powinny mieć dużego wpływu na działanie dobrze przemyślanego czujnika biegu. Natomiast zauważ, że dodatkowo zaproponowałem stabilizację napięcia. Więc skąd te oszczerstwa?
Moje pobieżne obliczenia zakładały nie przekroczenie maksymalnego napięcia na czujniku (5V) - i są jednak dość dokładne. Jeżeli nie wiesz jak się do tego zabrać, to mogę to rozrysować
(...)
Ostatecznie wszystkim chodzi o zrobienie jak najprostszego, działającego układu :)


Ad.2 Rzeczywiście NPN, nie spojrzałem na symbol. Jednak pull-down w postaci opornika 100k do masy jest jak najbardziej wskazany.

Ad.3 Oczywiście, że nie odciąłem TRE :D Działanie TRE łatwo zaobserwować przy działaniu ssania. Przy zimnym silniku zamiast 2k rpm jest około 1k8 rpm. Po rozgrzaniu zamiast 1k2 pojawia się około 1k5 rpm. Dioda powoduje przepływ prądu do czujnika biegów, a blokuje do ecu. Właśnie na tym polega cała zabawa, że nie trzeba dodawać zewnętrznego źródła prądu.

Ad.4 Uwierz mi, nie ma szans. Męczyłem się z tym wyświetlaczem niemiłosiernie i dopiero tolerancja rzędu 10 bitowo daje dobre efekty. Raczej obniżenie napięcia o 0.6V nie jest problemem. Układ trzeba zaprogramować już na motórze więc wszystko jedno czy procek zapisze sobie 1.0V czy 1.6V.

Co do pomysłu ze stabilizatorem, no cóż, można i tak, jak kto lubi ;) Proponowałbym jednak dodać po 2 kondensatory na wejściu i wyjściu. Po jednym ceramiku 100n i jakieś elektrolity lub tantale. Pamiętamy, że kondziory na wyjściu nie mogą mieć pojemności większej niż na wejściu. Na pewno nie wyłącznie ceramiczne, w motórze wbrew pozorom są solidne zakłócenia.

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


7 sie 2010, o 20:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Mod TRE
soldyy napisał(a):
Działanie TRE łatwo zaobserwować przy działaniu ssania. Przy zimnym silniku zamiast 2k rpm jest około 1k8 rpm. Po rozgrzaniu zamiast 1k2 pojawia się około 1k5 rpm.


Nie zauważyłem takich zmian u siebie.


8 sie 2010, o 03:00
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Dono napisał(a):
soldyy napisał(a):
Działanie TRE łatwo zaobserwować przy działaniu ssania. Przy zimnym silniku zamiast 2k rpm jest około 1k8 rpm. Po rozgrzaniu zamiast 1k2 pojawia się około 1k5 rpm.


Nie zauważyłem takich zmian u siebie.


Bo masz wersję z tranzystorem, a ja opornik na stałe. Przed to na luzie masz mapę luzu, a ja cały czas 6 :->

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


8 sie 2010, o 09:47
Zobacz profil
pieszy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 19:49
Posty: 8
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
soldyy napisał(a):
Dioda powoduje przepływ prądu do czujnika biegów, a blokuje do ecu. Właśnie na tym polega cała zabawa, że nie trzeba dodawać zewnętrznego źródła prądu.


Nie wiem soldyy jaką Ty elektronikę wyznajesz, ale chyba jakąś z równoległego wszechświata... Spróbuj zrozumieć swój błąd, a nie wmawiaj mi, że układ działa po "Twojemu". Skup się!

Oto rysunek:

Obrazek

1) Jeżeli diody D1 nie ma, to prąd płynie przez R1 i R8. Napięcie w punkcie ADC wynosi 4.68V
2) Jeżeli dodać diodę D1 (czyli proponowana przez Ciebie przeróbka) to prąd popłynie GŁÓWNIE przez diodę i opornik z GPS Narysowany jest przypadek dla pierwszego biegu. Napięcie wyniesie mniej niż 2.1V. I to jest dla Ciebie to samo???

Czas już chyba przyznać, że nie miałeś racji i przy okazji wypadało by może odwołać to, co pisałeś w swoim pierwszym poście skierowanym do mnie.

Ad. 4. Uwierz mi, że zrobiłem już niejeden wyświetlacz biegów i zakłócenia wysokoczęstotliwościowe nie stanowią żadnego problemu. Wystarczy odpowiednia filtracja i obwody wejściowe.

Acha, no i zapomniałem o tym rezystorze "pull-down". Widać, że coś słyszałeś, ale użyć chyba nie umiesz... Tak jak wspominałem, ma on sens jedynie kiedy baza "wisi". Tutaj jest kompletnie nieprzydatny i powoduje jedynie zwiększenie prądu który rozświetla kontrolkę luzu. Na szczęście przyjąłeś "abstrakcyjną wartość" 100k, dlatego jego negatywny wpływ jest praktycznie zerowy.

p.s. Zmiany jakie widzisz przy włączaniu lub wyłączaniu TRE mogą być spowodowane przez silną siłę sugestii...


8 sie 2010, o 11:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 09:07
Posty: 689
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000 '10
Post Re: Mod TRE
tmgofer napisał(a):
Czas już chyba przyznać, że nie miałeś racji i przy okazji wypadało by może odwołać to, co pisałeś w swoim pierwszym poście skierowanym do mnie.


Zdecydowanie.

_________________
SV650S -> Z1000 '10


9 sie 2010, o 08:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Widzę, że tłumaczenie nie przynosi efektów, będę musiał użyć pisma obrazkowego. Przygotowałem mały pokaz, specjalnie dla Ciebie tmgofer :)

Żródło napięcia 5V:
Obrazek

Teraz robimy dzielnik napięcia 1k/15k, dokładnie tak, jak w TRE:
Obrazek
Obrazek

Teraz czas na trochę czarów. Dołączamy diodę z opornikiem 1k5(trzeciego biegu).
Obrazek
Do TRE idzie dalej takie samo napięcie, 4.65V, czyli cały czas TRE działa, a my mamy punkt do pomiaru napięcia na wyjściu czujnika skrzyni biegów. Proszę bardzo:
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że to Cię w końcu przekona ;) Zaznaczam, że to mój ostatnio post w tej nędznej dyskusji. Nie zamierzam przyznawać żadnych racji, ponieważ niestety jej nie masz.

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


10 sie 2010, o 15:50
Zobacz profil
pieszy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 19:49
Posty: 8
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Cytuj:
Przygotowałem mały pokaz, specjalnie dla Ciebie tmgofer

A, dziękuję, nie trzeba było.

Wow! :omg: Udało Ci się odseparować źródło napięcia w ECU od wewnętrznego rezystora :) Gratuluję!
Jakbyś robił schemat baterii, to rezystancję wewnętrzną też tak sobie pominiesz?

Jednym słowem zrobiłeś profesjonalną, pracochłonną, nikomu niepotrzebną i do tego nie mającą nic wspólnego z rzeczywistymi warunkami symulację.

Proszę zrób jedno, zamiast tworzyć wyimaginowane obwody elektryczne na płytce uniwersalnej, zmierz napięcia dochodzące do ECU(!) - nie do czujnika biegów, czyli na anodzie Twojej diody.

Cytuj:
Mam nadzieję, że to Cię w końcu przekona
oj, chyba nie...

Cytuj:
Zaznaczam, że to mój ostatnio post w tej nędznej dyskusji

I to jest akurat dobra wiadomość!

Nie mówię, że nie masz pojęcia o elektronice i że nie wiesz jak działają poszczególne elementy. W tej sytuacji niestety mylisz się i szkoda, że nie potrafisz lub nie chcesz tego zrozumieć.

Osobom które będą w przyszłości chciały coś wynieść z rozmowy zawartej w tym wątku, radzę ignorować posty użytkownika soldyy, przynajmniej do czasu, aż nie przejrzy na oczy.


10 sie 2010, o 18:15
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57
Posty: 98
Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
Post Re: Mod TRE
... a "zrobi" ktoś dla mnie do sv 1ooo - oczywiście płacę jak za prezydenta (Siara).
Chodzi mi o tzw profesjonalkę z kostkami żeby się wpiąć w seryjną wiązkę el.

_________________
... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
Obrazek


14 sie 2010, o 13:08
Zobacz profil YIM WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Mod TRE
CZEŚĆ! (widzę, że nie tylko spazz ma hybrydę co 2 wcielenia przeżyła :P )

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 sie 2010, o 13:27
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 08:57
Posty: 98
Lokalizacja: ... za 7 górami, za 7 lasami ! (NE) i (GA)
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1ooo N '04
Post Re: Mod TRE
lpt napisał(a):
CZEŚĆ! (widzę, że nie tylko spazz ma hybrydę co 2 wcielenia przeżyła :P )


You talking to me?! :hmm:

_________________
... o2o sv1ooo N ! (PICTURE) Niezliczona ilość dodatków, modyfikacji, otarć, przetarć i zadrapań oraz dwie wgniotki na zbiorniku !
Obrazek


14 sie 2010, o 15:13
Zobacz profil YIM WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Mod TRE
Of kors :) Była to Ska ? ;)
Jest odpowiedni temat tyczący wyświetlacza - zaznajom się lekko z tym a pójdzie już z górki, i zauważysz, że wiele osób jest chętnych, i lada dzień będziemy kombinować na temat zamówienia grupowego (wyposażonego w TRE). Może coś takiego bardziej Cię ucieszy :)
Jeśli zależy Ci na samym TRE to w powyższym temacie jest wytłumaczone jak się to robi, gdzie się kupuje kostki. Cena materiałów wynosi z 3 zł, i musisz być wyposażony w lutownicę (byle jaką). Ostatnie dywagacje kolegów są na temat chyba wyświetlacza, a w związku z tym, i niesprecyzowanym "zrobi" odsyłam do tematu wyświetlacza.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 sie 2010, o 16:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL