Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 11:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Mod TRE 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
trovao napisał(a):
Niektórzy czują różnicę na 5 biegu , wiec jak mi to wytłumaczysz :D ?
Ja osobiście miałem TRE ale usunąłem bo kompletnie nic nie dawało.


Tak jak pisałem placebo :D tylko im sie tak wydaje że to coś daje :D


5 lut 2013, o 19:03
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17
Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Mod TRE
Wydaje się czy nie ale ja miałem akurat tak że jak zrobiłem sobie mod TRE to strzelało mi z wydechu przy mocnym odkręcaniu manetki (na niskich biegach) a jak podłaczyłem sobie z powrotem to wszystko wróciło do normy...

_________________
Nie ryzykujesz, nie wygrywasz.
Pozdrawiam
Roland


5 lut 2013, o 19:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 12:26
Posty: 416
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki Z1000 2004r
Post Re: Mod TRE
Jest ktoś z Warszawy lub bliskich okolic, kto za kilka browarków lub dobrą butelkę zrobił by mi tego moda w mojej małej wtryskowej? Niby to proste, ale ja nawet lutownicy nie mam, a opornik to mi się z opozycją z lat 80 kojarzy :D Mogę podjechać nawet jutro.


6 mar 2013, o 19:14
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24
Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
Post Re: Mod TRE
A ja właśnie dobiłem do końca wątku i tak myślę i kombinuję co i jak. Chciałbym mieć normalną mapę na luzie i pewność, że tre działa. Tu akurat można sprawdzić za pomocą sprzęgła. Fajnie też mieć przełącznik. W każdym razie w jednym poscie TomK wrzucił:

TomK napisał(a):


I tam jest jasno napisane, że nie trzeba żadnych tranzystorków tylko wystarczy opornik 6,8 kOhm. Bo przy takiej wartości opornika (nota bene może być to 6,2-6,8). Dla jedynki napięcie jest 4,63 (jak dla V-ki) dla kolejnych biegów i odpowiednio wyższe. Nie powoduje to jednak błędnego odczytu luzu (dopiero dla wartości opornika powyżej 6,8 kOhm). Do tego programowalne czujniki biegów będą działać bez zarzutu i zrobienie wyłącznika też jest banalne. Generalnie wygląda to idealnie, więc po co się męczyć z tranzystorkami i ew. separacją przy wskaźnikach biegu.

Dlaczego ten wątek został pominięty (skoro ktoś go wkleił).

Jakieś za lub przeciw? Ja chyba sam tak sobie zrobię i pobawię się miernikiem, żeby sprawdzić jak to wyjdzie w praniu.


11 lip 2013, o 22:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Mod TRE
Nie wiem jak u was, ale minimalną różnice czuć między tre ustawionym na 6. bieg, a na 5.
Wg. mnie 5 bieg jest lepszy. Co do neutralu, motocykl odpala przy zwykłym tre bez problemu, kontrolka i blokada zapłonu przy wysuniętej nóżce również działa. To jest na tyle prosty układ, że naprawde można kombinować na wiele sposobów, a i tak dojdzie się do tego samego.


12 lip 2013, o 11:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24
Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
Post Re: Mod TRE
Ja dzisiaj zrobiłem mod zgodnie z opisem z SV ridera, czyli przez przecięcie różowego kabla i wstawienie opornika 6,8K.
Na luzie napięcie jeżeli się zmieniło to minimalnie, wynosi 5V z haczykiem, na pierwszym biegu z bodaj ok 1,4V podniosło się do 4,2V.
Dlaczego piszę tak orientacyjnie, bo miałem problem z pomiariem, ponieważ nie wiem dlaczego luz pokazywał cały czas, natomiast po wbiciu 1-ki miernik na chwilę pokazywał napięcie a następnie ono znikało. Pomiary robiłem na wyłączonym silniku.
Pierwsze wrażenia są takie, że faktycznie zyskał w dolnym zakresie obrotów, jakby stał się bardziej liniowy, natomiast po dłuższej jeździe to szczerze mówiąc nie wiem - może to efekt Placebo.
Następnie planuję zrobić przełącznik, którym będę mógł zobaczyć różnicę sprawdzając z TRE i bez.
Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona.


17 lip 2013, o 22:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Mod TRE
@up
Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona. :hmm:
Źle gadasz.
http://www.youtube.com/watch?v=4_qnGJihHvM (odnosi się co prawda do wtrysku, ale zapłon również na luzie jest inny niż na sprzęgle)


18 lip 2013, o 10:58
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24
Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
Post Re: Mod TRE
hubi199 napisał(a):

Źle gadasz.
http://www.youtube.com/watch?v=4_qnGJihHvM (odnosi się co prawda do wtrysku, ale zapłon również na luzie jest inny niż na sprzęgle)


Dziękuję, za pokazanie fajnego filmiku pokazującego że jednak to ja mam rację :P

Na luzie sprzęgło nie podnosi obrotów, gdyby ten mod zmienił mapę luzu na mapę każdego innego biegu, np. 6-tego, jak jest to w przypadku podstawowego modu TRE, to wtedy komputer na luzie stosuje mapę biegu 6-tego i wciśnięcie sprzęgła podnosi obroty.


19 lip 2013, o 13:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2766
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Mod TRE
Teraz już nie wiem, link z pamięci wrzuciłem i pewnie co nieco zapomniałem :smutas: , a w robocie mam ciężko z netem. Ale tak serio dlaczego ciągle dążycie do innej mapy na luzie?? Różnica jest minimalna


19 lip 2013, o 13:23
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24
Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
Post Re: Mod TRE
Po pierwsze, dla zasady. Wiele osób jak coś zmienia nie chce przy okazji zmineiać czegoś na gorsze, więc luz powinien zostać nietknięty.
Po drugie, sporo osób skarży się na problemy z odpalaniem w niższych temp.


19 lip 2013, o 17:17
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:44
Posty: 47
Lokalizacja: Swarzędz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K5
Post Re: Mod TRE
http://allegro.pl/inteligentne-tre-suzu ... 33385.html

Co sądzicie o tym ? Trochę z ceną poniosło allegrowicza chyba co ?

_________________
http://bikepics.com/members/ltwin000/
http://motokoszulka.cupsell.pl/


2 sie 2013, o 18:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Mod TRE
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nop, 300km/h :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: I to jeszcze na niższych biegach :hahaha:
Gość swoją SV650 jeździ 300km/h na 3 i 4 biegu i odnotował niższe spalanie :hahaha:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 sie 2013, o 19:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Mod TRE
Tomu$ napisał(a):
http://allegro.pl/inteligentne-tre-suzuki-sv650-i-dl650-i3413533385.html

Co sądzicie o tym ? Trochę z ceną poniosło allegrowicza chyba co ?


Jak zapewne widzisz TRE jest wyposażone w złączki do wpięcia w fabryczną instalację. Same złączki kosztują prawie 80 zł bo nie są powszechnie dostępne ani typowe. Pozostałe elementy to 5 zł.

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


2 sie 2013, o 19:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Mod TRE
zależy czy mówimy o cenie, czy opisie aukcji. cena faktycznie wydaje się uczciwa, za to opis powalający :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 sie 2013, o 21:18
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2013, o 13:10
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GS500f K4, SV650S K6
Post Re: Mod TRE
z racji tego że moją SV ciężko postawić nawet z 1 do pionu (chyba że usiądzie się na zadupku ;p) postanowiłem przetestować to magiczne TRE. Wlutowałem klasycznie pomiędzy różowy i czarny przewodzik, rezystorek o wartości 6,8 kohm według pasków (miernik wskazywał 6,6kohm).
Muszę przyznać, że nie odczułem żadnej zmiany, a jeśli tak to minimalną choć myślę że to placebo. Zmianę którą na pewno zaobserwowałem to spadek obrotów na zimnym silniku a później nieznaczny wzrost przy rozgrzanym. Tak w wolnej chwili będę demontował.
A najgorsze jest to, że nadal nie daje mi to spać dlaczego ciężko ją na koło podnieść ;P


11 sie 2013, o 11:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Mod TRE
dawid_black napisał(a):
z racji tego że moją SV ciężko postawić nawet z 1 do pionu
To ile Ty ważysz? :obity: A tak na poważnie to coś jest nie teges. Nie wiem co prawda jak wtrysk ale gaźnior na 1 to niechcący potrafi iść.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


11 sie 2013, o 15:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Mod TRE
Janek87 napisał(a):
dawid_black napisał(a):
z racji tego że moją SV ciężko postawić nawet z 1 do pionu
To ile Ty ważysz? :obity: A tak na poważnie to coś jest nie teges. Nie wiem co prawda jak wtrysk ale gaźnior na 1 to niechcący potrafi iść.

Moją, wtryskową Sv stawia z gazu za każdym razem od 5000 obr. Może trzeba do takiej wartości wkręcić silnik...


EDIT:
Bo z jałowych obrotów to nie da rady ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


13 sie 2013, o 18:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Mod TRE
heh, też myślę, że to kierownik a nie motor niedomaga.
spróbuj wejść na te 5-7 krpm (nie pamiętam ile dokładnie) a potem gwałtownie zamknąć gaz (zupełnie) i natychmiast otworzyć (też do końca) - nie ma bata i sv musi iść na koło :)

pamiętam, że w mojej miałem dość długi rollgaz (pewnie seryjny) i musiałem odpowiednio ułożyć dłoń na manetce, żeby udało się zupełnie odkręcić.

parę razy spróbujesz i zaczniesz czuć o co chodzi :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


13 sie 2013, o 21:47
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Mod TRE
pm2z napisał(a):
heh, też myślę, że to kierownik a nie motor niedomaga.
spróbuj wejść na te 5-7 krpm (nie pamiętam ile dokładnie) a potem gwałtownie zamknąć gaz (zupełnie) i natychmiast otworzyć (też do końca) - nie ma bata i sv musi iść na koło :)

pamiętam, że w mojej miałem dość długi rollgaz (pewnie seryjny) i musiałem odpowiednio ułożyć dłoń na manetce, żeby udało się zupełnie odkręcić.

parę razy spróbujesz i zaczniesz czuć o co chodzi :)

Jeśli można to dopowiem-chodzi o to żeby po odjęciu gazu zawieszenie "usiadło" i żeby moto miało jak się odbić na to koło...Jak ktoś nie umie esfałką tego robić to niech wpierw poćwiczy to na rowerze.Poważnie-jest wtedy dużo łatwiej postawić moto na koło.Jak ktoś nie wierzy to niech popróbuje

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


13 sie 2013, o 23:06
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 7 lip 2012, o 12:43
Posty: 167
Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 N '99
Post Re: Mod TRE
Zrobiłem tego TRE moda i po dzisiejszej jeździe powiem, że jest różnica :mrgreen: lepsza torpeda od 7k obr. do końca, w dolnym zakresie nie odczułem znacznej zmiany. Także jak się ktoś zastanawia, to nie ma nad czym, bo ujemnych objawów nie ma. :spoko:


20 mar 2014, o 19:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL