Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 19 kwi 2024, o 14:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Mod TRE 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)
A ja w międzyczasie znalazłem też coś podobnego do TRE, ale dla gaźnikowych SV.
We wtryskowych jest blokada na pierwszych 4 biegach.
W gaźnikowych zdławiona jest dwójka i trójka, bo tylko dla tych 2 biegów idą kable z czujnika zmiany biegów. W gaźnikowcach z oczywistych przyczyn nie ma map zapłonu, więc łagodniejszą charakterystykę osiągnięto przez opóźnienie kąta zapłonu. Co zrobić, żeby było większe kopyto? Ano uciąć 2 kable idące z czujnika zmiany biegów i po problemie :]

A tu dokładny opis, tylko po angielsku:
http://www.sv650.org/ig_retard/ignition_mod.htm

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 lip 2010, o 11:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Odblokowywanie motocykla (PIN 25)
No dobra, to teraz łopatologicznie:
są 3 kable: różowy, szary i niebieski.
Niebieski zostawiamy w spokoju, a pozostałe dwa tniemy i mamy:
różowy1 i różowy2 oraz szary1 i szary2
Co i gdzie lutujemy?

Mam SV650, więc jak cokolwiek ma tu być inaczej, to też proszę o zwrócenie na to uwagę :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


4 lip 2010, o 11:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Mod TRE
Tniemy tylko różowy i wkładamy opornik?
http://www.sv-portal.com/forums/showthr ... tre&page=9

i to wszystko? cała filozofia?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


4 lip 2010, o 15:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Mod TRE
Obrazek

O tak robimy ;) Nie wiem jaką wartość opornika trzeba zastosować w 650. Ja to robiłem w litrze!

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


4 lip 2010, o 18:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Mod TRE
Zdaje się, że we wtryskowych 650 tnie się tylko różowy kabel i wstawia tam opornik 6,6 czy 6,8 kOhm. W tym temacie na 1 stronie są linki do szczegółowych opisów, są podane wartości potrzebnych oporników. Czytać ludzie, czytać ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 lip 2010, o 19:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Mod TRE
lasooch myślisz, że to coś da?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


4 lip 2010, o 20:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Mod TRE
Sirmariano sprawdź sam, jak to nic nie da to zlutujesz kable z powrotem i gitarka :) Pzzepraszam, że chcę Cię wykorzystać do testów, ale ja jestem obecnie kontuzjowany i nie jeżdżę, ale jak wyzdrowieje to ja zrobie tego moda :)


4 lip 2010, o 21:52
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Mod TRE
Zabieram się do tego chyba od marca, powiedzcie mi gdzie kupić taśmę samowulkanizującą to jutro to zrobię :mrgreen:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


4 lip 2010, o 22:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Mod TRE
Sam jestem ciekaw ile to daje. Żałuję, że w swojej SV nigdy tego nie sprawdziłem, ale na bank sprawdzę w V-stromie :->

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 lip 2010, o 22:09
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Mod TRE
To gdzie dorwę tą taśmę?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


4 lip 2010, o 22:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Mod TRE
W hurtowni elektrycznej jest - mam tego w domu od ch...ja, bo dziadek z ojcem mają instalatorstwo elektryczne :obity:
A może spróbuj zwykłej izolacji, a na to koszulka termokurczliwa, trochę ognia i już zabezpieczone kabelki :)


4 lip 2010, o 23:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Mod TRE
Wg tego zdjęcia http://www.sv650.org/ig_retard/Picture_7.jpg to nawet nie trzeba chyba nic ciąć - wystarczy wypiąć z kostki. Jutro po pracy się pobawię ale jakoś mi się nie wydaje by dużo to dało - ale jako placebo się nada :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


4 lip 2010, o 23:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Mod TRE
Autor tej instrukcji co podał Łasuch pisze, że warto zrobić tego moda, w dodatku, że koszty są zerowe ;)


5 lip 2010, o 16:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Mod TRE
Bartosz napisał(a):
Tniemy tylko różowy i wkładamy opornik?
http://www.sv-portal.com/forums/showthr ... tre&page=9
i to wszystko? cała filozofia?
Autor obrazkowego postu ma 1000, a ty, jak widzę 650 (ja zresztą też). Wszystko fajnie, z tym TRE, ale chyba trzeba by usystematyzować wiedzę z różnych źródeł.
lasooch napisał(a):
Zdaje się, że we wtryskowych 650 tnie się tylko różowy kabel i wstawia tam opornik 6,6 czy 6,8 kOhm. W tym temacie na 1 stronie są linki do szczegółowych opisów, są podane wartości potrzebnych oporników. Czytać ludzie, czytać ;)
Ja tam widzę opisy do litrów, a nie 650.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


5 lip 2010, o 16:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Mod TRE
Żeby komp myślał, że jest na 6 biegu trzeba zastosować opornik 15kOhm, dla 5 biegu - 6,8kOhm.

Wstawiam prosty schemat jak zlutować taki TRE, potrzebne są: tranzystor BC549, opornik 15kOhm i 47kOhm. Koszt 70gr. Muszę zaznaczyć, że jednak znikome napięcie idzie na luz - w nocy widać, że dioda od luzu delikatnie się żarzy. Problemów z podwyższonymi obrotami czy innych - nie ma. Nie widzę sensu, żeby opisywać krok po kroku jak takie coś zrobić - wszystko widać na schemacie jak na dłoni. To naprawdę nie jest trudne. Na tym mniej profesjonalnym rysunku już naprawdę jest narysowane tak prosto, jakby patrzył z góry na taki układ ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


5 lip 2010, o 22:32
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Mod TRE
Zrobiłem tego moda co Łasuch pisał w swojej gaźnikowej sv...po tym na dwójce i trójce czuć takie pierdol.nięcie mocy :spoko: Ale szybko się już do tego przyzwyczaiłem ;)


8 lip 2010, o 21:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Mod TRE
A serio: czuć coś czy jaja sobie robisz? Ja jeszcze nie miałem okazji się zebrać ale skoro ma stawać dęba na trójce to może jutro znajdę chwilę :) Wypinałeś tylko te dwa kabelki?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


8 lip 2010, o 22:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Mod TRE
Ogólnie sv650 na drugim i trzecim biegu oddaje moc liniowo, po odcięciu tych dwóch kabelków (tak zrobiłem bo wysunąć z kostki jakoś nie dałem rady) jest nerwowy jakby krzywa mocy na wykresie miała taki nagły skok w górę. Zauważyłem dużą różnicę w osiągnięciu V-maxa: jak przyspieszam od 0 do 230 na full manetce to wiem dokładnie ile czasu upłynie do momentu zapinania szóstego przełożenia i tak tez jechałem zadowolony z życia i czuję, że to już czas na szóstkę a tu zonk - szóstka już dawno siedzi, rzut okiem na prędkościomierz a ja grzeje już 230km/h... wnioski czy warto zrobić tego moda wyciągnijcie sami z mojej wypowiedzi :spoko:

EDIT: Nie napalajcie się, że od razu możecie konkurować z R1 (wczoraj podskoczyłem do takowej), ale reakcja na gaz jest inna, jakby moto przestało być grzecznym barankiem do turystyki i stało się małym skur.wielem (z tym modem pierwsze 3, nawet 4 biegi to kwintesencja w przyspieszaniu naszej małej Vałeczki) chcącym poprzestawiać kręgi szyjne swojemu rajderowi.


8 lip 2010, o 23:34
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2010, o 21:57
Posty: 80
Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K6 x2
Post Re: Mod TRE
Parę dni temu kabelki poszły w izolacje moto jest bardziej żywe :D
Dzisiaj ze skrzyżowania ogień 1 -2 i koło w powietrzu, zaskoczyło mnie to :D

Do wyciągnięcia kabelków przydaje się bardzo cienki śrubokręt od przodu mała plastikowa zapadka.

_________________
Ogar 205 -> Simson S51 -> SV650 N 2000r -> SV1000S K6
-> SV1000S K6
Obrazek

9 lip 2010, o 00:20
Zobacz profil
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Mod TRE
Ja z aTRE własnej roboty jeżdżę już 2 sezon i nie wpływa źle na moto. Ogółem prosta rzecz i cieszy więc polecam każdemu zrobić sobie taki bajerek :)

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


9 lip 2010, o 10:00
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 353 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL